Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kort innpå :-)

Om bildet av CBE: Jeg brukte det bildet fordi det var et bilde jeg har rettigheter til å bruke. Jeg skaffet det opprinnelig til et annet innlegg, og jeg ville ikke bruke det fordi det er lite flatterende, men fordi det også viser en virkelighet. Nå har jeg tatt det vekk fra innlegget om LK.

Jeg tar meg ikke nær av noen ting, så det er bare å diskutere. Jeg har bare mye mindre tid selv i dag, det er ikke fordi jeg vil være unnvikende eller noe.

Hvis Alexxia vil, så kan hun komme med de tre setningene mine en gang til og fremsette det som hersketeknikker, eller ta seg bryet med å lese det jeg faktisk har skrevet i sin helhet. Det er jo det som ofte er problemet når folk skal diskutere noe - de leser bare en liten del, og mener ivei.

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kort innpå :-)

Om bildet av CBE: Jeg brukte det bildet fordi det var et bilde jeg har rettigheter til å bruke. Jeg skaffet det opprinnelig til et annet innlegg, og jeg ville ikke bruke det fordi det er lite flatterende, men fordi det også viser en virkelighet. Nå har jeg tatt det vekk fra innlegget om LK.

Jeg tar meg ikke nær av noen ting, så det er bare å diskutere. Jeg har bare mye mindre tid selv i dag, det er ikke fordi jeg vil være unnvikende eller noe.

Hvis Alexxia vil, så kan hun komme med de tre setningene mine en gang til og fremsette det som hersketeknikker, eller ta seg bryet med å lese det jeg faktisk har skrevet i sin helhet. Det er jo det som ofte er problemet når folk skal diskutere noe - de leser bare en liten del, og mener ivei.

Har lest det du skrev i sin helhet, og essensen blir ikke endret av at du pakker det inn. Iallfall ikke i mine øyne.

• Liker 3
Gjest Bloggleseren
Skrevet

Dersom de brydde seg om at Mamsi ville ta seg nær av kritikken så ville de vel ikke sagt noe negativt om henne i utgangspunktet?

Det var ikke lett å vite på forhånd at hun skulle reagere såpass defensivt. Tvert imot foreligger det vel en naturlig antagelse om at en person som går såpass hardt og bredt ut med kritikk, også tåler en del kritikk tilbake?

For øvrig ikke uenig i at det kunne vært hensiktsmessig med en egen "Mamsi kritikk"-tråd, og jeg har henstilt til moderatorene tidligere om de kan skille ut en egen tråd heller enn å slette dersom de synes det er off topic. Det hender de gjør det. Samtidig er mye av det som skrives her i dag veldig tett linket til kritikk av Fotballfrue fordi det er det Mamsi driver med (stort sett).

Et siste poeng er at Mamsi har brukt akkurat denne tråden svært aktivt til markedsføring av egen blogg. Til og begynne med var nicket hennes mamsi.no (inntil moderatorene fjernet det), og hun linket til hvert eneste blogginnlegg om FF her (inntil hun fikk kritikk fra moderatorer og andre brukere). Da er det ikke helt unaturlig at bloggen hennes får en del oppmerksomhet i tråden, det er noe hun i høyeste grad har lagt opp til selv.

Skrevet (endret)

Jeg leser igjen innleggene dine, dvs. siterer:

Og oppfatter at du i går opplevde det som moro at de (CBE/LKE) dreit seg ut.

Mens du i dag anser outing som en uting, og har mistet litt av respekten for Mamsi.

Jeg forstår ikke hvorfor du skrev det første innlegget i går, når du har en mening om at outing er en uting. Da ville det vært naturlig at du faktisk ytret deg om det i går. Men det får være mitt problem at jeg ikke forstår meg på deg. :)

Jeg mener at det er klart av konteksten; jeg har hele tiden trodd at dette ikke endret seg etter skandalen, så for min del er det morsomt å se at det jeg trodde stemte. Det var en generell betraktning av ekteparet Eriksens manglende selvinnsikt og evne til å lære. Men mulig at jeg kunne formulert meg bedre.

