Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Bergensia
Skrevet

Bra, sendt tips og skjermbilde til FO nå! Dette var litt for tilfeldig, ihvertfall når det står tydelig at hun har mottatt produkter fra dem og så bruker et produkt fra dem i et innlegg.

Men, hey, kanskje hun har kjøpt denne selv og brukte flasken i innlegget.

Tidens lykketreff for Froosh da! :danse:

Bare for å teste la jeg inn en kommentar om dette på innlegget, og nå er den borte.

Videoannonse
Annonse
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Allerde i 2013 sa jo Lke at det var naivt å tro at man kunne få gratisreklame i bloggen bare ved å sende gratisprodukter til dem. http://www.dn.no/talent/2013/10/18/blogget-for-28-millioner-i-fjor

Så rørende at de har skiftet mening for lindex' skyld.

Jeg bet meg merke i denne uttalelsen:

Nå vet de blant annet hva de skal gjøre om det dukker opp en flaske kokosvann på døra.

– Det skjer hele tiden, noen leverer for eksempel en vognpose, vi ser på hverandre «Er det du som har kjøpt den? Nei?». Da er det noen som har sendt den til oss for å få gratisreklame. Jeg synes det er uredelig av store bedrifter å sende ut i hytt og gevær, yngre bloggere føler nok på at de må omtale det, sier Lars-Kristian Eriksen.

fra DN-artikkelen Blogget for 2,8 millioner i fjor

Uredelig? Hahaha, ja, det var rette mannen som uttalte seg ...

Skrevet (endret)

Jeg bet meg merke i denne uttalelsen:

fra DN-artikkelen Blogget for 2,8 millioner i fjor

Uredelig? Hahaha, ja, det var rette mannen som uttalte seg ...

Og "yngre bloggere føler nok at de må omtale det".

Vel, hans egen kone takket pent for å ha mottatt smoothie-nyhetene fra Froosh, og vips, var de avbildet på bloggen, gitt.

Så det gjelder åpenbart ikke bare "yngre bloggere".

Endret av 9na
  • Liker 16
Gjest Bergensia
Skrevet (endret)

Fra DN-intervjuet pøbelsara linket til over her

og "yngre bloggere føler nok at de må omtale det".

Vel, hans egen kone takket pent for å ha mottatt smoothie-nyhetene fra Froosh, og vips, var de avbildet på bloggen, gitt.

Og kommentaren som spør om hvorfor blir slettet. Merkelig det der.

Endret av Bergensia
Skrevet

Tråden ryddet for spekulasjoner, posting av skjermbilder på KG, samt noen svar

Bond, forumansvarlig

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Stemmer. Overså den i farten.

Forresten, er det noen som vet hvilke annonsører som trakk seg etter kommentarjukset ble avdekket?

Gjest Bergensia
Skrevet (endret)

Og nå linker Froosh Norge til CBE sitt innlegg på sin facebook side! Fysøren, de er så sleipe!

Eller som de selv skiver; utrolig morro med sånne flotte innlegg

https://www.facebook.com/frooshnorge?fref=nf

Endret av Bergensia
Skrevet

Man skal ikke se bort fra at bloggere får betalt får å "bake inn" produkter i innlegg som ikke er merket, FF hadde jo selv dette på sin "meny" da hun ublunt sendte ut prislister hist og pist. Jeg kan se at det er fordelaktig å motta gratis klær til seg selv og barn, spesielt når man driver en blogg hvor mange innlegg baserer seg på forbuk av klær, men en smoothie? Not so much.

Men hva sier FF til dette selv da, siden hun er tatt med buksene nede atter en gang?

• Liker 8
Gjest Bergensia
Skrevet (endret)

Man skal ikke se bort fra at bloggere får betalt får å "bake inn" produkter i innlegg som ikke er merket, FF hadde jo selv dette på sin "meny" da hun ublunt sendte ut prislister hist og pist. Jeg kan se at det er fordelaktig å motta gratis klær til seg selv og barn, spesielt når man driver en blogg hvor mange innlegg baserer seg på forbuk av klær, men en smoothie? Not so much.

Men hva sier FF til dette selv da, siden hun er tatt med buksene nede atter en gang?

Og DER slettet Froosh Norge linken til CBE sitt innlegg og kommentaren sin på instagram.

edit: noe har hatt en liten slettejobb.

Skal vi si

KG-kjerringer: 3

CBE as: 0

?

Endret av Bergensia
Skrevet

Og nå linker Froosh Norge til CBE sitt innlegg på sin facebook side! Fysøren, de er så sleipe!

Eller som de selv skiver; utrolig morro med sånne flotte innlegg

https://www.facebook.com/frooshnorge?fref=nf

Det har fått flere kommentarer om manglende merking, ser jeg.

• Liker 5
Skrevet

Og vips var innlegget til Froosh på FB borte...

:murvegg:

• Liker 5
Skrevet

Og DER slettet Froosh Norge linken til CBE sitt innlegg og kommentaren sin på instagram.

edit: noe har hatt en liten slettejobb.

Skal vi si

KG-kjerringer: 3

CBE as: 0

?

Profesjonell bedrift, det der :laugh:

• Liker 11
Gjest Bergensia
Skrevet

Profesjonell bedrift, det der :laugh:

Det er noe råttent i frukthagen, for å si det slik.

Skrevet

Nei, sannelig, der rakk de å slette hele innlegget! Det gikk fort, du.

• Liker 8
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Er det noen som rakk å ta skjermdump?

Skjønner disse bedriftene ikke at de ødelegger kun for seg selv med disse kneblingsforsøkene? De fremstår jo som tvers igjennom useriøse.

De gis ypperlige muligheter til å forbedre sin egen troverdighet, til å se til at annonsører merker produktene deres i samsvar med lovverket, til å fremstå som redelige.

Jo flere slike forhold som det vi nettop så som avdekkes, jo mer useriøs virker hele bransjen. Og etterhvert vil en jo anta at såvel Markedsrådet såvel som Skatteetaten får snusen i dette. Og da blir det jo riktig morsomt ...

Skrevet

Nei, sannelig, der rakk de å slette hele innlegget! Det gikk fort, du.

Ja, takk! Jeg rakk akkurat å twitre skjermdump, så var det det slettet.

Her - før og etter.

• Liker 19
Gjest Bergensia
Skrevet

Ja, takk! Jeg rakk akkurat å twitre skjermdump, så var det det slettet.

Her - før og etter.

Flott Nora! Du er kjapp! :blomst:

Jeg tok en skjermdump i går når jeg husket jeg hadde lest kommentaren på ig og stusset litt når jeg så flasken på innlegget om kokosbollene....

Skrevet

Flott Nora! Du er kjapp! :blomst:

Jeg tok en skjermdump i går når jeg husket jeg hadde lest kommentaren på ig og stusset litt når jeg så flasken på innlegget om kokosbollene....

All ære til deg--det var du som fant kommentaren fra Froosh og spottet produktet i innlegget! Jeg hadde aldri bemerket det selv.

:blomst::blomst::blomst:

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...