jabx Skrevet 17. april 2015 #12401 Skrevet 17. april 2015 Hun bruker bloggen sin som plattform for å fremme kritikk av bloggen, hun skriver artikler og kommentarer som går ut på å svekke bloggen, hun driver "etterforskning" og presenterer funnene sine på egen blogg og her. Da må det faktisk være lov å diskutere dette. Men det er ikke det dere diskuterer. Dere diskuterer et bilde el.l. som mamsi la ut, og som ikke har noe som helst å gjøre med diskusjonen om CBEs overtramp. Det dere diskuterer er bloggeren mamsi, ikke det hun kommer med. Snakk om å skyte seg selv i foten! 7
Gjest Olivia Benson Skrevet 17. april 2015 #12402 Skrevet 17. april 2015 For noe tull. Avsløringen om at CBE-eierne fortsatt kommenterer anonymt til fordel for bedriften sin er omtrent helt fersk, og den manglende merkingen av reklame foregår den dag i dag. Nå har jeg forklart grundig hvordan mamsi som person/blogger er irrelevant for diskusjonen. Du klarer ikke å komme med konkrete motargumenter, men bare gjentar en ubegrunnet påstand jeg har imøtegått utallige ganger nå. Jeg forventer at CBEs forsvarere snart starter med litt redelig argumentasjon, for det er det stor mangel på fra den leiren. Er det redelig å karakterisere alle som er uenig med deg som "tilhengere", "fans", "Forsvarere" o.l? Jeg klarer ikke å ta deg seriøst. 4
LilleSnupp Skrevet 17. april 2015 #12403 Skrevet 17. april 2015 Men det er ikke det dere diskuterer. Dere diskuterer et bilde el.l. som mamsi la ut, og som ikke har noe som helst å gjøre med diskusjonen om CBEs overtramp. Det dere diskuterer er bloggeren mamsi, ikke det hun kommer med. Snakk om å skyte seg selv i foten! Akkurat det jeg ville frem til! Det er ikke opplysningene mamsi legger frem som diskuteres. Ergo kan det ikke kalles kildekritikk, men spekulasjoner rundt motivene til mamsi og forsøk å ta fra henne troverdigheten. 12
Gjest Olivia Benson Skrevet 17. april 2015 #12404 Skrevet 17. april 2015 Men det er ikke det dere diskuterer. Dere diskuterer et bilde el.l. som mamsi la ut, og som ikke har noe som helst å gjøre med diskusjonen om CBEs overtramp. Det dere diskuterer er bloggeren mamsi, ikke det hun kommer med. Snakk om å skyte seg selv i foten! Har ikke nevnt dette bilde med et ord. Det eneste jeg har skrevet er at det er lurt å holde sin egen sti ren når man plasserer seg selv i fronten for kritikk av en annen blogg. Og det står jeg for. Nå har hun jo ryddet opp i det, og da har jeg heller ikke kommentert det mer. 2
neiognei Skrevet 17. april 2015 #12405 Skrevet 17. april 2015 Her var det hakk i plata. Move along. 5
Salmonella Skrevet 17. april 2015 #12406 Skrevet 17. april 2015 (endret) Ps. Jabx; ett lite tips; multisitering Endret 17. april 2015 av Salmonella 4
Gjest CecilieX Skrevet 17. april 2015 #12407 Skrevet 17. april 2015 På en av mine turer (oooops burde kanskje ikke skrive det, da dette kan bli brukt mot meg i debatten), så lekte jeg meg litt med tanken på å snu perspektivet litt. Jeg ble jo bedt om å komme med noen nye innfallsvinkler her forleden. Etter å ha tygget litt på det så tenker jeg å prøve å tre på meg skoene til CBE, enda jeg jo har avslørt at jeg er en nolldus i omgang med høyhælte sko. Slik jeg oppfatter CBE så får jeg et bilde av at hun sitter på et tog som stadig øker farten uten at hun forstår hva