Gjest Gurimalla Skrevet 22. april 2015 #12541 Skrevet 22. april 2015 Skjønner, så du mener hennes private overforbruk er er miljøproblem . Da vil jeg oppfordre deg til noe😀 kom hjem fra kurs denne helgen, der vi planlegger Tv aksjonen som går til regnskogfondet. Der trengs det alltid miljø beviste mennesker, send meg en pm med navn og nr, så kan du virkelig bidra 👍 2
jabx Skrevet 22. april 2015 #12542 Skrevet 22. april 2015 Omg. Dere slutter aldri å sjokkere, hvorfor er det deres problem at hun har mange sko. Jeg svarte på at noen skrev at overforbruk av joggesko er "helt nødvendig", og dette var et svar på noen som kommenterte at CBE har et høyt forbruk. Jeg kom da med noen faktaopplysninger som tilbakeviste påstanden om at et overforbruk av joggesko er nødvendig. Jeg er ikke overrasket over at du ikke har saklige motargumenter, men bare sutring på lager. 11
jabx Skrevet 22. april 2015 #12543 Skrevet 22. april 2015 Kunne ikke vært mer enig, for meg handler det om at det blir aldri riktig at så mange mennesker går imot en person. Helt greit med kritikk mot en bedrift, men alt dette utenom, er forkastelig. Her drukner mennesker i middelhavet, mens noen sitter her bak en skjerm og erger seg over antall joggesko. Verden er blitt gal hehe. Niks, trening før jobb her, pulser er jo alt oppe etter et par sider her inne. Ha en flott dag!!! Her drukner mennesker i middelhavet, og så sitter du her og bruker masse tid og krefter på å forsvare en millionbedrift mot kritikk? Joda... 8
jabx Skrevet 22. april 2015 #12544 Skrevet 22. april 2015 (endret) Skjønner, så du mener hennes private overforbruk er er miljøproblem . Privat overforbruk? Er ikke dette varer bedriften har fått gratis mot å reklamere for dem da? Endret 22. april 2015 av jabx 6
Gjest Gurimalla Skrevet 22. april 2015 #12545 Skrevet 22. april 2015 Diskutere med deg, er som å snakke til veggen😂 så tror vi dropper det først som sist. Kall meg hva du vil jabx, si hva du vil, tror du storkoser deg med det. 3
Gjest Gurimalla Skrevet 22. april 2015 #12546 Skrevet 22. april 2015 Du takler altså ikke at noen ikke forguder CBE. Men du har ingen saklige argumenter mot kritikken, så som vanlig tyr du til personangrep og løgn om andre. Det begynner å bli et kjent mønster, dette her.
Gjest CecilieX Skrevet 22. april 2015 #12547 Skrevet 22. april 2015 (endret) Jeg har lest to kommentarer i kommentarfeltet hos CBE som går på at det har blitt mye reklame på bloggen. Jeg funderer over om det at merkingen har økt gjør at flere har blitt bevisst på at det er reklame, og ikke bare hyggelige venninneråd. På "latest buys" innlegget svarer C til en som etterspør vanlig blogging og ikke reklame at "dette er vanlig blogging, det er mine kjøp" og hopper elegant over at selv om dette er hennes kjøp så er det vedlagt annonselenker på alle plaggene og at det derfor er inntektsbringende. Kan noen lenke til "latest buys" for meg? Evt sende meg en PM på hvordan jeg lager lenker til innlegget evt lagrer print screen. Edit: usikker på reglene om å sitere fra blogg uten lenke. Endret 22. april 2015 av CecilieX
