Gjest Zeitgeist Skrevet 21. april 2015 #12521 Skrevet 21. april 2015 Det er vel aldri noen som har hevdet at en blogg i denne kategorien trenger å inneholde formell engelsk. Når det er nevnt hadde jo CBE, etter eget utsagn, toppkaraktererer i engelsk. Engelsken hun skriver i bloggen er ikke en toppkandidat verdig. Det er jeg helt enig med deg i. Bloggen er ment som lett underholdning, ikke en akademisk avhandling eller lignende. Derav forventer jeg heller ikke et formellt språk. Personlig hadde jeg heller sett at CBE brukte norsk gjennomgående i bloggen, men jeg har forståelse for at hun gir innleggene engelskspråklige titler utifra markedsføringsøyesmed ovenfor utenlandske lesere. Og når det kommer til bruk av engelsk på blogg, så synes jeg CBE holder seg ganske bra i forhold til en rekke andre bloggere.
Gjest Zeitgeist Skrevet 21. april 2015 #12522 Skrevet 21. april 2015 Jeg gir opp! For slik jeg leser dere hevder dere det motsatte. Tydeligvis altfor sent for grammatikk for dette hue.. Tilføyelse: Ahh.. misset konsonant opplysningen. Ikke noe problem, det kan skje den beste :blomster:
lenebu Skrevet 21. april 2015 #12523 Skrevet 21. april 2015 Helt feilt tråd å spørre om dette, men vet som sagt ikke og ble veldig forvirret av meg selv her - selv om enkelte sikkert vil tillegge meg andre intensjoner, og spør her siden CBE har benyttet dette i overskriften sin. Heter det My latest buys eller My latest purchase? Ble veldig usikker siden buy refererer til verbet. På norsk er jo kjøp et substantiv, så er buy det på engelsk også? I mitt hodet blir det feil, men er mer enn usikker her siden engelsk ikke er mitt felt. Ikke fant jeg buys heller når jeg googlet, så her må noen fortelle meg om det er en bøyning eller hva? Jeg har ikke doktorgrad i engelsk eller lignende, men har bodd i U.S.A. i et år, og jeg ville definitivt sagt "my latest purchases", og verken "my lateste buys" eller "my latest purchase". Førstnevnte ville jeg aldri ha sagt, og sistnevnte ville jeg egentlig ikke ha sagt med mindre jeg hadde kjøpt mer enn én ting (besøker ikke en viss blogg, så vet ikke hva hun har skrevet). Dersom jeg hadde kjøpt mer enn én ting på én butik ville jeg sagt "my latest purchases", som i "jeg har kjøpt flere ting fra flere ulike butikker", og ikke bare begått én handel på én butikk, mens dersom jeg kun hadde kjøpt et par ting fra én butikk ville jeg sikkert ha sagt "My latest deal" eller eventuelt "my latest purchase". (Men dersom jeg hadde drevet en større blogg til et internasjonalt marked ville jeg sannsynligvis uansett brukt flertallsformen, uavhengig av om alt var kjøpt på samme butikk, altså "my latest purchases".) Men det er bare min mening
Gjest Zeitgeist Skrevet 21. april 2015 #12524 Skrevet 21. april 2015 Meget mulig at hun er flink i sammenligning, men hun burde nok holde seg til det språket hun mestrer best. Hun forsøkte seg jo også med innlegg på både norsk og engelsk for en tid tilbake og da var engelsken dårlig. Middelveien er å legge ut innlegg med engelsk overskrift og norsk hovedtekst. Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det ikke CBE som skrev de engelske innleggene, men noen som oversatte de for henne. (Jeg tenker på de innleggene som var på bloggen etter postpartum-bildet ble "verdensnyhet")
