Gjest Atheena Skrevet 16. april 2015 #12361 Skrevet 16. april 2015 I alle dager. Vi kritiserer en blogger som i lange tider har gått i bresjen for å "ta" CBE/LKE - og når så denne bloggeren selv tråkker i baret og trør over grenser i denne saken så er det helt berettiget å fortelle hva man mener om akkurat det. Men forstår jo at det er litt vanskelig å se at glorien slår sprekker og det hele mister troverdighet. Når det er sagt så er hele denne tråden så latterlig som den bare kan bli. Lage verdensproblemer utav bagateller og når CBE har tatt affære i det som var hovedkritikken mot henne - ja, da finner man på noe annet å ta henne på. Det er bare så altfor tydelig at her er man ute på å virkelig ta henne skikkelig og få CBE-bloggen nedlagt ... koste hva det koste vil og kappen snus etter vinden når det gjelder grunn for å ta henne. Det er ikke mamsi som har startet denne tråden, hun er en av over 100 stemmer her inne. At hun har engasjert seg mer enn mange andre her i tråden betyr ikke at den skal handle om henne. Dette handler ikke om at glorien slår sprekker, hver enkelt her inne har et eget hode å tenke med og du har ikke grunnlag for å si noe om hva hver enkelt her tenker! Du må gjerne syntes at denne tråden er så latterlig du bare vil, men du har engasjert deg meget kraftig i denne tråden selv og gjentatt deg selv til det kjedsommelige. Akkurat som du mener ALLE andre har. Jeg har oppfordret deg til det før uten at du har svart på det og jeg gjør det i igjen. Kan du ikke heller fortelle noe positivt om CBE og LK istedenfor å gjentagende komme med de samme frasene om at ALLE vil ta henne, lese det hun skriver med lupe for å prøve å legge ned bloggen hennes. Kom med noe nytt?
Magnifique Skrevet 16. april 2015 #12362 Skrevet 16. april 2015 Tråden er ryddet for avsporing. - Magnifique, mod.
Gjest Asti Skrevet 16. april 2015 #12363 Skrevet 16. april 2015 ..... Nei altså, ærlig talt. Selv om hun reklamerer for et produkt må man jo kunne forvente at forbrukerne har litt sirkulasjon i topplokket og forstår at man kan få en allergisk reaksjon på alle hudprodukter. Kanskje hun også burde gå ut med en post der hun anbefaler folk å kvitte seg med dyrene sine også, da? Man kan jo tross alt reagere allergisk på de! Har du lest anbefalingen til CBE vedr. burt’s bees, jfr. http://carolinebergeriksen.no/2014/06/29/burts-bees-baby-bee/? CBE skriver at de gjorde research og leste masse om babyprodukter på nett. Videre at de var opptatt av å finne produkter som er naturlige og som er laget med tanke på babyens sarte hud, slik at de ikke får noen reaksjoner, og at burt’s bees virker som noe av beste man kan få tak i. CBE ender omtalen med å gi tommelen opp for produkter derfra. Når det viser seg at dette ikke stemmer, så ville det styrket troverdigheten til bedriften å skrive en ny omtale, der man kommer med oppdatert informasjon om at produktene inneholder allergifremkallende stoffer. Men det er noe de selv må finne ut av om de vil gjøre. Jeg kan ikke se at hun har lovet leserne sine at dyr ikke er allergifremkallende, så hvorfor spør du om CBE også burde gå ut med en post der hun anbefaler folk å kvitte seg med dyrene sine?