Lillemy23 Skrevet 22. april 2015 #12548 Skrevet 22. april 2015 (endret) Skjønner, så du mener hennes private overforbruk er er miljøproblem . Da vil jeg oppfordre deg til noe😀 kom hjem fra kurs denne helgen, der vi planlegger Tv aksjonen som går til regnskogfondet. Der trengs det alltid miljø beviste mennesker, send meg en pm med navn og nr, så kan du virkelig bidra 👍 Flott at du er engasjert i miljøspørsmål! Uten å avsløre for mye om min egen identitet her inne, kan jeg forsikre deg om at mitt samfunnsengasjement strekker seg lenger enn KG, så det trenger du ikke bekymre deg over Men jeg kan ikke da la være å sette spørsmålstegn ved det paradoksale i at du er engasjert i miljøspørsmål, men ikke reagerer på dette overforbruket? For en ting er jo hennes private overforbruk, som i en enkeltsak i seg selv er ille og kritikkverdig etter mitt skjønn. En annen, og mye mer alvorlig sak i et større samfunnsmessige synspunkt, er måten dette forbruket frontes på bloggen. Ved at det vises på bloggen går det også fra å være hennes private anliggende, til å bli en del av bedriftens anliggende og dermed kan man også diskutere bedriftens samfunnsansvar. I mine øyne tar ikke denne bedriften sitt samfunnsansvar på alvor hva gjelder dette emne. Kom gjerne med dine synspunkter på hvorfor du eventuelt er uenig med meg, istedenfor å legge deg opp i mine private anliggende og mene noe om i hvilke saker jeg heller bør engasjere meg. Endret 22. april 2015 av Lillemy23 9
Gjest Gurimalla Skrevet 22. april 2015 #12549 Skrevet 22. april 2015 Er ikke uenig med deg, men mener det er ufortjent at CBE og hennes bedrift skal bli anklaget for dette også, når det finnes så mange andre miljøsvin, andre måter å bidra på til miljøet 👍 tviler på at annonyme innlegg på kk kan påvirke miljøet vårt på best måte. Dette er jo en sak som gjelder mange bloggere, om du tenker på overforbruk, da syns jeg det blir feil å bare ta en😀 ha en strålende aften, takk for meg denne gang😀
siebaeo Skrevet 22. april 2015 #12550 Skrevet 22. april 2015 Jeg har lest to kommentarer i kommentarfeltet hos CBE som går på at det har blitt mye reklame på bloggen. Jeg funderer over om det at merkingen har økt gjør at flere har blitt bevisst på at det er reklame, og ikke bare hyggelige venninneråd. På "latest buys" innlegget svarer C til en som etterspør vanlig blogging og ikke reklame at "dette er vanlig blogging, det er mine kjøp" og hopper elegant over at selv om dette er hennes kjøp så er det vedlagt annonselenker på alle plaggene og at det derfor er inntektsbringende. Kan noen lenke til "latest buys" for meg? Evt sende meg en PM på hvordan jeg lager lenker til innlegget evt lagrer print screen. Edit: usikker på reglene om å sitere fra blogg uten lenke. Det er vel her spørsmålet om formålet kommer inn da. Intensjonen (hvis man for en gangs skyld kan anta at det stemmer, hun er jo personlig opptatt av klær og mote, hun kan kjøpe noe uten at det hadde reklamehensikter også) var å vise hva hun har likt og kjøpt seg. Men spørsmålet om hvor leserne kan få kjøpt det vil alltid komme, og lenken legges ved. Siden lenken er en afiliatelenke må hun merke det. Personlig blir det tydeligere for meg om det bare merkes ved selve lenken slik at det kommer fram at det er lenken som genererer inntekt, og ikke at klærne er gitt til henne for å reklamere. Men det er kanskje mulig å lenke uten å tjene penger på den. Det hadde så klart også vært en ide 3
MiniMjau Skrevet 22. april 2015 #12551 Skrevet 22. april 2015 Skjønner, så du mener hennes private overforbruk er er miljøproblem . Da vil jeg oppfordre deg til noe kom hjem fra kurs denne helgen, der vi planlegger Tv aksjonen som går til regnskogfondet. Der trengs det alltid miljø beviste mennesker, send meg en pm med navn og nr, så kan du virkelig bidra Ring frua! hun er jo så miljøbevisst. 4
Gjest Gurimalla Skrevet 22. april 2015 #12552 Skrevet 22. april 2015 Hadde tv aksjonen vært en tv2 aksjon, så hadde hun nok blitt kontaktet. Mener hun bidro i en type fadder aksjon der engang👍 Men bloggere blir involvert i regnskogfondet sin aksjon, vent å se.
