Cavatina Skrevet 28. august 2015 #16101 Skrevet 28. august 2015 Det må være trasig å være snart 30 år og så lite selvstendig at man ikke kan gjøre noe som helst alene. En liten tur til Trondheim og søstra er med, som vanlig... Noen må jo ta "backstagebilder" som legges ut som teasere når LK ikke kan stille. 4
Gjest Atp Skrevet 28. august 2015 #16102 Skrevet 28. august 2015 Samarbeid med CBE eller ei, en slik tilbakemelding ville fått meg til å rygge unna med lett kvalme...kan du og mange andre her fortelle meg hva som er så galt med det de skriver her? Er det ordet "klemmer,spreke eller mest sporty dama i gata?"
Gjest Sobril Skrevet 28. august 2015 #16103 Skrevet 28. august 2015 kan du og mange andre her fortelle meg hva som er så galt med det de skriver her? Er det ordet "klemmer,spreke eller mest sporty dama i gata?" En bedrift er bedrift - en venninne noe annet. Jeg hadde også fått litt bakoversveis dersom et firma skrev slik til meg. Virker useriøst.
MarianneE Skrevet 28. august 2015 #16104 Skrevet 28. august 2015 kan du og mange andre her fortelle meg hva som er så galt med det de skriver her? Er det ordet "klemmer,spreke eller mest sporty dama i gata?" Vel.... Det har noe med hvor seriøs man fremstår. Når jeg skriver mail til hovedkontoret på jobb ville jeg ALDRI skrevet i den "henslengende" tonen. Den er forbeholdt mine kjære. Det føles utrolig upassende, uprofesjonelt og som et kjempe stort hopp over intimgrenser. 20
Gjest Atp Skrevet 28. august 2015 #16105 Skrevet 28. august 2015 Vel.... Det har noe med hvor seriøs man fremstår. Når jeg skriver mail til hovedkontoret på jobb ville jeg ALDRI skrevet i den "henslengende" tonen. Den er forbeholdt mine kjære. Det føles utrolig upassende, uprofesjonelt og som et kjempe stort hopp over intimgrenser.er godt vi har forskjellige meninger jeg for min del hadde ikke ofret de ordene en tanke.
Gjest GlutenBlaster Skrevet 28. august 2015 #16106 Skrevet 28. august 2015 Makan til merkelig businessmodell hos Get Inspired. Om du ønsker å få ditt firma til å fremstå seriøst, burde du begrense antall hjerte og smilefjes og bruken av ord som "søta" og "spreka" når du har kontakt med kunder. Joda. Jeg ser ikke problemet med det i det hele tatt, og nettopp den "personlige" touchen (der man gjerne får med en pose te og en koselig hilsen i pakken) er sånt som gjør at man velger dem igjen. I tillegg er bedriften profesjonell ut til fingerspissene, og har ikke møtt på noen norsk bedrift som har vært så effektive med tanke på bestiling, betaling og oppfølging av kunder. Skuffende at de bruker personer som CBE og ikke minst Kathrine Sørland (som først og fremst er kjent som modell, overhodet ikke som sporty), men dem om det. 1
Gjest hulderjenta Skrevet 28. august 2015 #16107 Skrevet 28. august 2015 (endret) Og jeg synes det er kleint og krampaktig, og vil ha meg frabedt hjerter og kos og klemmer fra fremmede mennesker. 😜 For meg er den stor forskjell på å ha en personlig tone/kontakt med kunden (på en likevel profesjonell måte) og "søta" og dikking under haka. Endret 28. august 2015 av hulderjenta
Cavatina Skrevet 28. august 2015 #16108 Skrevet 28. august 2015 Vel.... Det har noe med hvor seriøs man fremstår. Når jeg skriver mail til hovedkontoret på jobb ville jeg ALDRI skrevet i den "henslengende" tonen. Den er forbeholdt mine kjære. Det føles utrolig upassende, uprofesjonelt og som et kjempe stort hopp over intimgrenser. er godt vi har forskjellige meninger jeg for min del hadde ikke ofret de ordene en tanke. Det fins en balansegang mellom arbeidsmessige hyperformaliteter og uttrykk best egnet til bruk i nære relasjoner. Get Inspired går utover denne grensen ved å forholde seg til kundene sine slik som bloggerne overfor leserne sine: "Skjønne spreka, søte venninnen min". Det er gjennomsiktig og uprofesjonelt, og en særs pengeinnkasserende bedriftsmetode, der de selger produkter ved å få kundene sine til å føle seg som spesielt verdsatte personer gjennom masseprodusert "skreddersydd" ros og venninnepjatt med hjerter på. Det er en ny vri på salgspsykologi der det skapes falske "personlige relasjoner", og den ser ut til å virke. Således passer CBE godt sammen med Get Inspired - de driver business på samme måte. Samtidig setter de lista høyt for seg selv - for hva når Get Inspireds spreke venninner - ikke kunder, som de jo faktisk er - skulle returnere varer, klage eller begynne å bruke forbrukerkjøpsloven mot dem? Blir "vennskapet" brutt, eller er det da Get Inspired er på sitt mest profesjonelle? Det har jo vist seg at CBE er på sitt minst profesjonelle når firmaet opplever motbør i venninnespillet, fordi grensene mellom privatperson og bedrift er så utvisket. Det jeg vil frem til er at jeg ikke er "venninne" med butikken jeg handler i, og jeg vil heller ikke bli behandlet som en "venninne" av en butikk. Jeg er en kunde, vi utveksler penger og varer, og skal behandles deretter. 12
