rumperister Skrevet 20. mars 2015 #11061 Skrevet 20. mars 2015 jeg har sagt flere ganger at det må være FO sin jobb og sørge for at lovene bir fulgt.. Ikke en masse folk her inne somm saumfarer blogg,ig og Facebook hver dag for å finne feil... Om FO mener at dette de gjør er forbudt så burde de ha klart å stoppet bloggerne for lenge siden.. Jeg bryr meg ikke om hva det står i innleggene. Om de har fått ett klesplagg og ikke skrevet sponset eller alt dette mange skriver om.. Mange av dere har vel snart sendt 1000 email til FO om dette. Å enda holder de på. Er vel ikke så nøye for FO heller FO er for små i forhold til antall saker. De kan ikke finkjemme det (nye) fenomenet blogging og søke feil. Nettopp derfor har det gått så langt, at bloggere kan bryte loven daglig. Det handler om brudd på loven, lovbrudd. Helt greit at du ikke bryr deg, det må du ikke. Du må heller ikke kommentere her. I motsetning til markedsføringsloven, som alle MÅ følge, er denne tråden FRIVILLIG å følge 22
Gjest Maxiomo Skrevet 20. mars 2015 #11062 Skrevet 20. mars 2015 (endret) Hva med å svare på det jeg faktisk spurte om? men hva f... Vil du at jeg skriver da.... Tåler du virkelig ikke att jeg har min mening? Er det kun deg vi skal følge... Endret 21. mars 2015 av Bond
minimymlen Skrevet 20. mars 2015 #11063 Skrevet 20. mars 2015 (endret) men hva f... Vil du at jeg skriver da.... Tåler du virkelig ikke att jeg har min mening? Er det kun deg vi skal følge... Så patetisk Jeg stilte deg et spørsmål der jeg ba om meningen din. Jeg kan ikke se at du svarte på det spørsmålet. Endret 21. mars 2015 av Bond 14
amadine Skrevet 20. mars 2015 #11064 Skrevet 20. mars 2015 (endret) Hvordan kan folk forsvare måten ho driver bloggen på? Det er en grunn til at markedsføringsloven finnes. Hvorfor er det så sabla vanskelig å merke innleggene riktig? Da hadde paret sluppet sletting og brannslukking. Endret 20. mars 2015 av amadine 8
mamsi Skrevet 20. mars 2015 #11065 Skrevet 20. mars 2015 (endret) men hjelper det at dere skriver side opp og side ned,finner masse masse ny feil hvert minutt hele døgnet rundt. Det må da gå Ann og få stoppet denne bloggerne om alt det hun gjør er så feil.. Ifølge dere er jo dette verdens undergang,men enda så gjør ikke FO noen ting. Du gjentar deg selv. Det er ikke verdens undergang. Vet du hva? Jo, det kommer til å hjelpe. Til sist er det de som ikke bryr seg om dette som taper på det. Etter hvert som bransjen profesjonaliseres vil det nok være litt flaut å bli assosiert med å være de som nektet å gjøre det riktig. Mange er opptatt av dette. Sjekk innen SoMe-kretser, folk VIL ha en endring. De flinke SoMe-folka jeg kjenner vil også dette til livs. Da blir noen surmaga kommentatorer her ikke så viktige. Endret 20. mars 2015 av mamsi 15
Gjest Cement Skrevet 20. mars 2015 #11066 Skrevet 20. mars 2015 Er regnskapet til slike firmaer (Treasures) offentlige? Ja, Treasures er et aksjeselskap (AS), og regnskapet er offentlig. Nøkkeltallinfo mm var gratis på proff.no tidligere, men må betales for nå. Jeg har ikke oversikt over andre nettsteder der du kan se nøkkeltallene.
