Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi fikk en slik bil(annen farge) i dåpen og den ble brukt en kort kort stund. Nå er den i boden. Skal la nestemann bruke den før den går rett ut på finn.no

man selger da ikke dåpsgavene til barna sine...........uansett hva det er
Videoannonse
Annonse
Gjest Liseheidi
Skrevet (endret)

det går jo an å la være å bruke hver minste ting som skjer med en selv og alle rundt en som bloggstoff da....

Hehe, ja, det kan jeg faktisk være helt enig i :) Som jeg har nevnt tidligere i dag, er det mange ting som kan snakkes om når det kommer til eksponeringsbehovet i denne bloggen. Det er også mange ting å diskutere i forhold til bruken av barn i denne sammenhengen. Men det er vel et annet innlegg ;) Endret av Liseheidi
Skrevet

hva foreslår du at man gjør med en ruvende leke som barna har vokst fra da? som man ikke har lagringsplass til? 

• Liker 5
Gjest Liseheidi
Skrevet

eventyrbøker og sangbøker er fine gaver som kan brukes mens de er små, men som gir ballast med videre i livet. Og som en ekstra bonus tid sammen med den som leser og synger for en.

Så sant så sant :)

Skrevet

gå to sider tilbake å se hva Francois skriver... " jeg synes IKKE 1000 kr i gave til barna av dine bestevenner er spesielt mye"

En person av mange skriver det..så og si alle her kommenterer nettopp det med at det var to individer som ble døpt, ergo en dåpsgave til hver. Ville du gitt et smykke i dåpsgave på deling til to jenter?

Men hvis du leser i kommentarfeltet til FF så er det flere tvillingmødre som kommenterer nettopp det med å gi en dåpsgave til hvert dåpsbarn. Det er mannen til FF som smeller utav seg prisen på gaven, ingen andre nevner at det sikkert er en dyr gave. 

• Liker 8
Skrevet

Så jeg skal lagre den for all fremtid?
  • Liker 2
Skrevet

de blir vel helst kritisert for den gaven de IKKE ga...

Og hvis ingen har noe med å kritisere dem, så burde de la være å blogge om det.

men fortsa

Jeg er ikke venner med dem. Hva slags argumentasjon er dette? Hva mine venner gir er helt irrelevant, men om jeg visste at de tjente 2-3 mill, ville jeg reagert på en gave til to barn. Selv gir jeg for den summen til ett barn som er nær meg.

nei dette er ikke irrelevant... Du sier selv at vennepar bør gi mer enn 1000 kr. Har da ingenting og si hvor mye du tjener. Vil de gi en bil så gjør de dette. Ingen her har noe med det
Gjest Liseheidi
Skrevet (endret)

nå velger de selv å skrive en post på "norges største blogg" med denne gaven som hovedtema, og den er med på HVERT bilde. Da bør de tåle det som er nokså forsiktige tilbakemeldinger i kommentarfeltet om at tvillingpar består av TO, uten å avfeie det med en usmakelig sammenligning med flyktningekatastrofen. Det må det gå an å kritisere uten at man skal beskyldes for å "ta" dem.

Når det gjelder det med flyskrekken, så er jeg enig i at det er en nokså lite fruktbar diskusjon.

Men som det tidligere har vært påpekt mange ganger, så er det neppe noen her som deltar i hvert eneste diskusjonstema, så du kan ikke skjære alle over en kam denne gangen heller.

Jeg synes faktisk et par av kommentarene på bloggen var spydige og frekke. Så jeg skjønner vel egentlig at det kom en respons i samme spydige tone. Å bruke flyktningekrisen i den sammenheng var dog ikke nødvendigvis et sjakktrekk. Endret av Liseheidi
  • Liker 2
Skrevet

det går jo an å la være å bruke hver minste ting som skjer med en selv og alle rundt en som bloggstoff da....

men hva skjer den dagen hun ikke deler noe? Jo da er jammen det også galt.
Skrevet

men fortsanei dette er ikke irrelevant... Du sier selv at vennepar bør gi mer enn 1000 kr. Har da ingenting og si hvor mye du tjener. Vil de gi en bil så gjør de dette. Ingen her har noe med det

så lenge de velger å blogge om det på en kommersiell blogg som eksisterer kun for å selge lesertall til annonsørene, så har alle som leser det noe med det

• Liker 5
Skrevet

men hva skjer den dagen hun ikke deler noe? Jo da er jammen det også galt.

hva er det hun ikke deler?????????????????????????????

og hvem har kritisert det????????????