Gjest Atp Skrevet 28. august 2015 #16109 Skrevet 28. august 2015 Og jeg synes det er kleint og krampaktig, og vil ha meg frabedt hjerter og kos og klemmer fra fremmede mennesker. For meg er den stor forskjell på å ha en personlig tone/kontakt med kunden (på en likevel profesjonell måte) og "søta" og dikking under haka.Og jeg synes det er kleint og krampaktig, og vil ha meg frabedt hjerter og kos og klemmer fra fremmede mennesker. For meg er den stor forskjell på å ha en personlig tone/kontakt med kunden (på en likevel profesjonell måte) og "søta" og dikking under haka.er det ordet klemmer som er så ille i denne meldingen? For sporty,spreke og postbudet kan jo ikke være galt? jeg blir glad om folk skriver klem
Gjest Atp Skrevet 28. august 2015 #16110 Skrevet 28. august 2015 Det fins en balansegang mellom arbeidsmessige hyperformaliteter og uttrykk best egnet til bruk i nære relasjoner. Get Inspired går utover denne grensen ved å forholde seg til kundene sine slik som bloggerne overfor leserne sine: "Skjønne spreka, søte venninnen min". Det er gjennomsiktig og uprofesjonelt, og en særs pengeinnkasserende bedriftsmetode, der de selger produkter ved å få kundene sine til å føle seg som spesielt verdsatte personer gjennom masseprodusert "skreddersydd" ros og venninnepjatt med hjerter på. Det er en ny vri på salgspsykologi der det skapes falske "personlige relasjoner", og den ser ut til å virke. Således passer CBE godt sammen med Get Inspired - de driver business på samme måte. Samtidig setter de lista høyt for seg selv - for hva når Get Inspireds spreke venninner - ikke kunder, som de jo faktisk er - skulle returnere varer, klage eller begynne å bruke forbrukerkjøpsloven mot dem? Blir "vennskapet" brutt, eller er det da Get Inspired er på sitt mest profesjonelle? Det har jo vist seg at CBE er på sitt minst profesjonelle når firmaet opplever motbør i venninnespillet, fordi grensene mellom privatperson og bedrift er så utvisket. Det jeg vil frem til er at jeg ikke er "venninne" med butikken jeg handler i, og jeg vil heller ikke bli behandlet som en "venninne" av en butikk. Jeg er en kunde, vi utveksler penger og varer, og skal behandles deretter.men la være og handle der da... Ingen kunder=konkurs. Ingen lesere til blogg=slutt på blogging. Er så enkelt...
Ultiva Skrevet 28. august 2015 Forfatter #16111 Skrevet 28. august 2015 (endret) Makan til merkelig businessmodell hos Get Inspired. Om du ønsker å få ditt firma til å fremstå seriøst, burde du begrense antall hjerte og smilefjes og bruken av ord som "søta" og "spreka" når du har kontakt med kunder. Joda. Fikk diabetes bare av å lese mailen. Makan til sukkersøt og uprofesjonell smisking. Endret 28. august 2015 av Ultiva 17
lenebu Skrevet 28. august 2015 #16112 Skrevet 28. august 2015 Jeg ser ikke problemet med det i det hele tatt, og nettopp den "personlige" touchen (der man gjerne får med en pose te og en koselig hilsen i pakken) er sånt som gjør at man velger dem igjen. I tillegg er bedriften profesjonell ut til fingerspissene, og har ikke møtt på noen norsk bedrift som har vært så effektive med tanke på bestiling, betaling og oppfølging av kunder. Skuffende at de bruker personer som CBE og ikke minst Kathrine Sørland (som først og fremst er kjent som modell, overhodet ikke som sporty), men dem om det. Hvis du er en femti år gammel kvinne da, eller en mann som bestiller for kjæresten? En slik hilsen er ikke "personlig", men masseprodusert fordi målgruppen er unge kvinner som leser blogger/liker å omtales som søta/spreka/osv. Hvordan hadde du følt deg om du hadde bestilt noe fra Hennes og Mauritz, og de hadde sendt deg en mail som omtalte deg som "den cooleste jenta i gata :hjerte: ", eller om Elkjøp hadde omtalt deg som "den hippeste fotografen i hele byen! "? Hadde dette fremstått som uprofesjonelt, eller personlig og strålende kundebehandlig for din del? Jeg hadde i hvert fall aldri valgt dem igjen, om et firma hadde opptrådd slik. 12
