Gjest Bergensia Skrevet 15. april 2015 #12321 Skrevet 15. april 2015 (endret) Ja, det er et innlegg om get inspired og merket som annonse. inneholder Mamsilenker Jo. Men, problemet er at "annonse" forsvinner når linken legges ut på FB. Noe Mamsi etterspurte var merking i denne typen linker, noe CBE ikke mente var nødvendig (jf skjermdumpene fra facebooksiden). Da vet man ikke at det er en annonse før man leser innlegget red: skrivefeil Endret 15. april 2015 av Bergensia
Gjest Olivia Benson Skrevet 15. april 2015 #12322 Skrevet 15. april 2015 Ja, dette var mye bedre enn den kjedelige mamsi-diskusjonen... 1
Gjest Vampen Skrevet 15. april 2015 #12323 Skrevet 15. april 2015 Ja, dette var mye bedre enn den kjedelige mamsi-diskusjonen... Ikke sant? Personlig fryder jeg meg litt, det er litt for lenge siden sist jeg fikk høre at jeg var ufin og slem. Men sånn seriøst, det ser ut til å være et gjennomgående problem i denne tråden at enkelte har en totalt urealistisk tilnærming til hva man kan kreve eller forvente av andre mennesker. At man ikke liker noe, betyr ikke at andre er forpliktet til å endre det. Jeg tror litt av problemet med konseptet blogg er at den personlige innpakningen gjør at inntrykket av at man har rett til både og det ene og det andre blir forsterket. 5
Gjest Atheena Skrevet 15. april 2015 #12324 Skrevet 15. april 2015 Er ikke debatten om CBE da enda kjedeligere, med tanke på hvor lenge den har pågått? Ja for mange er den sikkert dørgende kjedelig, man da lar man være å klikke seg inn på en tråd som handler om nettop CBE. Så får heller dere som er interessert i å diskutere Mamsi opprette egen tråd om henne.
Synne_V Skrevet 15. april 2015 #12325 Skrevet 15. april 2015 Synes ikke mamsi er noe bedre enn Caroline på noe som helst måte, synes faktisk hun er verre. Den passiv agressive holdningen, at paret skal følge henne, ha kommunikasjon med henne, at hun påroper seg for å være en slags talsmann for kritikerne, skriver kronikk på kronikk, blogg-innlegg på blogg-innlegg for at de skal adlyde hennes vink og blir snurt over at de faktisk ikke vil ha noe med henne å gjøre etter at hun har forsøkt å bestemme. Selvsagt vil de ikke det. Og kjøpe et utrolig uflatterende bilde av Caroline for å ha i bloggen sin på flere innlegg og gjemme seg bak at man kjøpte det for et innlegg. Vel... Ironien over at hun spør han hun kjøpte bildet av om hvordan det skal lagres fordi hun har fått noen på nakken som går etter henne med lupe. Nettopp det samme som hun gjør. Og nettopp slik holdning som Caroline får tyn for, kanskje man forstår mer av frustrasjonen når man sitter i samme båt? At det ikke bare er å smile av alle som kommer med kritikk, være saklig og hyggelig og ikke minst være "pliktig" til å svare selv etter at man forsøker å legge ballen død? Var det kanskje derfor du outet LK også? For man blir nok dritt lei kritikk etter å ha vært under lupen og forsøker å ta igjen på en barnslig måte. (om det så er at man blir slettet i kommentarefeltet eller blir blokkert) Den endeløse "Ja, jeg har driti meg ut, og det skal ikke gjenta seg" før det går noen dager så er det en ny sak, enten det er reklame av sin egen blogg, opphavsretten, outing, eller noe annet kritikkverdig. Uvitenhet blir dratt inn hver gang. Hvorfor er denne holdningen bedre enn Carolines? Poenget er at mamsi på ingen måte er bedre enn de hun kritiserer. Det skal godt gjøres å ikke kunne opphavsretten når man er så opptatt av at ting skal gå riktig for seg i blogg-sammenheng, opphavsrett er pensum. Akkurat som Caroline og LK er "uvitende" om merkingen. Lenge siden jeg har opplevd at noen sitter så inne i hampen i et glasshus. Ferdig med akkurat den biten, måtte bare få det ut, for det er ganske provoserende å lese det "uskyldige" skvipet hver gang som om hun skal være så annerledes enn Caroline og ta kritikken bra samtidig som andre får gjennomgå i bloggen eller her. 8