Gjest Cement Skrevet 16. april 2015 #12364 Skrevet 16. april 2015 (endret) CBE-bloggen/Treasures store utfordring er ikke antall sider i tråder på KG, eller for den del mamsis blogg, men at både CBE, mannen og bloggen (alle tre) trenger troverdighet for å få solgt nok av produktene de får betalt for å selge, og da må de oppfattes å ha integritet. Det er det stadig fler som mener at de ikke har, basert på de de selv gjør og sier/ikke gjør og ikke sier. Om det skrives om det på KG eller bare er en snakkis ute blant folk, tror jeg ikke er så avgjørende for inntjeningen/bloggens lønnsomhet. Kanskje er det til og med bra for dem at folk har et forum som holder interessen for dem oppe. En grei kanal for å få oversikt over kritikk mot blogg og markedsføring på some er KG også for både Treasures og andre involverte. Og det kan jo være nyttig å ha en viss peiling på hva kritikerne ser og mener om ting, når man legger forretningsstrategier for den ene og andre. Dessuten slipper alle til her, fra den ultrakritiske til den minst kritiske, fra den minst saklige til den mest saklige. Ordet er fritt og debatten er ikke så ubalansert og urettferdig som enkelte stikker innom her og påstår. At tråden har nærmere 500 sider er ikke synonymt med at det er 500 sider med kritikk. Edit: Tapt troverdighet er ikke enkel å vinne tilbake, og folk som er indignert over at denne tråden ikke legges død fordi CBE angivelig for tiden ikke gjør noe som helst feil eller skjult, må nok vente litt til før det skjer. Endret 16. april 2015 av MinnaMilanda
Gjest Gjest_Idja Skrevet 16. april 2015 #12365 Skrevet 16. april 2015 Har du lest anbefalingen til CBE vedr. burt’s bees, jfr. http://carolinebergeriksen.no/2014/06/29/burts-bees-baby-bee/? CBE skriver at de gjorde research og leste masse om babyprodukter på nett. Videre at de var opptatt av å finne produkter som er naturlige og som er laget med tanke på babyens sarte hud, slik at de ikke får noen reaksjoner, og at burt’s bees virker som noe av beste man kan få tak i. CBE ender omtalen med å gi tommelen opp for produkter derfra. Når det viser seg at dette ikke stemmer, så ville det styrket troverdigheten til bedriften å skrive en ny omtale, der man kommer med oppdatert informasjon om at produktene inneholder allergifremkallende stoffer. Men det er noe de selv må finne ut av om de vil gjøre. Jeg kan ikke se at hun har lovet leserne sine at dyr ikke er allergifremkallende, så hvorfor spør du om CBE også burde gå ut med en post der hun anbefaler folk å kvitte seg med dyrene sine? Har du lest anbefalingen til CBE vedr. burt’s bees, jfr. http://carolinebergeriksen.no/2014/06/29/burts-bees-baby-bee/? CBE skriver at de gjorde research og leste masse om babyprodukter på nett. Videre at de var opptatt av å finne produkter som er naturlige og som er laget med tanke på babyens sarte hud, slik at de ikke får noen reaksjoner, og at burt’s bees virker som noe av beste man kan få tak i. CBE ender omtalen med å gi tommelen opp for produkter derfra. Når det viser seg at dette ikke stemmer, så ville det styrket troverdigheten til bedriften å skrive en ny omtale, der man kommer med oppdatert informasjon om at produktene inneholder allergifremkallende stoffer. Men det er noe de selv må finne ut av om de vil gjøre. Jeg kan ikke se at hun har lovet leserne sine at dyr ikke er allergifremkallende, så hvorfor spør du om CBE også burde gå ut med en post der hun anbefaler folk å kvitte seg med dyrene sine? Jeg ser ikke noen steder i innlegget at hun påstår at produktene ikke kan fremkalle allergiske reaksjoner hos noen? Alle produkter kan fremkalle allergiske reaksjoner, det er umulig for Fotballfrue å finne et produkt som garanter ikke gir allergiske reaksjoner hos noen. Når det viser seg at dette ikke stemmer (...) Hva da, dette? Hva er det som ikke stemmer i hennes omtale, mener du? 3