Gjest Gjesp Skrevet 22. april 2015 #12553 Skrevet 22. april 2015 På hvilken måte mener du at for eksempel diskusjon rundt manglende merking på innlegg ikke er konstruktivt? For øvrig mener jeg det kritikkverdige ved det ekstreme overforbruket som blir vist frem på bloggen er det miljømessige og bærekraftige perspektivet. Hvis en gjennomsnittlig person med sitt forbruk har 28 slaver som jobber for seg, hvor mange slaver tror du da Caroline har, i forhold til sitt forbruk? Slike ting må da være lov å kritisere når det blir vist frem på en totalt ukritisk måte på bloggen, totalt blottet for refleksjon rundt slike spørsmål, og attpåtil noe en bedrift tjener penger på? Forstår ikke hvordan dette ikke er konstruktiv debatt. Men forklar meg gjerne. Kjære vene. Det er JOBBEN hennes. Hun driver reklame for firmaer og får selvsagt betalt for det - samtidig som hun får de varene hun lar seg avbilde med. Hadde hun jobbet som slakter på Gilde så hadde hun hatt overflod av kjøttvarer og hadde mannen vært sjåfør for Coca Cola så hadde de hatt gratis brus. Man får goder gjennom jobben de fleste steder - og det er klart at en som driver en blogg er ekstra ettertraktet reklameobjekt. Det er bare å lese denne tråden så ser ethvert firma at dama er et attraktivt reklameobjekt. Hun skaper jo mer engasjement enn dagens nyheter. At dere roter opp dritt om henne og prøver å skape henne til et negativt reklameobjekt har ikke den hensikten dere ønsker - tvert imot. Dersom man er ute etter å ta bloggen av nettet så er det bare null oppmerksomhet som gjelder ... Det dere driver med er å gjøre både henne og firmaene hun reklamerer for en stor tjeneste. 1
Lillemy23 Skrevet 22. april 2015 #12554 Skrevet 22. april 2015 Er ikke uenig med deg, men mener det er ufortjent at CBE og hennes bedrift skal bli anklaget for dette også, når det finnes så mange andre miljøsvin, andre måter å bidra på til miljøet 👍 tviler på at annonyme innlegg på kk kan påvirke miljøet vårt på best måte. Dette er jo en sak som gjelder mange bloggere, om du tenker på overforbruk, da syns jeg det blir feil å bare ta en😀 ha en strålende aften, takk for meg denne gang😀 Jeg er helt enig med deg at det er mange aktører som er med på å fronte dette forbruket. Av bloggene jeg vet om, synes jeg dog CBE er den som fronter dette mest ekstremt og som samtidig har minst refleksjoner rundt slike emner. Et sponset/samarbeidende innlegg en gang i blandet med eksempelvis Coca Cola om samfunnsmessige temaer, rettferdiggjør ikke den totalt ukritiske vinklingen innleggene hennes ellers har. Men nå var det jo egentlig ikke dette vi diskuterte, men din påstand om at denne debatten ikke inneholdt saklige innlegg. 12
Lillemy23 Skrevet 22. april 2015 #12555 Skrevet 22. april 2015 Kjære vene. Det er JOBBEN hennes. Hun driver reklame for firmaer og får selvsagt betalt for det - samtidig som hun får de varene hun lar seg avbilde med. Hadde hun jobbet som slakter på Gilde så hadde hun hatt overflod av kjøttvarer og hadde mannen vært sjåfør for Coca Cola så hadde de hatt gratis brus. Man får goder gjennom jobben de fleste steder - og det er klart at en som driver en blogg er ekstra ettertraktet reklameobjekt. Det er bare å lese denne tråden så ser ethvert firma at dama er et attraktivt reklameobjekt. Hun skaper jo mer engasjement enn dagens nyheter. At dere roter opp dritt om henne og prøver å skape henne til et negativt reklameobjekt har ikke den hensikten dere ønsker - tvert imot. Dersom man er ute etter å ta bloggen av nettet så er det bare null oppmerksomhet som gjelder ... Det dere driver med er å gjøre både henne og firmaene hun reklamerer for en stor tjeneste. Selv om dette er jobben hennes, rettferdiggjør vel ikke det de holdningene hun fronter? Husk også at denne jobben også er hennes egen bedrift og at det er denne bedriften som fronter dette og dermed også er aktøren som blir kritisert her. 7
