Gjest Sunniva82 Skrevet 20. mars 2015 #10961 Skrevet 20. mars 2015 (endret) Noen tanker: legger merke til at Lindex skriver at de LÅNER ut kolleksjoner. Det at de sier låne er nok for at bloggere og andre skal slippe å oppgi det til beskatning. Meget kreativt. Tipper de låner det til det er utslitt eller har gått av moten da. En annen ting er at jeg får forståelsen av at de holder events for bloggere gjennom et byrå. Kan det være slik at cbe og andre har deltatt på dette i oslo og reist hjem med posevis av klær? Tipper som andre at det dukker opp flere barneklær fremover. En relatert ting. Kan noen huske at cbe har nevnt for lenge siden at hun skulle starte et samarbeid med opplysningskontoret for fisk, laks eller lignende? Jeg tipper det er derfor hun har så mange lakseoppskrifter. Dette er heller ikke merket. Husker hun skrev etter en av avsløringene at hun ville gjennomgå alle samarbeid så lesere alltid skulle vite hvor de hadde henne. Det glemte hun visst. Endret 20. mars 2015 av Sunniva82 16
Vitulina Skrevet 20. mars 2015 #10962 Skrevet 20. mars 2015 Noen tanker: legger merke til at Lindex skriver at de LÅNER ut kolleksjoner. Det at de sier låne er nok for at bloggere og andre skal slippe å oppgi det til beskatning. Meget kreativt. Tipper de låner det til det er utslitt eller har gått av moten da. En annen ting er at jeg får forståelsen av at de holder events for bloggere gjennom et byre. Kan det være slik at cbe og andre har deltatt på dette i oslo og reist hjem med posevis av klær? Tipper som andre at det dukker opp flere barneklær fremover. En relatert ting. Kan noen huske at cbe har nevnt for lenge siden at hun skulle starte et samarbeid med opplysningskontoret for fish, laks eller linen de? Jeg tipper det er derfor hun har så mange lakseoppskrifter. Dette er heller ikke merket. Husker hun skrev etter en av avsløringene at hun ville gjennomgå alle samarbeid så lesere alltid skulle vite hvor de hadde henne. Det glemte hun visst. Ja, det er normalt for Lindex å selge brukte klær, selvfølgelig er de bare til låns. Fashioncherry kjørte en liten stund samme stil, etter å ha fått advarsel fra FO, og i en kort stund merket hun sponsede plagg som "lånt". De samme plaggene fant man for øvrig til salgs på bloggerens bloppis til nokså stive priser. Men igjen, de leverer sikkert tilbake litt cash til agenturer og klesprodusenter, dette er IKKE fishy. 10
Gjest Bergensia Skrevet 20. mars 2015 #10963 Skrevet 20. mars 2015 All ære til deg--det var du som fant kommentaren fra Froosh og spottet produktet i innlegget! Jeg hadde aldri bemerket det selv. Haha, takk! Jeg reagerte nå jeg så hva de skrev og hennes svar og tenkte jeg skulle følge med om det dukket noe opp fra Froosh. Og så sannelig! Igjen dette handler om at folk som får goder/penger/produkter SKAL gjøre jobben sin, det er ikke urimelig å forvente.
Gjest Zeitgeist Skrevet 20. mars 2015 #10964 Skrevet 20. mars 2015 Noen tanker: legger merke til at Lindex skriver at de LÅNER ut kolleksjoner. Det at de sier låne er nok for at bloggere og andre skal slippe å oppgi det til beskatning. Meget kreativt. Tipper de låner det til det er utslitt eller har gått av moten da. En annen ting er at jeg får forståelsen av at de holder events for bloggere gjennom et byrå. Kan det være slik at cbe og andre har deltatt på dette i oslo og reist hjem med posevis av klær? Tipper som andre at det dukker opp flere barneklær fremover.En relatert ting. Kan noen huske at cbe har nevnt for lenge siden at hun skulle starte et samarbeid med opplysningskontoret for fisk, laks eller lignende? Jeg tipper det er derfor hun har så mange lakseoppskrifter. Dette er heller ikke merket. Husker hun skrev etter en av avsløringene at hun ville gjennomgå alle samarbeid så lesere alltid skulle vite hvor de hadde henne. Det glemte hun visst. Her er linken til det innlegget: http://carolinebergeriksen.no/2014/02/26/oppskrift-onsdag-laks-med-sitron/ (Jada, jeg skal lære meg å ta skjermdump)
LilleSnupp Skrevet 20. mars 2015 #10965 Skrevet 20. mars 2015 Jeg er imponert over dere! Synes det er flott at det tas tak og skaffes bevis slik at det ikke kan avfeies som spekulasjoner! Bøyer meg i hatten! 7
Nora Nordbo Skrevet 20. mars 2015 #10966 Skrevet 20. mars 2015 Her er linken til det innlegget: http://carolinebergeriksen.no/2014/02/26/oppskrift-onsdag-laks-med-sitron/ (Jada, jeg skal lære meg å ta skjermdump) Her. 5
pøbelsara Skrevet 20. mars 2015 #10967 Skrevet 20. mars 2015 Jepp. Dette er en sak. Det handler om flere enn fotballfrue og mange produkter/forhandlere. Dette er en ganske interessant sak. Media burde være interessert. 13
