Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Jeg forstår det bare ikke. Når man som en av ringrevene i rosabloggverden, som en blogger som har levd av blogging i over fem år, når man har mottatt såvel informasjon og påpakning OG hevder å ha løpende kontakt med FO - hvordan kan det da ha seg at man til stadighet glemmer av å merke innlegg som inneholder reklame/adlinks/sponsede produkter osv.?!?

Hvor vanskelig kan det være å lage seg en checkliste á la:

"Merket reklame på:

- Blogg

- Instagram

- Facebook

- Twitter"

Det er ikke akkurat snakk om høyere matematikk, kvantefysikk, og hjertetransplantasjon her.

Vet ikke helt om jeg ville hatt en PT som til stadighet var så glemsk av seg ...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bergensia
Skrevet

Jeg forstår det bare ikke. Når man som en av ringrevene i rosabloggverden, som en blogger som har levd av blogging i over fem år, når man har mottatt såvel informasjon og påpakning OG hevder å ha løpende kontakt med FO - hvordan kan det da ha seg at man til stadighet glemmer av å merke innlegg som inneholder reklame/adlinks/sponsede produkter osv.?!?

"Merket reklame på:

- Blogg

- Instagram

- Facebook

- Twitter"

Det er ikke akkurat snakk om høyere matematikk, kvantefysikk, og hjertetransplantasjon her.

Vet ikke helt om jeg ville hatt en PT som til stadighet var så glemsk av seg ...

Som jeg tidligere har ment, de frijazzer markedsføringsloven etter eget ønske.

Synes Facebookdiskusjonen med Mamsi viste det klart.

Skrevet

"Merket reklame på:

- Blogg

- Instagram

- Facebook

- Twitter"

Hun får lage seg en liste..

• Liker 3
Skrevet

"Merket reklame på:

- Blogg

- Instagram

- Facebook

- Twitter"

Det får jo uttalelsene til Trine Grung angående "flisespikkeri" på SoMe-gruppa på face til å se enda mer latterlige ut....

• Liker 5
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Hun får lage seg en liste..

Og jeg som levde i villfarelsen om at hun ellers førte nitidige lister over alt mulig. Dessuten er det jo to - hun som tekstforfatter og han som daglig leder. Og jeg finner det merkelig at det evnes å liste opp hvor hist og pist kommer fra og hvem som selger ditt og datt og sponser blablabla. Men når det kommer til reklame-merking, så er det plutselig akutte tilfeller av selektivt hukommelsestap.

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Det får jo uttalelsene til Trine Grung angående "flisespikkeri" på SoMe-gruppa på face til å se enda mer latterlige ut....

Nå må vi ikke glemme at det også var Frøken Grung som hevdet at CBE-bloggen var blitt hacket ... Sikkert OT, men hvordan gikk det med helseforetaket til CBE og TG?

Gjest Bergensia
Skrevet

Nå må vi ikke glemme at det også var Frøken Grung som hevdet at CBE-bloggen var blitt hacket ... Sikkert OT, men hvordan gikk det med helseforetaket til CBE og TG?

Det gikk ikke😉

Skrevet

Og er vi egentlig HELT sikre på at det IKKE er en hacker som la igjen kommentarer på bloggen til mamsi?

• Liker 11
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Det gikk ikke😉

Hmmm, akkurat i det tilfellet tror jeg TG var den mer kompliserte samarbeidspartneren.

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Og er vi egentlig HELT sikre på at det IKKE er en hacker som la igjen kommentarer på bloggen til mamsi?

Thihihi, du sier noe der ...

Skrevet

Synes ikke mamsi er noe bedre enn Caroline på noe som helst måte, synes faktisk hun er verre. Den passiv agressive holdningen, at paret skal følge henne, ha kommunikasjon med henne, at hun påroper seg for å være en slags talsmann for kritikerne, skriver kronikk på kronikk, blogg-innlegg på blogg-innlegg for at de skal adlyde hennes vink og blir snurt over at de faktisk ikke vil ha noe med henne å gjøre etter at hun har forsøkt å bestemme. Selvsagt vil de ikke det. Og kjøpe et utrolig uflatterende bilde av Caroline for å ha i bloggen sin på flere innlegg og gjemme seg bak at man kjøpte det for et innlegg. Vel...