Gjest Atheena Skrevet 15. april 2015 #12326 Skrevet 15. april 2015 Dere står da fritt til å skifte tema når som helst? Ja la oss ta deg på ordet 😄
Gjest Olivia Benson Skrevet 15. april 2015 #12327 Skrevet 15. april 2015 Ja for mange er den sikkert dørgende kjedelig, man da lar man være å klikke seg inn på en tråd som handler om nettop CBE. Så får heller dere som er interessert i å diskutere Mamsi opprette egen tråd om henne. Mamsi og bloggen hennes er en del av diskusjonen. Det har hun selv sørget for. 5
Gjest Atheena Skrevet 15. april 2015 #12328 Skrevet 15. april 2015 Synes ikke mamsi er noe bedre enn Caroline på noe som helst måte, synes faktisk hun er verre. Den passiv agressive holdningen, at paret skal følge henne, ha kommunikasjon med henne, at hun påroper seg for å være en slags talsmann for kritikerne, skriver kronikk på kronikk, blogg-innlegg på blogg-innlegg for at de skal adlyde hennes vink og blir snurt over at de faktisk ikke vil ha noe med henne å gjøre etter at hun har forsøkt å bestemme. Selvsagt vil de ikke det. Og kjøpe et utrolig uflatterende bilde av Caroline for å ha i bloggen sin på flere innlegg og gjemme seg bak at man kjøpte det for et innlegg. Vel... Ironien over at hun spør han hun kjøpte bildet av om hvordan det skal lagres fordi hun har fått noen på nakken som går etter henne med lupe. Nettopp det samme som hun gjør. Og nettopp slik holdning som Caroline får tyn for, kanskje man forstår mer av frustrasjonen når man sitter i samme båt? At det ikke bare er å smile av alle som kommer med kritikk, være saklig og hyggelig og ikke minst være "pliktig" til å svare selv etter at man forsøker å legge ballen død? Var det kanskje derfor du outet LK også? For man blir nok dritt lei kritikk etter å ha vært under lupen og forsøker å ta igjen på en barnslig måte. (om det så er at man blir slettet i kommentarefeltet eller blir blokkert) Den endeløse "Ja, jeg har driti meg ut, og det skal ikke gjenta seg" før det går noen dager så er det en ny sak, enten det er reklame av sin egen blogg, opphavsretten, outing, eller noe annet kritikkverdig. Uvitenhet blir dratt inn hver gang. Hvorfor er denne holdningen bedre enn Carolines? Poenget er at mamsi på ingen måte er bedre enn de hun kritiserer. Det skal godt gjøres å ikke kunne opphavsretten når man er så opptatt av at ting skal gå riktig for seg i blogg-sammenheng, opphavsrett er pensum. Akkurat som Caroline og LK er "uvitende" om merkingen. Lenge siden jeg har opplevd at noen sitter så inne i hampen i et glasshus. Ferdig med akkurat den biten, måtte bare få det ut, for det er ganske provoserende å lese det "uskyldige" skvipet hver gang som om hun skal være så annerledes enn Caroline og ta kritikken bra samtidig som andre får gjennomgå i bloggen eller her. start en egen tråd!!!
Gjest Atheena Skrevet 15. april 2015 #12329 Skrevet 15. april 2015 Mamsi og bloggen hennes er en del av diskusjonen. Det har hun selv sørget for. Nei det er hun absolutt ikke!
Gjest Hold the door Skrevet 15. april 2015 #12330 Skrevet 15. april 2015 inneholder Mamsilenker Jo. Men, problemet er at "annonse" forsvinner når linken legges ut på FB. Noe Mamsi etterspurte var merking i denne typen linker, noe CBE ikke mente var nødvendig (jf skjermdumpene fra facebooksiden). Da vet man ikke at det er en annonse før man leser innlegget red: skrivefeil Jeg trodde spenol lurte på om innlegget var en annonse eller ikke og siden det virket som om hun ikke ville gå inn på bloggen og se selv, så gjorde jeg det og skrev her, i tilfelle det skulle være noen tvil, at det var et annonseinnlegg. :-) Jeg synes det nesten er utrolig at innlegget ikke var merket på facebook derfor nevnte jeg ikke noe om det. Jeg fant ikke ord.