hun skal gjøre for å bremse toget. Det hviner rundt ørene på henne og flere og flere saker dukker opp. Og flere og flere kritiske stemmer høres. Problemet er at den måten hun prøver å bremse toget på, har ikke hatt effekt. Jeg innbiller meg at ved å ta selvkritikk så vil det fungere som en bremse. Så da blir spørsmålet, hvorfor er det så vanskelig? Jeg har listet opp noen punkter til forslag på hvorfor jeg kan forstå at det blir vanskelig for henne. Jeg prøver meg på empati i dag. 1. Er det slik at når man får mye dritt i kommentarfeltet, så må man beskytte seg selv ved å ikle seg en rustning? En rustning som gjør at det som er konstruktiv kritikk bare preller av., man evner ikke lenger å skille mellom skitt og kanel. Jeg forstår behovet for å beskytte seg, for hun er bare et menneske. Jeg ser dette hos en del andre bloggere også, så kanskje er dette en mekanisme som inntreffer her i grenselandet mellom privatpersonen og firmaet, der ditt personlige liv har blitt en millionbedrift, og der det for både blogger og leser blir vanskelig å skille mellom produkt og person. 2. Er det slik at når man får suksess og blir hyllet, så mister man seg selv litt. Ofte når noen blir kjendiser og opplever suksess så bedyrer de at de skal holde beina på jorda. Men før de vet ordet av det så har de mistet seg selv, den de var før. Man blir omgitt av så mye hyllest at man ikke lenger klarer å ha et kritisk blikk på seg selv. Kan sikkert komme med noen eksempler fra feks musikkbransjen, men velger å la være. 3. Dårlige rådgivere. Hvis du bare omgir deg med mennesker som hyller deg og applauderer det du gjør, så mister du nyansene. Det er nok tryggest sånn, særlig når du står der i stormen. Da skjønner jeg at det blir vanskelig å forstå, når du ikke har noen som kan fortelle deg hvordan kritikerne tenker. Det blir polarisering, det blir dem mot oss. En arena som LKE kjenner godt. For da handler det om å vinne. Da er det antall mål som gjelder. Du lar ikke motspilleren skåre mål, for på sikt å vinne kampen. Hvilket bringer meg over til punkt 4 4. Teamet. Etterhvert som bloggen har vokst så har CBE fått hjelp. De argumenteres her av og til at vi ikke kan vite, fordi noen sitter med administratorrettigheter. Jeg vet ikke hvor mange det er, men det er i alle fall CBE og LKE. Og det som gjøres i kommentarfeltet slår ikke alltid heldig ut, men det er CBE som får klistret det til seg. Hvor jeg vil? ( og her må de som blir provosert av min tynnhudethet hoppe over det jeg skriver, hvis det er tungt fordøyelig) Det blir kanskje vanskelig å forholde seg til det jeg skriver siden jeg nå plutselig befinner meg på feil side. Problemet er at jeg får problemer når jeg klikker meg inn på bloggen. For der sitter CAroline sammen med sin syke datter og hun virker så søt og hyggelig, og her sitter jeg og har hylt på KG, satt i bås som en bitter, misunnelig, arbeidsledig kjerring. Jeg ønsker å vise henne at det finnes en måte å dra i bremsen på. Egentlig ville jeg spørre OSS kritikerne hva som vil bremse kritikken. Hva hver og en av dere tenker at ville gjøre at vi "fikk oss et liv", i stedet for å diskutere bedriften der oppe i Telemark. God fredag alle sammen
Magnifique Skrevet 17. april 2015 #12408 Skrevet 17. april 2015 Ryddet for spekulasjon og svar. - Magnifique, mod.
