Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Cement
Skrevet

Fundamentet for alle rosablogger er å vise frem sitt forbruk, det være seg innkjøp eller sponsede produkter, noe man selvsagt har rett til å være kritisk til.

Jeg har ikke oversikt over skosamlingen til CBE eller vet om hun sponses med sko, men det er ikke uvanlig for folk som trener og sikkert bruker joggesko ellers også, å ha mange skopar. Selvsagt ikke kun fordi det er praktisk, men det også. Lettere å unngå lukt, greit for føttene med variasjon, mindre slitasje på sko, føtter og knær. Noen funker best på mølla, andre føles bedre til andre typer trening eller daglig bruk. Og igjen andre til utendørs bruk/ulike typer terreng. Årstider spiller også en rolle. Og for the record, jeg er ikke eier av store mengder joggesko. Jeg hadde ikke tenkt å bli med i skodebatten heller :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som feks bloggerkritikkpolitiet. :opplyser:

Det er de som bestemmer at ingen får kritisere en bestemt blogger for noe som helst, uansett om kritikken er dokumentert eller ikke. Alltid på pletten, snøblinde for alle nyanser, med batongen hevet.

:)

den gruppen finnes det også noen av
Skrevet

Synes alle som er her inne på Kvinneguiden at denne tråden "Fotballfruekritikk" er ok? Har den tatt litt av i det siste? Kanskje det bare er meg som synes dette?

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for sitat med kopirett, samt avsporing.

- Magnifique, moderator.

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Tenker at de som absolutt skal kritisere alt ved en person må ha et kjedelig liv og være en ganske trist person selv. Så nei, det er ikke slik at alle synes kritikken er OK, men gidder ikke bry meg

Skrevet

Kritisk blikk på FF synes jeg er på sin plass.

Kritikk for å kritisere, og kritikk av kritikerne fordi de er uenig med.... osv...

Det er ikke greit.

• Liker 17
Gjest Gjest_Piiiip
Skrevet

Synes det er patetisk av alle de som bruker all sin tid på å saumfare bloggere her inne. Kanskje på tide å feie for sin egen dør først?

Jeg synes IKKE det er ok. Man skal tenke at det er mennesker bak disse bloggene og ikke gi meg den om at så lenge de blogger så må de tåle det. Viss vass!!!!

Må legge til at jeg er ikke et ivrig leser av blogger. Har tittet innom av og til etter å ha sett hva folk lirer av seg her.

• Liker 10
Skrevet

Jeg har fulgt sånn halvveis med i tråden og det er jo en del berettiget kritikk der. Dessverre er det også mye vissvass og ting som ikke er særlig ok. Men det blir vanskelig for KG å nekte folk å diskutere bloggere, tror det kan bli et veldig snevert forum etterhvert hvis man ikke skal kunne diskutere og kritisere folk som stikker hodet fram i offentligheten.

• Liker 8
Skrevet (endret)

En ny gråsone(grenser mot sort) som har dukka opp er reklamen hun har begynt med på snapchat. Tjukken følger med, her i går la hun ut et bilde av ei flaske med froosh med teksten "drakk alt i en slurk"

Sjekka en sånn flaske ut en gang, like mye kalorier som coca-cola. At fruen lesker seg med froosh(som hun visstnok ikke er sponset av) finner jeg derfor like sannsynlig som at jeg blir kidnappet av en UFO i dag.

Endret av Tjukk Norris
  • Liker 11
Skrevet

Synes mye av kritikken er fortjent. Ja, det er noe latterliggjøring og spekulasjoner og det er ikke OK, men kritikken av at hun lyver og bryter loven vil jeg si er på sin plass

• Liker 13
Skrevet

Skjønner ikke at de gidder. Poengene deres kom de vell med for noen år siden, og kværner om og om igjen på det samme til det kjedsommelige.

Tråden er jo en tråd hvor man kan kritisere alt CBE gjør, kamuflert i masse annet svada.

Nei, jeg er ikke for.

• Liker 10
Skrevet

Tenk deg scenariet . Du har en person kjær, en datter, søster, mor eller venninde, som har gjort noe dumt, tatt mange dumme valg. Valg du kanskje ikke er enige i, som du ikke selv ville tatt. Hvordan ville dere likt at denne personene fikk en egen tråd med kritikk mot seg, over lang tid. Denne tråden rammer ikke bare en blogg, bedrift eller arbeidsplass, den rammer ekte mennesker. Ville du unnet en du er glad i dette, for det finnes faktisk mennesker rundt CBE som syns dette er fryktelig vondt . Grunnen til at jeg reagerer så sterkt her inne er forde jeg prøver sette meg inn i hvordan jeg ville følt det om CBE var min datter, søster, venn osv. Jeg leser ikke rosablogger, men jeg kan ikke skjønne at det som har blitt gjort, fortjener dette. Jeg tror dessverre noen få her inne ikke gir seg før bloggen er nede, for man finner alltid feil, hun vil alltid være et menneske som hos andre, som gjør dumme og feil valg. Den dagen denne tråden forsvinner , den dagen håper jeg kommer. Lykke til ( de fleste av dere har jeg faktisk sansen for , til og med deg Jabx)

Jens Stoltenberg er også noens sønn, bror og far.