Gjest Asti Skrevet 16. april 2015 #12366 Skrevet 16. april 2015 Jeg ser ikke noen steder i innlegget at hun påstår at produktene ikke kan fremkalle allergiske reaksjoner hos noen? Alle produkter kan fremkalle allergiske reaksjoner, det er umulig for Fotballfrue å finne et produkt som garanter ikke gir allergiske reaksjoner hos noen. Hva da, dette? Hva er det som ikke stemmer i hennes omtale, mener du? Hun skriver at burt’s bees er laget med tanke på babyens sarte hud, slik at de ikke får noen reaksjoner, jfr. http://carolinebergeriksen.no/2014/06/29/burts-bees-baby-bee/ Jeg oppfatter det som en påstand om at produktene ikke kan fremkalle allergiske reaksjoner. Når det viser seg at burt’s bees inneholder syv allergifremkallende stoffer, jfr. http://www.tv2.no/2015/04/15/underholdning//barn/6805432, så stemmer ikke omtalen hennes. Men som sagt, det får bli opp til denne bedriften om de vil rette opp i feil i sine omtaler.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 16. april 2015 #12367 Skrevet 16. april 2015 Hun skriver at burt’s bees er laget med tanke på babyens sarte hud, slik at de ikke får noen reaksjoner, jfr. http://carolinebergeriksen.no/2014/06/29/burts-bees-baby-bee/ Jeg oppfatter det som en påstand om at produktene ikke kan fremkalle allergiske reaksjoner. Når det viser seg at burt’s bees inneholder syv allergifremkallende stoffer, jfr. http://www.tv2.no/2015/04/15/underholdning//barn/6805432, så stemmer ikke omtalen hennes. Men som sagt, det får bli opp til denne bedriften om de vil rette opp i feil i sine omtaler. Slik oppfatter ikke jeg det, og alle foreldre som velger å smøre barna inn med noe bør vite at alt kan gi barna allergiske reaksjoner. Slik jeg tolker CBE's innlegg har hun bare gått inn for å finne et produkt hvor faren for allergisk reaksjon ikke er stor. CBE kunne selvsagt tatt på seg rollen som folkeopplyser, og skrevet en setning som forklarer foreldre at barn kan reagere på alle hudprodukter, men et slikt ansvar syns jeg ikke en levende reklameplakat har. Hun har bare ansvar for å ikke skrive noe som er usant. 4
mamsi Skrevet 16. april 2015 #12368 Skrevet 16. april 2015 Slik oppfatter ikke jeg det, og alle foreldre som velger å smøre barna inn med noe bør vite at alt kan gi barna allergiske reaksjoner. Slik jeg tolker CBE's innlegg har hun bare gått inn for å finne et produkt hvor faren for allergisk reaksjon ikke er stor. CBE kunne selvsagt tatt på seg rollen som folkeopplyser, og skrevet en setning som forklarer foreldre at barn kan reagere på alle hudprodukter, men et slikt ansvar syns jeg ikke en levende reklameplakat har. Hun har bare ansvar for å ikke skrive noe som er usant. Problemet med Burt's er hovedsaklig at produsenten selv hevdet dette er et produkt som er spesielt bra for folk som er disponerte for allergi, og så var det tvert om, siden det inneholder limonene, som er et parfymestoff på verstinglisten over hva som kan forårsake allergi. Det hadde tatt henne tre minutter å skrive en liten edit på posten sin, da :-) 12
Gjest Bergensia Skrevet 16. april 2015 #12369 Skrevet 16. april 2015 CBE kunne selvsagt tatt på seg rollen som folkeopplyser....klipp-klipp Men man må jo se på hva slags spørsmål hun får og svarer på i kommentarfeltet, hennes meninger og råd veier meget tungt for enkelte. Da blir det viktig å endre slike anbefalinger når slik ny info dukker opp.
Inocybe Skrevet 16. april 2015 #12370 Skrevet 16. april 2015 Hun skal kutte ut samarbeidet med et produkt noen kan være allergiske for? Hvorfor i all verden...? Kan hun nå bare anbefale produkter som ingen kan være allergiske for? Hva gjenstår da...? Alt spiselig og alt av hudprodukter må hun droppe å reklamere for, fordi noen kan være allergiske. Nei altså, ærlig talt. Selv om hun reklamerer for et produkt må man jo kunne forvente at forbrukerne har litt sirkulasjon i topplokket og forstår at man kan få en allergisk reaksjon på alle hudprodukter. Kanskje hun også burde gå ut med en post der hun anbefaler folk å kvitte seg med dyrene sine også, da? Man kan jo tross alt reagere allergisk på de! For produkter rettet direkte mot barn så mener jeg faktisk det. Jeg syns det er sterkt uetisk å anbefale noe som kan være farlig for barn. Og så syns jeg det er en stor forskjell på å anbefale en neglelakk som kanskje ikke er så shiny som i reklamen. Og å anbefale noe som kan sette små barns liv og helse i fare. Jeg har vanskeligher for å se for meg hvor mange penger jeg skulle ha fått for for eksempel å anbefale det bilsetet. Det måtte ha vært et ganske stort beløp. Men jeg har nokk andre moralske guidelines på det punktet enn det virker som om Caroline har. 8
