Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor det? Er ikke dobbeltmoral også litt av greia i denne tråden?

Så du er enig med meg at meta-kritikerne er dobbelmoralske, de også?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Vampen
Skrevet

Så du er enig med meg at meta-kritikerne er dobbelmoralske, de også?

Om jeg hadde sett noen kritisere nevnte praksis, for så å gjøre det samme mot Mamsi, så ja, da hadde jeg vært enig. Men jeg har fortsatt til gode å se noen gå Mamsi halvparten så nøye etter i sømmene, så nei, jeg er ikke enig.

• Liker 3
Skrevet

Er det bare jeg som føler rollene har byttet plass?

:fnise:

• Liker 6
Skrevet

Ser mamsi blir beskyldt for å være defensiv. Hun har tatt selvkritikk på mye av det hun har gjort, bortsett fra å oute LKE. For meg fremstår hun faktisk rimelig ydmyk. Hadde hun valgt å gå hardere ut mot kritikken og ikke tatt selvkritikk så jeg ansett det som rimelig arrogant.

Det jeg refererte til var påstanden om at kritikerne her leser FF-bloggen med lupe, vrir og vrenger på ting CBE har skrevet, trekker enkeltsetninger ut av sammenheng o.l. Dette blir nå gjort mot mamsi, og jeg forventer som sagt at de som har benyttet seg av slike ytringer mot kritikerne av CBE og nå benytter samme mot mamsi frastår fra slike utsagn mot FF-kritikerne i fremtiden.

Hun er jo defensiv når hun bruker utsagn som jeg har referert til over.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hun er jo defensiv når hun bruker utsagn som jeg har referert til over.

Som det andre laget har hevdet tidligere ift utsagn fra FF, det handler om hvordan fanden leser bibelen.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg må si at jeg ler godt av dem som sammenligner Mamsi og CBE. Bedriften CBE har løyet og lurt sine leser i flere år, ja jeg trenger vel ikke ramse opp alt faenskapet de som styrer bedriften har stått for. Hvor mange penger har leserne latt seg lure til å bruke på grunn av bedriften?

Nå har Mamsi tråkket i salaten ET PAR ganger (ikke 100, men ca. 2 sånn akkurat nå), og da er det full oppstandelse :fnise: Javel, damen gjorde et par feil. MEN HVA ER FORSKJELLEN MELLOM DISSE BLOGGERNE? Jo, CBE-bedriften fortsetter med lovbrudd, lureri og løgn. Mamsi derimot, legger seg flat for kritikk rimelig kjapt. Jeg respekterer og stoler mest på sistnevnte for å si det sånn.

Skal jeg opprette en MaMsi-tråd her for dere eller? Dere gauler og gnåler om alle feil Mamsi gjør, men å lage en tråd om henne DET klarer dere tydeligvis ikke :fnise::fnise:

PS. Vil bare legge til at jeg ikke synes det var greit av Mamsi å begå lovbrudd med bildene. Men "come on" folkens, Fotballfrue er av et helt annet kaliber av sleiphet enn det Mamsi er + at Mamsi ikke blokkerer og knebler dem som kritiserer henne.

Endret av clyde
  • Liker 33
Skrevet (endret)

Som det andre laget har hevdet tidligere ift utsagn fra FF, det handler om hvordan fanden leser bibelen.

Nå får du gi deg. Hadde du lest mine innlegg tidligere i tråden, hadde du sett at jeg er aktiv kritiker av CBE, og det er jeg fortsatt. Men dobbeltmoral liker jeg ikke, og Mamsi har selv gjort lovverk for bloggere til sin kampsak og brukt dette forumet særdeles aktivt i den sammenheng. Klart man reagerer da.

For øvrig ironisk at Mamsi forsvares med at 'men dette har jo kritikerne også gjort.' Jeg har kritisert kritikerne når de har hevdet slike ting, men nå er det faktisk Mamsi som opptrer med dårlig debattskikk, helt uavhengig av hva andre har gjort tidligere.

Læreren min på barneskolen hadde et fint mantra: enhver er ansvarlig for seg selv...

Edit; skrivefeil. Skriver fra telefon...

Endret av Alexxia
  • Liker 3
Gjest Bloggleseren
Skrevet

Hadde du lest mine innlegg tidliger i tråden, hadde du sett at jeg er aktiv kritiker av CBE, og det er jeg fortsatt. Men dobbeltmoralsk er jeg ikke.