• Liker 6
Skrevet

når mann får en dåpsgave så legger man da ikke den ut på finn.no for salg? Gjør andre folk dette? Barna mine fikk da ett par upraktiske ting i gave men jeg selger da ikke. Det synes jeg er uhørt
Skrevet

så lenge de velger å blogge om det på en kommersiell blogg som eksisterer kun for å selge lesertall til annonsørene, så har alle som leser det noe med det

men da kan vi jo starte en tråd på de 10 største bloggene i Norge da? Også finkjemme bloggene og kritisere de for alt.?
Gjest Bergensia
Skrevet

Men å dra inn flyktning/Middelhavet for å kuppe/skyte lufta ut av diskusjonen fordi noen er uenige at et tvillingpar deler gave, er greit for dere Atp/Synne?

Gjest Liseheidi
Skrevet

Nja, det er vel en sak med flere sider. Jeg synes egentlig ikke vi har noe med å kritisere på den måten, hvertfall ikke plukke fra hverandre alt hun skriver om. Kritisk sans i forhold til blogglesing er viktig, men å kritisere hver minste lille ting er ikke nødvendigvis noe vi har rett til.

• Liker 1
Skrevet

Nja, det er vel en sak med flere sider. Jeg synes egentlig ikke vi har noe med å kritisere på den måten, hvertfall ikke plukke fra hverandre alt hun skriver om. Kritisk sans i forhold til blogglesing er viktig, men å kritisere hver minste lille ting er ikke nødvendigvis noe vi har rett til.

de fikk fornuftige og rimelige innspill fra tvillinger og tvillingmødre. De kunne valgt å lytte. De kunne valgt å si ups, der bomma vi, det tenkte vi ikke på, men takk for at dere gjorde oss oppmerksomme på det. Vi skal passe på å gjør det annerledes neste gang. Vi skal sørge for at de tvillingene og tvillingmødrene som forteller hvordan det føles, føler seg respektert.

Istedet velger de å fortelle på norges største blogg hva gaven koster, og underforstått at de synes det var dyrt nok, for så å dra en sammenligning med druknende flyktninger. Hvordan tror dere det føles for det venneparet å få dette innblikket i hva giverne egentlig tenker om gaven de gir? 

• Liker 19
Gjest Liseheidi
Skrevet

de fikk fornuftige og rimelige innspill fra tvillinger og tvillingmødre. De kunne valgt å lytte. De kunne valgt å si ups, der bomma vi, det tenkte vi ikke på, men takk for at dere gjorde oss oppmerksomme på det. Vi skal passe på å gjør det annerledes neste gang. Vi skal sørge for at de tvillingene og tvillingmødrene som forteller hvordan det føles, føler seg respektert.

Istedet velger de å fortelle på norges største blogg hva gaven koster, og underforstått at de synes det var dyrt nok, for så å dra en sammenligning med druknende flyktninger. Hvordan tror dere det føles for det venneparet å få dette innblikket i hva giverne egentlig tenker om gaven de gir?

Jeg synes flere av kommentarene der var spydige, og forstår at de blir provosert av å måtte stå til veggs i forhold til absolutt alt. Ikke alle kommentarene var saklige og hyggelige. Så da fikk han vel litt nok da. Kan forstå det. Selv om flerfoldige tvillingmammaer fyrer på grunn av den gaven, betyr ikke det at bloggeren og mannen hennes behøver å være enige og legge seg flate fordi noen føler seg tråkket på tærne.

• Liker 3
Skrevet

da finner man en løsning for å ha de lagret... Ville aldri solgt det. Men siden ingen andre her inne kommenterer dette så synes vel de fleste at det er Ok å selge dåpsgavene på finn
Skrevet (endret)

Jeg synes flere av kommentarene der var spydige, og forstår at de blir provosert av å måtte stå til veggs i forhold til absolutt alt. Ikke alle kommentarene var saklige og hyggelige. Så da fikk han vel litt nok da. Kan forstå det. Selv om flerfoldige tvillingmammaer fyrer på grunn av den gaven, betyr ikke det at bloggeren og mannen hennes behøver å være enige og legge seg flate fordi noen føler seg tråkket på tærne.

vel, jeg synes de må finne seg i å tåle mer enn andre folk av kritikk på hverdagsting, så lenge de velger å leve av å eksponere seg, og sine omgivelser, i så ekstrem grad

Endret av Amafalathiel
  • Liker 4
Skrevet

I all verden. Forventer du virkelig at voksne mennesker som føler de har gjort et riktig valg skal legge seg flate for valget de har tatt i en dåp for å tilfredstille kontrollerende sjeler? Her snakker man toppen av frekkhet og arroganse. Hvorfor i all verden skal de gjøre noe annerledes for å tilfredstille enkelte som ikke gjør annet enn å sitte og kritisere dem? "De burde gjøre" "De kunne ha" De skulle ha innrømmet feil" "De bør være ydmyke, hvem tror de at de er?!". Ærlig talt. Denne tråden når nye høyder. Noen har best å passe sine egne saker. Janteloven lenge lenge.

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...