Gjest Gjesp Skrevet 17. april 2015 #12409 Skrevet 17. april 2015 Det er ikke uprofesjonelt å være en "whistleblower" som avslører kyniske bedrifter som går udnercover for å manipulere folk. Du er selvsagt fan av denne kyniske bedriften, så du er ikke troverdig i det hele tatt. Tråden handler om kritikk av FF. Det startet med reklame, men så viste det seg at bedriften hadde atskillig mer råttenskap på lager, og dermed ble en lang rekke andre ting trukket inn, blant annet at bedriftseierne har kommentert anonymt for å manipulere folk. Mener du det er latterlig fordi andre ting enn bare reklame ble tatt opp i en tråd som startet med reklamekritikk, eller mener du det er latterlig fordi du er moralsk forkrøplet og synes det er greit å lyve, manpulere, skyve ansvaret over på andre, lyve mer, manipulere mer, osv.? Da var vel LKE også en såkalt "whistleblower" da han outet personer fra bloggen sin? Jeg vil jo påstå at han hadde en langt større grunn til å sette folk til veggs - folk som kun er ute på å slenge dritt i kommentareltet deres. Jeg forstår veldig godt at paret fikk nok av mennesker uten evne til oppføre seg normalt. Har sett mye av dritten som er kommentert - ja, den såkalte "konstruktive" kritikken som kun er ute etter en ting .. å provosere frem noe som man vet vil komme. 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. april 2015 #12410 Skrevet 17. april 2015 Da var vel LKE også en såkalt "whistleblower" da han outet personer fra bloggen sin? Jeg vil jo påstå at han hadde en langt større grunn til å sette folk til veggs - folk som kun er ute på å slenge dritt i kommentareltet deres. Jeg forstår veldig godt at paret fikk nok av mennesker uten evne til oppføre seg normalt. Har sett mye av dritten som er kommentert - ja, den såkalte "konstruktive" kritikken som kun er ute etter en ting .. å provosere frem noe som man vet vil komme. Begrepet whistleblower brukes om personer/organisasjoner som avdekker bl.a. uetisk opptreden. Ingen av de personene LKE/CBE outet har gått ut i media og lovet dyrt og hellig at man ikke mer kommer til å skrive kommentarer under alias.
Gjest Gjesp Skrevet 17. april 2015 #12411 Skrevet 17. april 2015 Begrepet whistleblower brukes om personer/organisasjoner som avdekker bl.a. uetisk opptreden. Ingen av de personene LKE/CBE outet har gått ut i media og lovet dyrt og hellig at man ikke mer kommer til å skrive kommentarer under alias. Ja, tror du ikke jeg vet hva det betyr? Å gå inn på et kommentarfelt ene og alene for å slenge dritt og fremprovosere svar er opptrer også uetisk. Jeg har lest noen av kommentarene - både de som er blitt publisert men også endel som ikke er blitt publisert eller blitt slettet. Disse kommentarene har gått på ufine bemerkninger - men også kommentarer som er blitt skrevet nettopp for å fremprovosere en ønsket handling fra ekteparet. Her kan jeg nevne bemerkninger om utseende og kroppen hennes. Eksempel er: "Ser du har lagt på deg noen kilo - det kledde du" osv ... skrevet kun for å få henne til å si at hun ikke har lagt på seg - og jeg ser også at det kan være noe av bakgrunnen for bilderedigeringen hennes. Å fortelle en person som har/har hatt spiseforstyrrelser at hun har lagt på seg er som å helle bensin på bålet - det vet alle som har vært borti personer med slike problemer. Dette var bare et par eksempler .. jeg vet ikke hva som var grunnlaget for at LKE valgte å oute personer - men etter å ha fulgt med litt så forundrer det meg slett ikke at man går til det skritt. Mamsi opplevde ikke noe sånt da hun valgte å oute LKE - hun gjorde det for å vise alle "Se dusten holder på slik ennå". Kommentaren i seg selv var det ingenting å utsette på - hun gjorde det for å "vise verden" at hun hadde rett i sine antagelser. En totalt unødig outing i mine øyne. Og whistleblowing? Ja, dersom du tenker på deg og dine likesinnende her i tråden - dere er vel de eneste som har hatt glede og "nytte" av outingen. 3
