Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Vampen
Skrevet

Og sånn helt seriøst, CecilieX, jeg synes du kan bestemme deg for om du har tenkt å diskutere med meg eller ikke. Det blir litt trøttende i lengden å måtte forholde seg til at en dag skal man diskutere, så er man umulig å diskutere med, så må man forklare hvorfor man diskuterer noe man strengt tatt ikke diskuterer. Og siden du også ser ut til å være så bekymret for at jeg er ute etter å "ta" mamsi, så kan jeg også opplyse deg om (jeg regner med at det er greit for mamsi), at jeg allerede for noen dager siden sendte henne en pm for å understreke at jeg ikke har noe personlig i mot henne. Vi er ganske enkelt uenig på en sak. Det er greit.

Så stress ned og slapp av, så fælt og farlig er altså ikke ting.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest CecilieX
Skrevet

Takk, men jeg skriver altså fortsatt på den måten jeg ønsker. Men om det ble for kryptisk, du skriver om kritikk av Mamsi på grunn av opphavsrett. Den debatten ga seg for en del sider siden. Om du faktisk leser det som skrives , så vil du se at det har utviklet seg til en debatt om CBE-bloggens rett til å ikke kommunisere med privatpersoner og forskjellige oppfatninger om årsaken til at de ikke ønsker å kommunisere med Mamsi (under navn). Så i stedet for å bekymre deg så hardt for meg, så kan du kanskje utfordre deg selv til å ta utgangspunkt i det som faktisk diskuteres.

Jeg skal også spare deg for blaing, jeg var den som tok opp opphavsrett ved å spørre Mamsi om bildebruken. JEG synes nemlig det er pussig å være så opptatt av en regel, og blåse i en annen. Men den delen av debatten har gått så sin gang, og er for min del over. De gangene den blusser opp nå, så er det ikke først og fremst fordi noen faktisk kritiserer Mamsi, men for de man gjentatte ganger må repetere HVA man i utgangspunktet kritiserte. Eller slik som nå, hvor jeg må forklare at jeg altså er ferdig med den delen av debatten. Og nei, det er fortsatt ingen som har hevdet at man må være perfekt for å kritisere noen.

Takk for utdypingen. Jeg liker at du bruker mine begreper og uttrykksmåter når du argumenterer tilbake. Fint at du blir inspirert. Så da er vi ferdige med opphavsrettsdiskusjonen. Også glad for at du presiserer at det ikke er slik at man må være perfekt for å kunne kritisere noen, for da kunne vi vel alle sammen pakke sammen sakene våre og logge av for godt. Nå til diskusjonen om retten til å tie på egen blogg. Jeg er enig. Jeg vil gjerne spørre deg hva du gjør når du mener at lovbrudd blir begått. Du flagger engasjement i forhold til dyrevelferd i dyrebutikker. Du opplever å ikke bli hørt, hva gjør du da? Husker jeg rett i at du da henvender deg til de som har ansvaret hos myndighetene. For det er jo det Mamsi har gjort, da hun ikke ble hørt. Og jeg håper for dyrenes del at du ikke gir deg dersom du ser at ikke noe skjer. Litt usikker på reglene, men dette er muligens avsporing fra min side.

Skrevet

Så når har dere tenkt å stoppe kritikken av Mamsi her i denne tråden?

Når vil dere stoppe kritikken av CBE? Hvis hun er verd 475 sider, så er kanskje Mamsi verd i hvert fall 100?

• Liker 5
Gjest Vampen
Skrevet

Takk for utdypingen. Jeg liker at du bruker mine begreper og uttrykksmåter når du argumenterer tilbake. Fint at du blir inspirert. Så da er vi ferdige med opphavsrettsdiskusjonen. Også glad for at du presiserer at det ikke er slik at man må være perfekt for å kunne kritisere noen, for da kunne vi vel alle sammen pakke sammen sakene våre og logge av for godt. Nå til diskusjonen om retten til å tie på egen blogg. Jeg er enig. Jeg vil gjerne spørre deg hva du gjør når du mener at lovbrudd blir begått. Du flagger engasjement i forhold til dyrevelferd i dyrebutikker. Du opplever å ikke bli hørt, hva gjør du da? Husker jeg rett i at du da henvender deg til de som har ansvaret hos myndighetene. For det er jo det Mamsi har gjort, da hun ikke ble hørt. Og jeg håper for dyrenes del at du ikke gir deg dersom du ser at ikke noe skjer. Litt usikker på reglene, men dette er muligens avsporing fra min side.

