Gjest Gurimalla Skrevet 24. april 2015 #12821 Skrevet 24. april 2015 (endret) Får hun betalt for det, noe hun skulle ha merket? Eller er det en type gest/vennetjeneste? Den sanger går hyppig her også 👍 Endret 24. april 2015 av Gurimalla
Gjest Gjesp Skrevet 24. april 2015 #12822 Skrevet 24. april 2015 Her er vi ved den samme kjernen som alltid. De fleste av oss kritiserer ikke person. Jeg har ingen grunn til å mislike Caroline som person, jeg kjenner henne ikke. Men man må få kritisere sak ellers skjønner jeg ikke hva slags samfunn vi skal få. Det er naivt å forvente at man skal få tjene gode penger på en blogg og på å være kjendis, og samtidig kunne dukke unna all kritikk. La nå Caroline få ta til seg kritikk fra lovgivende myndigheter og ikke anonyme brukere fra Kvinneguiden, fra bloggens kommentarfelt .. eller fra konkurrerende bloggere. 3
Gjest Asti Skrevet 24. april 2015 #12823 Skrevet 24. april 2015 (endret) det går en liten debatt om dette i kommentarfeltet til den posten, og så er det selvfølgelig noen som okker seg over de som er kritiske til CBE, hvorpå hun bemerker at "de er heldigvis ikke mange". Ikke det? Men likevel mange nok til at de ble beskrevet som nettroll og mobbere som tvang dem til kommentarjukset. Nok en gang får vi et eksempel på hvor vanskelig det er følge opp en løgn ordentlig, Jeg gikk inn for å lese, og ser at CBE mener at de fleste bloggerne er flinke til å merke, og ber en av de om å komme med eksempler på betalte innlegg de siste 5-6 månedene hvor de ikke har merket godt nok. Har de virkelig ikke fått med seg kritikken vedr. alle feilmerkingene på bloggen? Nå ble jeg virkelig overrasket. Og om noen trenger eksempler på feilmerking fra CBE de siste dagene, så brukte jeg noen få minutter på å finne: Blogginnlegg som ikke er merket slik Forbrukerombudet forklarte CBE i dette brevet . Dvs. at annonselenker skal merkes inni blogginnlegg. Blogginnlegg som ikke er merket som reklame, det viser bl.a. sko fra Bianco som CBE tidligere har annonsert for. Jeg har også lagt inn et svar her tidligere vedr. feilmerking for perioden 21.01.-16.02. - http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=902004&page=328#entry15941157. Tillegg: Kom også på svar fra FO vedr. to feilmerkede blogginnlegg hos CBE. Dette har blitt vist til tidligere i tråden her og her. Hvordan er det da mulig å skrive det CBE gjør i dag? Endret 24. april 2015 av Asti
SusieDerkins Skrevet 24. april 2015 #12824 Skrevet 24. april 2015 Får hun betalt for det, noe hun skulle ha merket? Eller er det en type gest/vennetjeneste? Den sanger går hyppig her også Det vet vi ikke. Vi vet at Madcon og Peter Peter og Camilla Pihl og CBE (og flere andre) inngår i nettverk som ser ut til å blande vennerolle og jobbroller, og som fremstår som en gjeng som klør hverandre på ryggen, og da oppstår jo spørsmålet om noen av disse s.k. "vennetjenestene" skulle vært klassifisert som profesjonelle tjenester som utløser merkeplikt og skatteplikt. 8
SusieDerkins Skrevet 24. april 2015 #12825 Skrevet 24. april 2015 La nå Caroline få ta til seg kritikk fra lovgivende myndigheter og ikke anonyme brukere fra Kvinneguiden, fra bloggens kommentarfelt .. eller fra konkurrerende bloggere. nei hvorfor skulle hun ta til seg kritkk fra de hun tjenere pengene sine på, eller folk som har noe fornufitg å si - alle må få gjøre feil selv, og alle har lov til å grave sin egen grav. Kjør på! 6