Hvorfor mener du at det hadde vært naturlig at jeg skrev om outingen tidligere? Jeg har kun nevnt dette generelt da en bruker sa at alle burde outes. Jeg mener generelt at det finnes bedre måter å få frem ting på, men som nevnt har jeg ikke kritisert Mamsi personlig for dette da jeg ikke synes det er så interessant, og imotsetning til ulovlig bildebruk er ikke rettspraksis soleklar på dette området.

Jeg finner ulovlig bildebruk og dårlig debattskikk mer interessant.

Endret av Alexxia
Gjest Vampen
Skrevet

Jeg ser hvorfor du er uenig, og jeg er litt enig med deg også, men nå er det kommet såpass (og jeg vet jeg ikke er noe bedre selv akkurat nå) mange innlegg om Mamsi at jeg tenker det er på tide å ta det et annet sted enn i en CBE tråd.

Så lenge både mamsi og andre bruker bloggen aktivt i denne tråden, så synes jeg kritikk av den samme kilden hører hjemme i denne tråden. Innlegget med outingen ble trukket fram her, og brukt som et ledd i kritikken. Da synes jeg også det er helt greit at kritikken av samme innlegg, og kritikken som bygger på den, kommer fram her. Hadde det vært en mer generell kritikk av mamsi skulle jeg ha vært enig i at man burde ha en egen tråd.

• Liker 5
Gjest Stinky
Skrevet

Jeg leser igjen innleggene dine, dvs. siterer:

Og oppfatter at du i går opplevde det som moro at de (CBE/LKE) dreit seg ut.

Mens du i dag anser outing som en uting, og har mistet litt av respekten for Mamsi.

Jeg forstår ikke hvorfor du skrev det første innlegget i går, når du har en mening om at outing er en uting. Da ville det vært naturlig at du faktisk ytret deg om det i går. Men det får være mitt problem at jeg ikke forstår meg på deg. :)

Outing og å drite seg ut er to vidt forskjellige ting. At CBE og fotballmannen ENNÅ ikke har lært å takle skandaler har ikke noe med outing å gjøre.

• Liker 6
Gjest Stinky
Skrevet

Det er jeg klar over.

Forklare: Svaret til Alexxia gjaldt at LKE dreit seg ut som følge av avsløringen/outingen.

For å bruke et eksempel, ikke så godt men det er det jeg kommer på: Hvis jeg ser noen kaster en stein gjennom et vindu, og jeg står og ler av det, blir det merkelig om jeg dagen etter kritiserer handlingen. Da burde jeg ha sagt i fra der og da. Men det er min mening.

Jeg leser det som at hun ler av at LKE fortsetter å drite seg ut i samme tempo. Ikke nødvendigvis at hun synes det er greit med outing av den grunn.

Eks: jeg ler av folk som gjør en gitt handling. Jeg synes fortsatt ikke det er greit å henge ut/spre rykter etc om den personen.

Skrevet

Dette beviser jo hva som er drivkraften til mange av kritikerne her. Meninger om at alt skal foregå etter loven og god blogg-etikette, men når en av kritikerne selv driter seg ut så skal vedkommende beskyttes. Da dreier det seg ikke lenger om bloggen eller virksomheten, men at Caroline og mannen skal til livs.

Synes faktisk mamsi er en av de verste her inne, trodde hun var konstruktiv i begynnelsen og var en av få som konsentrerte seg om selve blogg-driften. Men når man vier så mye tid og energi på ørten blogginnlegg, kronikker, at man til og med blir utestengt fra bloggen deres så er ikke lenger motivet bloggere generelt. Særlig ikke når man går så langt at man kjøper et bevisst uflatterende bilde av Caroline for å bruke i bloggen sin.

Til og med utestengt fra bloggen? Hva mener du? Tror du det skal mye til?
  • Liker 12
Skrevet

Jeg tror jeg har en av de mest populære postene i denne tråden som til og med ble sitert i den berømte DN-artikkelen, så derfor vil jeg understreke at jeg har vært en heftig kritiker av Fotballfrue.

