Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Bergensia
Skrevet

Men det har vært helt stille fra CBE denne gangen.

Kanskje de hadde blitt nødt til å forklare seg om lesertall og annonsemerking om de skulle klage på Mamsis innlegg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bloggleseren
Skrevet

Jeg tror jeg har en av de mest populære postene i denne tråden som til og med ble sitert i den berømte DN-artikkelen, så derfor vil jeg understreke at jeg har vært en heftig kritiker av Fotballfrue.

Når det er sagt reagerer jeg veldig på at mamsi har outet Fotballfruemannen på den måten. Ja, det er pinlig av han å igjen opptre under falskt nick på nett, men dette er en sak man eventuelt ringer en venninne og forteller om, ikke lager et blogginnlegg om. Syntes det er trist at tråden har utviklet seg slik, den var jo veldig god i starten.

Og jeg er dypt uenig i at denne diskusjonen om mamsi skal skilles og legges i ny tråd, hun har aktivt brukt tråden til å promotere egen blogg og gått hardt ut mot Fotballfrue i DENNE tråden, så da er det helt riktig at diskusjonen fortsetter HER.

Fint å se at det er flere FF-kritikere som kommer ut og sier at det mamsi har gjort her ikke er greit. Det hever troverdigheten til denne tråden flere hakk og reduserer det klassiske fiendebildet "oss mot dem" som det er altfor mye av her inne. Hvis kritikken i tråden skal oppfattes som seriøs, bør man faktisk ta avstand fra dårlig oppførsel uansett hvem som driver med det.

Gjest Stinky
Skrevet

Men hvordan fant du ut at du hadde rett? Gjennom outingen som du anser som en uting.

Er man imot noe, så bruker man ikke opplysninger man får fra det.

For å ta et veldig drøyt eksempel: var det feil av de allierte å lure/tvinge til seg opplysninger om hvilke planer Hitler hadde under 2. Verdenskrig?

• Liker 1
Gjest Vampen
Skrevet

Men det har vært helt stille fra CBE denne gangen.

Kanskje de hadde blitt nødt til å forklare seg om lesertall og annonsemerking om de skulle klage på Mamsis innlegg?

Eventuelt ser de at de har mer å vinne på å sitte i ro og se på mens deres ivrigste kritiker kverker både sin egen troverdighet og mye av denne tråden sin.

• Liker 6
Gjest Bloggleseren
Skrevet

Hæ? Hva mener du med "bruke opplysninger"? Det er da fullt mulig å mene at det er patetisk og uproft av LKE å forsvare seg på mamsis blogg under nick samtidig som man tar avstand fra outing?

Skrevet (endret)

Men hvordan fant du ut at du hadde rett? Gjennom outingen som du anser som en uting.

Som nevnt x antall ganger; det var en konstatering av faktum. Jeg gjentar også igjen at jeg ikke kritiserte dette konkrete tilfellet, men outing på generelt grunnlag.

At du synes det er merkelig, får så være. Jeg kan fint synes at en vits om min egen etniske folkegruppe er morsom uten at jeg er rasist eller støtter ulike holdninger av den grunn. Off topic, men det illustrerer forhåpentligvis poenget jeg forsøker å få frem.

Endret av Alexxia
  • Liker 1
Skrevet

Fint å se at det er flere FF-kritikere som kommer ut og sier at det mamsi har gjort her ikke er greit. Det hever troverdigheten til denne tråden flere hakk og reduserer det klassiske fiendebildet "oss mot dem" som det er altfor mye av her inne. Hvis kritikken i tråden skal oppfattes som seriøs, bør man faktisk ta avstand fra dårlig oppførsel uansett hvem som driver med det.

Flott at du tar dette opp!

Er jo et viktig poeng du tar opp. Mangler en side kritiske røster til egen atferd, så vil dette svekke troverdigheten til denne siden.

Det er også et godt poeng at dersom kritikk skal oppfattes som seriøs bør man ta avstand fra dårlig oppførsel uansett hvem som bedriver dette.

.. spesielt siden jeg har savnet denne selvjustisen hos metakritikerne.

• Liker 4
Skrevet

Ja, hvis Alexxis hadde gjort det da hun brukte opplysningene. Slik jeg har forklart tidligere. :)

Så man er med andre ord forpliktet til å skrive et uttømmende innlegg hver gang man debatterer her? Uenig. For det første har jeg ingen interesse av å diskutere outing, og for det andre har jeg ikke alltid mye tid til å sitte her inne.