SusieDerkins Skrevet 24. april 2015 #12826 Skrevet 24. april 2015 Jeg gikk inn for å lese, og ser at CBE mener at de fleste bloggerne er flinke til å merke, og ber en av de om å komme med eksempler på betalte innlegg de siste 5-6 månedene hvor de ikke har merket godt nok. Har de virkelig ikke fått med seg kritikken vedr. alle feilmerkingene på bloggen? Nå ble jeg virkelig overrasket. Og om noen trenger eksempler på feilmerking fra CBE de siste dagene, så brukte jeg noen få minutter på å finne: Blogginnlegg som ikke er merket slik Forbrukerombudet forklarte CBE i dette brevet . Dvs. at annonselenker skal merkes inni blogginnlegg. Blogginnlegg som ikke er merket som reklame, det viser bl.a. sko fra Bianco som CBE tidligere har annonsert for. Jeg har også lagt inn et svar her tidligere vedr. feilmerking for perioden 21.01.-16.02. - http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=902004&page=328#entry15941157. Tillegg: Kom også på svar fra FO vedr. to feilmerkede blogginnlegg hos CBE. Dette har blitt vist til tidligere i tråden. Hvordan er det da mulig å skrive det CBE gjør i dag? jeg har vel sjelden sett henne komme med så mye vås konsentrert på så få kommentarer..hun satser vel på at ingen leser kommentarer på et gammelt innlegg fra igår... 8
Gjest Asti Skrevet 24. april 2015 #12827 Skrevet 24. april 2015 jeg har vel sjelden sett henne komme med så mye vås konsentrert på så få kommentarer..hun satser vel på at ingen leser kommentarer på et gammelt innlegg fra igår... Ser at CBE er på jentetur, så det er sikkert ikke hun som svarer i kveld....
pøbelsara Skrevet 24. april 2015 #12828 Skrevet 24. april 2015 (endret) For noen svar! Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Endret 24. april 2015 av pøbelsara 6
LilleSnupp Skrevet 24. april 2015 #12829 Skrevet 24. april 2015 (endret) Blir litt sånn.. Leser A: I mine øyne har du lav troverdighet, Caroline. Caroline: Nei, det har jeg ikke, Leser A. Får redigere denne mtp de siste opplysningene. Leser A: I mine øyne har du lav troverdighet, Caroline. Caroline/Lars-Kristian: Nei, det har jeg ikke, Leser A. Tilføyelse: Dersom noen vil ha diskusjonen innrammet på stueveggen, så tror jeg de må kjenne sin besøkelsestid. Endret 24. april 2015 av LilleSnupp 5
SusieDerkins Skrevet 24. april 2015 #12830 Skrevet 24. april 2015 Ser at CBE er på jentetur, så det er sikkert ikke hun som svarer i kveld.... jeg så liksom for meg at hun satt og knottet på telefonen i selskapet, men når du sier det,og jeg leser kommentarene på nytt i det lyset, så er de jo ganske riktig skrevet i den karakteristiske jeg-vet-best-stilen vi har sett før.. 8
LilleSnupp Skrevet 24. april 2015 #12831 Skrevet 24. april 2015 jeg så liksom for meg at hun satt og knottet på telefonen i selskapet, men når du sier det,og jeg leser kommentarene på nytt i det lyset, så er de jo ganske riktig skrevet i den karakteristiske jeg-vet-best-stilen vi har sett før.. Uansett.. det blir bare spekulasjoner! Det vi kan anta er at det er noen med admin.rettigheter. 4
Gjest Sobril Skrevet 25. april 2015 #12832 Skrevet 25. april 2015 Skulle den saken mellom FPU/Dagsavisen opp i går?
