Gjest Gurimalla Skrevet 22. april 2015 #12621 Skrevet 22. april 2015 Seriøst. Ja, det er en grunn til at denne bloggen får mest pes, det er denne bedriften som har løyet om redigering, kommentering osv, lista er lang, men du har kanskje ikke fått med det det? NB Du har misforstått begrepet syndebukk. Joda, har fått med meg meg det. Men jeg jeg pleier ikke disse folk i ettertid, hele poenget mitt. Ta denne bedriften for ting de gjør galt, ikke for alle ting dere er uenige med dem i, man klarer alltid finne feil om man kun leter etter feil ( spes med kritiske øyne ).
Gjest Gjesp Skrevet 22. april 2015 #12622 Skrevet 22. april 2015 nå står det jo faktisk i den lenken at en del av klærne blir videresolgt til bl.a land i Afrika. Jeg ser at de følger noe de kaller code of conduct, men jeg ser ikke hvordan denne hindrer det problemet som er beskrevet i den artikkelen jeg lenket til om at klær fra charity shops i vesten ødelegger de lokale markedene i Afrika Så ta en telefon til dem og hør før du slenger ut alvorlige beskyldninger. 1
Keaton Skrevet 22. april 2015 #12623 Skrevet 22. april 2015 På bloggen i dag hevdes det at hun deler innkjøp av klær for første gang på mange år. Jøss. 9
LilleSnupp Skrevet 22. april 2015 #12624 Skrevet 22. april 2015 Kanskje fordi de andre ikke blir jaktet på samme måte som CBE - har virkelig ikke den tanken slått deg? Det er ikke et menneske i dette land som har vært gjenstand for samme forfølgelse her på KG som CBE. Hva kom først.. høna eller egget? 2
LilleSnupp Skrevet 22. april 2015 #12625 Skrevet 22. april 2015 Noen som erindrer når CBE dukket opp i medias søkelys første gang? Var det da han journalisten ødela bryllupsreisen hennes? 3
SusieDerkins Skrevet 22. april 2015 #12626 Skrevet 22. april 2015 Sier du det til alle som kjøper klær? Hva sier du til mennesker som reiser på utenlandsturer med fly flere ganger årlig? CBE har dette som en jobb. Det er i jobbens medfør at hun mottar disse klærne for å drive reklame for dem. Det er ikke klær hun går og kjøper fordi hun synes det er kjekt å shoppe. Jeg har venninner som driver egen klesforretning og de har minst like mye klær som CBE. Dette fordi de får svært gunstige kjøp og driver reklame ved å bruke klær fra sin egen butikk. Vi har alle forskjellige yrker - på godt og vondt. Det er fordeler og ulemper ved de fleste jobber. CBE gjør det beste utav sin situasjon synes jeg - nettopp ved å fortelle at hun fyller sekkevis med klær til Fretex med jevne mellomrom. det gjelder jo selvfølgelig alle so kjøper klær, og nei jeg er ikke i glasshus for jeg har shoppestopp på andre året, og nei, jeg sier selvfølgelig ikke det til alle som kjøper klær for TIL FORSKJELL FRA CBE SÅ BLOGGER DE IKKE OM DET!!!! At det er jobben til CBE er ikke en unnskyldning som holder. Det er en del av problemet. Det er et problem at man kan leve av å fremme et ekstremt og uetisk forbruk. det er kritikkverdig at man kan ha dette som jobb. Jeg blir kvalm av det. På samme måte som jeg blir kvalm av det etableres outlets. Eller slagord som "løp og kjøp". Jeg vil spy av det. 5
Keaton Skrevet 22. april 2015 #12627 Skrevet 22. april 2015 Joda, har fått med meg meg det. Men jeg jeg pleier ikke disse folk i ettertid, hele poenget mitt. Ta denne bedriften for ting de gjør galt, ikke for alle ting dere er uenige med dem i, man klarer alltid finne feil om man kun leter etter feil ( spes med kritiske øyne ). Ja? Har aldri kommentert hva jeg er uenig med dem i, regner med at det er mye, men jeg er opptatt av hvordan de driver bloggen mht å ikke føre lesere bak lyset verken i form av løgn eller manglende merking av reklame og sponsing. 3
SusieDerkins Skrevet 22. april 2015 #12628 Skrevet 22. april 2015 Så ta en telefon til dem og hør før du slenger ut alvorlige beskyldninger. ta en telefon selv og få dem til å forklare hvorfor de er annerledes. 2
lenebu Skrevet 22. april 2015 #12629 Skrevet 22. april 2015 Nei, jeg spør fordi jeg oppriktig talt sliter med å forstå argumentasjonen her. Jeg forstår ikke din argumentasjon, eller hva du ikke klarer å forstå. Og med det gir jeg opp å forklare. 2
Gjest Gjesp Skrevet 22. april 2015 #12630 Skrevet 22. april 2015 det gjelder jo selvfølgelig alle so kjøper klær, og nei jeg er ikke i glasshus for jeg har shoppestopp på andre året, og nei, jeg sier selvfølgelig ikke det til alle som kjøper klær for TIL FORSKJELL FRA CBE SÅ BLOGGER DE IKKE OM DET!!!! At det er jobben til CBE er ikke en unnskyldning som holder. Det er en del av problemet. Det er et problem at man kan leve av å fremme et ekstremt og uetisk forbruk. det er kritikkverdig at man kan ha dette som jobb. Jeg blir kvalm av det. På samme måte som jeg blir kvalm av det etableres outlets. Eller slagord som "løp og kjøp". Jeg vil spy av det. Åja - så det er det at hun blogger om det som er problemet ditt?