LilleSnupp Skrevet 20. mars 2015 #11067 Skrevet 20. mars 2015 men hjelper det at dere skriver side opp og side ned,finner masse masse ny feil hvert minutt hele døgnet rundt. Det må da gå Ann og få stoppet denne bloggerne om alt det hun gjør er så feil.. Ifølge dere er jo dette verdens undergang,men enda så gjør ikke FO noen ting. Hør.. Det er bedt om din mening om brudd på markedsføringsloven og snik reklamen, ikke om brukerne her inne. Ser du forskjellen? 5
nåmåjeg Skrevet 20. mars 2015 #11068 Skrevet 20. mars 2015 (endret) Maxiomio eller hva nå du kaller deg. Og hvorfor beskytter du en bedrift så mye som du gjør om du ikke har et forhold til det? Ingen angriper personen CBE, men folk prøver å få stopp på den ukorekte måten de lurer folk på. Og om man ikke kommer noen veine med det, så la oss få skrive oss i mellom om det, fordi det er sikkelig irriterende å se hvordan de lurer folk på og man vil gjerne skrive fra seg med andre som ser det samme! Ville du beskyttet andre bedrifter like mye? Endret 21. mars 2015 av Bond 14
Gjest Cement Skrevet 20. mars 2015 #11069 Skrevet 20. mars 2015 (endret) kom jo ikke videre med Lindex som prøver å forklare PR- virksomheten, men tydelig at en del her inne ikke forstår hvordan det fungerer. Så er det denne smoothie produsenten som driver å samarbeider og snikreklamerer ifølge horden her inne. De har ingen bevis på at Caroline ikke har sendt produktet tilbake og de har ingen bevis på at Lindex sponser Caroline. Det hjelper ikke hva som blir forklart de, de har svaret på hva som foregår. Her kommer subjektive " bevis" på løpende bånd. Interessant. Hvordan fungerer det? Hva er egentlig omfanget av klesutlån til bloggere som vil gi merkevaren redaksjonell omtale, og hvor mye redaksjonell omtale kreves for at bloggeren fortsatt skal få låne klær? Endret 21. mars 2015 av Bond
Gjest Sunniva82 Skrevet 20. mars 2015 #11070 Skrevet 20. mars 2015 Det bildet er det mye mistenkelig snikreklame på. Smoothien. Drikkeflasken med har andre bloggere fått tilsendt gratis (bl.a.Komikerfrue som har lagt ut bilde og takket firmaet som heter Bare Rips). Klær og sko fra getinspired. Headsetet er det også andre bloggere dom har fremhevet som "sin favoritt" og lagt ut bilder av. Treningsballen, hvem vet? Men det er jo ikke rart man tenker sitt... Jeg mener å ha sett at cbe selv har svart en leser i et kommentarfelt at flasken med navnet hennes på hadde hun fått tilsendt. Den sendte hun kanskje også tilbake da, og kjøpte ny selv? Eller lånte? Ikke at det er så farlig isolert sett. Men det viser jo at de kunne spart seg smoothieeventyret de fant på som bortforklaring. Klærne fra Ganni er sikkert også sponset og neppe sendt tilbake. Mange bloggere som gjør det samme, og sikkert Tone Damli som ble nevnt av andre, og som også skor seg på unge fans. Men cbe er interessante også på grunn av den makeløst dårlige håndteringen. Er så morsomt hvordan de fortsetter å lyve og å nekte å innrømme en eneste feil. Hva med å bare "oi, litt stress å få med seg alle nye regler gitt, jeg tenkte jo bare at... men fra nå av skal jeg legge om praksis, for jeg ser jo at dette er viktig, takk for konstruktiv kritikk" osv. Det er sånne bloggere som eier fremtiden. 12
Gjest Maxiomo Skrevet 20. mars 2015 #11071 Skrevet 20. mars 2015 (endret) Maxiomio eller hva nå du kaller deg. Og hvorfor beskytter du en bedrift så mye som du gjør om du ikke har et forhold til det? Ingen angriper personen CBE, men folk prøver å få stopp på den ukorekte måten de lurer folk på. Og om man ikke kommer noen veine med det, så la oss få skrive oss i mellom om det, fordi det er sikkelig irriterende å se hvordan de lurer folk på og man vil gjerne skrive fra seg med andre som ser det samme! Ville du beskyttet andre bedrifter like mye? jeg har opplevd noe av det samme som cbe har.. blitt tråkket på. Fremmede kom hjem til huset vårt og truet oss.. dette tok nesten livet av meg og vi måtte ta med barna og flytte til ett annet sted,. Alt dette fordi noen mennesker mente vi gjordefeil. Vi drev en butikk. Enda vi hadde advokat og alt på det tørre. Men folk er så ille der ute. Mange gjør alt de kan for å knekke deg. Jeg får vondt langt inne i hjerte med tanke på hvordan folk oppfører seg. Jeg klarte å komme meg på bena igjen etter all motgang og truing Endret 21. mars 2015 av Bond