Gjest Asti Skrevet 25. april 2015 #12833 Skrevet 25. april 2015 (endret) Skulle den saken mellom FPU/Dagsavisen opp i går? Mener du Dagens Næringsliv? Den skal opp, 28.04. Info. her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=911070&page=5#entry16307532 Endret 25. april 2015 av Asti
Tjukk Norris Skrevet 25. april 2015 #12834 Skrevet 25. april 2015 (endret) Heldigvis ikke mange som mener hun har lav troverdighet da. Skriver hun. ...... Hva?! Hva er da mange i denne sammenhengen? 1,2 millioner? Hun/de må ha fortrengt alle skandalene og skriveriene om den tvilsomme bedriften de driver. Dette er altså det mest ekstreme tilfellet av å leve i fornektelse jeg har sett, noensinne. Og da regner jeg med dramaserier jeg har sett på tv som Hotell Cæsar og Glamour. Endret 25. april 2015 av Tjukk Norris 7
LilleSnupp Skrevet 25. april 2015 #12835 Skrevet 25. april 2015 Heldigvis ikke mange som mener hun har lav troverdighet da. Skriver hun. ...... Hva?! Hva er da mange i denne sammenhengen? 1,2 millioner? Hun/de må ha fortrengt alle skandalene og skriveriene om den tvilsomme bedriften de driver. Dette er altså det mest ekstreme tilfellet av å leve i fornektelse jeg har sett, noensinne. Og da regner jeg med dramaserier jeg har sett på tv som Hotell Cæsar og Glamour. Selvsagt vet de at de har lav troverdighet og helt forståelig at de ikke vil gi aksept for det på sin egen blogg. Derfor benytter de bloggen til å skrive om sin egen skapte virkelighet - som med mye annet tidligere. 6
Gjest Asti Skrevet 25. april 2015 #12836 Skrevet 25. april 2015 Jeg gikk inn for å lese, og ser at CBE mener at de fleste bloggerne er flinke til å merke, og ber en av de om å komme med eksempler på betalte innlegg de siste 5-6 månedene hvor de ikke har merket godt nok. Har de virkelig ikke fått med seg kritikken vedr. alle feilmerkingene på bloggen? Nå ble jeg virkelig overrasket. Og om noen trenger eksempler på feilmerking fra CBE de siste dagene, så brukte jeg noen få minutter på å finne: Blogginnlegg som ikke er merket slik Forbrukerombudet forklarte CBE i dette brevet . Dvs. at annonselenker skal merkes inni blogginnlegg. Blogginnlegg som ikke er merket som reklame, det viser bl.a. sko fra Bianco som CBE tidligere har annonsert for. Jeg har også lagt inn et svar her tidligere vedr. feilmerking for perioden 21.01.-16.02. - http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=902004&page=328#entry15941157. Tillegg: Kom også på svar fra FO vedr. to feilmerkede blogginnlegg hos CBE. Dette har blitt vist til tidligere i tråden her og her. Hvordan er det da mulig å skrive det CBE gjør i dag? Da har CBE & Co. fått tilbakemelding fra leseren vedr. manglende merking, og nå stusser jeg enda mer. CBE & Co. svarer bl.a. at det begynner å bli en stund siden siste sak, men at det har ikke vært manglende merking som har vært problemet, men hvordan det har blitt merket. De henviser da til om Forbrukerombudet har noe å utsette på merkingen. Siden CBE & Co. påstod at de nå merker godt nok reklameinnlegg, burde de ha godkjent mitt svar som tilbakeviser dette, også det at FO ikke har hatt noe å utsette på merkingen, men det gjorde de ikke. Det er i orden, det er deres blogg, men da bør alle vite at det som blir presentert i kommentarfeltet ikke viser alle svar/sider ved en sak, og det igjen vil si at kommentarfeltet/bloggen mangler troverdighet. Det er deres valg og noe de bør stå for, så det går ikke an å snakke om troverdighet samtidig som man sensurerer vekk svar som tilbakeviser påstander de kommer med.
