lenebu Skrevet 17. april 2015 #12421 Skrevet 17. april 2015 Å gå inn på et kommentarfelt ene og alene for å slenge dritt og fremprovosere svar er opptrer også uetisk. Jeg har lest noen av kommentarene - både de som er blitt publisert men også endel som ikke er blitt publisert eller blitt slettet. Disse kommentarene har gått på ufine bemerkninger - men også kommentarer som er blitt skrevet nettopp for å fremprovosere en ønsket handling fra ekteparet. Hvordan fikk du tilgang til disse kommentarene som aldri ble publisert? 11
Gjest Gjesp Skrevet 17. april 2015 #12422 Skrevet 17. april 2015 (endret) Hvordan fikk du tilgang til disse kommentarene som aldri ble publisert? Fordi de ble gjengitt her på KG. Bare såkalt "konstruktiv kritikk" må vite. Endret 17. april 2015 av Gjesp 1
Gjest Olivia Benson Skrevet 17. april 2015 #12423 Skrevet 17. april 2015 Hvordan fikk du tilgang til disse kommentarene som aldri ble publisert? Mange har jo tatt skjermdump av kommentarer de har sendt inn, men som ikke har blitt godkjent. 2
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. april 2015 #12424 Skrevet 17. april 2015 Ja - har det aldri falt deg inn at det kan være deltakere i CBE-trådene her på KG som er blitt outet av LKE? Men selvsagt har set falt meg inn. Jeg vet om minst en av de outete personene som tidligere deltok i denne tråden. Og når jeg leser hva LKE skrev til vedkommende, så kan jeg godt forstå at vedkommende ikke er overvettig begeistret for LKE. Det var riktignok ikke av samme kaliber som "fortjener ei kule i panna"-kommentaren til LKE, men ikke langt unna. Forøvrig, de kommentarene som er blitt gjengitt her men ikke publisert på bloggen, har ikke hatt noe hetsende ved seg. De har primært sett vært ubeleilige for bloggeierne i den forstand at de har påpekt brudd på Markedsføringsloven. Men si meg, hadde ikke du hverken tid eller lyst til å tilbringe fredagskvelden her på KG?
Gjest Gjesp Skrevet 17. april 2015 #12425 Skrevet 17. april 2015 (endret) Men selvsagt har set falt meg inn. Jeg vet om minst en av de outete personene som tidligere deltok i denne tråden. Og når jeg leser hva LKE skrev til vedkommende, så kan jeg godt forstå at vedkommende ikke er overvettig begeistret for LKE. Det var riktignok ikke av samme kaliber som "fortjener ei kule i panna"-kommentaren til LKE, men ikke langt unna. Forøvrig, de kommentarene som er blitt gjengitt her men ikke publisert på bloggen, har ikke hatt noe hetsende ved seg. De har primært sett vært ubeleilige for bloggeierne i den forstand at de har påpekt brudd på Markedsføringsloven.Men si meg, hadde ikke du hverken tid eller lyst til å tilbringe fredagskvelden her på KG? Ja, jeg vet at flere her er blitt outet og laget litt ramaskrik om det den gang. Vet at dere helst vil ha oss til å tro at kritikken og kommentarene på bloggen hennes har kun vært konstruktive ... vel, vi er ikke født igår og har øyne til å lese med. Forresten - det var du som påstod at jeg ikke visste hva hevnlyst og såret ego er Endret 17. april 2015 av Gjesp 1
Gjest Gurimalla Skrevet 17. april 2015 #12426 Skrevet 17. april 2015 http://frame.bloglovin.com/?post=4291084253&group=0&frame_type=a&context=feed_all&context_ids=&blog=2298184&frame=1&click=0&user=0 Tror denne bør leses av flere her inne, god helg!