Jeg mener at min mening kom greit nok frem, at du mener noe annet, får stå for din regning. Nå gjentar jeg meg selv til det kjedsommelige her, føler jeg.

• Liker 2
Gjest Vampen
Skrevet

Flott at du tar dette opp!

Er jo et viktig poeng du tar opp. Mangler en side kritiske røster til egen atferd, så vil dette svekke troverdigheten til denne siden.

Det er også et godt poeng at dersom kritikk skal oppfattes som seriøs bør man ta avstand fra dårlig oppførsel uansett hvem som bedriver dette.

.. spesielt siden jeg har savnet denne selvjustisen hos metakritikerne.

Jeg var positivt overrasket, til jeg kom til siste linje.

Men for all del.. Ironien er at det ikke er LKE som taper på outingen, det er Mamsi. På samme måte er det de som hevder å bedrive seriøs kritikk som taper på at det bildet svekkes, ikke de som allerede påstår at kritikken er useriøs.

• Liker 4
Gjest Bergensia
Skrevet

Eventuelt ser de at de har mer å vinne på å sitte i ro og se på mens deres ivrigste kritiker kverker både sin egen troverdighet og mye av denne tråden sin.

Meget mulig.

Men det forandrer ikke at det er ubesvarte spørsmål om de reelle lesertallene og av og på-merkingen av innlegg.

Men kanskje de svarer en vakker dag :blomst:

Gjest Hold the door
Skrevet

Men for all del.. Ironien er at det ikke er LKE som taper på outingen, det er Mamsi. På samme måte er det de som hevder å bedrive seriøs kritikk som taper på at det bildet svekkes, ikke de som allerede påstår at kritikken er useriøs.

Forstår jeg det rett hvis jeg leser dette som at du mener mye av denne trådens troverdighet forsvant fordi mamsi outet LKE/CBE?

Denne tråden er flere hundre sider lang og det er mange, mange brukere som har skrevet og deltatt i den. Ser man bort fra alle usakligheter, "kritikk", persondebatt osv., (det meste moderert bort, ) så sitter man fortsatt igjen med en god del saklig innspill, berettiget (synes jeg) kritikk og en ellers god diskuksjon rundt denne konkrete bloggen. At én brukers handling skal ta bort det meste av dette, skjønner jeg ikke hvordan man kommer frem til.

Gjest Vampen
Skrevet

Meget mulig.

Men det forandrer ikke at det er ubesvarte spørsmål om de reelle lesertallene og av og på-merkingen av innlegg.

Men kanskje de svarer en vakker dag :blomst:

Hvorfor skulle de det?

Gjest Vampen
Skrevet (endret)

Forstår jeg det rett hvis jeg leser dette som at du mener mye av denne trådens troverdighet forsvant fordi mamsi outet LKE/CBE?

Denne tråden er flere hundre sider lang og det er mange, mange brukere som har skrevet og deltatt i den. Ser man bort fra alle usakligheter, "kritikk", persondebatt osv., (det meste moderert bort, ) så sitter man fortsatt igjen med en god del saklig innspill, berettiget (synes jeg) kritikk og en ellers god diskuksjon rundt denne konkrete bloggen. At én brukers handling skal ta bort det meste av dette, skjønner jeg ikke hvordan man kommer frem til.

Jeg har tittet innom denne tråden med jevne mellomrom, så jeg har ganske grei oversikt over hva som har blitt skrevet. Og nei, jeg mener ikke at en person ødelegger troverdigheten til tråden. Denne tråden har alltid hatt et troverdighetsproblem, fordi det alltids er noen som må benytte anledningen til å komme med useriøst oppgulp. Det som har holdt den gående er at en del har klart å holde seg seriøse, og dermed vært en motvekt til nevnte oppgulp. Mamsi har vært en av de mest høylydte kritikerne, og har ikke begrenset seg til bare denne tråden. Hun har nok vært en kjip utfordring for CBE/LKE, nettopp fordi hun har holdt seg seriøs. Når hun nå har outet LKE på denne måten, så er det en skrape i lakken, og gir et helt annet inntrykk av seriøsiteten. Grunnlaget for outing er altfor tynt. I tillegg er det faktisk en fordel å ha orden i egne sysaker før man skal beskylde andre for å ha et rotete syskrin.