pøbelsara Skrevet 20. mars 2015 #11072 Skrevet 20. mars 2015 (endret) jeg har opplevd noe av det samme som cbe har.. blitt tråkket på. Fremmede kom hjem til huset vårt og truet oss.. dette tok nesten livet av meg og vi måtte ta med barna og flytte til ett annet sted,. Alt dette fordi noen mennesker mente vi gjordefeil. Vi drev en butikk. Enda vi hadde advokat og alt på det tørre. Men folk er så ille der ute. Mange gjør alt de kan for å knekke deg. Jeg får vondt langt inne i hjerte med tanke på hvordan folk oppfører seg. Jeg klarte å komme meg på bena igjen etter all motgang og truing så trist. Det høres fælt ut. Men ser du ikke at den historien CBE fortalte om han gale mannen som var besatt av henne og det at vi mener at hun må følge norsk lov- og regelverk, ikke er det samme? Hun har ikke noe frikort i forhold til å følge reglene som gjelder for å selge reklame fordi noen har vært slemme mot henne før. Hun har ikke lov til å lyve fordi noen har vært slemme mot henne før, heller. Hun har lov til å bli lei seg og sint når noen er ekle mot henne, men det har virkelig ikke noe sammenheng med at hun må gjøre jobben sin ordentlig. Endret 20. mars 2015 av pøbelsara 23
minimymlen Skrevet 20. mars 2015 #11073 Skrevet 20. mars 2015 jeg har opplevd noe av det samme som cbe har.. blitt tråkket på. Fremmede kom hjem til huset vårt og truet oss.. dette tok nesten livet av meg og vi måtte ta med barna og flytte til ett annet sted,. Alt dette fordi noen mennesker mente vi gjordefeil. Vi drev en butikk. Enda vi hadde advokat og alt på det tørre. Men folk er så ille der ute. Mange gjør alt de kan for å knekke deg. Jeg får vondt langt inne i hjerte med tanke på hvordan folk oppfører seg. Jeg klarte å komme meg på bena igjen etter all motgang og truing Men ble du tatt for noe kriminelt? Er vel det som er poenget når du mener alt er greit så lenge man ikke blir tatt? 7
Sinnamii Skrevet 20. mars 2015 #11074 Skrevet 20. mars 2015 (endret) Muligens et dumt spørsmål, men i magasiner og tv-programmer brukes det ofte en stor P som angir at det er produktplassering, kunne CBE sluppet unna med det samme? Altså ha en liten notis øverst og nederst på bloggen om hva P-en betyr (ikke hvert blogginnlegg, men f eks i et hjørne i banneret eller lignende) for så å bare merke de aktuelle bildene med en P? Noen som vet? Edit: skrivefeil Endret 20. mars 2015 av Sinnamii 3
Kollontaj Skrevet 20. mars 2015 #11075 Skrevet 20. mars 2015 Skjønner at du er en såret sjel, Maxiomo, da er det lett å lese noe annet inn i denne tråden enn det det er. Det er absolutt ingen likhetspunkter mellom bedriften Treasures forretningsmetoder og det du har opplevd. Kanskje du ikke burde være i denne tråden når du reagerer så følelsesmessig? 15
Gjest Maxiomo Skrevet 20. mars 2015 #11076 Skrevet 20. mars 2015 (endret) Men ble du tatt for noe kriminelt? Er vel det som er poenget når du mener alt er greit så lenge man ikke blir tatt? Nå har jeg sagt ifra att de skal slette meg fra kg... jeg synes all den dritten som blir skrevet her inne,blir for mye.. hadde jeg fortsatt og bo der jeg bodde med alle som ville tråkke meg ned i søla,da hadde jeg ikke klart meg.. men kos dere for all del her inne ,med og finne nye feil time etter time.. håper dere sitter litt og har det hyggelig med familien også.bare tenk dere om... husk at noen personer kan være veldig hårsåre... ikke hold på så folk gjør noe dumt. Endret 20. mars 2015 av Maxiomo