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. april 2015 #12412 Skrevet 17. april 2015 Ja, tror du ikke jeg vet hva det betyr? Å gå inn på et kommentarfelt ene og alene for å slenge dritt og fremprovosere svar er opptrer også uetisk. Jeg har lest noen av kommentarene - både de som er blitt publisert men også endel som ikke er blitt publisert eller blitt slettet. Disse kommentarene har gått på ufine bemerkninger - men også kommentarer som er blitt skrevet nettopp for å fremprovosere en ønsket handling fra ekteparet. Her kan jeg nevne bemerkninger om utseende og kroppen hennes. Eksempel er: "Ser du har lagt på deg noen kilo - det kledde du" osv ... skrevet kun for å få henne til å si at hun ikke har lagt på seg - og jeg ser også at det kan være noe av bakgrunnen for bilderedigeringen hennes. Å fortelle en person som har/har hatt spiseforstyrrelser at hun har lagt på seg er som å helle bensin på bålet - det vet alle som har vært borti personer med slike problemer. Dette var bare et par eksempler .. jeg vet ikke hva som var grunnlaget for at LKE valgte å oute personer - men etter å ha fulgt med litt så forundrer det meg slett ikke at man går til det skritt. Mamsi opplevde ikke noe sånt da hun valgte å oute LKE - hun gjorde det for å vise alle "Se dusten holder på slik ennå". Kommentaren i seg selv var det ingenting å utsette på - hun gjorde det for å "vise verden" at hun hadde rett i sine antagelser. En totalt unødig outing i mine øyne. Og whistleblowing? Ja, dersom du tenker på deg og dine likesinnende her i tråden - dere er vel de eneste som har hatt glede og "nytte" av outingen. Du kommenterer fortsatt ikke det punktet jeg nevnte - nemlig at ingen av de personene som LKE/CBE outet IKKE har gått ut i media og sagt at de ikke lengre skal kommentere under alias. Det har derimot såvel LKE som CBE gjort, og dermed blir det en vesensforskjell i outingen som sådan. Siden det er LKE som siler ut kommentarene som CBE får lese, så burde du vel heller rette spørsmålet ditt til ham om hvorfor han synes det er greit å la sin forretningspartner (og ektefelle) lese kommentarer som går på hennes utseende/vekt.
Gjest Gjesp Skrevet 17. april 2015 #12413 Skrevet 17. april 2015 Du kommenterer fortsatt ikke det punktet jeg nevnte - nemlig at ingen av de personene som LKE/CBE outet IKKE har gått ut i media og sagt at de ikke lengre skal kommentere under alias. Det har derimot såvel LKE som CBE gjort, og dermed blir det en vesensforskjell i outingen som sådan. Siden det er LKE som siler ut kommentarene som CBE får lese, så burde du vel heller rette spørsmålet ditt til ham om hvorfor han synes det er greit å la sin forretningspartner (og ektefelle) lese kommentarer som går på hennes utseende/vekt. Jeg synes det er bra at de viser folk hva folk får seg til å skrive i kommentarfeltet deres. Og et er selvsagt ikke alltid han er tilstede og kan "sile" kommentarfeltet. Som eliteseriespiller medfølger masse reising og i de tilfellene er jeg sikker på at de er CBE selv som tar seg av det hele. Om de har gått ut å lovet dette har ingenting med saken å gjøre etter mitt syn. Hvorfor skal det rettferdiggjøre Mamsi`s handlinger? Har det noen store samfunnsmessige følger? Nei, det har ikke det ... det er kun gjort for hennes og deres egen selvfølelse og forlystelse. Og liksom rettferdiggjøre denne trådens fortsettelse. Det ville jo vært tragisk for dere hvis det ikke hadde vært noe å sette fingeren på lenger - ikke sant? 2
