Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

... trykka feil, skulle skrive dette som svar til en annen :-) Endrer det.

Endret av mamsi
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker ikke nødvendigvis at sjalusi er motivasjonen, men at all denne interessen (og med interesse mener jeg villigheten til å bruke timesvis på å studere bloggen og å utøve motstand her og i andre kanaler) handler mer om personen CBE enn bedriften CBE tror jeg nok.

Det var noen som stilte spørsmålet om hvorvidt man kan si at Lindex eller f.eks Kar Lagerfeld (som var eksempelet som ble brukt) ble mobbet dersom de ble utsatt for kritikk. Nei, men dersom et internettforum hadde over tusen sider med kritikk av Lindex eller KL (da regner jeg også med Den Store Fotballfruetråden med over 600 sider i tillegg til denne hvor omtrent 30 % blir moderert bort) så må man kunne si at interessen for Lindex var spesiell. Om en gruppe privatpersoner brukte mye fritid på å nitidig kritisere og studere alle aspekter ved Karl Lagerfelds liv og virke ville nok de fleste tolket dette som en form for personlig vendetta mot Lagerfeld. Stikkordet her er privatperson. Om en journalist gjør det er det som regel vedkommendes jobb.

Vet du, jeg trenger ikke bruke timevis på å studere bloggen hennes. Den består for det meste av uhyre enkel tekst, en del bilder og annonselenker. Det er ikke det å studere bloggen som tar tid, men jeg innrømmer gjerne at det jeg har skrevet her inne og på min side har tatt litt tid. Årsaken til at jeg bryr meg om dette, er at jeg er så opptatt av blogging og sosiale medier, jeg VIL ikke at rosabloggerne skal ødelegge og tåkelegge dette.

En ting er uansett denne tråden. Men jeg har jo sett det i kommentarfeltet hennes også, at de som kritiserer veldig lett får høre at de er sjalu og misunnelige. Jeg synes det er interessant, for da har det ikke noe med lange tråder og diskusjoner å gjøre, men at det er så lett å dra sjalu-kortet. Er det fordi hun er pen? At hun har god råd? De kan ikke avfeie all form for kritikk ved at folk er sjalu på ansikt, kropp og penger? Dessuten tror jeg de færreste er så veldig sjalu :-) Jeg er i alle fall ikke det.

Det du sier om privatpersoner er litt merkelig. Overalt i samfunnet har vi personlig engasjement, enten det er politisk, at vi mener noe om konflikter, at vi er for eller mot reklamemerking, løshår eller palmeolje. Saken med CBE er litt spesiell fordi de velger å være så fraværende i diskusjonen. De lar bare folk holde på, som de sier. Andre bedrifter som hadde totalneglisjert kritikk ville ha vært like kritisert, det er jeg helt sikker på.

• Liker 19
Skrevet

Vet du, jeg trenger ikke bruke timevis på å studere bloggen hennes. Den består for det meste av uhyre enkel tekst, en del bilder og annonselenker. Det er ikke det å studere bloggen som tar tid, men jeg innrømmer gjerne at det jeg har skrevet her inne og på min side har tatt litt tid. Årsaken til at jeg bryr meg om dette, er at jeg er så opptatt av blogging og sosiale medier, jeg VIL ikke at rosabloggerne skal ødelegge og tåkelegge dette.

En ting er uansett denne tråden. Men jeg har jo sett det i kommentarfeltet hennes også, at de som kritiserer veldig lett får høre at de er sjalu og misunnelige. Jeg synes det er interessant, for da har det ikke noe med lange tråder og diskusjoner å gjøre, men at det er så lett å dra sjalu-kortet. Er det fordi hun er pen? At hun har god råd? De kan ikke avfeie all form for kritikk ved at folk er sjalu på ansikt, kropp og penger? Dessuten tror jeg de færreste er så veldig sjalu :-) Jeg er i alle fall ikke det.