Rabben05 Skrevet 20. mars 2015 #11077 Skrevet 20. mars 2015 (endret) Maxiomio eller hva nå du kaller deg. Og hvorfor beskytter du en bedrift så mye som du gjør om du ikke har et forhold til det? Ingen angriper personen CBE, men folk prøver å få stopp på den ukorekte måten de lurer folk på. Og om man ikke kommer noen veine med det, så la oss få skrive oss i mellom om det, fordi det er sikkelig irriterende å se hvordan de lurer folk på og man vil gjerne skrive fra seg med andre som ser det samme! Ville du beskyttet andre bedrifter like mye? Hvorfor skriver du om en bedrift som du ikke har ett forhold til? Skikkelig irriterende å se assåååå...ville du beskyttet andre bedrifter like mye? Det er mange bedrifter du kunne satt mere fokus på enn CBE, vil du ha tips? Vil du ikke ha reklame så kom deg til h.....vekk fra alle som driver med reklame... TV, RADIO, UKEBLAD, ja såkalt dette forumet her kalt Kvinnneguiden? Det bugner over med reklame på deres sider... Har dere tenkt på det? Skal dere se nærmere på det? Er det ikke litt snodig at dere er en reklameplaket for Kvinneguiden dere som er som imot CBE? Dere må våkne opp og se at dere er ikke så reklamefri egentlig? Dere reklamerer alle for Kvinneguidens annonser, hehe Endret 21. mars 2015 av Bond
Vitulina Skrevet 20. mars 2015 #11078 Skrevet 20. mars 2015 (endret) Nå har jeg sagt ifra att de skal slette meg fra kg... jeg synes all den dritten som blir skrevet her inne,blir for mye.. hadde jeg fortsatt og bo der jeg bodde med alle som ville tråkke meg ned i søla,da hadde jeg ikke klart meg.. men kos dere for all del her inne ,med og finne nye feil time etter time.. håper dere sitter litt og har det hyggelig med familien også. Det er ikke gøy å være i noens søkelys, men mener du at det er greit å holde på som de gjør? Alle andre skal følge norsk lov, men ikke forfatteren og medeier av en av norges største blogger over mange år? Hva med de andre bloggerne som heller ikke følger hennes eksempel og som også bryter norsk lov? Skal man bare diskutere de små, men la de med mest innflytelse og påvirkningskraft være bare fordi det ikke er lov å diskutere noe som helst så lenge mennesker er involvert? Det er leit å høre at folk opplever urettmessig motgang, men slik er nå livet. Å ha kunder i dagens samfunn er vanskelig, det er mange kanaler og man kan komme med direkte tilbakemeldinger som ikke kan redigeres bort. Internettet skjuler ingenting. Derfor er det desto viktigere å ha en ren sti og ikke bevisst bryte norsk lov som åpenbart provoserer svært mange. Jeg synes saken med Hval sjokolade er et godt eksempel på forbrukermakt og handelsopprør, vi liker ikke å bli lurt. Og vi liker enda mindre å bli lurt gang på gang. Jeg heier på ærlige mennesker som vil gjøre verden til et bedre og mer ærlig sted. Endret 21. mars 2015 av Bond 19
troikaen Skrevet 20. mars 2015 #11079 Skrevet 20. mars 2015 Regnskapstall: http://www.bdb.no/bedriftsinfo/Treasures/Regnskap 5
Rabben05 Skrevet 20. mars 2015 #11080 Skrevet 20. mars 2015 Avsporinger og gjentakende persondebatt kan føre til at du blir utestengt, jeg tror ikke at du trenger å be om det. Det er ikke gøy å være i noens søkelys, men mener du at det er greit å holde på som de gjør? Alle andre skal følge norsk lov, men ikke forfatteren og medeier av en av norges største blogger over mange år? Hva med de andre bloggerne som heller ikke følger hennes eksempel og som også bryter norsk lov? Skal man bare diskutere de små, men la de med mest innflytelse og påvirkningskraft være bare fordi det ikke er lov å diskutere noe som helst så lenge mennesker er involvert? Det er leit å høre at folk opplever urettmessig motgang, men slik er nå livet. Å ha kunder i dagens samfunn er vanskelig, det er mange kanaler og man kan komme med direkte tilbakemeldinger som ikke kan redigeres bort. Internettet skjuler ingenting. Derfor er det desto viktigere å ha en ren sti og ikke bevisst bryte norsk lov som åpenbart provoserer svært mange. Jeg synes saken med Hval sjokolade er et godt eksempel på forbrukermakt og handelsopprør, vi liker ikke å bli lurt. Og vi liker enda mindre å bli lurt gang på gang. Jeg heier på ærlige mennesker som vil gjøre verden til et bedre og mer ærlig sted. Livet er å ha respekt for hverandre!! Ikke å trive med hets på ett forum.... Om noen bedrifter gjør feil, så er det andre instanser som skal kontrollere det, ikke noen andre!! 1
Fremhevede innlegg