Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Takk for flott svar, ser den. Tror du bloggere får retningslinjer fra de hun reklamerer for, at de helst vil at det skal se slikt ut? At annonsører helst vil snike inn reklamen, uten at det blir merket?

jeg er helt overbevist om at det skjer. Kan bare ikke huske hvor jeg leste et eksempel, men idag kom det et nytt eksempel, som du kan lese om på mamsis blogg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gurimalla

jeg er helt overbevist om at det skjer. Kan bare ikke huske hvor jeg leste et eksempel, men idag kom det et nytt eksempel, som du kan lese om på mamsis blogg.

For meg så virker det som hele bransjen er grumsete, annonsører og bloggere. Enig at dette burde ryddes opp i, så reglene er klare for de som betaler bloggere også, litt for mange måter å tyde regler på. Jeg tror 90% av blogger som tjener gode penger på sin blogg, tøyer disse reglene.

Endret av Gurimalla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så virker det som hele bransjen er grumsete, annonsører og bloggere. Enig at dette burde ryddes opp i, så reglene er klare for de som betaler bloggere også, litt for mange måter å tyde regler på. Jeg tror 90% av blogger som tjener gode penger på sin blogg, tøyer disse reglene.

Enig i det meste her, men jeg tror ikke problemet bunner i utydelige regler - jeg tror det bunner i at alle tjener mer penger når reklamen skjules. Bortsett fra forbrukeren da...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, uansett hvor mye en vrir og vender på det, går det vel ikke under saklig kritikk å gjøre narr av hvordan hun uttaler "kylling".

Hvis det er dette du har bitt deg merke i, forslår jeg at du bedrer leseforståelsen din. (Har aldri sett det omtalt, heller.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, uansett hvor mye en vrir og vender på det, går det vel ikke under saklig kritikk å gjøre narr av hvordan hun uttaler "kylling".

Hvis det er dette du har bitt deg merke i, forslår jeg at du bedrer leseforståelsen din. (Har aldri sett det omtalt, heller.)

Det var vel ment som et eksempel? og ja jeg husker det. Det var vel noe hun hadde sagt på snap? Noen fant det moro å gjøre narr av henne ,om hvordan hun uttalte kylling.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ment som et eksempel? og ja jeg husker det. Det var vel noe hun hadde sagt på snap? Noen fant det moro å gjøre narr av henne ,om hvordan hun uttalte kylling.

Spørsmålet er om dette er kjernen i tråden. Det er det ikke, kun avsporing å antyde det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er dette du har bitt deg merke i, forslår jeg at du bedrer leseforståelsen din. (Har aldri sett det omtalt, heller.)

Dette er noe av det jeg har bitt meg merke i ja. Ser ikke hva som er galt med det. Jeg velger selv hva jeg ønsker å dra frem som eksempel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimalla

Synes alle som er her inne på Kvinneguiden at denne tråden "Fotballfruekritikk" er ok? Har den tatt litt av i det siste? Kanskje det bare er meg som synes dette?

Min mening trenger vel ikke utdypes, da jeg er en stor kritiker til denne tråden, noe alle sikkert har sett om de har vært der inne. Så nei, min mening er at denne tråden ikke er ok, og jeg ble faktisk litt glad nå for denne tråden. For her ser jeg jo at jeg ikke er helt gal, at det er mange som kjenner på og mener det samme. Jeg tror KG forumet har mye nyttig for seg, men at desverre mange forbinder dette forumet med akuratt denne tråden, pga medie omtalen som kom av den. Jeg skulle helst ønsket at KG sto opp og stoppet den for godt, men som jeg leser her, så dukker den uansett opp igjen.

Bare så det er sakt, jeg leser ikke fruas blogg, forsvarer ikke det hun har gjort. Men et sted må jo grensa gå, og jeg missliker veldig at de tar henne for alt hun gjør. Fra kylling kommentaren, til engelsk grammatikken hennes, hud, hår osv...

Endret av Gurimalla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det jeg har bitt meg merke i ja. Ser ikke hva som er galt med det. Jeg velger selv hva jeg ønsker å dra frem som eksempel.

Gjerne det, men om du vil bli tatt alvorlig, bør du kanskje finne noe mer sentralt å kritisere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne det, men om du vil bli tatt alvorlig, bør du kanskje finne noe mer sentralt å kritisere.