Det du sier om privatpersoner er litt merkelig. Overalt i samfunnet har vi personlig engasjement, enten det er politisk, at vi mener noe om konflikter, at vi er for eller mot reklamemerking, løshår eller palmeolje. Saken med CBE er litt spesiell fordi de velger å være så fraværende i diskusjonen. De lar bare folk holde på, som de sier. Andre bedrifter som hadde totalneglisjert kritikk ville ha vært like kritisert, det er jeg helt sikker på.

Vel du glemmer at CBE/LKE også har høstet en mengde kritikk her på forumet når de har svart kritikerne. Det være seg med innlegg på bloggen, i kommentarfeltet (da tenker jeg på tilsvar under eget navn, ikke de falske kommentarene) og når LKE har deltatt i diskusjoner om CBE på fb, i andre bloggeres kommentarfelt, og i kommentarfelt under artikler som er skrevet om dem. For da har det også vært feil, og argumentet har vært at de må jo skjønne at folk ikke liker dem når de faktisk svarer på kritikken som blir fremsatt om dem!

• Liker 2
Skrevet

Vel du glemmer at CBE/LKE også har høstet en mengde kritikk her på forumet når de har svart kritikerne. Det være seg med innlegg på bloggen, i kommentarfeltet (da tenker jeg på tilsvar under eget navn, ikke de falske kommentarene) og når LKE har deltatt i diskusjoner om CBE på fb, i andre bloggeres kommentarfelt, og i kommentarfelt under artikler som er skrevet om dem. For da har det også vært feil, og argumentet har vært at de må jo skjønne at folk ikke liker dem når de faktisk svarer på kritikken som blir fremsatt om dem!

Fordi 90% av svarene de kommer med er tåkelegging, halvsannheter, ansvarsfraskrivelse og nye versjoner av gamle forklaringer.

• Liker 22
Gjest CecilieX
Skrevet

Til deg/dere som mener at dette handler om personangrep og hetsing/mobbing. Jeg synes mine meddebatanter er flinke til å skille mellom personen CBE og business. Og det er viktig å skille mellom dette, for at debatten og forumet skal bli tatt seriøst. For min egen del så kan jeg innrømme at det det ligger noen følelser i bunnen her når jeg engasjerer meg, men det er dog ikke misunnelse. Det er opplevelsen av å ha blitt grundig lurt som har resultert i dette engasjementet. Ja, jeg er sint, og det er den følelsen som nok skinner igjennom. Jeg kunne ikke drømme om å uttale meg om personen CBE sin kropp/utseende/barn ...fyll inn. Men samtidig er jeg nok sint på personen for den måten som hun lurer leserne sine på. FYI: jeg var en flittig leser som koste meg med bloggen før...Det er altså handlingene jeg er ute etter. Og dette sinnet letter ikke når jeg opplever at man hever seg over regler og kritikk som er berettiget.

Skrevet

Alle kommentarer som forsøker å forklare KG's agenda eller stille fansen noen kritiske spørsmål blir luket bort.

Når folk ikke klarer å se forskjell på privatpersonen CBE og bloggen CBE kan man ikke forvente at de har noen konkrete meninger om Forbrukerombudets rettningslinjer.

Ikke en gang Caroline selv greier det. Det sier seg jo selv når hun sitter og forsvarer sine handlinger med at "folk ser på bloggen min som en stor bedrift, men jeg er jo bare privatpersonen Caroline".

• Liker 14
Skrevet

Ser nå at innlegget på bloggen om kimonoen har fått en kraftig make over hva gjelder kommentarfeltet. I går var det 50 kommentarer da jeg la inn en hvor jeg etterspurte litt åpenhet slik hun lovet etter sist skandale... Nå er der kun 43 kommentarer igjen og min ble ikke godkjent...

• Liker 12
Skrevet

Mamsi har fått svar fra Froosh. (Lenke til Facebook).

"Så du kan slappna av. För den här gången."

Er det greit å svare på den måten?