Velger man et liv ute i offentligheten (som man i praksis gjør når man oppretter en blogg og tjener pengene sine på den måten), må man tåle at det stormer der ute. Tåler man ikke kritikk har man valgt feil yrke.

Eller skal man ikke ha lov til å kritisere kjendiser for noe fordi de er noens slektninger?

• Liker 17
Gjest Gurimalla
Skrevet

Kanskje hun plutselig fikk veldig lyst på froosh? selv om jeg ikke drikker brus til vanlig så kan jeg jo finne på å drikke et glass av og til, fordi noen ganger ser det veldig godt ut med et glass brus.. Hun snapper da ikke froosh drikking hver dag heller! Og hvorfor skulle hun late som at hun liker froosh hvis hun ikke gjør det? Tror du hele livet hennes dreier seg om å bruke ting som blir sponset? virkelig, skal det nå bli fjorten sider med kritikk av CBE sin froosh drikking?

Skrevet

Skjønner ikke at den tråden enda er i livet og at folk gidder. Folk skal hele tiden lete etter feil og komme med kritikk. Blir dere seriøst ikke lei snart?

Jeg var litt engasjert når det først kom ut dette med juksing. Sa hva jeg mente og ferdig med det. Nå er det jo flere uker siden og skjønner ikke at folk enda engasjerer seg.

• Liker 8
Gjest Gurimalla
Skrevet

KG gjengen er på saken , de finner nok ut om hun drakk og hvor mye. Finner alltids noe å diskutere👍

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kanskje hun plutselig fikk veldig lyst på froosh? selv om jeg ikke drikker brus til vanlig så kan jeg jo finne på å drikke et glass av og til, fordi noen ganger ser det veldig godt ut med et glass brus.. Hun snapper da ikke froosh drikking hver dag heller! Og hvorfor skulle hun late som at hun liker froosh hvis hun ikke gjør det? Tror du hele livet hennes dreier seg om å bruke ting som blir sponset? virkelig, skal det nå bli fjorten sider med kritikk av CBE sin froosh drikking?

Tror du ikke hun får betalt for å legge ut den flaska på snapchat av firmaet som lager den drikken? Poenget er at hun legger ut utmerka reklame. Endret av Tjukk Norris
  • Liker 9
Gjest Gurimalla
Skrevet

Det var ingen hyggelig måte å svare på. Synsingen "om "hun drakk og hvor mye, er det som ikke hører hjemme her, dette trenges ikke diskuteres.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke at den tråden enda er i livet og at folk gidder. Folk skal hele tiden lete etter feil og komme med kritikk. Blir dere seriøst ikke lei snart?

Jeg var litt engasjert når det først kom ut dette med juksing. Sa hva jeg mente og ferdig med det. Nå er det jo flere uker siden og skjønner ikke at folk enda engasjerer seg.

jeg skjønner jo jeg også at de skal følge lover og regler. Det skal alle. Men det er all den hetsen hun får utenom som er galt. Hvor mange skopar hun har,for mye sminke,feil skrivemåte i engelske ord.. Alt dette har jo ikke noe med selve innlegget.

Er det ikke bare å la FO ta seg av dette problemet? Send nå gjerne klager til FO om dere ser feil,men det må da være mulig og ikke hetse henne og familien som personer

• Liker 5
Skrevet (endret)

En ny gråsone(grenser mot sort) som har dukka opp er reklamen hun har begynt med på snapchat. Tjukken følger med, her i går la hun ut et bilde av ei flaske med froosh med teksten "drakk alt i en slurk"

Sjekka en sånn flaske ut en gang, like mye kalorier som coca-cola. At fruen lesker seg med froosh(som hun visstnok ikke er sponset av) finner jeg derfor like sannsynlig som at jeg blir kidnappet av en UFO i dag.

Dette er faktisk ganske interessant.

Snapchat kontoen hennes er jo offentlig, og hun har delt den på bloggen (såvidt jeg har skjønt), og når hun legger ut ting på "mystory" så vil hun at flest mulig skal se den. Ergo er det en slags sosiale-medier kanal.

Ergo skal ting merkes dersom hun har fått gratis froosh eller lignende.

Akkurat med Froosh er det jo litt vanskelig, siden vi vet at det har kommet gratis froosh i posten til CBE; men hun har sagt at hun har valgt å sende dem tilbake for å slippe skatt.

Hun kan likevel få betalt for å blogge om det/vise det fram i sosiale medier.

Med tanke på at det er firmaer som betaler 70 000 kr for at CBE- bloggen skal vise fram et produkt, virker det noe merkelig at hun plutselig har lagt elsk på et produkt som har fått gratis og sendt tilbake, uten å få noenting igjen for det.

Jeg tror jeg skal legge til frua på snap jeg, så kan jeg eventuelt ta screenshot om hun reklamerer for firmaer jeg vet hun har et samarbeid med.

Edit: Forøvrig er jeg helt enig i at kaloriinnholdet av drikkene, og hvor mange hun drikker er totalt irrelevant. Jeg bryr meg kun om reklame-delen

Endret av Pottah
  • Liker 5
Skrevet

Skjønner egentlig ikke hva all kritikken skal være godt for. Jeg er ingen fan og synes dama er et gjesp men jeg har litt problemer med å skjønne hva de mest ivrige kritikerne vil oppnå. Det er jo ikke akkurat som om FF endrer seg.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...