Gjest Gjesp Skrevet 17. april 2015 #12414 Skrevet 17. april 2015 Det er forresten hevet over enhver tvil at endel av de som har oppført seg ufint i kommentarfeltet har tilholdssted her på KG. Man trenger ikke akkurat være Einstein for å legge sammen 2+2. Og det er nettopp dette som er drivkraften bak denne og tidligere tråder av samme kaliber ... masse såret ego og masse hevnlyst. 2
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. april 2015 #12415 Skrevet 17. april 2015 Jeg synes det er bra at de viser folk hva folk får seg til å skrive i kommentarfeltet deres. Og et er selvsagt ikke alltid han er tilstede og kan "sile" kommentarfeltet. Som eliteseriespiller medfølger masse reising og i de tilfellene er jeg sikker på at de er CBE selv som tar seg av det hele. Om de har gått ut å lovet dette har ingenting med saken å gjøre etter mitt syn. Hvorfor skal det rettferdiggjøre Mamsi`s handlinger? Har det noen store samfunnsmessige følger? Nei, det har ikke det ... det er kun gjort for hennes og deres egen selvfølelse og forlystelse. Og liksom rettferdiggjøre denne trådens fortsettelse. Det ville jo vært tragisk for dere hvis det ikke hadde vært noe å sette fingeren på lenger - ikke sant? Så lenge du ikke klarer å svare på et enkelt spørsmål, samt spekulerer i motiver og ilegger fremmede personer meninger, er og blir det umulig å diskutere med deg.
Gjest Gjesp Skrevet 17. april 2015 #12416 Skrevet 17. april 2015 Så lenge du ikke klarer å svare på et enkelt spørsmål, samt spekulerer i motiver og ilegger fremmede personer meninger, er og blir det umulig å diskutere med deg. Det bryr meg svært lite i grunnen. Jeg har hverken tid eller lyst til å tilbringe fredagskvelden på KG. 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. april 2015 #12417 Skrevet 17. april 2015 Det er forresten hevet over enhver tvil at endel av de som har oppført seg ufint i kommentarfeltet har tilholdssted her på KG. Man trenger ikke akkurat være Einstein for å legge sammen 2+2. Og det er nettopp dette som er drivkraften bak denne og tidligere tråder av samme kaliber ... masse såret ego og masse hevnlyst. Måten du anvender begreper på får meg til å undres på om du i det hele tatt vet hva du snakker om. Hevnlyst og sårede egoer?!?
Gjest Hold the door Skrevet 17. april 2015 #12418 Skrevet 17. april 2015 Jeg har lest noen av kommentarene - både de som er blitt publisert men også endel som ikke er blitt publisert eller blitt slettet. Disse kommentarene har gått på ufine bemerkninger - men også kommentarer som er blitt skrevet nettopp for å fremprovosere en ønsket handling fra ekteparet. Her kan jeg nevne bemerkninger om utseende og kroppen hennes. Eksempel er: "Ser du har lagt på deg noen kilo - det kledde du" osv ... skrevet kun for å få henne til å si at hun ikke har lagt på seg - og jeg ser også at det kan være noe av bakgrunnen for bilderedigeringen hennes. Å fortelle en person som har/har hatt spiseforstyrrelser at hun har lagt på seg er som å helle bensin på bålet - det vet alle som har vært borti personer med slike problemer. Hvor har du lest disse kommentarene? (Jeg tviler ikke på at kommentarer av den typen blir skrevet.)
Gjest Gjesp Skrevet 17. april 2015 #12419 Skrevet 17. april 2015 Hvor har du lest disse kommentarene? (Jeg tviler ikke på at kommentarer av den typen blir skrevet.) På bloggen hennes og i noen av de mangfoldige trådene her på KG.
Gjest Gjesp Skrevet 17. april 2015 #12420 Skrevet 17. april 2015 Måten du anvender begreper på får meg til å undres på om du i det hele tatt vet hva du snakker om. Hevnlyst og sårede egoer?!? Ja - har det aldri falt deg inn at det kan være deltakere i CBE-trådene her på KG som er blitt outet av LKE?
Fremhevede innlegg