Gjest Gjest_Idja Skrevet 16. april 2015 #12371 Skrevet 16. april 2015 For produkter rettet direkte mot barn så mener jeg faktisk det. Jeg syns det er sterkt uetisk å anbefale noe som kan være farlig for barn. Og så syns jeg det er en stor forskjell på å anbefale en neglelakk som kanskje ikke er så shiny som i reklamen. Og å anbefale noe som kan sette små barns liv og helse i fare. Jeg har vanskeligher for å se for meg hvor mange penger jeg skulle ha fått for for eksempel å anbefale det bilsetet. Det måtte ha vært et ganske stort beløp. Men jeg har nokk andre moralske guidelines på det punktet enn det virker som om Caroline har. Nå diskuterer jeg Burts & Bees, ikke bilsetet. Alle hudpleieprodukter kan fremkalle allergiske reaksjoner hos barn, så hvis du mener det er å anbefale noe som kan være farlig for barn, så mener du altså at man ikke skal anbefale hudpleieprodukter i det store og hele for barn. Og det er jo en grei nok mening å ha (selv om jeg er uenig), men den er da ikke relatert til denne saken fra tv2 spesifikt. Uenigheten tar vel utgangspunkt i at jeg ikke synes selvfølgeligheter trenger å bli skrevet, selv i annonser. Jeg synes hele tv2-saken er en ikke-sak. Ja, et naturlig produkt inneholdt stoffer som kan fremkalle allergi hos et fåtall. What else is new, liksom? 4
Inocybe Skrevet 16. april 2015 #12372 Skrevet 16. april 2015 Nå diskuterer jeg Burts & Bees, ikke bilsetet. Alle hudpleieprodukter kan fremkalle allergiske reaksjoner hos barn, så hvis du mener det er å anbefale noe som kan være farlig for barn, så mener du altså at man ikke skal anbefale hudpleieprodukter i det store og hele for barn. Og det er jo en grei nok mening å ha (selv om jeg er uenig), men den er da ikke relatert til denne saken fra tv2 spesifikt. Uenigheten tar vel utgangspunkt i at jeg ikke synes selvfølgeligheter trenger å bli skrevet, selv i annonser. Jeg synes hele tv2-saken er en ikke-sak. Ja, et naturlig produkt inneholdt stoffer som kan fremkalle allergi hos et fåtall. What else is new, liksom? Ja alle stoffer kan i teorien framkalle allergi. Hun valgte å anbefale et produkt som inneholder noen av værstingene. Så hun har gjort en særdeles dårlig jobb da hun gjorde research på dette. Det finnes mange barneprodukter på markede som er mye bedre på dette punktet. Hva hun anbefaler av hudpeodukter for voksne henger jeg meg ikke opp i. Voksne må få smøre så mye dritt på huden de vil. Men kjipt når det går ut over barn som kanskje må leve med helseplagene resten av livet. Bilsetet er tatt med som eksempel på det jeg oppfatter somdårlig dømmekraft hva gjelder anbefalinger av barneprodukter. Virker som om hun anbefaler alt så lenge hun får penger for det. Mange av leserne hennes er unge og hører desværre kanskje etter hennes anbefalinger. Det er ikke slik at alle mødre tenker over ting som allergi og helse. Og der kommer så spørsmålet om moral og integritet inn. 6
*Emma* Skrevet 16. april 2015 #12373 Skrevet 16. april 2015 Dette er jo litt old news. Leste i kommentarfeltet på CBE sin blogg for en stund siden (da det først ble skrevet om at disse produktene ikke var så bra som opprinnelig antatt) at noen kommenterte det - og hun svarte at de ikke brukte dem lenger. Og at hun ikke hadde visst om dette for da ville hun ikke skrevet om dem. Jeg klarer ikke finne det igjen, for det var kommentarer i ett innlegg som handlet om noe annet - men så var det noen som skrev om BurtB fordi det hadde stått om det i avisene den dagen eller noe. 2
