lenebu Skrevet 22. april 2015 #12681 Skrevet 22. april 2015 (endret) Tenk deg scenariet . Du har en person kjær, en datter, søster, mor eller venninde, som har gjort noe dumt, tatt mange dumme valg. Valg du kanskje ikke er enige i, som du ikke selv ville tatt. Hvordan ville dere likt at denne personene fikk en egen tråd med kritikk mot seg, over lang tid. Denne tråden rammer ikke bare en blogg, bedrift eller arbeidsplass, den rammer ekte mennesker. Ville du unnet en du er glad i dette, for det finnes faktisk mennesker rundt CBE som syns dette er fryktelig vondt . Grunnen til at jeg reagerer så sterkt her inne er forde jeg prøver sette meg inn i hvordan jeg ville følt det om CBE var min datter, søster, venn osv. Jeg leser ikke rosablogger, men jeg kan ikke skjønne at det som har blitt gjort, fortjener dette. Jeg tror dessverre noen få her inne ikke gir seg før bloggen er nede, for man finner alltid feil, hun vil alltid være et menneske som hos andre, som gjør dumme og feil valg. Den dagen denne tråden forsvinner , den dagen håper jeg kommer. Lykke til ( de fleste av dere har jeg faktisk sansen for , til og med deg Jabx) Hva ville du gjort dersom det var en person som var deg kjær eller nær, uavhengig av om det var en datter/sønn, mor/far, venninne eller venn, som har gjort noe dumt for å tjene maksimalt med penger over en lengre periode av tid, og som drev en bedrift på ustabilt, grumsete grunnlag? Og hva om denne bedriften tok mange valg du selv ikke var enig i, eller ikke ville ha tatt det samme for tjenesten dersom du var i samme posisjon? Uavhengig av om denne tråden rammer pårørende, må det være ok å risikere at noen av disse "pårørende" blir såret. Det er det samme som at mediene skal måtte verne om ABBs foreldre og søsken etter 22/7-skytingen. Og her snakker jeg ikke om å gå ut med fullt navn av den som ikke stod bak, men heller nærmeste pårørendes viten om at at en av deres nærmeste stod bak kriminell atferd, og at burde skjules i dette tilfelletor pårørende i så stor grad at så mye som 40.00 (400.000), ikke opplyses om dette forholdet på grunn av én person? Eller er dette noe som bør opplyses om, til fordel for 40.000, på mulig bekostning av én person? Jeg er ganske sikker på at foreldrene til AB ble opplyste om hans ugjerninger uten at spesielt verktøy ble benyttet. Dersom dine nærmeste, din sønn, datterr, nevø, niese elller barnebarn ikke utelukker kriminell aktivitet, burde dette utelukkes via forenic invvestigation og gjensidige meldinger på Internett. Hvordan ville du ha likt at en av dine nærmeste hadde innsett at den livsstilen de fulgte slavisk, og som de trodde ville gi deg vinduderkroppen, ikke hadde fungert? Hvordan ville du ha følt deg, dersom din nærmeste, hadde kjøpt alle klærene en blogger anbefalte, og fortsatt ikke følt seg attraktiv eller verdifull sammenlignet med en blogger som satte uoppnåelige krav for hvordan en kvinne burde se ut etter fødsel, eller bare som seg selv for den saks skyld? Ikke alle hare kroppsbygningen som kreves for å se like tynn ut som det Fotballfruen gjør. Ja, denne tråden kan ramme ethvert enkeltmenneske som er bekjent av CBE. Dog i en mindre grad en hvilkensomhelst annen nyhetsssak som kan ramme en hvilkesomhelst som trykker seg ut i rampelyset og setter friheten på spill av denne grunn. Ville du, dersom du var kjendis, utsatt dine nærmeste for dette? Tydeligvis ønsker CBE det, ettersom hun blottlegger seg selv, datteren, mannen, og resten av familien i sosiale medier. Og dette gjør hun i relativt stor grad, for å fremme eget produkt. Hun har mulighetene til å hindre denne blottlegelsen, men hun benytter seg ikke av den. I stedet melker hun den for det den er verdt, i form av å forsikre seg om at hun har adLinks til de klærne hennes foreldre måtte tenke seg å ha på seg. Slik at kvinner i en eldre aldersgruppe fortsatt har grunn til å besøke hennes blogg. Ved å dekke både profesionelle unge fashionista; unge mammaer; ung bestemødre; og dreven forrettningskvinne deler hun in essential alle antrekkene man trenger for å leve som en del av dagens samfunn. Det som gjør det verre er insinuasjonene hennes om at "dersom du ikke har rett plagg på deg, er du ikke kvalifisert til å jobbe her!". Noe som er helt absurd, gitt at hun ikke har noen jobb i utgangspunktet. Endret 22. april 2015 av lenebu 7