Gjest Zeitgeist Skrevet 20. mars 2015 #10968 Skrevet 20. mars 2015 (endret) Her. Merci beaucoup, tu belle! Tusen hjertelig takk! ( Edit: Fransk er ikke tillatt på KG Endret 20. mars 2015 av Zeitgeist
LilleSnupp Skrevet 20. mars 2015 #10969 Skrevet 20. mars 2015 Jepp. Dette er en sak. Det handler om flere enn fotballfrue og mange produkter/forhandlere. Dette er en ganske interessant sak. Media burde være interessert. Tenker dette er noe for Forbrukerinspektørene eller Tv2 hjelper deg med vinklingen mot bedriftene og deres ansvarsfraskrivelse. 9
LilleSnupp Skrevet 20. mars 2015 #10970 Skrevet 20. mars 2015 Merci beaucoup, tu belle! Så har vi jo laksesalaten fra 18. mars. 4
Vitulina Skrevet 20. mars 2015 #10972 Skrevet 20. mars 2015 Tenker dette er noe for Forbrukerinspektørene eller Tv2 hjelper deg med vinklingen mot bedriftene og deres ansvarsfraskrivelse. Brennpunkt. De går mye mer i dybden. Og i stedet for å ha fokus på Fotballfrue som stadig driter seg ut, så kan man ha et litt mer helhetlig fokus på produktplassering i blogger og ikke minst skjult reklame. Men klart, man finner knapt bedre eksempler enn disse rosabloggerne, så de ville jo blitt brukt. MEN, NRK har nok mange saker på vent. 10
Gjest Bergensia Skrevet 20. mars 2015 #10973 Skrevet 20. mars 2015 Brennpunkt. De går mye mer i dybden. Og i stedet for å ha fokus på Fotballfrue som stadig driter seg ut, så kan man ha et litt mer helhetlig fokus på produktplassering i blogger og ikke minst skjult reklame. Men klart, man finner knapt bedre eksempler enn disse rosabloggerne, så de ville jo blitt brukt. MEN, NRK har nok mange saker på vent. Og etter ski-VM har de ikke råd til en dritt. Jeg tenker VG?
LilleSnupp Skrevet 20. mars 2015 #10974 Skrevet 20. mars 2015 Går vi mot en stille helg med heftig sletting, evnt merking av gamle innlegg? Eller må vi vente til media interesserer seg for saken og ber om uttalelse fra paret? 6
Gjest Zeitgeist Skrevet 20. mars 2015 #10975 Skrevet 20. mars 2015 Og etter ski-VM har de ikke råd til en dritt. Jeg tenker VG? Hva med Dagbladet? Samme journalisten som utførte dette intervjuet: http://www.kjendis.no/2015/01/29/kjendis/caroline_berg_eriksen/fotballfrue/blogg/lars_kristian_eriksen/37412854/
SusieDerkins Skrevet 20. mars 2015 #10976 Skrevet 20. mars 2015 Og etter ski-VM har de ikke råd til en dritt. Jeg tenker VG? De har vel sine egne svin i den samme skogen med minmotesaken. Ville heller tenkt Dagbladet kanskje? 7
Gjest Zeitgeist Skrevet 20. mars 2015 #10977 Skrevet 20. mars 2015 Går vi mot en stille helg med heftig sletting, evnt merking av gamle innlegg? Eller må vi vente til media interesserer seg for saken og ber om uttalelse fra paret? Selv om det skulle bli sletting og merking over en lav sko, så er tatt såpass mange skjermdumper at det vil bare fremstå som en indirekte skyldserkjennelse. I tillegg kommer muligheten til å se redigeringshistorikken på IG og FB. Men det ville jo ikke være første gang CBE og LKE har måttet tilbringe helga med større slette- og sperreaksjoner ...
LilleSnupp Skrevet 20. mars 2015 #10978 Skrevet 20. mars 2015 Selv om det skulle bli sletting og merking over en lav sko, så er tatt såpass mange skjermdumper at det vil bare fremstå som en indirekte skyldserkjennelse. I tillegg kommer muligheten til å se redigeringshistorikken på IG og FB. Men det ville jo ikke være første gang CBE og LKE har måttet tilbringe helga med større slette- og sperreaksjoner ... Både CBE og LKE leser her inne, i tillegg til at fansen informerer de fortløpende. Må innrømme jeg er litt spent på LKE og CBE sine reaksjon ift det som står her og er lagt ved av skjermdumper. 2
el-len Skrevet 20. mars 2015 #10979 Skrevet 20. mars 2015 (endret) De kam ihvertfall spare seg for å slette alt av snikreklamering på IG, jeg har tatt skjermdumper av alt jeg har kommet over. Og det var mye. Har flere eksempler som likner på Froosh-saken, fra diverse produsenter. Legger ut senere :-) Edit: sånn for å komme i forkjøpet. Nei, jeg er ikke arbeidsledig, og nei, det tar faktisk ikke særlig lang tid når man vet hva man skal se etter. Endret 20. mars 2015 av el-len 20
Gjest Bergensia Skrevet 20. mars 2015 #10980 Skrevet 20. mars 2015 Hva med Dagbladet? Samme journalisten som utførte dette intervjuet: http://www.kjendis.no/2015/01/29/kjendis/caroline_berg_eriksen/fotballfrue/blogg/lars_kristian_eriksen/37412854/ Da har jeg skrevet mail til denne journalisten, now we wait
Fremhevede innlegg