Samme her. Jeg synes ikke den tradisjonelle laginndelingen passer noe særlig på denne diskusjonen. Velkommen til den mer mer avanserte "Fotballfrue-kritikk versjon 2.0" - her er det folk med alle mulige slags meninger, og ikke bare "haters" og "blodfans" på hver sin side.

Skrevet

Dette beviser jo hva som er drivkraften til mange av kritikerne her. Meninger om at alt skal foregå etter loven og god blogg-etikette, men når en av kritikerne selv driter seg ut så skal vedkommende beskyttes. Da dreier det seg ikke lenger om bloggen eller virksomheten, men at Caroline og mannen skal til livs.

Synes faktisk mamsi er en av de verste her inne, trodde hun var konstruktiv i begynnelsen og var en av få som konsentrerte seg om selve blogg-driften. Men når man vier så mye tid og energi på ørten blogginnlegg, kronikker, at man til og med blir utestengt fra bloggen deres så er ikke lenger motivet bloggere generelt. Særlig ikke når man går så langt at man kjøper et bevisst uflatterende bilde av Caroline for å bruke i bloggen sin.

• Liker 7
Gjest Vampen
Skrevet

Jeg må si at jeg ler godt av dem som sammenligner Mamsi og CBE. Bedriften CBE har løyet og lurt sine leser i flere år, ja jeg trenger vel ikke ramse opp alt faenskapet de som styrer bedriften har stått for. Hvor mange penger har leserne latt seg lure til å bruke på grunn av bedriften?

Nå har Mamsi tråkket i salaten ET PAR ganger (ikke 100, men ca. 2 sånn akkurat nå), og da er det full oppstandelse :fnise: Javel, damen gjorde et par feil. MEN HVA ER FORSKJELLEN MELLOM DISSE BLOGGERNE? Jo, CBE-bedriften fortsetter med lovbrudd, lureri og løgn. Mamsi derimot, legger seg flat for kritikk rimelig kjapt. Jeg respekterer og stoler mest på sistnevnte for å si det sånn.

Skal jeg opprette en MaMsi-tråd her for dere eller? Dere gauler og gnåler om alle feil Mamsi gjør, men å lage en tråd om henne DET klarer dere tydeligvis ikke :fnise::fnise:

Det handler ikke om å ikke klare, men om at det faktisk er en kjip ting å gjøre. Jeg synes, som andre her, at det ser ut til at Mamsi tar seg nær av dette. Og jeg tror faktisk ikke hun vil sette pris på en egen tråd med denne som mal, i lengden. Hadde du likt å få en egen Clyde-tråd, hvor du bak nicket var temaet?

• Liker 2
Gjest Stinky
Skrevet

Dette beviser jo hva som er drivkraften til mange av kritikerne her. Meninger om at alt skal foregå etter loven og god blogg-etikette, men når en av kritikerne selv driter seg ut så skal vedkommende beskyttes. Da dreier det seg ikke lenger om bloggen eller virksomheten, men at Caroline og mannen skal til livs.

Synes faktisk mamsi er en av de verste her inne, trodde hun var konstruktiv i begynnelsen og var en av få som konsentrerte seg om selve blogg-driften. Men når man vier så mye tid og energi på ørten blogginnlegg, kronikker, at man til og med blir utestengt fra bloggen deres så er ikke lenger motivet bloggere generelt. Særlig ikke når man går så langt at man kjøper et bevisst uflatterende bilde av Caroline for å bruke i bloggen sin.

Synes heller det er tvert imot, at de fleste kritiserer mamsi med unntak av noen få.

• Liker 4
Skrevet

Det handler ikke om å ikke klare, men om at det faktisk er en kjip ting å gjøre. Jeg synes, som andre her, at det ser ut til at Mamsi tar seg nær av dette. Og jeg tror faktisk ikke hun vil sette pris på en egen tråd med denne som mal, i lengden. Hadde du likt å få en egen Clyde-tråd, hvor du bak nicket var temaet?

Jeg for min del kan kritisere Mamsi for bildebruken, men jeg har også mye positivt å si om henne. Akkurat som jeg har med f.eks CBE, selv om vektskålen der selvsagt veier tyngst ved det negative. Dersom en hel tråd var full av innlegg som kritiserte meg i "tråden til en annen" så tenker jeg faktisk at da hadde det vært bedre med en egen tråd.