prettybetty Skrevet 22. april 2015 #12682 Skrevet 22. april 2015 Tenk deg scenariet . Du har en person kjær, en datter, søster, mor eller venninde, som har gjort noe dumt, tatt mange dumme valg. Valg du kanskje ikke er enige i, som du ikke selv ville tatt. Hvordan ville dere likt at denne personene fikk en egen tråd med kritikk mot seg, over lang tid. Denne tråden rammer ikke bare en blogg, bedrift eller arbeidsplass, den rammer ekte mennesker. Ville du unnet en du er glad i dette, for det finnes faktisk mennesker rundt CBE som syns dette er fryktelig vondt . Grunnen til at jeg reagerer så sterkt her inne er forde jeg prøver sette meg inn i hvordan jeg ville følt det om CBE var min datter, søster, venn osv. Jeg leser ikke rosablogger, men jeg kan ikke skjønne at det som har blitt gjort, fortjener dette. Jeg tror dessverre noen få her inne ikke gir seg før bloggen er nede, for man finner alltid feil, hun vil alltid være et menneske som hos andre, som gjør dumme og feil valg. Den dagen denne tråden forsvinner , den dagen håper jeg kommer. Lykke til ( de fleste av dere har jeg faktisk sansen for , til og med deg Jabx) Det er selvfølgelig et trasig senario du skisserer. Men driver man med svindel må man forvente at man blir tatt på en eller annen måte. Man kan ikke åpenlyst svindle å tro man slipper unna med det. Bedriften gjør ikke et dumt valg eller en dum feil, men driver konstant med snusk for å tjene mer penger. Jeg mistenker en del motstandere av tråden her(og feks hos mamsi) mener at bedriften ikke skal nevnes på nett overhodet, men bare få drive bedrag uten kritikk og uten eventuell straff. Beklager, det er umulig i 2015. Kjedelig straff ja, å for alltid bli nevnt negativt på nett og ødelegge ryktet sitt har de vel klart selv? Og snakker ikke om trivielle ting som bilde av kviser og 12 par joggesko, det er utslag av langvarig irritasjon ovenfor en useriøs bedrift. Ikke heldig men sånt kommer på kjøpet. 10
Gjest Gjesp Skrevet 22. april 2015 #12683 Skrevet 22. april 2015 (endret) Beklager å stikke hull på drømmebobla men... Fretex er ikke en seriøs og troverdig aktør. Det har de ikke vært de siste 15 årene. Om du tror det er viljen til å gjøre verden til et bedre sted som driver dem må jeg dessverre skuffe deg. Fretex er kun opptatt av penger og har pr idag flere milliarder på bok. Av penger de får inn blir en liten sum brukt til omkostninger av butikk og lager samt lønn til max 4 ansatte pr butikk. Resten av arbeidstokken er mennesker på attføring som egentlig er utnyttet som slaver og som Fretex mottar betaling for å hjelpe. Dessverre er det ikke hjelp å få av Fretexs avdelingssjefer (butikk og lager) da alt fokus ligger i å bli uka\månedens\årets mest lønnsomme butikk. Alt handler om å suge inn penger til fretex, og det er dette de menneskene på attføring får opplæring i. Dette samt at de sksl stå på pinne og stå på og utføre en jobb som ikke er deres ansvar. Gi gjerne bort klær og ting, men ikke tro at Fretex er den eneste og beste løsningen. For det er de ikke. Av denne grunn gir jeg heller bort ting på finn eller til lokale loppemarkeder. Du kan jo ta en titt på Fretex årsrapport som ligger på hjemmesiden deres. Endret 22. april 2015 av Gjesp
Gjest mørtel Skrevet 22. april 2015 #12684 Skrevet 22. april 2015 Du kan jo ta en titt på Frelsesarmeens årsrapport som ligger på hjemmesiden deres. Jeg har jobbet i Fretex i flere år. Forøvrig er svaret ditt helt uten kontekst. Var det alt du hadde å si liksom? 7
Gjest Gjesp Skrevet 22. april 2015 #12685 Skrevet 22. april 2015 Jeg har jobbet i Fretex i flere år. Forøvrig er svaret ditt helt uten kontekst. Var det alt du hadde å si liksom? Jeg holder meg til mer seriøse kilder enn deg når det kommer til informasjon om Frelsesarmeens arbeid.
Gjest Stinky Skrevet 22. april 2015 #12686 Skrevet 22. april 2015 Jeg holder meg til mer seriøse kilder enn deg når det kommer til informasjon om Frelsesarmeens arbeid. Du snakket om fretex.