el-len Skrevet 17. april 2015 #12427 Skrevet 17. april 2015 Forøvrig, de kommentarene som er blitt gjengitt her men ikke publisert på bloggen, har ikke hatt noe hetsende ved seg. De har primært sett vært ubeleilige for bloggeierne i den forstand at de har påpekt brudd på Markedsføringsloven. Jeg har ikke sett en eneste upublisert kommentar som har blitt lagt ut her som inneholder noe som helst som likner det Gjesp skriver om, ikke en. Så det kan ikke være fra denne tråden Gjesp har fått tilgang til disse hetsende kommentarene. 12
Inocybe Skrevet 17. april 2015 #12428 Skrevet 17. april 2015 Ja, tror du ikke jeg vet hva det betyr? Å gå inn på et kommentarfelt ene og alene for å slenge dritt og fremprovosere svar er opptrer også uetisk. Jeg har lest noen av kommentarene - både de som er blitt publisert men også endel som ikke er blitt publisert eller blitt slettet. Disse kommentarene har gått på ufine bemerkninger - men også kommentarer som er blitt skrevet nettopp for å fremprovosere en ønsket handling fra ekteparet. Her kan jeg nevne bemerkninger om utseende og kroppen hennes. Eksempel er: "Ser du har lagt på deg noen kilo - det kledde du" osv ... skrevet kun for å få henne til å si at hun ikke har lagt på seg - og jeg ser også at det kan være noe av bakgrunnen for bilderedigeringen hennes. Å fortelle en person som har/har hatt spiseforstyrrelser at hun har lagt på seg er som å helle bensin på bålet - det vet alle som har vært borti personer med slike problemer. "Ser du har lagt på deg noen kilo - det kledde du" Var den kommentaren så ille? Virkelig? Det var ikke jeg som skrev den kommentaren i sin tid så jeg vet ikke om det var ondskapsfullhet som lå bak. Det jeg vet er at jeg tolker den kommentaren helt helt annerledes enn deg. Jeg tolket den som en som oppriktig mener at CBE så finere ut med litt underhudsfett. Og det er jeg for så vidt enig i hun gjorde. Det kunne like gjerne ha vært en: "ser du har slanket deg litt - nå så du ekstra fin ut". Altså ingen slemme baktanker men en hyggelig bemerkning om at CBE så fin ut. At CBE ikke klarte å ta i mot en kompliment som ikke går på ekstrem tynnhet sier meg hun på daværende tidspunkt ikke var frisk fra spiseforstyrrelsen sin. Ja jeg er enig i at man ikke skal kommentere utseendet til en person med spiseforstyrrelser. Det kan gjøre vondt værre. Det gjelder for så vidt også kommentarer som: "du er så fin" og dem flommer bloggen over av uten noen reagerer. 13
Gjest Gjesp Skrevet 17. april 2015 #12429 Skrevet 17. april 2015 "Ser du har lagt på deg noen kilo - det kledde du" Var den kommentaren så ille? Virkelig? Det var ikke jeg som skrev den kommentaren i sin tid så jeg vet ikke om det var ondskapsfullhet som lå bak. Det jeg vet er at jeg tolker den kommentaren helt helt annerledes enn deg. Jeg tolket den som en som oppriktig mener at CBE så finere ut med litt underhudsfett. Og det er jeg for så vidt enig i hun gjorde. Det kunne like gjerne ha vært en: "ser du har slanket deg litt - nå så du ekstra fin ut". Altså ingen slemme baktanker men en hyggelig bemerkning om at CBE så fin ut. At CBE ikke klarte å ta i mot en kompliment som ikke går på ekstrem tynnhet sier meg hun på daværende tidspunkt ikke var frisk fra spiseforstyrrelsen sin. Ja jeg er enig i at man ikke skal kommentere utseendet til en person med spiseforstyrrelser. Det kan gjøre vondt værre. Det gjelder for så vidt også kommentarer som: "du er så fin" og dem flommer bloggen over av uten noen reagerer. Poenget mitt var at alle kan se at hun slett ikke hadde lagt på seg. Hun var like slank som alltid .. så kommentaren var helt tydelig bare ment for provosere. Hadde hun strevd med å legge på seg og klart det så kunne kommentaren vært passende ... i dette tilfellet var ikke sånn.
Gjest Bergensia Skrevet 17. april 2015 #12430 Skrevet 17. april 2015 http://frame.bloglovin.com/?post=4291084253&group=0&frame_type=a&context=feed_all&context_ids=&blog=2298184&frame=1&click=0&user=0 Tror denne bør leses av flere her inne, god helg! Men som det har blitt oppdaget i denne tråden om bloggere og manglende merking har ikke Sophie Elise gjort alt rett selv. Det har vært flere innlegg hvor hun linker til klær som hun har på seg i innlegget. De linkene er adlinker og det kan man se når på slutten av nett-adressen og flere ganger er de ikke merket, verken på toppen eller bak linken. Hun skriver at "en link er ikke det samme som reklame, eller at hun tjener noe på det." Slik ser linken ut fra SE sitt innlegg: http://nelly.com/no/...9&affId=2059826 Slik ser den ut fra nelly.com når jeg søker jakken opp: http://nelly.com/no/...coat-480804-14/ Dette kan gjerne slettes som avsporing altså, men syntes dette var det mest logiske svaret.
