Roadrunner Skrevet 28. august 2015 #16121 Skrevet 28. august 2015 Uten sammenlikning for øvrig så har NAV foreldrepenger kommet svært godt ut av å kommunisere med folk på en uformell måte på facebook, med smileys og alt. Men det er et par vesentlige forskjeller mellom eposten fra Get Inspired og siden til Nav Foreldrepenger. 1. Siden til NAV er en FB-side, som i stor grad legger opp til dialog med brukeren/kunden. 2. Åpningsinnlegget til NAV er informativt, nøytralt og effektivt. De begynner ikke med: God morgen, kjære søte mammaer og pappaer <3 Nå nærmer det seg jul (håper dere ikke stresser for mye), og vi vil bare fortelle litt om halv skatt. Klem fra foreldregruppa hos NAV At de velger å svare på kommentarer i en mer personlig tone synes jeg er helt ok, men hadde heller ikke satt pris på overdose av klemmer og hjerter. Men en noe mer personlig tilbakemelding går fint, også smilefjes... 6
lenebu Skrevet 28. august 2015 #16122 Skrevet 28. august 2015 Uten sammenlikning for øvrig så har NAV foreldrepenger kommet svært godt ut av å kommunisere med folk på en uformell måte på facebook, med smileys og alt. Jeg mener da at NAV sin måte å kommunisere på, smileys eller ikke, er langt i fra så uprofesjonell som Get Inspired. De starter innlegget med et smilefjes og legger på et annet smilefjes når de henviser til en link som kan gi vedkommende mer utfyllende informasjon om det hun lurer på. Det blir noe annet enn å skrive: Hei, søteste Karolina :hjerte: Sjekk denne her linken, 'a! Kos og masse klemz fra John og Lene, dine venner hos NAV foreldrepenger Det er en forskjell på det å være hyggelig, og det å være... Ja, jeg har ikke helt ord for å beskrive Get Inspireds kommunikasjonsmåte. 21
neiognei Skrevet 28. august 2015 #16123 Skrevet 28. august 2015 Denne gjentagne gnålinga om flyskrekk. Hvor lang tid tar det å kjøre fra Siljan til Trondheim, egentlig? 5
neiognei Skrevet 28. august 2015 #16124 Skrevet 28. august 2015 Sjekka. 8 timer. Hva med å kjøre eller ta tog, hvis man har sånn en fryktelig skrekk for å fly? 5
Vitulina Skrevet 28. august 2015 #16125 Skrevet 28. august 2015 Fly trh-oslo og kjøre gmoen-sarpsborg-skien tar mer enn 8 timer
Cavatina Skrevet 28. august 2015 #16126 Skrevet 28. august 2015 Fly trh-oslo og kjøre gmoen-sarpsborg-skien tar mer enn 8 timer Og det går nattog til Trondheim, og båt til Danmark. Jeg tror det til og med går tog gjennom hele Europa, sist jeg så etter Var jeg redd for å fly, ville jeg valgt andre alternativer. Men det som gjelder for meg, gjelder ikke for andre. På den annen side, å fremme frykten sin i SoMe viser "menneskelighet" og skaper støtteerklæringer. Kanskje flyskrekken bare er enda et ledd i markedsføringsstrategien? Eller en avledning? 4
lenebu Skrevet 28. august 2015 #16127 Skrevet 28. august 2015 Sjekka. 8 timer. Hva med å kjøre eller ta tog, hvis man har sånn en fryktelig skrekk for å fly? Jeg har skikkelig flyskrekk og jeg tar tog hvor enn jeg skal, uavhengig av hvor mye lengre tid det tar å komme seg fra punkt a til b. (Stavanger-Oslo med fly, 45 min.; Stavanger-Oslo med tog, 8,5 timer; tog, ja takk).
Cavatina Skrevet 28. august 2015 #16128 Skrevet 28. august 2015 Jeg har skikkelig flyskrekk og jeg tar tog hvor enn jeg skal, uavhengig av hvor mye lengre tid det tar å komme seg fra punkt a til b. (Stavanger-Oslo med fly, 45 min.; Stavanger-Oslo med tog, 8,5 timer; tog, ja takk). Du som har flyskrekk, ville du følt for å snapchatte fra flyet? (Beklager om det er et utidig spørsmål! Selv har jeg edderkoppfobi, så når jeg ser en slik en, løper jeg hylskrikende. Min siste tanke er å snappe den.) 8
Vitulina Skrevet 28. august 2015 #16129 Skrevet 28. august 2015 Skrekken er nok veldig reell, og det passer veldig bra med alt annet som skjer i Siljan. Dvs det forklarer det meste. 2
Gjest Atp Skrevet 28. august 2015 #16130 Skrevet 28. august 2015 Jeg mener da at NAV sin måte å kommunisere på, smileys eller ikke, er langt i fra så uprofesjonell som Get Inspired. De starter innlegget med et smilefjes og legger på et annet smilefjes når de henviser til en link som kan gi vedkommende mer utfyllende informasjon om det hun lurer på. Det blir noe annet enn å skrive: Det er en forskjell på det å være hyggelig, og det å være... Ja, jeg har ikke helt ord for å beskrive Get Inspireds kommunikasjonsmåte.men det står da ikke koz og klems og søteste i Mail fra GI... Eller sender de flere varianter av mailen?