Gjest Zeitgeist Skrevet 21. april 2015 #12525 Skrevet 21. april 2015 Ok. Jeg trodde det var en av de sedvanlige bortforklaringene som kom som et forsvar da engelsken. ble kritisert. Mener å huske at hun skrev at broren til LK hadde skrevet noen innlegg. Hvorfor kunne ikke hun, som etter eget utsagn hadde toppkarakterer, lest innleggene og rettet opp feilene? Det skurrer litt. Hun svarer lesere på engelsk innimellom og da er det tydelig at hun ikke mestrer det så godt som hun har hevdet. Akkurat der vil jeg ta CBE i forsvar. Hun var nybakt mor og hadde nok andre ting som var viktigere for henne enn korrekturlesing. Men når det kommer til engelsken i kommentarfeltet så er jeg enig med deg. Samtidig må man ikke glemme at det er over ti år siden hun gikk ut at videregående, og mye er nok glemt siden da (gitt at hun faktisk fikk toppkarakter i engelsk. Det har jo vist seg i ettertid at forholdet til faktisk sannhet jmf. studier osv. har i beste fall vært preget av lemfeldighet)
Gjest faico Skrevet 22. april 2015 #12526 Skrevet 22. april 2015 Her sitter jeg en tidlig morgen med kaffekoppen min.. Titter litt innpå denne evige diskusjonen om alt mulig rare ting som egentlig ikke har noe med det innlegget skal handle om. Her skriver folk om feil skrevet ord på engelsk,bilder som viser uren hud og jeg vet ikke hva. Går også litt innpå bloggen til en mann som de snakker om på God MOrgen Norge. Oharlem.blogg.no Egentlig er jo denne diskusjonen helt bak mål. Greit att FF skal merke innleggene sine riktig. Men all dette dumme som blir diskutert!! Gå innpå bloggen til denne familien og tenk litt på hva som egentlig er viktig her i livet... 3
jabx Skrevet 22. april 2015 #12527 Skrevet 22. april 2015 Er jo ikke akkurat overrasket over at du ikke skammer deg, frekkhetens nådegave. Det jeg synes er UREDELIG er personer som deg som sitter her inne og påstår forskjellig ting som skal sette Caroline i et dårlig lys. Du har da ingen beviser på at Smoothien var sponset. Du antar noe, og så er det det riktige svaret. Dermed driver Caroline med løgn. Hvis du er så opptatt av norsk lovgivning, så nytter det ikke å komme med synsing og hva DU eller dine meningsfeller tror er rett. Kom med med beviser da...samme med LIndex saken, var spekulasjoner der også. Dere er flinke til det. Det skrikes etter bevis, men når bevis legges frem prøver CBE-forsvarerne å dekke over bevisene ved å angripe person el.l. Jaja. 4
jabx Skrevet 22. april 2015 #12528 Skrevet 22. april 2015 Smoothien er sponset fordi du sier det..? Hun kunne ha mottat Smoothien og sendt den tilbake fordi hun ikke ønsket bli sponset. Kan deretter gå ut og kjøpe Smoothien ved en senere anledning. Ja, det kan høres tungvindt ut, men det kan være en realitet. Hahahahaha, forsvarerne blir bare mer og mer kreative i sine forsøk på å renvaske bedriften. Poenget er at Caroline driver en blogg, så legger hun ut inspirasjonsbilder. Når hun viser et bilde av Pepsi Max, Farris og mørk sjokoladen, så trenger ikke dette være reklame. Hun får ikke betalt for å vise dette. Hun driver en bedrift. Hun legger ut inspirasjonsbilder som stort sett er annonser. Når hun viser bilder av/fremhever et produkt så er det særdeles lite sannsynlig at hun ikke har fått betalt for det. Hvorfor skulle hun gi gratis reklame på denne måten når det er så mange som er villige til å overøse bedriften hennes med penger for å vise deres produkter? 5