Gjest Atheena Skrevet 17. april 2015 #12431 Skrevet 17. april 2015 Poenget mitt var at alle kan se at hun slett ikke hadde lagt på seg. Hun var like slank som alltid .. så kommentaren var helt tydelig bare ment for provosere. Hadde hun strevd med å legge på seg og klart det så kunne kommentaren vært passende ... i dette tilfellet var ikke sånn. Jeg skal faktisk si meg litt enig med deg. Jeg tror også noen av de kommentarene om at hun har lagt på seg, men ser like tynn ut ikke nødvendigvis er et kompliment eller godt ment.
Gjest Atheena Skrevet 17. april 2015 #12432 Skrevet 17. april 2015 For alle vet vi at hun ønsker å være tynn og slike kommentarer om at hun har lagt på seg setter hun ikke pris på.
Inocybe Skrevet 17. april 2015 #12433 Skrevet 17. april 2015 Poenget mitt var at alle kan se at hun slett ikke hadde lagt på seg. Hun var like slank som alltid .. så kommentaren var helt tydelig bare ment for provosere. Hadde hun strevd med å legge på seg og klart det så kunne kommentaren vært passende ... i dette tilfellet var ikke sånn. Her er jeg uenig. Jeg syns også hun så en anelse (presiserer anelse) rundere ut og jeg syns også det kledde henne. Hun strålte som det også stod i kommentaren. Det er ikke ille at gravide legger på seg. For de som er veldig slanke i utgangspunktet et det en absolutt nødvendighet. Og jeg er overbevist om at den ble gitt i beste mening. Jeg syns ikke det var en slem og ond kommentar. Bare upassende å gi til en person med spiseforstyrrelse. CBE tokk det helt ut av proporsjoner. I stedet for: "takk for komplimenen". 9
lenebu Skrevet 17. april 2015 #12434 Skrevet 17. april 2015 Fordi de ble gjengitt her på KG. Bare såkalt "konstruktiv kritikk" må vite. Mange har jo tatt skjermdump av kommentarer de har sendt inn, men som ikke har blitt godkjent. De kommentarene jeg har sett bli gjengitt her på KG har ikke gått på kropp/utseende, slik som Gjesp påstår. Ei heller synes jeg at de har inneholdt "ufine bemerkninger". De fleste har jo gått på enten å etterlyse kommentarer angående bilderedigeringen/kommentarfeltjukset, eller slik som Mamsis som har gått på korrekt merking av reklame. 11
Gjest Olivia Benson Skrevet 17. april 2015 #12435 Skrevet 17. april 2015 De kommentarene jeg har sett bli gjengitt her på KG har ikke gått på kropp/utseende, slik som Gjesp påstår. Ei heller synes jeg at de har inneholdt "ufine bemerkninger". De fleste har jo gått på enten å etterlyse kommentarer angående bilderedigeringen/kommentarfeltjukset, eller slik som Mamsis som har gått på korrekt merking av reklame. Jeg husker ikke hva de ulike kommentarene inneholder, jeg bare kom med en forklaring på hvordan man har sett upubliserte kommentarer. Sånn bortsett fra å være frua eller mannen, som du insinuerte.
Gjest Gjesp Skrevet 17. april 2015 #12436 Skrevet 17. april 2015 Her er jeg uenig. Jeg syns også hun så en anelse (presiserer anelse) rundere ut og jeg syns også det kledde henne. Hun strålte som det også stod i kommentaren. Det er ikke ille at gravide legger på seg. For de som er veldig slanke i utgangspunktet et det en absolutt nødvendighet. Og jeg er overbevist om at den ble gitt i beste mening. Jeg syns ikke det var en slem og ond kommentar. Bare upassende å gi til en person med spiseforstyrrelse. CBE tokk det helt ut av proporsjoner. I stedet for: "takk for komplimenen". Vi snakker ikke om da hun var gravid - det jeg viser til er flere år siden. Og det er ikke bare et enkelt tilfelle. Jeg vet hva jeg snakker om og vet at hun så langt ifra hadde lagt på seg. Hun så like slank ut som vanlig. Innlegget var skrevet for å provosere ... er det virkelig så vanskelig å forstå at noen er så ondskapsfulle? 1
Gjest Hold the door Skrevet 17. april 2015 #12437 Skrevet 17. april 2015 Vi snakker ikke om da hun var gravid - det jeg viser til er flere år siden. Og det er ikke bare et enkelt tilfelle. Jeg vet hva jeg snakker om og vet at hun så langt ifra hadde lagt på seg. Hun så like slank ut som vanlig. Innlegget var skrevet for å provosere ... er det virkelig så vanskelig å forstå at noen er så ondskapsfulle? Har du linker til denne(disse) kommentarene, da? Jeg tviler ikke på at noen kan skrive denne type kommentarer kun for å såre/være slem/provosere, men jeg mener det har vært flere ganger kommentarer har blitt tatt ille opp selv om de ikke er skrevet med negativt fortegn i det hele tatt (enten det er bloggeiere eller andre blogglesere som reagerer.)