Nå har vel Mamsi gjort litt mer enn det? Og det er greit nok, man har rett til å ytre seg. Men poenget er at like lite som jeg kan kreve at dyrebutikkene skal høre på meg, diskutere med meg eller gjøre som jeg sier, like lite kan Mamsi (eller andre her) kreve det av ekteparet.

• Liker 3
Gjest Vampen
Skrevet

Når vil dere stoppe kritikken av CBE? Hvis hun er verd 475 sider, så er kanskje Mamsi verd i hvert fall 100?

475+utallige tråder og sider før det. Så ja, når skal dere bli ferdig argumentet er ganske tynt, om man ser på mengden kritikk mot de forskjellige "partene".

• Liker 3
Gjest CecilieX
Skrevet

Og sånn helt seriøst, CecilieX, jeg synes du kan bestemme deg for om du har tenkt å diskutere med meg eller ikke. Det blir litt trøttende i lengden å måtte forholde seg til at en dag skal man diskutere, så er man umulig å diskutere med, så må man forklare hvorfor man diskuterer noe man strengt tatt ikke diskuterer. Og siden du også ser ut til å være så bekymret for at jeg er ute etter å "ta" mamsi, så kan jeg også opplyse deg om (jeg regner med at det er greit for mamsi), at jeg allerede for noen dager siden sendte henne en pm for å understreke at jeg ikke har noe personlig i mot henne. Vi er ganske enkelt uenig på en sak. Det er greit.

Så stress ned og slapp av, så fælt og farlig er altså ikke ting.

Jeg synes det var hyggelig av deg å avklare dette med Mamsi. Jeg vet, jeg spurte meg om det samme selv da jeg vurderte om jeg skulle gå i gang med en diskusjon med deg. Det pleier å bli litt trøttende som du sier. Og jeg har jo valgt å overse en del, nettopp av den grunnen at jeg ikke er så glad i måten du ordlegger deg på. Samtidig så er det noe med det å la noe stå uimotsagt. Jeg tenkte at Jeg hadde et godt motsvar så da gikk jeg i gang. Den siste setningen din om å stresse ned etc lar jeg stå som et eksempel på elendig debattskikk. Så den kan du jo diskutere med de som du underviser i blant annet nettvett.

Skrevet

10 000! Ta litt i da!

• Liker 1
Gjest Atheena
Skrevet

Er det bare meg som syns diskusjonen rundt Mamsi begynner å bli veldig kjedelig?

Ja det var galt av henne å oute, bruke bilder hun ikke har opphavsrett på osv. Men nå har hun jo stått for dette. På tide å la denne tråden handle om det den skal?

Gjest CecilieX
Skrevet

Er det bare meg som syns diskusjonen rundt Mamsi begynner å bli veldig kjedelig?

Ja det var galt av henne å oute, bruke bilder hun ikke har opphavsrett på osv. Men nå har hun jo stått for dette. På tide å la denne tråden handle om det den skal?

Jeg er helt enig!

Gjest Vampen
Skrevet (endret)

Jeg synes det var hyggelig av deg å avklare dette med Mamsi. Jeg vet, jeg spurte meg om det samme selv da jeg vurderte om jeg skulle gå i gang med en diskusjon med deg. Det pleier å bli litt trøttende som du sier. Og jeg har jo valgt å overse en del, nettopp av den grunnen at jeg ikke er så glad i måten du ordlegger deg på. Samtidig så er det noe med det å la noe stå uimotsagt. Jeg tenkte at Jeg hadde et godt motsvar så da gikk jeg i gang. Den siste setningen din om å stresse ned etc lar jeg stå som et eksempel på elendig debattskikk. Så den kan du jo diskutere med de som du underviser i blant annet nettvett.

Jeg står helt og fullt for kommentaren om å stresse ned. Jeg er litt sånn lei+ av stadige følelsesmessige utbrudd og utlegginger om gåturer. Du er tynnhudet, I get it. Og helt ærlig, jeg bryr meg ikke. Like lite som jeg bryr meg om hva du mener om min måte å skrive på. Om du har relevante innspill, kjør på. Men om du skal fortsette å kverne på de samme greiene, så anbefaler jeg å finne noe som er tilnærmet interessert i å høre hva du synes om både debattskikk og andres måte å ordlegge seg på. Det er ikke meg.

Endret av Vampen
  • Liker 4
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Dere står da fritt til å skifte tema når som helst?