Gjest faico Skrevet 23. april 2015 #12688 Skrevet 23. april 2015 Jeg svarte på at noen skrev at overforbruk av joggesko er "helt nødvendig", og dette var et svar på noen som kommenterte at CBE har et høyt forbruk. Jeg kom da med noen faktaopplysninger som tilbakeviste påstanden om at et overforbruk av joggesko er nødvendig. Jeg er ikke overrasket over at du ikke har saklige motargumenter, men bare sutring på lager.hun er ikke den eneste som har mange par med løpesko. En jeg kjenner godt som løper stort sett hver eneste dag,kjøper nest 8-10 par sko i året.. Tror mange som virkelig løper mye er nøye på dette med sko
Gjest faico Skrevet 23. april 2015 #12689 Skrevet 23. april 2015 Tenk deg scenariet . Du har en person kjær, en datter, søster, mor eller venninde, som har gjort noe dumt, tatt mange dumme valg. Valg du kanskje ikke er enige i, som du ikke selv ville tatt. Hvordan ville dere likt at denne personene fikk en egen tråd med kritikk mot seg, over lang tid. Denne tråden rammer ikke bare en blogg, bedrift eller arbeidsplass, den rammer ekte mennesker. Ville du unnet en du er glad i dette, for det finnes faktisk mennesker rundt CBE som syns dette er fryktelig vondt . Grunnen til at jeg reagerer så sterkt her inne er forde jeg prøver sette meg inn i hvordan jeg ville følt det om CBE var min datter, søster, venn osv. Jeg leser ikke rosablogger, men jeg kan ikke skjønne at det som har blitt gjort, fortjener dette. Jeg tror dessverre noen få her inne ikke gir seg før bloggen er nede, for man finner alltid feil, hun vil alltid være et menneske som hos andre, som gjør dumme og feil valg. Den dagen denne tråden forsvinner , den dagen håper jeg kommer. Lykke til ( de fleste av dere har jeg faktisk sansen for , til og med deg Jabx) er så enig med deg. Jeg mener fortsatt at hadde FO virkelig syntes at dette CBE gjør er så kriminelt ville de slått til for lenge siden. 2
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. april 2015 #12690 Skrevet 23. april 2015 (endret) er så enig med deg. Jeg mener fortsatt at hadde FO virkelig syntes at dette CBE gjør er så kriminelt ville de slått til for lenge siden. For alt man vet, så kan det jo hende at FO allerede har behandlet den videre og meldt forholdet videre til neste instans - Markedsrådet - som igjen ser på saken og bedømmer hvorvidt det skal bøtelegges og/eller iverksettes ytterligere sanksjoner. Kun fordi man ikke har hørt noe er det ikke dermed sagt at det heller ikke er blitt tatt affære. Og det er vel høyst tvilsomt at slikt blir publisert på bloggen. Edit: Skrivefeil Endret 23. april 2015 av Zeitgeist
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. april 2015 #12691 Skrevet 23. april 2015 hun er ikke den eneste som har mange par med løpesko. En jeg kjenner godt som løper stort sett hver eneste dag,kjøper nest 8-10 par sko i året.. Tror mange som virkelig løper mye er nøye på dette med sko Å være nøye med sko vil si at man velger sko tilpasset løpestil/fotstilling, og underlag, i tillegg kommer brukshyppighet. Jamfør Ingrid Kristiansen - en av Norges mest kjente løpere - trenger man ikke å bytte sko mer enn en til to ganger i året hvis man løper ei mil fire til fem ganger i uka.