Inocybe Skrevet 17. april 2015 #12438 Skrevet 17. april 2015 Vi snakker ikke om da hun var gravid - det jeg viser til er flere år siden. Og det er ikke bare et enkelt tilfelle. Jeg vet hva jeg snakker om og vet at hun så langt ifra hadde lagt på seg. Hun så like slank ut som vanlig. Innlegget var skrevet for å provosere ... er det virkelig så vanskelig å forstå at noen er så ondskapsfulle? Da snakker vi om forskjellige innlegg. De du sikter har jeg ikke lest. Det jeg leste er jeg fortsatt overbevist om var vel ment. Og CBE svarte ganske surt at hun absolutt ikke hadde lagt på seg ut over på brystene. CBE har helt sikkert mottatt kommentarer som var slemme. Men den jeg taler om var ikke det. Ikke var de ikke-godkjente kommentarene som er lagt inn her i tråden slemme heller. Og hvordan kan du med sikkerhet si hun ikke hadde lagt på seg? Det er det vel strengt tatt bare hun som vet. 7
Gjest Keikolina Skrevet 17. april 2015 #12439 Skrevet 17. april 2015 (endret) Hun har da lagt på seg, hun er jo ikke så tynn som det hun var i førsten. Hun var jo helt utmagret en stund, nå ser hun mye sunnere ut. Se om jeg finner et bilde eller 2.https://www.google.no/search?q=spagettiarmer&client=ms-android-samsung&hl=nb-NO&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=7kMxVbuTJ6XOygOgyIHwDw&ved=0CAgQ_AUoAg&biw=360&bih=615&gws_rd=cr#hl=nb-NO&tbm=isch&q=fotballfrue+bikini&imgrc=o5TTNZJQ9kcVtM%253A%3BY76SeSToR9KT_M%3Bhttp%253A%252F%252Fbloggfiler.no%252Ffotballfrue.blogg.no%252Fimages%252F417543-7-1275725297522.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fcarolinebergeriksen.no%252Fpage%252F410%252F%253Fp%253Dngesumpj%3B500%3B515https://www.google.no/search?q=spagettiarmer&client=ms-android-samsung&hl=nb-NO&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=7kMxVbuTJ6XOygOgyIHwDw&ved=0CAgQ_AUoAg&biw=360&bih=615&gws_rd=cr#hl=nb-NO&tbm=isch&q=fotballfrue+bikini&imgrc=o5TTNZJQ9kcVtM%253A%3BY76SeSToR9KT_M%3Bhttp%253A%252F%252Fbloggfiler.no%252Ffotballfrue.blogg.no%252Fimages%252F417543-7-1275725297522.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fcarolinebergeriksen.no%252Fpage%252F410%252F%253Fp%253Dngesumpj%3B500%3B515https://www.google.no/search?hl=nb-NO&tbm=isch&q=fotballfrue+bikini&ei=lkYxVc2sJoKrswGO7IDgAQ#imgrc=cQghuiLFZkQVMM%253A%3BB5Q4t3debmsnFM%3Bhttp%253A%252F%252Fgfx.dagbladet.no%252Flabrador%252F223%252F223773%252F22377391%252Fjpg%252Factive%252F729x.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.kjendis.no%252F2012%252F07%252F01%252Fkjendis%252Fcaroline_berg_eriksen%252Fblogg%252Ffotballfrue%252Fblogging%252F22376635%252F%3B729%3B412 Endret 17. april 2015 av Keikolina
Gjest Olivia Benson Skrevet 17. april 2015 #12440 Skrevet 17. april 2015 Syns ikke det spiller noen rolle om hun faktisk hadde lagt på seg eller ikke. Dersom hun selv ikke sa noe om det, så vet da alle med litt sosial intelligens at man ikke kommenterer at en kvinne har gått opp i vekt. Spesielt ikke en som hsr uttalt at hun har hatt et vanskelig forhold til mat, og har en blogg som stort sett handler om trening og sunn mat. 4
Fremhevede innlegg