Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Merkelig at hun legger ut de bildene der hun har de triste ansiktsuttrykkene. Har vært flere av de i det siste. Det er jo ikke sånn at hun ikke har nok andre bilder som er nesten helt like hun kunne lagt ut i stedet.

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drev ikke Hr. og Fru og la ut masse snaper tidligere i sommer som viste at Fotballfrue hadde øyebetennelse og gikk med solbriller inne i flere dager?

Ikke så rart at hun fikk det, hvis det er slik tilstanden er på vippefronten. Det bildet var ekkelt.

Rart at hun fortsetter med slike vipper hvis hun har fått en infeksjon.

Hun har nevnt på bloggen at hun kjøper linsene sine på nettet.

Med uthengingen av en Brillelandansatt som bare gjorde jobben sin friskt i minne, tror jeg ikke hun løper dørene ned hos optiker for den årlige kontrollen man må ha.

Litt i samme leia som resten av "jeg vet best"-holdningen fra Siljan.

Hun tar sjanser med synet sitt.

• Liker 12
Skrevet

Burde ikke dette treningsinnlegget i går vært merket med tanke på at hun "viser" frem klær fra GetInspired?

• Liker 4
Skrevet

Hva skjer? Hun ser veldig forandret ut :sjokkert: kjenner henne nesten ikke igjen

Gjest Bergensia
Skrevet

Burde ikke dette treningsinnlegget i går vært merket med tanke på at hun "viser" frem klær fra GetInspired?

Hun har publisert to kommentarer som spør om dette, men ikke svart eller merket :murvegg:

Skrevet

Håper nesten hun gjør litt mer feilmerking så tråden ikke må pausefylles med mer sminke- og utseendekritisering.

• Liker 10
Gjest Lalalala59
Skrevet

Håper nesten hun gjør litt mer feilmerking så tråden ikke må pausefylles med mer sminke- og utseendekritisering.

Jeg synes hun egentlig er veldig søt i virkeligheten. Det jeg kritiserer er all redigeringen og at hun føler behovet for å vrenge ansiktet slik for at overleppen skal se større ut. Du synes ikke det er et aktuelt tema i dagens samfunn? At noen tydelig har så dårlig selvtillit at de rediger seg til en annen person?

Skrevet

Jeg synes hun egentlig er veldig søt i virkeligheten. Det jeg kritiserer er all redigeringen og at hun føler behovet for å vrenge ansiktet slik for at overleppen skal se større ut. Du synes ikke det er et aktuelt tema i dagens samfunn? At noen tydelig har så dårlig selvtillit at de rediger seg til en annen person?

Det var vel ikke helt det jeg skrev var det? Jeg tenker på direlte kritikk av sminkeferdigheter, hygiene, formen på leppa osv. Denne typen kritikk er vel nettopp det som kan få enkelte til å føle behov for å gjøre seg til eller pynte på sannheten.

Jeg synes også det er et tema som er verdt å diskutere; hvordan valg av å eksponere seg gjør bloggerne, og andre "kjendiser", til fritt vilt i så måte. Baksnakking (som det antakeligvis hadde vært om det var en tilfeldig jente i klassen) har blitt offentlig og "greit".

• Liker 10
Skrevet

Det var vel ikke helt det jeg skrev var det? Jeg tenker på direlte kritikk av sminkeferdigheter, hygiene, formen på leppa osv. Denne typen kritikk er vel nettopp det som kan få enkelte til å føle behov for å gjøre seg til eller pynte på sannheten.

Jeg synes også det er et tema som er verdt å diskutere; hvordan valg av å eksponere seg gjør bloggerne, og andre "kjendiser", til fritt vilt i så måte. Baksnakking (som det antakeligvis hadde vært om det var en tilfeldig jente i klassen) har blitt offentlig og "greit".

Enig.

Skrevet

Hvis du her refererer til hva jeg skrev om hygiene vs. vipper, linser og øyehelse så er det ikke akkurat kritikk av dette som får noen til å "føle for å gjøre seg til eller pynte på sannheten".

Hygiene har lite med kritikk og baksnakking å gjøre og mye med øyehelse å gjøre, og CBE viser seg en smule lemfeldig på dette området. Hadde hun kommet til synsprøve med slike vipper på, hadde hun måttet tåle kritikk fra optiker/øyelege.

Linsekontroller har også lite med styrken du trenger og mye med øyehelse fordi:

Linsebruk sliter på øynene, og reduserer oksygenopptaket på hornhinnen.

En tørr hornhinne er skjørere og blir lettere utsatt for rifter og infeksjoner.

Infeksjoner på øyet vil du ikke ha, det er vondt og KAN i verste fall ende med blindhet.

Skjødesløs linsebruk som: Ikke å ta de ut om natten, ikke fjerne sminke, bruke linser med infeksjon på øyet, låne andres linser, rense for dårlig, for lite/ingen avlasting med briller, bruke defekte linser og linser som ikke passer er oppskriften til aldri å kunne bruke linser igjen, og kanskje ikke se.

Døgnlinsebrukere kalles helst inn til kontroll hver 6. måned.

Ingen norske optikerbutikker/kjeder har lov til å selge linser til en bruker som ikke kan vise til at de har hatt linsekontroll etter ett år. De risikerer å miste autorisasjonen.

I utgangspunktet kreves det også dokumentert linsekontroll for å kunne kjøpe linser over nett, men det er vanskelig å overholde dette dessverre. Useriøse aktører fins også.