Denne trådens troverdighet videre kommer an på reaksjonene til de andre seriøse kritikerne. Heldigvis begynner det å bli flere og flere som sier ifra at outingen ikke var greit. For de som støtter outingen og påstår hardnakket at det er helt greit, framstår på ingen måte som seriøse kritikere som kun er ute etter å diskutere urett i bloggverdenen. Som jeg allerede har vært inne på, dette er en fin måte å skille snørr og bart. De som faktisk er opptatt av sak evner se at dette er ugreit. Resten.. vel, jeg tror de fleste ser hva deres agenda er. Spørsmålet for troverdigheten er hvem som er i flertall.

Troverdighet er faktisk en kjip bitch. Enten har du den, så har du den ikke. Og har du først mistet den, så er den vanskelig å få tilbake.

Endret av Vampen
  • Liker 5
Gjest Stinky
Skrevet

Troverdighet er faktisk en kjip bitch. Enten har du den, så har du den ikke. Og har du først mistet den, så er den vanskelig å få tilbake.

Litt som bedriften Treasures.....

• Liker 14
Skrevet

Jeg har tittet innom denne tråden med jevne mellomrom, så jeg har ganske grei oversikt over hva som har blitt skrevet. Og nei, jeg mener ikke at en person ødelegger troverdigheten til tråden. Denne tråden har alltid hatt et troverdighetsproblem, fordi det alltids er noen som må benytte anledningen til å komme med useriøst oppgulp. Det som har holdt den gående er at en del har klart å holde seg seriøse, og dermed vært en motvekt til nevnte oppgulp. Mamsi har vært en av de mest høylydte kritikerne, og har ikke begrenset seg til bare denne tråden. Hun har nok vært en kjip utfordring for CBE/LKE, nettopp fordi hun har holdt seg seriøs. Når hun nå har outet LKE på denne måten, så er det en skrape i lakken, og gir et helt annet inntrykk av seriøsiteten. Grunnlaget for outing er altfor tynt. I tillegg er det faktisk en fordel å ha orden i egne sysaker før man skal beskylde andre for å ha et rotete syskrin.

Denne trådens troverdighet videre kommer an på reaksjonene til de andre seriøse kritikerne. Heldigvis begynner det å bli flere og flere som sier ifra at outingen ikke var greit. For de som støtter outingen og påstår hardnakket at det er helt greit, framstår på ingen måte som seriøse kritikere som kun er ute etter å diskutere urett i bloggverdenen. Som jeg allerede har vært inne på, dette er en fin måte å skille snørr og bart. De som faktisk er opptatt av sak evner se at dette er ugreit. Resten.. vel, jeg tror de fleste ser hva deres agenda er. Spørsmålet for troverdigheten er hvem som er i flertall.

Forstår jeg deg rett at du mener at de som er enig med deg ift outingen er seriøse debattanter, mens de som er uenig er useriøs debattanter?

• Liker 8
Gjest Vampen
Skrevet

Litt som bedriften Treasures.....

Jepp, og det er nettopp derfor Mamsi og denne tråden har mer å tape på dette enn LKE hadde. Alle som har noen interesse av å vite det, og sannsynligvis en del andre, vet allerede at han har driti seg ut så det synger i kommentarfelt. Troverdigheten var allerede en saga blott, så her er det strengt tatt ikke noe å tape. Mamsi fremstod derimot som en troverdig og seriøs kritiker. Helt til hun overvurderte nyhetsverdien av to fislete kommentarer av LKE-inkognito, og hang ham ut til tørk på egen blogg for småtteri.

• Liker 7
Gjest Vampen
Skrevet

Forstår jeg deg rett at du mener at de som er enig med deg ift outingen er seriøse debattanter, mens de som er uenig er useriøs debattanter?

Beklager å måtte skuffe deg, men det handler ikke om å være enig med meg. Det handler derimot om å evne å se at det finnes grenser for hva som er ok oppførsel, selv når det er snakk om de man normalt sett stiller seg kritisk til. Når det er sagt, hvem som stiller seg hvor stemmer ganske godt med inntrykket jeg allerede hadde av seriøsiteten til debattantene i denne tråden.

• Liker 6
Gjest Bergensia
Skrevet

Hvorfor skulle de det?

Å påstå et tall med unike lesere for å "rettferdiggjøre" annonsepriser når er reelle tallet er mye lavere er vel ikke ok?

Og den tilbakevendende glemsomheten når det gjelder å merke innleggene, ikke bare på blogg men også i de sosiale mediene man promoterer bloggen i?

Jeg synes Forbrukerombudets retningslinjer er klare på dette og CBE har en underlig måte å lese på.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...