Det er jo en del her som går løs på Mamsi så lett som bare det, og da lurer jeg oppriktig på hva det er som hindrer dem i å opprette en egen tråd om ddenne bloggeren? Dersom de brydde seg om at Mamsi ville ta seg nær av kritikken så ville de vel ikke sagt noe negativt om henne i utgangspunktet?

• Liker 8
Skrevet

Er det bare jeg som føler rollene har byttet plass?

Ja, de kommer sikkert ikke til å gi seg før Mamsi legger ned hele bloggen.

At de kan sitte her på nettet og skrive slik om en de ikke kjenner, har de ikke noe bedre å gjøre?

De er jo bare misunnelige, tjukke og bittre.

Jeg kunne fortsatt en side til :dry:

(bare for å bruke den samme tonen som enkelte andre her)

• Liker 9
Skrevet (endret)

Jeg forstår ikke helt, i dag kritiserer du i dag outingen, som du i går mente var moro å se på?

Nå har jeg hatt denne brukeren siden 16/3, jeg har også hatt brukeren Kate* her inne. Gjør du et søk finner du en god del kritikk :)

Og nei - det er ikke selve outingen som er morsom. Ser du på konteksten er det jo det at de ikke har lært som er morsomt.

For øvrig har jeg ikke kritisert Mamsi for outing utover at jeg sa at premissene burde klargjøres som et generelt svar til Ceciliex.

Det jeg har kritisert er i hovedsak debattskikk og ulovlig bildebruk. Så les gjerne innleggene mine før du tillegger meg meninger jeg ikke har ytret;)

Endret av Alexxia
  • Liker 2
Gjest Vampen
Skrevet

Jeg for min del kan kritisere Mamsi for bildebruken, men jeg har også mye positivt å si om henne. Akkurat som jeg har med f.eks CBE, selv om vektskålen der selvsagt veier tyngst ved det negative. Dersom en hel tråd var full av innlegg som kritiserte meg i "tråden til en annen" så tenker jeg faktisk at da hadde det vært bedre med en egen tråd.

Det er jo en del her som går løs på Mamsi så lett som bare det, og da lurer jeg oppriktig på hva det er som hindrer dem i å opprette en egen tråd om ddenne bloggeren? Dersom de brydde seg om at Mamsi ville ta seg nær av kritikken så ville de vel ikke sagt noe negativt om henne i utgangspunktet?

Jeg er uenig. Jeg tror det er langt greiere å få noen innlegg, i en tråd på nesten 500 sider, hvor man kritiseres for sin del i det tråden handler om, enn å få en tråd hvor en selv er hovedtema. For kritikken mot Mamsi i denne tråden handler faktisk om kritikken av CBE. Det er ikke en generell kritikk.

• Liker 3
Skrevet

?

Jeg spurte deg hvorfor du opplevde outingen i går som morsomt å se på, mens du i dag skriver at du anser outing som en uting?

Jeg la til mer i svaret mitt nå.

Skrevet (endret)

Særlig ikke når man går så langt at man kjøper et bevisst uflatterende bilde av Caroline for å bruke i bloggen sin.

Det bildet dukket først opp her i en diskusjon om redigering av hud i forbindelse med hudprodukter CBE annonserer for.

Mamsi brukte det i et blogginnlegg for å fortelle hvorfor bildet hadde blitt endret slik det ble.

Men det var vel kanskje ikke den versjonen du ville ha?

Endret av Huldra B
  • Liker 7
Skrevet

Jeg er uenig. Jeg tror det er langt greiere å få noen innlegg, i en tråd på nesten 500 sider, hvor man kritiseres for sin del i det tråden handler om, enn å få en tråd hvor en selv er hovedtema. For kritikken mot Mamsi i denne tråden handler faktisk om kritikken av CBE. Det er ikke en generell kritikk.

Jeg ser hvorfor du er uenig, og jeg er litt enig med deg også, men nå er det kommet såpass (og jeg vet jeg ikke er noe bedre selv akkurat nå) mange innlegg om Mamsi at jeg tenker det er på tide å ta det et annet sted enn i en CBE tråd.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...