Det var ikke kritikk, det var en kommentar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimalla

"4 voksne og alkohol i alle glass. Hvem er barnevakt?" Dette kom etter at paret var på ferie, for meg antyder dette at de nesten forsømmer barnet sitt, det har ingeting med bedriften å gjøre, kun for å ta personene CBE og LKE. Det som skremmer meg mest, er at slike kommentarer får en haug med likes. Et av mange eksempler, at de gjør narr av trutemunn, hvordan hun ser ut i videoer, vekt og at det lyser lang vei at flere der inne missliker dama. Men dette er bare " avsporing" i tråden, ikke så nøye.

Endret av Gurimalla
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"4 voksne og alkohol i alle glass. Hvem er barnevakt?" Dette kom etter at paret var på ferie, for meg antyder dette at de nesten forsømmer barnet sitt, det har ingeting med bedriften å gjøre, kun for å ta personene CBE og LKE. Det som skremmer meg mest, er at slike kommentarer får en haug med likes. Et av mange eksempler, at de gjør narr av trutemunn, hvordan hun ser ut i videoer, vekt og at det lyser lang vei at flere der inne missliker dama. Men dette er bare " avsporing" i tråden, ikke så nøye.

Det er også trist at slike kommentarer ofte får lov å passere uten at de blir moderert bort. De er også med på å ta bort troverdigheten i tråden. De må gjerne kalle det avsporing, men når de får massevis av likes, og gjerne blir fulgt opp av kommentarer som drar det enda lengere, så blir det lite seriøst for min del. Ikke at troverdigheten har noe å si for meg, annet en at jeg synes det er trist at det får utvikle seg slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"4 voksne og alkohol i alle glass. Hvem er barnevakt?" Dette kom etter at paret var på ferie, for meg antyder dette at de nesten forsømmer barnet sitt, det har ingeting med bedriften å gjøre, kun for å ta personene CBE og LKE. Det som skremmer meg mest, er at slike kommentarer får en haug med likes. Et av mange eksempler, at de gjør narr av trutemunn, hvordan hun ser ut i videoer, vekt og at det lyser lang vei at flere der inne missliker dama. Men dette er bare " avsporing" i tråden, ikke så nøye.

hadde det vært meg og deg med familie som hadde vært i syden,å vi voksne tatt ett glass vin... Da hadde ingen ropt ut om hvor barnevakten er.. Både min mann og jeg kan ta oss ett eller to glass vin når vi er på ferie og barna er med.. Men vi drikker oss da ikke fra sans og samling? Det tror jeg heller ikke CBe og familien gjør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Jeg tror kritikken i seg selv er et symptom på at hun fremdeles holder "nyhetens interesse". Det er fremdeles en fascinasjon rundt henne og det kan man gjerne fremstille negativt, men det kommer noe positivt ut av det også for hennes del. Hvorfor skaper hun slik blest? Hva er det som gjør at hun er så interessant å diskutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimalla

hadde det vært meg og deg med familie som hadde vært i syden,å vi voksne tatt ett glass vin... Da hadde ingen ropt ut om hvor barnevakten er.. Både min mann og jeg kan ta oss ett eller to glass vin når vi er på ferie og barna er med.. Men vi drikker oss da ikke fra sans og samling? Det tror jeg heller ikke CBe og familien gjør

Helt enig, slike kommentarer er for å sverte!

Men ang Fotballfruekritikk tråden, tror jeg fint kunne akseptert dette om de kun holdt seg til sak, at de la ut linker, feil annonsering osv, så noen kunne rapportere til FO.

Men det er litt for mye synsing og latterliggjøring der inne, og noen tar henne for alt, ting som ikke har noe med bedriften å gjøre. Det er mer blitt en tråd der de kan si hva de missliker med CBE, ang klær, sko, kleshengere osv.

Men det finnes faktisk veldig flinke folk der inne, som er utrolig proffe, saklige og som faktisk brenner for saken, de som faktisk fikk utrette noe.

Jeg tror denne FK tråden hadde blitt mye bedre, om de " usaklige og hetsende" kommentarene hadde blitt slått ned på, ikke applaudert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig, slike kommentarer er for å sverte!

Men ang Fotballfruekritikk tråden, tror jeg fint kunne akseptert dette om de kun holdt seg til sak, at de la ut linker, feil annonsering osv, så noen kunne rapportere til FO.

Men det er litt for mye synsing og latterliggjøring der inne, og noen tar henne for alt, ting som ikke har noe med bedriften å gjøre. Det er mer blitt en tråd der de kan si hva de missliker med CBE, ang klær, sko, kleshengere osv.