Keaton Skrevet 15. april 2015 #12331 Skrevet 15. april 2015 Synes ikke mamsi er noe bedre enn Caroline på noe som helst måte, synes faktisk hun er verre. Den passiv agressive holdningen, at paret skal følge henne, ha kommunikasjon med henne, at hun påroper seg for å være en slags talsmann for kritikerne, skriver kronikk på kronikk, blogg-innlegg på blogg-innlegg for at de skal adlyde hennes vink og blir snurt over at de faktisk ikke vil ha noe med henne å gjøre etter at hun har forsøkt å bestemme. Selvsagt vil de ikke det. Og kjøpe et utrolig uflatterende bilde av Caroline for å ha i bloggen sin på flere innlegg og gjemme seg bak at man kjøpte det for et innlegg. Vel... Ironien over at hun spør han hun kjøpte bildet av om hvordan det skal lagres fordi hun har fått noen på nakken som går etter henne med lupe. Nettopp det samme som hun gjør. Og nettopp slik holdning som Caroline får tyn for, kanskje man forstår mer av frustrasjonen når man sitter i samme båt? At det ikke bare er å smile av alle som kommer med kritikk, være saklig og hyggelig og ikke minst være "pliktig" til å svare selv etter at man forsøker å legge ballen død? Var det kanskje derfor du outet LK også? For man blir nok dritt lei kritikk etter å ha vært under lupen og forsøker å ta igjen på en barnslig måte. (om det så er at man blir slettet i kommentarefeltet eller blir blokkert) Den endeløse "Ja, jeg har driti meg ut, og det skal ikke gjenta seg" før det går noen dager så er det en ny sak, enten det er reklame av sin egen blogg, opphavsretten, outing, eller noe annet kritikkverdig. Uvitenhet blir dratt inn hver gang. Hvorfor er denne holdningen bedre enn Carolines? Poenget er at mamsi på ingen måte er bedre enn de hun kritiserer. Det skal godt gjøres å ikke kunne opphavsretten når man er så opptatt av at ting skal gå riktig for seg i blogg-sammenheng, opphavsrett er pensum. Akkurat som Caroline og LK er "uvitende" om merkingen. Lenge siden jeg har opplevd at noen sitter så inne i hampen i et glasshus. Ferdig med akkurat den biten, måtte bare få det ut, for det er ganske provoserende å lese det "uskyldige" skvipet hver gang som om hun skal være så annerledes enn Caroline og ta kritikken bra samtidig som andre får gjennomgå i bloggen eller her. Vissvass. 10
Gjest Olivia Benson Skrevet 15. april 2015 #12332 Skrevet 15. april 2015 Nei det er hun absolutt ikke! Selvfølgelig er hun det. Men hvis du absolutt mener det, så antar jeg at du sier i fra til alle som linker til bloggen hennes at det er kjedelig og irrelevant? 5
minimymlen Skrevet 15. april 2015 #12333 Skrevet 15. april 2015 Synes ikke mamsi er noe bedre enn Caroline på noe som helst måte, synes faktisk hun er verre. Den passiv agressive holdningen, at paret skal følge henne, ha kommunikasjon med henne, at hun påroper seg for å være en slags talsmann for kritikerne, skriver kronikk på kronikk, blogg-innlegg på blogg-innlegg for at de skal adlyde hennes vink og blir snurt over at de faktisk ikke vil ha noe med henne å gjøre etter at hun har forsøkt å bestemme. Selvsagt vil de ikke det. Og kjøpe et utrolig uflatterende bilde av Caroline for å ha i bloggen sin på flere innlegg og gjemme seg bak at man kjøpte det for et innlegg. Vel... Ironien over at hun spør han hun kjøpte bildet av om hvordan det skal lagres fordi hun har fått noen på nakken som går etter henne med lupe. Nettopp det samme som hun gjør. Og nettopp slik holdning som Caroline får tyn for, kanskje man forstår mer av frustrasjonen når man sitter i samme båt? At det ikke bare er å smile av alle som kommer med kritikk, være saklig og hyggelig og ikke minst være "pliktig" til å svare selv etter at man forsøker å legge ballen død? Var det kanskje derfor du outet LK også? For man blir nok dritt lei kritikk etter å ha vært under lupen og forsøker å ta igjen på en barnslig måte. (om det så er at man blir slettet i kommentarefeltet eller blir blokkert) Den endeløse "Ja, jeg har driti meg ut, og det skal ikke gjenta seg" før det går noen dager så er det en ny sak, enten det er reklame av sin egen blogg, opphavsretten, outing, eller noe annet kritikkverdig. Uvitenhet blir dratt inn hver gang. Hvorfor er denne holdningen bedre enn Carolines? Poenget er at mamsi på ingen måte er bedre enn de hun kritiserer. Det skal godt gjøres å ikke kunne opphavsretten når man er så opptatt av at ting skal gå riktig for seg i blogg-sammenheng, opphavsrett er pensum. Akkurat som Caroline og LK er "uvitende" om merkingen. Lenge siden jeg har opplevd at noen sitter så inne i hampen i et glasshus. Ferdig med akkurat den biten, måtte bare få det ut, for det er ganske provoserende å lese det "uskyldige" skvipet hver gang som om hun skal være så annerledes enn Caroline og ta kritikken bra samtidig som andre får gjennomgå i bloggen eller her. Hvor flatt må hun legge seg for at det er flatt nok for deg? 12