Det fins faktisk enkelte mennesker som bruker linser over lengre tid, som dropper kontrollene, og når de endelig dukker opp kan man se små organismer og sopp som vokser på linsene eller mellom linsen og hornhinnen. Skrekkscenario, men det er faktisk tilfelle. Og de selv har bemerket at «jeg merker jo ingenting».

Det er mye informasjon og ekle bilder man kan finne vha. google som viser konsekvensene av det jeg kaller uansvarlig linsebruk. 

Når det gjelder CBE mener jeg at hun lefler med øyehelsen sin utfra det jeg ser på bildene av punktvippene hennes på nett, sammen med tidligere uttalelser om kjøp av linser på nett og om linsekontroll Her, og uthengingen av han som gjorde jobben sin her. samt den kjensgjerning at det ser ut til at hun ofte har øyebetennelse.

• Liker 11
Skrevet

Jeg betviler eller bestrider overhode ikke at øyehelse er viktig. Jeg tok det med fordi det var en liten del av en lengre detaljdiskusjon/kritikk av måten hun sminker seg på osv. Det zoomes inn på den minste detalj. Uavhengig av hvor edle akkurat dine intensjoner var er det en del av en lengre diskusjon dedikert til hennes utseende. Når det er sagt er det ikke din kommentar jeg reagerer særlig på.

• Liker 8
Skrevet

Jeg betviler eller bestrider overhode ikke at øyehelse er viktig. Jeg tok det med fordi det var en liten del av en lengre detaljdiskusjon/kritikk av måten hun sminker seg på osv. Det zoomes inn på den minste detalj. Uavhengig av hvor edle akkurat dine intensjoner var er det en del av en lengre diskusjon dedikert til hennes utseende. Når det er sagt er det ikke din kommentar jeg reagerer særlig på.

Å diskutere utseende hennes blir som å balansere på en egg, det er fort å tråkke feil. Nå kan ikke jeg svare for alle som har kommentert det siste døgnet (?), men tror vi er flere som kritiserer "produktet CBE" slik hun blir redigert og retusjert til det ugjenkjennelige. Det er synd at hun tydeligvis blir så "overretusjert" at folk ikke kjenner henne igjen eller synes hun ser ut som hun er lagd av plast, for personen CBE er jo i utgangspunktet søt og fin når hun er mer naturlig.

• Liker 7
Skrevet

Og nøyaktig hvordan mener du at du bidrar til å løse det samfunnsproblemet du mener dårlig selvtillit er ved å linke til 11 bilder du omtaler som "hundebæsj-posen"? Mener du at personer med dårlig selvtillit bør møtes med latterliggjøring, eller er det kun når det er CBE som er gjenstand for diskusjon at dette er en grei måte å gå frem på?

• Liker 7
Skrevet

Ny vogn! Skal ikke si I told you so, men..

Og litt voldsom melking av barn da, men det er vel også normalt.

• Liker 5
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Apropo bilder som er redigert på merkelig vis, en av kommentar-screenshotene jeg postet i går var i respons til dette bildet: http://carolinebergeriksen.no/wp-content/uploads/2014/11/fofra.jpg

Må innrømme jeg var enig med kommentarforfatteren i at det er noe veldig mystisk med ansiktet her...

Hvis jeg ikke husker feil, er det bildet tatt av en profesjonell fotograf (Benny Ottoson?). Det eneste jeg kan se er litt "mystisk" er at ansiktet ikke er symmetrisk - men de allerfleste har en viss grad av asymmetri i ansiktet - selv CBE.

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Ny vogn! Skal ikke si I told you so, men..

Og litt voldsom melking av barn da, men det er vel også normalt.

Helt enig med deg. Og akkurat det der blir jeg litt  :kjempesinna: av. 

Har denne vognen vært vist tidligere på bloggen eller IG, men da ikke merket? 

Gjest Lalalala59
Skrevet

Helt enig med deg. Og akkurat det der blir jeg litt :kjempesinna: av.

Har denne vognen vært vist tidligere på bloggen eller IG, men da ikke merket?

Vært vist på Snapchat og diskutert i innlegg der hun har skrevet at hun har jogget med Nelia. Da har hun svart at hun tester ut en ny joggevogn som hun snart skal skrive om på bloggen.

Skrevet

hehe, i det siste innlegget som handler  om at hun har levd i koffert i sommer, passer hun på å presisere at livet i koffert har vært et et liv i rosa Bjørn Borgkoffert  :laugh: Jeg forstår at hun tar troverdigheten på det største alvor nå!

Ja, den rosa kofferten dukker opp både her og der på alle hennes ulike sosiale medier for tiden.

Det kan vel hende at Morris (er det ikke det firmaet heter) ikke satt sånn pris på at folk skrev inn på siden deres og la igjen kommentarer om at de syntes det virker uærlig å skrive en reklametekst som beskriver i detalj hvordan hun gleder seg til å reise med akkurat denne konnferten og så reiser med helt andre kofferter bare noen dager etterpå. Hun prøver vel å gjøre opp for seg overfor dem, da.

• Liker 6
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Vært vist på Snapchat og diskutert i innlegg der hun har skrevet at hun har jogget med Nelia. Da har hun svart at hun tester ut en ny joggevogn som hun snart skal skrive om på bloggen.

Ok, takk :blomst: 

Så lenge hun ikke har tilkjennegitt hvilket merke vogna er, så er det vel innenfor regelverket. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...