Ironien over at hun spør han hun kjøpte bildet av om hvordan det skal lagres fordi hun har fått noen på nakken som går etter henne med lupe. Nettopp det samme som hun gjør. Og nettopp slik holdning som Caroline får tyn for, kanskje man forstår mer av frustrasjonen når man sitter i samme båt? At det ikke bare er å smile av alle som kommer med kritikk, være saklig og hyggelig og ikke minst være "pliktig" til å svare selv etter at man forsøker å legge ballen død? Var det kanskje derfor du outet LK også? For man blir nok dritt lei kritikk etter å ha vært under lupen og forsøker å ta igjen på en barnslig måte. (om det så er at man blir slettet i kommentarefeltet eller blir blokkert)

Den endeløse "Ja, jeg har driti meg ut, og det skal ikke gjenta seg" før det går noen dager så er det en ny sak, enten det er reklame av sin egen blogg, opphavsretten, outing, eller noe annet kritikkverdig. Uvitenhet blir dratt inn hver gang. Hvorfor er denne holdningen bedre enn Carolines? Poenget er at mamsi på ingen måte er bedre enn de hun kritiserer. Det skal godt gjøres å ikke kunne opphavsretten når man er så opptatt av at ting skal gå riktig for seg i blogg-sammenheng, opphavsrett er pensum. Akkurat som Caroline og LK er "uvitende" om merkingen. Lenge siden jeg har opplevd at noen sitter så inne i hampen i et glasshus.

Ferdig med akkurat den biten, måtte bare få det ut, for det er ganske provoserende å lese det "uskyldige"

skvipet hver gang som om hun skal være så annerledes enn Caroline og ta kritikken bra samtidig som andre får gjennomgå i bloggen eller her.

Dette var veldig mye og jeg synes du tar feil om så mye her.

Jeg vil bare si at jeg ikke synes det bildet er stygt i det hele tatt. Jeg synes Caroline er vakker som få, og bildet jeg brukte synes jeg er fint. Jada, noen porer - det har alle, that is human.

Blikket er fint og jeg liker bildet.

Og du, den kommentaren fra meg i mailen til han i NTB, var jo bare på moro, da - fordi jeg skjønte at det ville bli nødvendig å ha et "bevis" på at jeg hadde snakket med dem. Noen her i tråden roper noen ganger etter "bevis".

Det er mulig du ikke synes det var bra humor, jeg synes det var moro.

Når du refererer til han jeg kjøpte bildet av, så må du ikke blande sammen - bildet du synes er uflatterende er kjøpt av Paragon Features og jeg kan bruke det så mange ganger jeg vil. Bildet av LK og C er fra NTB og kunne kun brukes én gang.

Jeg vet jeg har skrevet mye som kan ses på som hard kritikk - men det kunne ikke falle meg inn å kritisere hvordan hun ser ut. Ikke heller på bildet. Bildet fra NTB er i en annen gate, det er jo penere - men det andre er kult, synes jeg - rått. Dessuten ville jeg gjerne bruke det nettopp siden det hadde vært snakket om her inne at det bildet kanskje var manipulert "styggere". Det sier mye om diskursen.

Du kaller meg passiv-aggressiv - jeg vil påstå det er ganske stor forskjell på måten jeg snakker om dette og måten du snakker til meg på.

Hvis du, og andre, tror at jeg har vært så opptatt av å være bloggpoliti, så tar du feil. Jeg har ikke det. Dette med merkingen var noe jeg kom inn i litt tilfeldig.

Du synes jeg skriver skvip. Jeg synes det er synd, for jeg har hele tiden prøvd å si ting på en måte som nettopp ikke skulle kunne misforstås som hetsende. Kan hende burde jeg brukt tydeligere retorikk, siden min skrivemåte ble "uskyldig" skvip.

Det er dessuten ikke noen endeløs rekke av "jeg har driti meg ut"-meldinger fra meg her. Kun en. Det hadde med bilder å gjøre.

• Liker 28
Skrevet

Og jeg som levde i villfarelsen om at hun ellers førte nitidige lister over alt mulig. Dessuten er det jo to - hun som tekstforfatter og han som daglig leder. Og jeg finner det merkelig at det evnes å liste opp hvor hist og pist kommer fra og hvem som selger ditt og datt og sponser blablabla. Men når det kommer til reklame-merking, så er det plutselig akutte tilfeller av selektivt hukommelsestap.

Kkurat det samme skrev jeg for sånn cirkus 200 sider siden.det er helt normalt å ha rutiner, prosedyrer og sjekklister på en arbeidsplass for å unngå slike avvik som å stadig glemme merkingen.