Men det finnes faktisk veldig flinke folk der inne, som er utrolig proffe, saklige og som faktisk brenner for saken, de som faktisk fikk utrette noe.

Jeg tror denne FK tråden hadde blitt mye bedre, om de " usaklige og hetsende" kommentarene hadde blitt slått ned på, ikke applaudert!

at den tråden har nådd 500 sider,sier jo litt Endret av faico
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, slike kommentarer er for å sverte!

Men ang Fotballfruekritikk tråden, tror jeg fint kunne akseptert dette om de kun holdt seg til sak, at de la ut linker, feil annonsering osv, så noen kunne rapportere til FO.

Men det er litt for mye synsing og latterliggjøring der inne, og noen tar henne for alt, ting som ikke har noe med bedriften å gjøre. Det er mer blitt en tråd der de kan si hva de missliker med CBE, ang klær, sko, kleshengere osv.

Men det finnes faktisk veldig flinke folk der inne, som er utrolig proffe, saklige og som faktisk brenner for saken, de som faktisk fikk utrette noe.

Jeg tror denne FK tråden hadde blitt mye bedre, om de " usaklige og hetsende" kommentarene hadde blitt slått ned på, ikke applaudert!

Det bør også nevnes at de som står på den andre siden i debatten er minst like flinke til å latterliggjøre og synse, og står for en del av denne type argumentasjon i tråden. Men siden de selv (feks faico som har startet denne tråden) er så overbeviste om at de står på rett side og forsvarer et offer, så virker det som de er mindre nøye med sine egne virkemidler enn med motpartens. Målet helliger middelet?

Ditt eget innlegg her er til en viss grad synsende det også. Det er en sannhet med modifikasjoner at "usaklige og hetsende" kommentarer fortrinnsvis blir applaudert i FF-tråden - den består som du også skriver av mange ulike debattanter som tildels er svært uenige seg imellom mht hva man bør/kan kritisere CBE-bloggen for, og på hvilken måte.

Men hvis det står igjen innlegg i tråden du mener bryter forumets regler, regner jeg med at du systematisk rapporterer disse? Rapportering er avgjørende for at innlegg over streken skal bli "slått ned på".

Når det gjelder klær, sko og til og med hud og hår er debatt av dette et intrikat tema, fordi det er elementer som i bloggen er så tett forbundet med sponsing og skjult reklame. Dette er velkjent for dem som henger mye i tråden. Derfor kan innlegg om en ny post på bloggen (eller Insta, Snap osv) ang. rufsete merking av sponsede produkter formuleres på en implisitt måte og likevel forstås av "insiderne", mens en som ikke har fulgt jevnlig med i tråden, eller en som ikke ser (eller ønsker å se, fordi man har stilt seg på motsatt side én gang for alle) det problematiske i sammenfiltringen av personlig/redaksjonelt stoff og reklame vil steile voldsomt og rope på heksejakt og mobbing fordi noen er slemme og usaklige og legger seg opp i hva CBE spiser, drikker, har på seg etc.

Det er jo et grenseland her som kan diskuteres, fordi person og virksomhet blir nærmest umulige å holde fra hverandre. Og et vesentlig punkt er at CBE later til å utnytte dette grenselandet/gråsonen for alt det er verdt, både kommersielt, OG for å gjøre seg uangripelig for all kritikk. Men diskusjoner av det blir ikke saklige eller fruktbare, etter mitt syn i høy grad fordi motargumentene går på moralsk fordømmelse eller spiller på følelser heller enn å forholde seg til sak.

Endret av Aricia
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må ha et kjedelig liv som sitter desperat å leter etter feil og finne noe de kan sette fingeren på. Lager den nye tråden etter den andre. Jeg skjønner ikke hvorfor denne dama interesserer så mange? Jeg er absolutt ikke for mye av kritikken hun får. Noe er fortjent og mye ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det vært meg og deg med familie som hadde vært i syden,å vi voksne tatt ett glass vin... Da hadde ingen ropt ut om hvor barnevakten er.. Både min mann og jeg kan ta oss ett eller to glass vin når vi er på ferie og barna er med.. Men vi drikker oss da ikke fra sans og samling? Det tror jeg heller ikke CBe og familien gjør

Bryr meg nada om vindrikking, men hva du og jeg gjør er uinteressant, vi driver ikke blogg der vi bretter ut livet vårt for å tjene penger. Ergo; de må forvente at folk har meninger om dem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...