LilleSnupp Skrevet 14. april 2015 #12201 Skrevet 14. april 2015 Det er noe helt annet og en sak som er ferdig diskutert for lenge siden. Han har gått ut offentlig og innrømmet sine feil ... så hva dette har med Mamsi å gjøre lurer jeg virkelig på. Foreslår du tenker deg litt om, så vet du nok svaret.. 8
Gjest Sobril Skrevet 14. april 2015 #12202 Skrevet 14. april 2015 (endret) Det er noe helt annet og en sak som er ferdig diskutert for lenge siden. Han har gått ut offentlig og innrømmet sine feil ... så hva dette har med Mamsi å gjøre lurer jeg virkelig på. Det er en annen sak - men HELT i samme gate. Derfor er jeg oppriktig nysgjerrig om du klarer å se begge sider av en sak. Sitter nemlig igjen med et lite inntrykk av at når LK gjør det er det greit ("han hadde sikkert en grunn til det"), mens når Mamsi gjør det samme er det helt på jordet(?) Endret 14. april 2015 av Sobril
Keaton Skrevet 14. april 2015 #12203 Skrevet 14. april 2015 http://tinypic.com/view.php?pic=hv1m6g&s=8#.VKG8AJ3gA her har han skrevet på FB til ei som har kommentert anonymt på CBE-bloggen. 11
Salmonella Skrevet 14. april 2015 #12204 Skrevet 14. april 2015 Det er en annen sak - men HELT i samme gate. Derfor er jeg oppriktig nysgjerrig om du klarer å se begge sider av en sak. Sitter nemlig igjen med et lite inntrykk av at når LK gjør det er det greit ("han hadde sikkert en grunn til det"), mens når Mamsi gjør det samme er det helt på jordet(?) Men dette går vel begge veier? Helt greit at Mamsi gjør det men helt på jordet om CBE og LKE gjør det? 1
Gjest Sobril Skrevet 14. april 2015 #12205 Skrevet 14. april 2015 Men dette går vel begge veier? Helt greit at Mamsi gjør det men helt på jordet om CBE og LKE gjør det? Nei. Personlig er jeg ikke fan av verken Mamsi eller LKs outing, men har grunn til å tro at Gjesp har en annen formening.
Salmonella Skrevet 14. april 2015 #12206 Skrevet 14. april 2015 Nei. Personlig er jeg ikke fan av verken Mamsi eller LKs outing, men har grunn til å tro at Gjesp har en annen formening. Aha, da er jeg med
Keaton Skrevet 14. april 2015 #12207 Skrevet 14. april 2015 Men dette går vel begge veier? Helt greit at Mamsi gjør det men helt på jordet om CBE og LKE gjør det? Hun har vært saklig og ikke angrepet noen, har satt frem kritikk, men ikke gitt seg ut for å være noe annet enn det hun er, spilt med åpne kort hele veien. 9
Gjest Hold the door Skrevet 14. april 2015 #12208 Skrevet 14. april 2015 Det er noe helt annet og en sak som er ferdig diskutert for lenge siden. Han har gått ut offentlig og innrømmet sine feil ... så hva dette har med Mamsi å gjøre lurer jeg virkelig på. At han offentlig har innrømmet sine feil stemmer vel ikke helt? Det han uttalte til VG var ikke hele sannheten, og i ettertid har han vel ikke kommentert dette noe mer, så vidt jeg kan huske?
Lana01 Skrevet 14. april 2015 #12209 Skrevet 14. april 2015 Hei! Jeg synes det var greit og jeg har prøvd å forklare det hele i et langt innlegg. Jeg kan sikkert lage skjermdump - men da blir noe av poenget med det lange innlegget borte, siden ingen lenker da funker. Eller, jeg kan lime det inn her - eller du kan lese det ved å gå inn på siden. Jeg synes faktisk det er verre å gå undercover for å forsvare bedriften sin, enn det er å si at rumpa er på rett sted. Jeg har vært inne og lest innlegget ditt, før jeg svarte her. Det forandrer ikke mitt syn på at jeg synes det var galt å oute L.K, selv om jeg kan forstå litt hvor det kommer fra. På samme måte som jeg kan forstå han og Caroline at de ikke ønsker å gå i dialog med deg, etter alt det trykket som har kommet fra din side. Jeg mener at merking av innlegg er en sak mellom FO og CBE, ikke mellom deg og dem. 3
Salmonella Skrevet 14. april 2015 #12210 Skrevet 14. april 2015 Hun har vært saklig og ikke angrepet noen, har satt frem kritikk, men ikke gitt seg ut for å være noe annet enn det hun er, spilt med åpne kort hele veien. Og det er kjempebra! Men den outinga synes jeg kunne vært droppet. At hun har vært rederlig hele veien (såvidt meg bekjent) betyr ikke at det da er greit å oute noen bevisst.