Gjest Atheena Skrevet 15. april 2015 #12334 Skrevet 15. april 2015 (endret) Selvfølgelig er hun det. Men hvis du absolutt mener det, så antar jeg at du sier i fra til alle som linker til bloggen hennes at det er kjedelig og irrelevant? Mamsi har en stemme i denne tråden her som alle andre. At hun outet LK gir ikke videre mening i at tråden skal handle om henne. Lag en egen tråd om henne? Nå har hun Ihvettfall skrevet rundt 20 innlegg på de siste sidene hvor hun beklager seg. Men noen må bare fortsette å kverulere i det uendelig, jeg syns det er så kjedelig at jeg ærlig talt ikke har giddet å lese de siste sidene. Endret 15. april 2015 av Atheena
spenol Skrevet 15. april 2015 #12335 Skrevet 15. april 2015 Jeg trodde spenol lurte på om innlegget var en annonse eller ikke og siden det virket som om hun ikke ville gå inn på bloggen og se selv, så gjorde jeg det og skrev her, i tilfelle det skulle være noen tvil, at det var et annonseinnlegg. :-) Jeg synes det nesten er utrolig at innlegget ikke var merket på facebook derfor nevnte jeg ikke noe om det. Jeg fant ikke ord. Ja, det var det jeg lurte på Det så veldig ut som et annonseinnlegg det hun delte på facebook, men hun har ikke merket det der. 2
Gjest Olivia Benson Skrevet 15. april 2015 #12336 Skrevet 15. april 2015 Mamsi har en stemme i denne tråden her som alle andre. At hun outet LK gir ikke videre mening i at tråden skal handle om henne. Lag en egen tråd om henne? Nå har hun Ihvettfall skrevet rundt 20 innlegg på de siste sidene hvor hun beklager seg. Men noen må bare fortsette å kverulere i det uendelig, jeg syns det er så kjedelig st jeg ærlig sagt ikke har giddet å lese de siste sidene. Jeg er enig i at outingen er ferdig diskutert. 2
Gjest Whatevz Skrevet 15. april 2015 #12337 Skrevet 15. april 2015 selv om tråden heter fotballfrue - kritikk,og er enig i mye som står her, så å vil jeg nevne noe jeg liker. Jeg synes bildene på bloggen er veldig bra. Jeg liker godt smoothie tips og andre matoppskrifter. Selv om mange antrekk ikke er helt min smak, så slår hun til innimellom med noe jeg liker. Spesielt da sommerskjørt/ kjoler og noen festkjoler/sko. Hun har også en del treningsklær som har fristet. Jeg liker ikke holdningene jeg ser fra den kanten. Listen er egentlig ganske lang på ting jeg ikke liker, men alt er nevnt her tidligere av flere brukere. Ville bare nevne noe jeg liker også. 9
Gjest Bergensia Skrevet 15. april 2015 #12338 Skrevet 15. april 2015 Ja, det var det jeg lurte på Det så veldig ut som et annonseinnlegg det hun delte på facebook, men hun har ikke merket det der. Nei, det er ikke merket fordi CBE mener det ikke er nødvendig. (Kan legge til at Trine Grung mener at en slik merking er "flisespikkeri", er det det Caroline har lært seg å tolke markedsføringsloven i sine yngre bloggdager?)
spenol Skrevet 15. april 2015 #12339 Skrevet 15. april 2015 Nei, det er ikke merket fordi CBE mener det ikke er nødvendig. (Kan legge til at Trine Grung mener at en slik merking er "flisespikkeri", er det det Caroline har lært seg å tolke markedsføringsloven i sine yngre bloggdager?) Men hun har jo merket på Facebook en del ganger i det siste? Derfor er det egentlig enda mer uforståelig og provoserende at det liksom går i "glemmeboksen", eller som Grung sier at det er flisespekkeri. Hvor vanskelig kan det være? Som jeg skrev tidligere i tråden, så tror jeg det sitter LANGT inne hos bloggerne. De får vesentlig færre "likes" på innlegg de merker som annonse på Facebook. 11
MiniMjau Skrevet 15. april 2015 #12340 Skrevet 15. april 2015 SÅ Lenge det umerka fb-innlegget fikk stå før noen kommenterte! Nå mister dere fokus Og hva er greia med så lite klær? Det er jo KALDT ute?! 4
Fremhevede innlegg