Isola2 Skrevet 28. august 2015 #16131 Skrevet 28. august 2015 Denne gjentagne gnålinga om flyskrekk. Hvor lang tid tar det å kjøre fra Siljan til Trondheim, egentlig? Håper alle har sendt masse gode tanker til den stakkars fotballfrua som må igjennom en 45 minutters lang flytur..... 8
neiognei Skrevet 28. august 2015 #16132 Skrevet 28. august 2015 men det står da ikke koz og klems og søteste i Mail fra GI... Eller sender de flere varianter av mailen? Holder det ikke at de skriver søta? Blir pinlig berørt når jeg får pakker i posten derfra. Den beskjeden de klistrer til postmannen, på pakken... Huff. 9
lenebu Skrevet 28. august 2015 #16133 Skrevet 28. august 2015 Du som har flyskrekk, ville du følt for å snapchatte fra flyet? (Beklager om det er et utidig spørsmål! Selv har jeg edderkoppfobi, så når jeg ser en slik en, løper jeg hylskrikende. Min siste tanke er å snappe den.) Nei, tuller du? Jeg er så redd for at elektronikken min skal styrte flyet at alt med WiFi er avskrudd og forblir avskrudd gjennom hele turen. 4
Gjest Atp Skrevet 28. august 2015 #16134 Skrevet 28. august 2015 Holder det ikke at de skriver søta? Blir pinlig berørt når jeg får pakker i posten derfra. Den beskjeden de klistrer til postmannen, på pakken... Huff.hvor i den mailen som er i innlegget her på kg står det søta? Nå har jeg ikke vært innpå her på en ukes tid så om det er ett innlegg her inne med bilde av en Mail hvor "søta" inngår,så har jeg ikke fått det med meg.
Gjest Asti Skrevet 28. august 2015 #16135 Skrevet 28. august 2015 (endret) hvor i den mailen som er i innlegget her på kg står det søta? Nå har jeg ikke vært innpå her på en ukes tid så om det er ett innlegg her inne med bilde av en Mail hvor "søta" inngår,så har jeg ikke fått det med meg. Ser at det ikke står i mailen som er lagt ut, men bruk av "søta" er ikke uvanlig hos GI. Jeg har mottatt mail der det står: - "Julekort til deg, søta! ♥♥♥" - "Merry X-mas Søte du!"" Jeg reagerte negativt på det. Endret 28. august 2015 av Asti
thorax Skrevet 28. august 2015 #16136 Skrevet 28. august 2015 (endret) Hvordan GI selger tights: http://imgur.com/bA4wX9s Hvordan Nelly selger den samme tightsen: http://imgur.com/18GgVvu Endret 28. august 2015 av thorax 15
Keaton Skrevet 28. august 2015 #16137 Skrevet 28. august 2015 Forretningsidéen deres er ikke helt bak mål, de kjører på det personlige, nære, koselige (jmf bruken av mamma i reklamen over). Mulig de lykkes med det, men noen av oss blir både lattermilde og kvalme. 7
Vitulina Skrevet 28. august 2015 #16139 Skrevet 28. august 2015 Hvordan GI selger tights: http://imgur.com/bA4wX9s Hvordan Nelly selger den samme tightsen: http://imgur.com/18GgVvu Utrolig intelligente mennesker dette. Men igjen det er jo også slik kvinner som FF kommuniserer på IG i dag. Fan 22; jeg DIGGER deg, for en kropp!!! *sikle* FF; nåååååååh, søta!!! Sier DU da!! Fan 22; DU er RÅ!! FF; nåååååååh (hjerte) (hjerte) (yoga) (applaus) Hyll hyll hyll. Eller var det hyl hyl hyl? 17
CaspertheGh0st Skrevet 28. august 2015 #16140 Skrevet 28. august 2015 Hvordan GI selger tights: http://imgur.com/bA4wX9s Hvordan Nelly selger den samme tightsen: http://imgur.com/18GgVvu Dette var tragisk. Det her ser ut som om de har ansatt en 12-åring til å skrive produktbeskrivelsene. Det som er enda mer tragisk er folk som faktisk kjøper fra GI. Hvem er disse folkene egentlig?? Jeg hadde ikke bestilt noe derfra om jeg så fikk det gratis. Selv om det er tragisk at de behandler kundene som idioter, så er det kanskje fordi kundene ER idioter? 15
Fremhevede innlegg