*Emma* Skrevet 16. april 2015 #12374 Skrevet 16. april 2015 Fant det forresten nå. Hun svarer nei på spørsmål om hun fortsatt bruker produktene. Innlegget heter: Jeans and stripes (fra 12.2) Mener det var noe mer også - men orker ikke lete mer. Uansett har hun vel ikke nevnt produktene etter at hun fant ut dette - det var poenget 2
Inocybe Skrevet 16. april 2015 #12375 Skrevet 16. april 2015 Dette er jo litt old news. Leste i kommentarfeltet på CBE sin blogg for en stund siden (da det først ble skrevet om at disse produktene ikke var så bra som opprinnelig antatt) at noen kommenterte det - og hun svarte at de ikke brukte dem lenger. Og at hun ikke hadde visst om dette for da ville hun ikke skrevet om dem. Jeg klarer ikke finne det igjen, for det var kommentarer i ett innlegg som handlet om noe annet - men så var det noen som skrev om BurtB fordi det hadde stått om det i avisene den dagen eller noe. Det viste jeg ikke. Hvis du skulle falle over kommentaren en dag kan du kanskje legge den inn her? Jeg vil i alle fall gjerne se den 😊 Vet du om hun har rettet i det opprinnelige innlegget? Og gjort leserne oppmerksom på problemene med BB der? Det er jo der folk vil havne hvis de googler og ikke nødvendigvis i et kommentarfelt om et annet emne. 1
Gjest Hold the door Skrevet 16. april 2015 #12376 Skrevet 16. april 2015 (endret) Fant det forresten nå. Hun svarer nei på spørsmål om hun fortsatt bruker produktene. Innlegget heter: Jeans and stripes (fra 12.2) Mener det var noe mer også - men orker ikke lete mer. Uansett har hun vel ikke nevnt produktene etter at hun fant ut dette - det var poenget Jeg vet ikke om det var dette du tenkte på, men her (screenshot) har hun i alle fall skrevet mer om dette. (Hentet fra kommentarfeltet under innlegget "burgundy never gets old" fra 16. februar 2015.) Endret 16. april 2015 av Hold the door
*Emma* Skrevet 16. april 2015 #12377 Skrevet 16. april 2015 Jeg vet ikke om det var dette du tenkte på, men her (screenshot) har hun i alle fall skrevet mer om dette. (Hentet fra kommentarfeltet under innlegget "burgundy never gets old" fra 16. februar 2015.) Takk, jo det var det nok Men da jeg leste det så hadde hun ikke lagt inn de redigerte kommentarene under om at det var pga "feil i oversettelse".
*Emma* Skrevet 16. april 2015 #12378 Skrevet 16. april 2015 Det viste jeg ikke. Hvis du skulle falle over kommentaren en dag kan du kanskje legge den inn her? Jeg vil i alle fall gjerne se den Vet du om hun har rettet i det opprinnelige innlegget? Og gjort leserne oppmerksom på problemene med BB der? Det er jo der folk vil havne hvis de googler og ikke nødvendigvis i et kommentarfelt om et annet emne. Som jeg skrev over var det i innlegget 12.2 også i det som "visningsnamn" har kopiert over her 16.2 (Jeg orker ikke/gidder ikke drive å screenshot'te. Sorry.) Nei jeg tror ikke hun har skrevet noe innlegg for å forklare leserne etterpå. Det har ikke jeg sett ihvetfall.
Bootybuilder Skrevet 16. april 2015 #12379 Skrevet 16. april 2015 Det viste jeg ikke. Hvis du skulle falle over kommentaren en dag kan du kanskje legge den inn her? Jeg vil i alle fall gjerne se den Vet du om hun har rettet i det opprinnelige innlegget? Og gjort leserne oppmerksom på problemene med BB der? Det er jo der folk vil havne hvis de googler og ikke nødvendigvis i et kommentarfelt om et annet emne. Dette leste jeg også for veldig leeeenge siden, det er snakket om i kommentarfeltet og hun skrev de ikke brukte det mer og visste ikke på daværende tidspunkt at det ikke var bra å bruke allikevel.
Inocybe Skrevet 16. april 2015 #12380 Skrevet 16. april 2015 Som jeg skrev over var det i innlegget 12.2 også i det som "visningsnamn" har kopiert over her 16.2 (Jeg orker ikke/gidder ikke drive å screenshot'te. Sorry.) Nei jeg tror ikke hun har skrevet noe innlegg for å forklare leserne etterpå. Det har ikke jeg sett ihvetfall. Takk til både deg og Visningsnamn 😊
Fremhevede innlegg