SusieDerkins Skrevet 22. april 2015 #12631 Skrevet 22. april 2015 Åja - så det er det at hun blogger om det som er problemet ditt? Ja 4
Gjest Gjesp Skrevet 22. april 2015 #12632 Skrevet 22. april 2015 ta en telefon selv og få dem til å forklare hvorfor de er annerledes. I motsetning til deg så mener jeg at Fretex er en seriøs og troverdig aktør. Og jeg vet hvor mye godt de gjør for folk - nettopp fordi folk støtter dem og blant annet gir bort fine klær og møbler som de kan tjene penger på eller gi videre til folk som trenger det. 1
Gjest Keikolina Skrevet 22. april 2015 #12633 Skrevet 22. april 2015 Om hun leverer til Fretex så er det ofte man leverer til selve butikken? Hun har snakket om at hun gjør det.... I kommentarfeltet for en evighet siden.... Ja, ellers er det vansklig å få creeds for det, skjønner. Ser for meg hun leverer posene med klær mens gubben knipser i vei. #freetex#
Gjest Gurimalla Skrevet 22. april 2015 #12634 Skrevet 22. april 2015 Ja, ellers er det vansklig å få creeds for det, skjønner. Ser for meg hun leverer posene med klær mens gubben knipser i vei. #freetex# Ser du alltid det værste i folk, eller gjelder dette bare ekteparet CBE? 2
Gjest Gjesp Skrevet 22. april 2015 #12635 Skrevet 22. april 2015 Ja, ellers er det vansklig å få creeds for det, skjønner. Ser for meg hun leverer posene med klær mens gubben knipser i vei. #freetex# Ja, og auksjoner hun har holdt til inntekt for Rosa sløyfe-aksjonen er sikkert også bare spill for galleriet.
Gjest Keikolina Skrevet 22. april 2015 #12636 Skrevet 22. april 2015 Ser du alltid det værste i folk, eller gjelder dette bare ekteparet CBE? Ekteparet CBE, var da voldsomt. Er hun gift med seg selv?
SusieDerkins Skrevet 22. april 2015 #12637 Skrevet 22. april 2015 I motsetning til deg så mener jeg at Fretex er en seriøs og troverdig aktør. Og jeg vet hvor mye godt de gjør for folk - nettopp fordi folk støtter dem og blant annet gir bort fine klær og møbler som de kan tjene penger på eller gi videre til folk som trenger det. jeg er ikke uenig i at Fretex er en seriøs og troverdig aktør. Men jeg tror ikke at de har mulighet til påvirke den samfunnsmessige effekten av at markeder i den tredje verden oversvømmes av brukte klær fra vesten. Og jeg er dypt uenig i at det er et utrolig bra miljøtiltak å gi haugevis med knapt brukte klær til fretex, når roten til problemet er at folk kjøper for mye. 11
Bootybuilder Skrevet 22. april 2015 #12638 Skrevet 22. april 2015 (endret) Ja, ellers er det vansklig å få creeds for det, skjønner. Ser for meg hun leverer posene med klær mens gubben knipser i vei. #freetex# Var jo ganske unødvendig kommentar. Vet bare at de jeg kjenner leverer klær til butikken, og hun har nevnt at hun også gjør det. Hun burde uansett ikke kaste det ihvertfall. Hun hadde jo et tonn klær når dem bodde i den leiligheta i Oslo, og hun har vel 4 ganger så mye nå. Hun kjøper jo noe så og si hver dag (virker det som), det er jo ganske drøyt. De har vel aldri hatt en kjøpefri uke en gang. Endret 22. april 2015 av Bootybuilder 1
Gjest Keikolina Skrevet 22. april 2015 #12639 Skrevet 22. april 2015 Ja, og auksjoner hun har holdt til inntekt for Rosa sløyfe-aksjonen er sikkert også bare spill for galleriet. Er vel greit å få dratt av litt på skatten?
Gjest Vampen Skrevet 22. april 2015 #12640 Skrevet 22. april 2015 Jeg forstår ikke din argumentasjon, eller hva du ikke klarer å forstå. Og med det gir jeg opp å forklare. Det jeg ikke forstår er -hva- man kritiserer CBE for. Svaret på det ser nemlig ut til å være i stadig endring. Noen av argumentene har jeg fullt ut kjøpt, akseptert og til og med applaudert. Andre sliter jeg altså mer med å forstå. Som dette med at CBE oppfordrer til overforbruk. Og ja, det gjør hun. Men i en hverdag hvor vi bombarderes med oppfordringer om forbruk fra alle bauger og kanter, så forstår jeg altså ikke hvorfor akkurat CBE vekker så mye engasjement der. Bloggen hennes når jo tross alt en mindre gruppe enn annen reklame.
Fremhevede innlegg