Gjest Gjesp Skrevet 22. april 2015 #12556 Skrevet 22. april 2015 Jeg er helt enig med deg at det er mange aktører som er med på å fronte dette forbruket. Av bloggene jeg vet om, synes jeg dog CBE er den som fronter dette mest ekstremt og som samtidig har minst refleksjoner rundt slike emner. Et sponset/samarbeidende innlegg en gang i blandet med eksempelvis Coca Cola om samfunnsmessige temaer, rettferdiggjør ikke den totalt ukritiske vinklingen innleggene hennes ellers har. Men nå var det jo egentlig ikke dette vi diskuterte, men din påstand om at denne debatten ikke inneholdt saklige innlegg. Hun leverer haugevis av klær til Fretex noe som er et utrolig bra miljøtiltak. 2
Gjest Gurimalla Skrevet 22. april 2015 #12557 Skrevet 22. april 2015 Jeg er helt enig med deg at det er mange aktører som er med på å fronte dette forbruket. Av bloggene jeg vet om, synes jeg dog CBE er den som fronter dette mest ekstremt og som samtidig har minst refleksjoner rundt slike emner. Et sponset/samarbeidende innlegg en gang i blandet med eksempelvis Coca Cola om samfunnsmessige temaer, rettferdiggjør ikke den totalt ukritiske vinklingen innleggene hennes ellers har. Men nå var det jo egentlig ikke dette vi diskuterte, men din påstand om at denne debatten ikke inneholdt saklige innlegg.
Gjest Gurimalla Skrevet 22. april 2015 #12558 Skrevet 22. april 2015 Når man begynner diskutere antall sko, engelskkunnskapene hennes og glatte ben ( som viser seg ikke redigert )ja slike ting mener jeg er helt usakelig😀 ang skoene, det startet ikke med tema overforbruk, med med en flåsete kommentar. Deg er det jo helt legitimt å diskutere med, da du er saklig👍 om alle her inne kan påstå at det bare konstruktiv kritikk her inne, så skjønner jeg ikke hvorfor så mange innlegg blir moderert bort. Sorry skriveleifer, sitter på mobilen. Ha en riktig hyggelig kveld, takk for praten . 2
Gjest Gjesp Skrevet 22. april 2015 #12559 Skrevet 22. april 2015 Selv om dette er jobben hennes, rettferdiggjør vel ikke det de holdningene hun fronter? Husk også at denne jobben også er hennes egen bedrift og at det er denne bedriften som fronter dette og dermed også er aktøren som blir kritisert her. Javel - og hva er det som er det store problemet? At hun reklamerer for saker og ting? At bloggen hennes er en slags reklameplakat? Hvis du skal se på det sånn så er jo det meste i samfunnet bedritent. Går du og shopper på det lokale shoppingsenteret som benytter millioner i året på reklame? Eller hva med flyselskapene som reklamerer for millioner på millioner for å få oss til å reise mer med fly ... reiser du på ferier med disse selskapene? Sender du mailer til dem og forteller at de har noen foraktelige holdninger? 4
LilleSnupp Skrevet 22. april 2015 #12560 Skrevet 22. april 2015 Kan ikke la være å undres over at absolutt alt bedriften på Siljan foretar seg skal bagatelliseres ift all mulig tenkelig kritikk. Det går i alle andre-, viktigere ting å bry seg med-, kun en rosablogg-, hun har ikke ansvaret alene- og gudene vet hva slags forsvar som kan oppdrives der og da. 15
Fremhevede innlegg