• Liker 16
Gjest Bloggleseren
Skrevet

Nei. Uproft. Men det har vi jo allerede skjønt ut fra sletteaksjonene deres, eller? De tar dessuten feil, bloggerne skal ikke bare oppgi at produktet kommer fra dem, men også at det er reklame.

Skrevet

Mamsi har fått svar fra Froosh. (Lenke til Facebook).

"Så du kan slappna av. För den här gången."

Arrogant og uprofesjonelt!

• Liker 16
Gjest Cement
Skrevet

Ikke en gang Caroline selv greier det. Det sier seg jo selv når hun sitter og forsvarer sine handlinger med at "folk ser på bloggen min som en stor bedrift, men jeg er jo bare privatpersonen Caroline".

Enig. Litt av problemet til Treasures og familien Berg Eriksen er også at de har valgt å kalle produktet sitt Caroline Berg Eriksen og deretter ikke skjønner at folk som er kritiske til produktet kaller det CBE eller Caroline Berg Eriksen selv om de blåser en lang marsj i privatpersonen.

Skrevet

Du kan slapna av. For den her gången. Hjelpes. Så uproft. :overrasket: sånn blir kundene veldig imponert av. :ironi:

• Liker 16
Gjest Bergensia
Skrevet

Arrogant og uprofesjonelt!

Med tanke på at de hadde brukt to av CBEs bilder på IG uten lov, slettet kommentarer på det opprinnelige innlegget, så hele innlegget, la det ut igjen og blokket den som skrev kommentarer og svarer slik? Fiffi tolkning av FO.

Noe er råttent i frukthagen.

Gjest Bergensia
Skrevet (endret)

Edit: jeg tok feil av hvilket innlegg som hadde blitt kommentert. Den jeg trodde hadde kommentert hadde blitt blokket etter det første innlegget, ikke det som ligger ute nå :blomst:

Endret av Bergensia
Skrevet (endret)

Forresten: har noen lagt igjen kommentar på Insta til CBE? Dersom de også driver massiv slettekampanje, begynner jo dette å bli relativt ironisk mtp oppførsel sist hun ble fersket og lovord om åpenhet.

Endret av Bond
  • Liker 13
Gjest Zeitgeist
Skrevet (endret)

Forresten: har noen lagt igjen kommentar på Insta til CBE? Dersom de også driver massiv slettekampanje, begynner jo dette å bli relativt ironisk mtp oppførsel sist hun ble fersket og lovord om åpenhet.

Nei, har det forekommet slettinger?

Endret av Zeitgeist
Skrevet

Nei, har det forekommet slettinger?

Eneste jeg vet om fra CBE sin side er fra innlegget om kimonoen på bloggen. Der var 50 kommentarer før jeg la igjen en helt saklig kommentar i går kveld. Nå er det 43 kommentarer og hun har heller ikke latt min gå gjennom.

Selv har jeg ikke kommentert på instagram, men man blir jo fristet når hun kjører så knallsterk sensur på bloggen. Lurte derfor på om noen her hadde lagt igjen, eller visste om, kommentarsletting på insta.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg kommenterte hos Froosh, rett før de slettet hele innlegget. De slettet også det andre bildet, men det har ligget i ukesvis uten at hun har reagert på det. Hvis de ikke har ht henne i bildet, er nok ikke det så greit å se, men hun har da beviselig ved minst to tilfeller reklamert for produktet deres, svært tydelig også.
Edit: på IG!

Endret av Bond
  • Liker 10
Skrevet

Jeg la også inn kommentarer der i går, de ble raskt slettet og jeg ble blokkert (!).

Det var et par andre som også hadde lagt inn liknende kommentarer (sprøsmål til firmaet Froosh), så det var ikke bare mamsi.

Skjermdump - to av kommentarerne til første innlegget - 1 og 2. Først slettet de kommentarer, senere hele innlegget.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Ja, veldig bra kommentar. Må være en av de beste jeg har sett. Lenke. Skjermdump.

Endret av Bond
  • Liker 11
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...