Gjest Gjesp Skrevet 14. april 2015 #12211 Skrevet 14. april 2015 Men dette går vel begge veier? Helt greit at Mamsi gjør det men helt på jordet om CBE og LKE gjør det? Åja - det er noe helt annet 1
Gjest Sobril Skrevet 14. april 2015 #12212 Skrevet 14. april 2015 (endret) Åja - det er noe helt annet Klarer du ikke svare på spørsmålet? Endret 14. april 2015 av Sobril
mamsi Skrevet 14. april 2015 #12213 Skrevet 14. april 2015 Og jeg råder kritiske røster til å holde seg unna en blogger som ikke vet å respektere folks rett til anonymitet. For meg er det er vanvittig stort overtramp som er begått i denne saken. For ordens skyld så er det ikke første gang Mamsi har diskutert hvem som har besøkt bloggen. Det er bare til å gå tilbake i denne tråden så finner man et innlegg fra Mamsi hvor det spekuleres i om en viss eller noen visse personer har vært på bloggen hennes Nei, jeg trodde mye rart, jeg. Jeg tror jeg på et tidspunkt trodde du var Lars-Kristian også jeg! Beklager det!! Men unnskyld, beklager om jeg virker litt slow her nå, lang dag med mye baluba! Men mener du at det som har skjedd av outing tidligere har vært greiere fordi det da dreier seg om noe som ble avslørt på deres nettside? Er det verre at jeg sier ifra om noe de har gjort på min side, enn at man sier ifra om noe de selv har gjort på sin? 13
Gjest Vampen Skrevet 14. april 2015 #12214 Skrevet 14. april 2015 Jeg skjønner ikke hvorfor noen ser ut til å tro at det er en motsetning her. Ja, det var galt av LK å opptre som lege, PT og gudene vet hva. Ja, det var feil hver gang de har outet noen. Og ja, det var galt av Mamsi å oute. Enkelt og greit. Det ene unnskylder ikke det andre. 5
Salmonella Skrevet 14. april 2015 #12215 Skrevet 14. april 2015 Jeg skjønner ikke hvorfor noen ser ut til å tro at det er en motsetning her. Ja, det var galt av LK å opptre som lege, PT og gudene vet hva. Ja, det var feil hver gang de har outet noen. Og ja, det var galt av Mamsi å oute. Enkelt og greit. Det ene unnskylder ikke det andre. Ferdigsnakka! 1
Shopgirl2014 Skrevet 14. april 2015 #12216 Skrevet 14. april 2015 (endret) Gjennomgangen av Mamsis mange innlegg og henvendelser til paret CBE/LKE viser hvor passiv aggressiv Mamsi har vært i denne saken. Ja, stilen hennes er saklig og vennlig, ofte naiv og spørrende "jeg forstår ikke dette, jeg", "veldig underlig dette" osv., men handlingene hennes; utallige innlegg på egen blogg, relativt høy aktivitet i denne tråden, kronikker i Aftenposten og Journalisten, kommentarer på samtlige av Treasures sine plattformer og e-poster til CBEs samarbeidspartnere vitner om en aggressiv kampanje mot ekteparet. Det er også interessant at Mamsi bedyrer at dette handler om bedriften CBE-bloggen og overhodet ikke er personlig, mens hun samtidig hele tiden henvender seg direkte og personlig til paret: "Kjære Lars-Kristian Eriksen", "du og din kone" (ikke du og din kollega eller businesspartner). Det er gjennomgående "du" og "dere" i "brevet" til LKE og i kommentarene som er skrevet direkte til CBE: "Du som er landets desidert største blogger, hvorfor klarer ikke dere å gjøre det riktig. Jeg skjønner ikke dette jeg" osv (Ja, setningen er fritt etter hukommelsen, men ligger nært opptil sannheten). For å illustrere mitt poeng kan jeg skrive noe tilsvarende direkte til Mamsi: Kjære Mamsi. Først vil jeg si at jeg synes du er veldig flink til å skrive, alltid saklig og vennlig. Men du, det er en ting jeg ikke skjønner. Hvorfor klarer du ikke å få til dette med opphavsrett på bloggen din? Det er jo kjempelett! Og jeg vet du kan reglene, fordi du kontaktet fotografen i Aftenposten direkte da det det var diskusjon om et bilde av CBE som figurerte her i tråden. Jeg synes det er underlig at du ikke klarer å gjøre det riktig når du kan det fra før av? Er det fordi det er mer lettvint å