jabx Skrevet 22. april 2015 #12529 Skrevet 22. april 2015 Akkurat når det gjelder treningssko så er det jo viktig å bytte de ut ofte, spesielt for hun som løper så mye for å ikke ødelegge knær og legger, så det 'overforbruket' er jo nødvendig. Hvor ofte er ofte? Her listes det noen forslag: http://www.dinside.no/922681/joggeskoene-varer-lenger-enn-du-tror Som du kan se, er et par ganger i året det maksimale antall bytter som anbefales. Mange mener man kun trenger å bytte en gang i året. Det kommer selvsagt an på hvor ofte man løper, hvor mye man veier, teknikk, osv. Men har man f.eks. to par løpesko som man bytter mellom regelmessig bør man ikke trenge å kjøpe nye mer enn en gang i året. DinSide skriver forøvrig: "Konklusjonen Hennig trakk etter undersøkelsen var at normale løpesko av god kvalitet vil holde opptil 200 mil uten problemer - og sannsynligvis lenger. " 200 mil! Løper CBE over 5 km hver eneste dag et helt år? Jeg kan ikke se at det er noe som helst som rettferdiggjør et overforbruk av joggesko. Jeg lurer forresten på hvor mange av CBEs tilhengere som også er tilhengere av miljøvern. Den ekstreme fokusen på stadig nye ting som slike blogger står for er ikke akkurat kompatibelt med et miljøengasjement. 7
Gjest Gurimalla Skrevet 22. april 2015 #12530 Skrevet 22. april 2015 (endret) Hvor ofte er ofte? Her listes det noen forslag: http://www.dinside.no/922681/joggeskoene-varer-lenger-enn-du-tror Som du kan se, er et par ganger i året det maksimale antall bytter som anbefales. Mange mener man kun trenger å bytte en gang i året. Det kommer selvsagt an på hvor ofte man løper, hvor mye man veier, teknikk, osv. Men har man f.eks. to par løpesko som man bytter mellom regelmessig bør man ikke trenge å kjøpe nye mer enn en gang i året. DinSide skriver forøvrig: "Konklusjonen Hennig trakk etter undersøkelsen var at normale løpesko av god kvalitet vil holde opptil 200 mil uten problemer - og sannsynligvis lenger. " 200 mil! Løper CBE over 5 km hver eneste dag et helt år? Jeg kan ikke se at det er noe som helst som rettferdiggjør et overforbruk av joggesko. Jeg lurer forresten på hvor mange av CBEs tilhengere som også er tilhengere av miljøvern. Den ekstreme fokusen på stadig nye ting som slike blogger står for er ikke akkurat kompatibelt med et miljøengasjement. Omg. Dere slutter aldri å sjokkere, hvorfor er det deres problem at hun har mange sko. Er da ikke deres penger hun bruker. Det er mange grunner til at skoen ikke alltid holder like lenge hos oss alle, jeg som har såler, som igjen sliter på hel kappen, som gjør at skoene må skiftes oftere. Man har løpesko til forskjellig bruk, som asfalt, terreng, vinter med og uten pigg, til mølle, bane osv. Blir flau på deres vegne, som bruker tid og energi til å sutre over antall par joggesko andre har. Endret 22. april 2015 av Gurimalla 4
Gjest Gurimalla Skrevet 22. april 2015 #12531 Skrevet 22. april 2015 Det skrikes etter bevis, men når bevis legges frem prøver CBE-forsvarerne å dekke over bevisene ved å angripe person el.l. Jaja. Hvordan skal jeg få det inn i hodet ditt, selv om vi er uenig med deg, selv om vi missliker det dere driver med her inne. Så gjør ikke dette oss til CBC forsvare- tilhengere-fans osv. Verden er ikke sort/hvit Jabx. De siste dagene her inne, har det ikke vært noe konstrukttiv kritikk, bare svada, leting etter feil hos CBE, synsing og slarving, dere begynner gå på tomgang. 6
Magnifique Skrevet 22. april 2015 #12532 Skrevet 22. april 2015 Tråden er ryddet for avsporing, persondebatt og spekulasjon. - Magnifique, mod.