Cavatina Skrevet 28. august 2015 #16113 Skrevet 28. august 2015 (endret) men la være og handle der da... Ingen kunder=konkurs. Ingen lesere til blogg=slutt på blogging. Er så enkelt... Du har så mange enkle løsninger Endret 28. august 2015 av Cornucopia 5
Gjest Zeitgeist Skrevet 28. august 2015 #16115 Skrevet 28. august 2015 er det ordet klemmer som er så ille i denne meldingen? For sporty,spreke og postbudet kan jo ikke være galt? jeg blir glad om folk skriver klem Så hvis man får et brev fra f.eks. strømselskapet hvor det står: Heihei superkunden vår! Du vennen, vi kan ikke se at du har betalt regninga, så nå løper den kjekke og flinke montøren vår hjem til deg for å stenge av strømforsyninga. Kos og klemz, venninnegjengen din ved Regnskapsavdelinga - så er det hyggelig og plutselig greit? Man kan selvsagt være hyggelige og vennlige, men som Cornucopia skriver overskrides en intimitetsgrense med måten GI henvender seg til kundene. Det finnes andre måter å opparbeide et godt forhold til kundene sine sett bort i fra utvalg, leveringstid, pris, og returmuligheter. Man kommer ganske langt med å ønske de en god dag og håpe de er fornøyde med tjenesten/varen, ved gavekort/rabatter, og oppfølging - bare for å nevne noe. Måten GI henvender seg til kundene sine er så lett gjennomskuelig - det er simpelthen et ferdig oppsett hvor man bare bytter ut kundens navn. Det er med andre ord alt annet enn personlig, og dermed blir en slik "venninnetone" ikke annet enn falsk og ikke ektefølt.
Gjest hulderjenta Skrevet 28. august 2015 #16116 Skrevet 28. august 2015 er det ordet klemmer som er så ille i denne meldingen? For sporty,spreke og postbudet kan jo ikke være galt? jeg blir glad om folk skriver klem Jeg finnes ikke sporty eller sprek heller, så smiskingen deres faller helt bak mål.
Gjest GlutenBlaster Skrevet 28. august 2015 #16117 Skrevet 28. august 2015 Så hvis man får et brev fra f.eks. strømselskapet hvor det står: Heihei superkunden vår! Du vennen, vi kan ikke se at du har betalt regninga, så nå løper den kjekke og flinke montøren vår hjem til deg for å stenge av strømforsyninga. Kos og klemz, venninnegjengen din ved Regnskapsavdelinga - så er det hyggelig og plutselig greit? Man kan selvsagt være hyggelige og vennlige, men som Cornucopia skriver overskrides en intimitetsgrense med måten GI henvender seg til kundene. Det finnes andre måter å opparbeide et godt forhold til kundene sine sett bort i fra utvalg, leveringstid, pris, og returmuligheter. Man kommer ganske langt med å ønske de en god dag og håpe de er fornøyde med tjenesten/varen, ved gavekort/rabatter, og oppfølging - bare for å nevne noe. Måten GI henvender seg til kundene sine er så lett gjennomskuelig - det er simpelthen et ferdig oppsett hvor man bare bytter ut kundens navn. Det er med andre ord alt annet enn personlig, og dermed blir en slik "venninnetone" ikke annet enn falsk og ikke ektefølt. Uten sammenlikning for øvrig så har NAV foreldrepenger kommet svært godt ut av å kommunisere med folk på en uformell måte på facebook, med smileys og alt. 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 28. august 2015 #16118 Skrevet 28. august 2015 Uten sammenlikning for øvrig så har NAV foreldrepenger kommet svært godt ut av å kommunisere med folk på en uformell måte på facebook, med smileys og alt. Flott at NAV gir folk en slik mulighet til mer eller mindre direkte kommunikasjon. Men (og nå er jeg bare vanskelig og tverr, ikke ta det personlig) Facebook er er sted hvor man kan tillate seg å være mer uformell i tonen enn vanlig, da det er et snittsted mellom en telefonsamtale og et brev. Man finner jo mye av den samme uformelle ordlyden og ordvalget hos en rekke andre firmasider.
hippyskippy Skrevet 28. august 2015 #16119 Skrevet 28. august 2015 Smiskespråk fra en kommersiell aktør har vel en rimelig grei bismak. 17
neiognei Skrevet 28. august 2015 #16120 Skrevet 28. august 2015 Eneste som mangler hos Get inspired er at de skriver koz og klemz. 13
Fremhevede innlegg