gi blaffen i opphavsrett? Jeg håper ikke du synes dette er masing for det er det ikke. Jeg vil bare at ting skal gjøres riktig. Vennlig hilsen Shopgirl. Og så kunne jeg lagt igjen 20-30 kommentarer av denne typen. Og skrevet kronikker om Mamsi. Og kontaktet samarbeidspartnere. Og skrive innlegg etter innlegg på min egen blogg. Ja, dere skjønner hva jeg mener. Retorikken er vennlig, handlingene er "aggressive". (For å unngå misforståelser: Jeg mener selvfølgelig ikke at Mamsi har truet eller opptredd aggressivt i den forstand, men "aggressivt" på den måten at det har vært høyt trykk på paret fra Mamsi.) Endret 14. april 2015 av Shopgirl2014 7
9na Skrevet 14. april 2015 #12217 Skrevet 14. april 2015 Nei, jeg trodde mye rart, jeg. Jeg tror jeg på et tidspunkt trodde du var Lars-Kristian også jeg! Beklager det!! Kan jeg spørre hva som har fått deg til å gå bort fra å tro det? :-) 8
spenol Skrevet 14. april 2015 #12218 Skrevet 14. april 2015 Jeg blir litt matt av Trine Grung sine kommentarer rundt denne saken. Hun som skal være så erfaren innenfor denne bransjen, mener at manglende merking er "flisespikkeri". Det er faktisk litt interessant at innleggene CBE deler på sin facebook, som hun merker med "sponset" og lignende, får vesentlig færre likes enn andre innlegg hun deler. Jeg tror det sitter ganske hardt inne hos hun og andre bloggere å merke disse innleggene, da det virker som at de er mindre populære. 18
Gjest Hold the door Skrevet 14. april 2015 #12219 Skrevet 14. april 2015 For å illustrere mitt poeng kan jeg skrive noe tilsvarende direkte til Mamsi: Kjære Mamsi. Først vil jeg si at jeg synes du er veldig flink til å skrive, alltid saklig og vennlig. Men du, det er en ting jeg ikke skjønner. Hvorfor klarer du ikke å få til dette med opphavsrett på bloggen din? Det er jo kjempelett! Og jeg vet du kan reglene, fordi du kontaktet fotografen i Aftenposten direkte da det det var diskusjon om et bilde av CBE som figurerte her i tråden. Jeg synes det er underlig at du ikke klarer å gjøre det riktig når du kan det fra før av? Er det fordi det er mer lettvint å gi blaffen i opphavsrett? Jeg håper ikke du synes dette er masing for det er det ikke. Jeg vil bare at ting skal gjøres riktig. Vennlig hilsen Shopgirl. Og så kunne jeg lagt igjen 20-30 kommentarer av denne typen. Og skrevet kronikker om Mamsi. Og kontaktet samarbeidspartnere. Og skrive innlegg etter innlegg på min egen blogg. Ja, dere skjønner hva jeg mener. Retorikken er vennlig, handlingene er "aggressive". (For å unngå misforståelser: Jeg mener selvfølgelig ikke at Mamsi har truet eller opptredd aggressivt i den forstand, men "aggressivt" på den måten at det har vært høyt trykk på paret fra Mamsi.) Hvis du hadde skrevet dette til mamsi kan det tenkes at du hadde fått svar, at mamsi hadde tatt det til seg og gjort det hun kunne for å gjøre ting riktig fremover. Og da hadde det kanskje ikke vært nødvendig å legge igjen 20-30 kommentarer, skrive kronikker eller henvende seg til samarbeidspartnere.
Gjest Skrevet 14. april 2015 #12220 Skrevet 14. april 2015 Strengt tatt er det to separate problemer her: 1) Var det riktig av Mamsi å oute - med meget høy sannsynlighet - forfatteren av denne kommentaren?, og 2) Med forbehold om at det var LKE/CBE som skrev kommentaren, var det riktig å skrive en kommentar under alias etter at begge har lovet at de ikke skulle skrive alias-kommentarer lengre? Jeg skriver "med forbehold" da man ikke kan si med sikkerhet hvem som skrev kommentaren. Man vet derimot med sikkerhet at forfatteren har administratorrettigheter. 1) Nei, ikke for en sånn fillesak. 2) Syns ikke det var direkte galt, men dumt var det jo. Men det er jo ikke noe nytt. Syns ikke det er ille nok til å lage oppstyr om, så lenge han ikke utga seg for å være noen han ikke har er.
Fremhevede innlegg