Gjest faico Skrevet 22. april 2015 #12533 Skrevet 22. april 2015 Hvordan skal jeg få det inn i hodet ditt, selv om vi er uenig med deg, selv om vi missliker det dere driver med her inne. Så gjør ikke dette oss til CBC forsvare- tilhengere-fans osv. Verden er ikke sort/hvit Jabx. De siste dagene her inne, har det ikke vært noe konstrukttiv kritikk, bare svada, leting etter feil hos CBE, synsing og slarving, dere begynner gå på tomgang.de tåler ikke at noen er uenige med de.. Tenk hvor mye annet som er viktigere her i verden enn å sitte her dag ut og dag inn og krangle om ting 1
Gjest Gurimalla Skrevet 22. april 2015 #12534 Skrevet 22. april 2015 de tåler ikke at noen er uenige med de.. Tenk hvor mye annet som er viktigere her i verden enn å sitte her dag ut og dag inn og krangle om ting Kunne ikke vært mer enig, for meg handler det om at det blir aldri riktig at så mange mennesker går imot en person. Helt greit med kritikk mot en bedrift, men alt dette utenom, er forkastelig. Her drukner mennesker i middelhavet, mens noen sitter her bak en skjerm og erger seg over antall joggesko. Verden er blitt gal hehe. Niks, trening før jobb her, pulser er jo alt oppe etter et par sider her inne. Ha en flott dag!!! 1
LilleSnupp Skrevet 22. april 2015 #12535 Skrevet 22. april 2015 Omg. Dere slutter aldri å sjokkere, hvorfor er det deres problem at hun har mange sko. Er da ikke deres penger hun bruker. Det er mange grunner til at skoen ikke alltid holder like lenge hos oss alle, jeg som har såler, som igjen sliter på hel kappen, som gjør at skoene må skiftes oftere. Man har løpesko til forskjellig bruk, som asfalt, terreng, vinter med og uten pigg, til mølle, bane osv. Blir flau på deres vegne, som bruker tid og energi til å sutre over antall par joggesko andre har. Huh..? Når det kommer til løpeskoene, så er det vel ikke hennes egne penger hun bruker heller siden hun er sponset av get inspired. Hvor skal get inspired tjene inn alle pengene de benytter på CBE og andre reklamedukker? Hos forbruker - en stor andel kommer nok fra leserne på bloggen. 8
Gjest Hold the door Skrevet 22. april 2015 #12536 Skrevet 22. april 2015 Her drukner mennesker i middelhavet, mens noen sitter her bak en skjerm og erger seg over antall joggesko. Verden er blitt gal hehe. Niks, trening før jobb her, pulser er jo alt oppe etter et par sider her inne. Ha en flott dag!!! Pulsen din stiger av å lese noen sider i en tråd om en blogger, mens mennesker drukner i Middelhavet?
Lillemy23 Skrevet 22. april 2015 #12537 Skrevet 22. april 2015 Hvordan skal jeg få det inn i hodet ditt, selv om vi er uenig med deg, selv om vi missliker det dere driver med her inne. Så gjør ikke dette oss til CBC forsvare- tilhengere-fans osv. Verden er ikke sort/hvit Jabx. De siste dagene her inne, har det ikke vært noe konstrukttiv kritikk, bare svada, leting etter feil hos CBE, synsing og slarving, dere begynner gå på tomgang. På hvilken måte mener du at for eksempel diskusjon rundt manglende merking på innlegg ikke er konstruktivt? For øvrig mener jeg det kritikkverdige ved det ekstreme overforbruket som blir vist frem på bloggen er det miljømessige og bærekraftige perspektivet. Hvis en gjennomsnittlig person med sitt forbruk har 28 slaver som jobber for seg, hvor mange slaver tror du da Caroline har, i forhold til sitt forbruk? Slike ting må da være lov å kritisere når det blir vist frem på en totalt ukritisk måte på bloggen, totalt blottet for refleksjon rundt slike spørsmål, og attpåtil noe en bedrift tjener penger på? Forstår ikke hvordan dette ikke er konstruktiv debatt. Men forklar meg gjerne. 9
Gjest Gurimalla Skrevet 22. april 2015 #12538 Skrevet 22. april 2015 Pulsen din stiger av å lese noen sider i en tråd om en blogger, mens mennesker drukner i Middelhavet?
Gjest Gurimalla Skrevet 22. april 2015 #12539 Skrevet 22. april 2015 Den stiger over grusomme nyheter også , tro meg👍
Gjest Gurimalla Skrevet 22. april 2015 #12540 Skrevet 22. april 2015 På hvilken måte mener du at for eksempel diskusjon rundt manglende merking på innlegg ikke er konstruktivt? For øvrig mener jeg det kritikkverdige ved det ekstreme overforbruket som blir vist frem på bloggen er det miljømessige og bærekraftige perspektivet. Hvis en gjennomsnittlig person med sitt forbruk har 28 slaver som jobber for seg, hvor mange slaver tror du da Caroline har, i forhold til sitt forbruk? Slike ting må da være lov å kritisere når det blir vist frem på en totalt ukritisk måte på bloggen, totalt blottet for refleksjon rundt slike spørsmål, og attpåtil noe en bedrift tjener penger på? Forstår ikke hvordan dette ikke er konstruktiv debatt. Men forklar meg gjerne.
Fremhevede innlegg