SusieDerkins Skrevet 23. april 2015 #12692 Skrevet 23. april 2015 Alt CBE gjør blir jo kritisert i denne tråden. Jeg forstår ikke helt hva dere som kritiserer henne prøver å oppnå? At hun legger ned bloggen? Dette er hennes liv, og det hun gjør er jo faktisk bare å vise folk hvilket liv hun lever. Uansett hva hun hadde skrevet om så hadde noen funnet en måte å vri det om til noe negativt. Det er de som får inspirasjon av og lese bloggen,og det er jo kjempefint. Og de som irriterer seg over bloggen hennes kan jo faktisk bare slutte å lese den. CBE er ikke årsaken til overforbruk i samfunnet,samfunnet er årsaken til overforbruk. Ja, CBE trener, ser flott ut, har mann og barn og det ser ut til at hun har et veldig fint liv. Er ikke det bra da? Alle trenger ikke leve samme livet som henne, men noen ønsker kanskje det, og da er det ikke noe galt i at hun prøver å inspirere andre til positive ting. På denne tråden høres det ut som At CBE er roten til alt vondt i samfunnet, jeg tror dere overdriver hennes påvirkningsevne. Hvis folk er interessert i mote og ønsker å handle klær hver uke, så ville de gjort det uansett om CBE hadde vist frem garderoben sin eller ikke. du har tydeligvis lest tråden. Da må vi anta at du også har lest dette innlegget du har skrevet her ca 1000 ganger før i tråden, og forhåpentligvis de like mange, gode og grundige svarene som har kommet på alle spørsmålene du stiller her. Så hva var spørsmålet egentlig? 14
Gjest faico Skrevet 23. april 2015 #12693 Skrevet 23. april 2015 For alt man vet, så kan det jo hende at FO allerede har behandlet den videre og meldt forholdet videre til neste instans - Markedsrådet - som igjen ser på saken og bedømmer hvorvidt det skal bøtelegges og/eller iverksettes ytterligere sanksjoner. Kun fordi man ikke har hørt noe er det ikke dermed sagt at det heller ikke er blitt tatt affære. Og det er vel høyst tvilsomt at slikt blir publisert på bloggen. Edit: Skrivefeil de kan jo ha tatt afære ovenfor CBE,uten att vi får vite det. Men da kan de jo ikke ha slått til så hardt siden de fortsatt holder på som før(ifølge mange her inne) 2
Gjest faico Skrevet 23. april 2015 #12694 Skrevet 23. april 2015 Å være nøye med sko vil si at man velger sko tilpasset løpestil/fotstilling, og underlag, i tillegg kommer brukshyppighet. Jamfør Ingrid Kristiansen - en av Norges mest kjente løpere - trenger man ikke å bytte sko mer enn en til to ganger i året hvis man løper ei mil fire til fem ganger i uka.Å være nøye med sko vil si at man velger sko tilpasset løpestil/fotstilling, og underlag, i tillegg kommer brukshyppighet. Jamfør Ingrid Kristiansen - en av Norges mest kjente løpere - trenger man ikke å bytte sko mer enn en til to ganger i året hvis man løper ei mil fire til fem ganger i uka.Å være nøye med sko vil si at man velger sko tilpasset løpestil/fotstilling, og underlag, i tillegg kommer brukshyppighet. Jamfør Ingrid Kristiansen - en av Norges mest kjente løpere - trenger man ikke å bytte sko mer enn en til to ganger i året hvis man løper ei mil fire til fem ganger i uka. da skal jeg gi den beskjeden videre til min svoger at det er tull og kjøpe så mange par sko i året. For det har selveste Ingrid Kristiansen sagt og mange på KG mener det samme.. Han kutter nok ned på forbruk av sko nå 2
MiniMjau Skrevet 23. april 2015 #12695 Skrevet 23. april 2015 Å være nøye med sko vil si at man velger sko tilpasset løpestil/fotstilling, og underlag, i tillegg kommer brukshyppighet. Jamfør Ingrid Kristiansen - en av Norges mest kjente løpere - trenger man ikke å bytte sko mer enn en til to ganger i året hvis man løper ei mil fire til fem ganger i uka. Nettopp. IK har rett. CBE viser skoene hun får sponset av nettbutikken. Antall sko er laaangt i overkant av hva som er nødvendig å ha. 3
Gjest Gurimalla Skrevet 23. april 2015 #12696 Skrevet 23. april 2015 Nettopp. IK har rett. CBE viser skoene hun får sponset av nettbutikken. Antall sko er laaangt i overkant av hva som er nødvendig å ha.
Gjest Gurimalla Skrevet 23. april 2015 #12697 Skrevet 23. april 2015 Hvem er du til å bestemme hva som er rett og galt ang dette? Har du spes kvalikasjoner? Skopoliti😂 3
Gjest faico Skrevet 23. april 2015 #12698 Skrevet 23. april 2015 Hvem er du til å bestemme hva som er rett og galt ang dette? Har du spes kvalikasjoner? Skopolitivi har skopoliti,bunadspoliti,annonsepoliti og diverse andre politi 1
MiniMjau Skrevet 23. april 2015 #12699 Skrevet 23. april 2015 Hvem er du til å bestemme hva som er rett og galt ang dette? Har du spes kvalikasjoner? Skopoliti😂 Støtter meg på IK sine uttalelser 2
-Fyrstikk- Skrevet 23. april 2015 #12700 Skrevet 23. april 2015 vi har skopoliti,bunadspoliti,annonsepoliti og diverse andre politi Som feks bloggerkritikkpolitiet. Det er de som bestemmer at ingen får kritisere en bestemt blogger for noe som helst, uansett om kritikken er dokumentert eller ikke. Alltid på pletten, snøblinde for alle nyanser, med batongen hevet. 15
Fremhevede innlegg