• Liker 3
Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg står helt og fullt for kommentaren om å stresse ned. Jeg er litt sånn lei+ av stadige følelsesmessige utbrudd og utlegginger om gåturer. Du er tynnhudet, I get it. Og helt ærlig, jeg bryr meg ikke. Like lite som jeg bryr meg om hva du mener om min måte å skrive på. Om du har relevante innspill, kjør på. Men om du skal fortsette å kverne på de samme greiene, så anbefaler jeg å finne noe som er tilnærmet interessert i å høre hva du synes om både debattskikk og andres måte å ordlegge seg på. Det er ikke meg.

Det er greit.

Skrevet

Dere som går inn på bloggen hennes; det siste innlegget hun har delt på Facebook lyser det reklame av, spør du meg. Er det det? Det er ikke merket. Hun har jo vært flink til det i det siste, men dette har vel gått i "glemmeboksen"?

• Liker 3
Skrevet

Dere som går inn på bloggen hennes; det siste innlegget hun har delt på Facebook lyser det reklame av, spør du meg. Er det det? Det er ikke merket. Hun har jo vært flink til det i det siste, men dette har vel gått i "glemmeboksen"?

Ja. Akkurat samtidig som at fokuset i denne tråden har vært en annen plass ;)

• Liker 6
Gjest Hold the door
Skrevet

Ja, det er et innlegg om get inspired og merket som annonse.

Skrevet

Unnskyld meg, men hva i svarte helvete får deg til å tro at noen er interessert i hva du er lei og ikke lei, eller interessert i å vite hva som er og ikke er deg?!

Du er ufin, I get it!

• Liker 13
Gjest Vampen
Skrevet

Unnskyld meg, men hva i svarte helvete får deg til å tro at noen er interessert i hva du er lei og ikke lei, eller interessert i å vite hva som er og ikke er deg?!

Du er ufin, I get it!

:ler:

Jeg tillater meg å si ifra om at jeg finner det uinteressant når det er snakk om innlegg som er rettet direkte til meg. Så, gjett hvor mye jeg bryr meg om hva du måtte mene om det?:)

• Liker 5
Skrevet

:ler:

Jeg tillater meg å si ifra om at jeg finner det uinteressant når det er snakk om innlegg som er rettet direkte til meg. Så, gjett hvor mye jeg bryr meg om hva du måtte mene om det? :)

Dette er et debattforum - altså et sted man diskuterer. Der er det mulig å sitere, og da blir naturlig nok du også sitert i blant. Derfor vil noe bli rettet til deg. Hennes innlegg om turer var slik jeg erindrer det ikke rettet direkte mot deg.

Å skrive slik du skrev til vedkommende finner jeg fullstendig unødvendig og ufint, og kan ikke annet enn å undre hva du forsøker å oppnå - sånn egentlig.

.. og her valgte jeg å følge Bloggleseren sitt gode råd. Å ta avstand fra PP når jeg så det.

• Liker 14
Skrevet

Er ikke debatten om CBE da enda kjedeligere, med tanke på hvor lenge den har pågått?

• Liker 5
Gjest Vampen
Skrevet

Dette er et debattforum - altså et sted man diskuterer. Der er det mulig å sitere, og da blir naturlig nok du også sitert i blant. Derfor vil noe bli rettet til deg. Hennes innlegg om turer var slik jeg erindrer det ikke rettet direkte mot deg.

Å skrive slik du skrev til vedkommende finner jeg fullstendig unødvendig og ufint, og kan ikke annet enn å undre hva du forsøker å oppnå - sånn egentlig.

.. og her valgte jeg å følge Bloggleseren sitt gode råd. Å ta avstand fra PP når jeg så det.

Nå har vedkommende gjentatte ganger skrevet direkte til meg om hva hun mener om min måte å ordlegge meg på og min debattstil. Det skal hun få lov til å mene nøyaktig hva hun vil om, men jeg tar meg den frihet å melde fra om at jeg finner det totalt uinteressant å diskutere. Det gjør jeg meg god samvittighet. Jeg har ikke sitert vedkommende siden sist hun erklærte at hun ikke skulle skrive mer med meg, og har heller ikke kommet med ufine innspill på innlegg og turer eller sak i mellomtiden. Men når det blir enda en runde med innlegg om at vedkommende altså har så store problemer med måten jeg skriver på, så velger jeg altså å si ifra at jeg simpelthen ikke bryr meg om det. Dette er enkelt, jeg skriver på den måten jeg velger. Furting om at jeg ikke endrer det fordi andre vil det, ligger utenfor det jeg gidder å bruke mer tid på.

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...