Hun har pakkelister, todolister og handlelister, men ikke lister for å kvLitetssikre arbeidet sitt. Strider HELT mot hennes perfeksjonistiske natur.

• Liker 14
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Kkurat det samme skrev jeg for sånn cirkus 200 sider siden.det er helt normalt å ha rutiner, prosedyrer og sjekklister på en arbeidsplass for å unngå slike avvik som å stadig glemme merkingen.

Hun har pakkelister, todolister og handlelister, men ikke lister for å kvLitetssikre arbeidet sitt. Strider HELT mot hennes perfeksjonistiske natur.

Great minds think alike!

Og ja, siden det faktisk er snakk om en bedrift her hvor en av hovedsinntektskildene er reklamesalg, så kan man jo undres på hvorfor det skorter så på denne ene - og banale - rutinen. Eller er det simpelthen økonomiske motiver som ligger bak de plutselige forglemmelsene når det kommer til merkinga? Muligens - siden prisen på annonser måtte justeres ned.

Skrevet

Det er desværre lite kunnskap om allergiframkallende og hormonforstyrrende stoffer hos folk flest. Mange tror at "naturlig" er det samme som uskadelig og mange har en naiv tro på at produsenten av slike produkter tenker mer på brukerens beste enn på salg og profitt. Slik er det desværre ikke. Slike stoffer burde være forbudt i produkter rettet mot barn!

Nå håper jeg at Caroline tar det til seg. At hun stopper samarbeidet med produsenten og lager en post hvor hun anbefaler leserne sine å slutte å bruke produktene på barn til tross for tidligere anbefaling.

Desværre tror jeg aldri jeg kommer til å oppleve henne komme med en slik beklagelse. Jeg har hennes anbefaling av det farlige autobarnesetet frisk i minnet. Og hennes ekstremt dårlige oppfølging av den saken når hun ble gjort oppmerksom på problemene med barnesetet. Jeg oppfatter henne som en person med svært lav moral. Desværre.

• Liker 4
Skrevet

Lag en egen mamsitråd hvis dere skal krangle om hva hun gjør/ikke gjør. jeg er her for å lese FF kritikk,ikke mamsi kritikk

• Liker 7
Skrevet (endret)

Dere ser virkelig ikke ironien og dobbeltmoralen en gang, gjør dere?

Endret av Tabris
  • Liker 4
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Nå håper jeg at Caroline tar det til seg. At hun stopper samarbeidet med produsenten og lager en post hvor hun anbefaler leserne sine å slutte å bruke produktene på barn til tross for tidligere anbefaling.

Hun skal kutte ut samarbeidet med et produkt noen kan være allergiske for? Hvorfor i all verden...? Kan hun nå bare anbefale produkter som ingen kan være allergiske for? Hva gjenstår da...? Alt spiselig og alt av hudprodukter må hun droppe å reklamere for, fordi noen kan være allergiske.

Nei altså, ærlig talt. Selv om hun reklamerer for et produkt må man jo kunne forvente at forbrukerne har litt sirkulasjon i topplokket og forstår at man kan få en allergisk reaksjon på alle hudprodukter.

Kanskje hun også burde gå ut med en post der hun anbefaler folk å kvitte seg med dyrene sine også, da? Man kan jo tross alt reagere allergisk på de!

• Liker 2
Skrevet

Lag en egen mamsitråd hvis dere skal krangle om hva hun gjør/ikke gjør. jeg er her for å lese FF kritikk,ikke mamsi kritikk

I alle dager. Vi kritiserer en blogger som i lange tider har gått i bresjen for å "ta" CBE/LKE - og når så denne bloggeren selv tråkker i baret og trør over grenser i denne saken så er det helt berettiget å fortelle hva man mener om akkurat det.

Men forstår jo at det er litt vanskelig å se at glorien slår sprekker og det hele mister troverdighet.

Når det er sagt så er hele denne tråden så latterlig som den bare kan bli. Lage verdensproblemer utav bagateller og når CBE har tatt affære i det som var hovedkritikken mot henne - ja, da finner man på noe annet å ta henne på.

Det er bare så altfor tydelig at her er man ute på å virkelig ta henne skikkelig og få CBE-bloggen nedlagt ... koste hva det koste vil og kappen snus etter vinden når det gjelder grunn for å ta henne.

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...