Gjest Bergensia Skrevet 21. mars 2015 #11121 Skrevet 21. mars 2015 (endret) Ja, veldig bra kommentar. Må være en av de beste jeg har sett. Lenke. Skjermdump.Veldig, veldig bra og spot on! Utrolig at den ikke ble slettet! Sikkert ammetåka som gjorde at den gikk under radaren😉 Endret 21. mars 2015 av Bergensia
minimymlen Skrevet 21. mars 2015 #11122 Skrevet 21. mars 2015 Ja, veldig bra kommentar. Må være en av de beste jeg har sett. Lenke. Skjermdump. Den er helt fantastisk, tar opp hele spekteret fra (den altfor vanlige) overvekt til behov for vektøkning for mor/barn og behov for fettlager for amming og setter i tillegg på dagsordenen at dette kan være skadelig "ideal" for de som leser det. Tommel opp!! Og som vi vet har jo dette blitt tatt som en bekymring av jordmødre (spesielt i Oslo-området) om at de frykter en treng der gravide helst skal være så tynne som mulig å føde små babyer: http://www.aftenposten.no/helse/--Slanking-har-nadd-helt-til-livmoren-7677345.html 11
Gjest Zeitgeist Skrevet 21. mars 2015 #11123 Skrevet 21. mars 2015 Er en rekke gode kommentarer i tillegg til HP sin. Jaja Mamsi - ditt alter ego har vært flittig
Nora Nordbo Skrevet 21. mars 2015 #11124 Skrevet 21. mars 2015 Den er helt fantastisk, tar opp hele spekteret fra (den altfor vanlige) overvekt til behov for vektøkning for mor/barn og behov for fettlager for amming og setter i tillegg på dagsordenen at dette kan være skadelig "ideal" for de som leser det. Tommel opp!! Og som vi vet har jo dette blitt tatt som en bekymring av jordmødre (spesielt i Oslo-området) om at de frykter en treng der gravide helst skal være så tynne som mulig å føde små babyer: http://www.aftenposten.no/helse/--Slanking-har-nadd-helt-til-livmoren-7677345.html Ja, det er sykt å se prestisje i å føde "tynne" barn. Finner ikke ord. 7
minimymlen Skrevet 21. mars 2015 #11125 Skrevet 21. mars 2015 Ja, det er sykt å se prestisje i å føde "tynne" barn. Finner ikke ord. Tilfellet med svømmedama var ekstremt i så måte. Ikke med tanke på barnets størrelse (for tidlig født), men behovet for å vise frem liten mage både før og etter fødsel. 3
9na Skrevet 21. mars 2015 #11126 Skrevet 21. mars 2015 (endret) Det at jeg gjennom min jobb i helsevesenet har kommet borti dette fenomenet var det som gjorde at jeg ble nysgjerrig på Fotballfrue og dette fitmums-fenomenet hun gjorde seg til del av, blant annet gjennom å lage en egen hashtag på Instagram (noe som stemmer dårlig med hennes utsagn om at hun syntes det var ubehagelig med fokus på egen kropp...) Endret 22. mars 2015 av Bond 13
Nora Nordbo Skrevet 21. mars 2015 #11127 Skrevet 21. mars 2015 Tilfellet med svømmedama var ekstremt i så måte. Ikke med tanke på barnets størrelse (for tidlig født), men behovet for å vise frem liten mage både før og etter fødsel. Svømmedame? Hvis du mener Anja Johansen, kjæresten til Alexander Dale Oen, så oppfattet jeg aldri magebildet som et «skrytebilde» så å si. Ikke på samme måte som Fotballfrue, i all fall.