Når det er sagt reagerer jeg veldig på at mamsi har outet Fotballfruemannen på den måten. Ja, det er pinlig av han å igjen opptre under falskt nick på nett, men dette er en sak man eventuelt ringer en venninne og forteller om, ikke lager et blogginnlegg om. Syntes det er trist at tråden har utviklet seg slik, den var jo veldig god i starten.

Og jeg er dypt uenig i at denne diskusjonen om mamsi skal skilles og legges i ny tråd, hun har aktivt brukt tråden til å promotere egen blogg og gått hardt ut mot Fotballfrue i DENNE tråden, så da er det helt riktig at diskusjonen fortsetter HER.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Nå får du gi deg. Hadde du lest mine innlegg tidligere i tråden, hadde du sett at jeg er aktiv kritiker av CBE, og det er jeg fortsatt. Men dobbeltmoral liker jeg ikke, og Mamsi har selv gjort lovverk for bloggere til sin kampsak og brukt dette forumet særdeles aktivt i den sammenheng. Klart man reagerer da.

For øvrig ironisk at Mamsi forsvares med at 'men dette har jo kritikerne også gjort.' Jeg har kritisert kritikerne når de har hevdet slike ting, men nå er det faktisk Mamsi som opptrer med dårlig debattskikk, helt uavhengig av hva andre har gjort tidligere.

Læreren min på barneskolen hadde et fint mantra: enhver er ansvarlig for seg selv...

Edit; skrivefeil. Skriver fra telefon...

Men er det ikke dobbelmoralsk å le av en Handling A, men å forklaste Handling B som ga deg kjennskap til til Handling A?

Endret av LilleSnupp
  • Liker 5
Gjest Stinky
Skrevet

Jeg leser også det, men når dette kom frem pga outing, og Alexxia mener det er en uting, stusset jeg over svaret hennes i går. Jeg har nå fått en forklaring, men mener fremdeles det var rart. :)

Og jeg synes ikke de to tingene kan kobles mot hverandre.

Skrevet

Men er det ikke dobbelmoralsk å le av en Handling A, men å forklaste Handling B som ga deg kjennskap til til Handling A?

Nå skal ikke jeg ilegge Alexxia meninger hun nødvendigvis ikke har, men jeg kan snakke utifra mine egne opplevelser og tanker rundt mamsi-blogginnlegget. Det første jeg tenkte var "haha der ble han jammen tatt igjen, så utrolig morsomt", men etter å ha fulgt diskusjonen litt og latt det synke inn forstår jeg nå hvor utrolig feil dette var. Å oute noen på nett på den måten er ikke riktig. Han har ikke skadet noen ved å utgi seg for å være "hmmm", og han har heller ikke påberopt seg noen falske yrkestitler. Hele saken er kjempepinlig for han, det skal jeg ikke legge skjul på, men den som har driti seg ut her er faktisk mamsi. Tydeligvis er man ikke trygg på hennes nettside, og det er ikke greit etter min mening.

• Liker 7
Skrevet

Ehm. Jeg ler ikke av noe som helst, jeg skrev det var morsomt/komisk at de dreit seg ut igjen - altså jeg hadde rett. Ingenting dobbeltmoralsk i det.

Skrevet

Fristet til å svare at essensen blir ikke endret av at du pakker det inn, men skal avstå fra det.

• Liker 4
Skrevet

Nå skal ikke jeg ilegge Alexxia meninger hun nødvendigvis ikke har, men jeg kan snakke utifra mine egne opplevelser og tanker rundt mamsi-blogginnlegget. Det første jeg tenkte var "haha der ble han jammen tatt igjen, så utrolig morsomt", men etter å ha fulgt diskusjonen litt og latt det synke inn forstår jeg nå hvor utrolig feil dette var. Å oute noen på nett på den måten er ikke riktig. Han har ikke skadet noen ved å utgi seg for å være "hmmm", og han har heller ikke påberopt seg noen falske yrkestitler. Hele saken er kjempepinlig for han, det skal jeg ikke legge skjul på, men den som har driti seg ut her er faktisk mamsi. Tydeligvis er man ikke trygg på hennes nettside, og det er ikke greit etter min mening.

Alle peilepinner viser at det er tryggere på mamsi sin blogg.

• Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...