Tjukk Norris Skrevet 25. april 2015 #12837 Skrevet 25. april 2015 (endret) Selvsagt vet de at de har lav troverdighet og helt forståelig at de ikke vil gi aksept for det på sin egen blogg. Derfor benytter de bloggen til å skrive om sin egen skapte virkelighet - som med mye annet tidligere. Forståelig at de ikke vil sette seg selv i et negativt lys på egen blogg, men i denne situasjonen har det vært så mange av deres fadeser som har blitt avdekket i full offentlighet at det strengt tatt gjør vondt verre å bagatellisere det på den måten. Det de gjør er å fornekte det opplagte, noe som gjør at mistilliten til dem blir enda større. Ergo driter de i eget reir ved å skrive om sin egen skapte virkelighet. Endret 25. april 2015 av Tjukk Norris 7
lenebu Skrevet 25. april 2015 #12838 Skrevet 25. april 2015 (endret) det går en liten debatt om dette i kommentarfeltet til den posten, og så er det selvfølgelig noen som okker seg over de som er kritiske til CBE, hvorpå hun bemerker at "de er heldigvis ikke mange". Ikke det? Men likevel mange nok til at de ble beskrevet som nettroll og mobbere som tvang dem til kommentarjukset. Nok en gang får vi et eksempel på hvor vanskelig det er følge opp en løgn ordentlig, Veldig viktig poeng! I DN-intervjuet fremstår det jo som om kritikken/netthetsen/mobbingen var så massiv at den mer eller mindre ødela livet hennes. Mens i hennes egen bloggpost om kommentarfeltjukset skrev hun noe slikt som "heldigvis er 99% av kommentarene positive". Hun får sjeldent så mye som 50 kommentarer på en bloggpost, men dersom hun poster to blogginnlegg en dag og får 50 kommentarer på hvert av dem, hvorav 99 av dem er "åh, så pen du er <3" og én stiller seg kritisk, så burde man klare å overse den kritiske. Og ikke å synke til det nivået at man utgir seg for å være en annen leser for å forsvare seg mot kritikken. Lars-Kristian sier: Siden 2009 har det til tider stormet fælt på bloggen til Caroline. Det er flaut å innrømme, men nett-trollene har til tider greid å komme under huden på meg. Kilde: http://www.vg.no/rampelys/skrev-kommentarer-med-falske-navn-paa-konas-blogg/a/23372223/ Men de kommentarene som ble avslørt at var skrevet av ham hadde ingen sammenheng med såkalte "skandaler" hvor det "stormet fælt", ei heller var de skrevet at "nett-troll". De var på helt vanlige blogginnlegg, med helt legitim kritikk, som tydeligvis klarte å komme under huden på ham. Eksempelvis "mangler det ikke hvitløk i denne oppskriften?" og "jeg tror du gjør denne styrkeøvelsen feil i forhold til det min kiropraktor har sagt". Ergo, én prosent saklig kritikk er utålelig. Alle må være enige og tilbe CBE som en gudinne. Endret 25. april 2015 av lenebu 11
LilleSnupp Skrevet 25. april 2015 #12839 Skrevet 25. april 2015 Forståelig at de ikke vil sette seg selv i et negativt lys på egen blogg, men i denne situasjonen har det vært så mange av deres fadeser som har blitt avdekket i full offentlighet at det strengt tatt gjør vondt verre å bagatellisere det på den måten, de de gjør er å fornekte det opplagte, noe som gjør at mistilliten til dem blir enda større. Ergo driter de i eget ved å skrive om sin egen skapte virkelighet. Valg av gode strategier er vel noe de aldri har vært berømt for.. 4
lenebu Skrevet 25. april 2015 #12840 Skrevet 25. april 2015 (endret) Da har CBE & Co. fått tilbakemelding fra leseren vedr. manglende merking, og nå stusser jeg enda mer. CBE & Co. svarer bl.a. at det begynner å bli en stund siden siste sak, men at det har ikke vært manglende merking som har vært problemet, men hvordan det har blitt merket. De henviser da til om Forbrukerombudet har noe å utsette på merkingen. Siden CBE & Co. påstod at de nå merker godt nok reklameinnlegg, burde de ha godkjent mitt svar som tilbakeviser dette, også det at FO ikke har hatt noe å utsette på merkingen, men det gjorde de ikke. Det er i orden, det er deres blogg, men da bør alle vite at det som blir presentert i kommentarfeltet ikke viser alle svar/sider ved en sak, og det igjen vil si at kommentarfeltet/bloggen mangler troverdighet. Det er deres valg og noe de bør stå for, så det går ikke an å snakke om troverdighet samtidig som man sensurerer vekk svar som tilbakeviser påstander de kommer med. Jaså, så hun etterlyser konkrete eksempler på at hun har feilmerket, men hun vil ikke godkjenne innlegg som gir henne konkrete eksempler på innlegg hun har feilmerket. Og på den måten ser det ut som om hun "vinner" diskusjonen, ved at ingen klarer å oppdrive noen innlegg som hun har feilmerket. Makan... Endret 25. april 2015 av lenebu 20
Fremhevede innlegg