minimymlen Skrevet 21. mars 2015 #11128 Skrevet 21. mars 2015 Svømmedame? Hvis du mener Anja Johansen, kjæresten til Alexander Dale Oen, så oppfattet jeg aldri magebildet som et «skrytebilde» så å si. Ikke på samme måte som Fotballfrue, i all fall. Er vel mest "før-bildene" jeg sikter til, med tanke på hvordan det ble fremhevet hvor liten hun var i ettertid (mange er ikke store i uke 30, spesielt ikke som førstegangs). Magebildet i etterkant oppfattet jeg heller ikke som et skrytebilde, men mer som en bekreftelse som "sjekk, jeg får til jeg også-bilde" 1
Shopgirl2014 Skrevet 21. mars 2015 #11129 Skrevet 21. mars 2015 Svømmedame? Hvis du mener Anja Johansen, kjæresten til Alexander Dale Oen, så oppfattet jeg aldri magebildet som et «skrytebilde» så å si. Ikke på samme måte som Fotballfrue, i all fall. Er vel mest "før-bildene" jeg sikter til, med tanke på hvordan det ble fremhevet hvor liten hun var i ettertid (mange er ikke store i uke 30, spesielt ikke som førstegangs). Magebildet i etterkant oppfattet jeg heller ikke som et skrytebilde, men mer som en bekreftelse som "sjekk, jeg får til jeg også-bilde" Så rause dere er. Hva er forskjellen på et skrytebilde og "sjekk, jeg får til jeg også-bilde"? Her er hva Johansen sa selv om saken: http://www.kjendis.no/2014/04/30/kjendis/anja_johansen/lavrans_solli/fotballfrue/blogg/33062819/ 4
minimymlen Skrevet 21. mars 2015 #11130 Skrevet 21. mars 2015 Så rause dere er. Hva er forskjellen på et skrytebilde og "sjekk, jeg får til jeg også-bilde"? Her er hva Johansen sa selv om saken: http://www.kjendis.no/2014/04/30/kjendis/anja_johansen/lavrans_solli/fotballfrue/blogg/33062819/ "På bildet har Johansen på seg en hvit BH og et skjørt, og viser stolt fram kroppen sin. - Årsaken til at jeg la det ut er fordi jeg er stolt over min egen kropp, og faktisk er litt sjokkert over at jeg ser sånn ut så tidlig etter fødsel, skriver Johansen i en e-post til Dagbladet." Ok, jeg tok feil. Det var et skrytebilde 6
Lillemini Skrevet 21. mars 2015 #11131 Skrevet 21. mars 2015 Er vel mest "før-bildene" jeg sikter til, med tanke på hvordan det ble fremhevet hvor liten hun var i ettertid (mange er ikke store i uke 30, spesielt ikke som førstegangs). Magebildet i etterkant oppfattet jeg heller ikke som et skrytebilde, men mer som en bekreftelse som "sjekk, jeg får til jeg også-bilde" Diskusjonen rundt henne startet vel pga den tidlige fødselen etter legen hadde bedt henne ta det rolig pga faren for tidlig fødsel (noe hun selv skrev på instagram), hvorpå hun la ut bilder der hun var på løpetur. Ungen kom prematurt rett etter, etterfulgt av magebildet. 5
9na Skrevet 21. mars 2015 #11132 Skrevet 21. mars 2015 Sånn siden temaet kom opp igjen, denne er bra: http://blogg.tidsskriftet.no/2014/08/24/slanket-fodt-og-klar-til-fotoshoot 3
Gjest Zeitgeist Skrevet 22. mars 2015 #11133 Skrevet 22. mars 2015 Akkurat diskusjonen rundt enkelte vordende mødres iherdige forsøk på å holde seg så tynn/slank som mulig under svangerskapet er riktignok veldig interessant, og CBE er på ingen måte ene og alene ansvarlig for denne trenden - noe jeg tror vi alle kan være enige om. Da post-partum bildet ble postet, var dette også gjenstand til mye diskusjon her inne. Forståelig nok - det var et bilde som traff mange (kvinner) på et emosjonelt plan, og det var selvsagt vanskelig å skille mellom firmaet CBE og privatpersonen CBE siden bildet så ettertrykkelig viste frem privatpersonen CBE. Dog, jeg tror dette blir feil tråd å diskutere fødselstrenden "Rett fra treningsstudio til fødestue".
Gjest Gjesp Skrevet 22. mars 2015 #11134 Skrevet 22. mars 2015 (endret) Det at jeg gjennom min jobb i helsevesenet har kommet borti dette fenomenet var det som gjorde at jeg ble nysgjerrig på Fotballfrue og dette fitmums-fenomenet hun gjorde seg til del av, blant annet gjennom å lage en egen hashtag på Instagram (noe som stemmer dårlig med hennes utsagn om at hun syntes det var ubehagelig med fokus på egen kropp...) Det å føde små barn var in lenge før CBE i det hele tatt ble gravid ... merkelig at du ikke har fått med deg det om du har jobbet innen denne kategorien kvinner. Endret 22. mars 2015 av Bond
Gjest Stinky Skrevet 22. mars 2015 #11135 Skrevet 22. mars 2015 Det å føde små barn var in lenge før CBE i det hele tatt ble gravid ... merkelig at du ikke har fått med deg det om du har jobbet innen denne kategorien kvinner. "Hun gjorde seg til del av" 9na skrev aldri at CBE startet trenden, men at tok del i den. 13
Gjest Zeitgeist Skrevet 22. mars 2015 #11136 Skrevet 22. mars 2015 "Hun gjorde seg til del av" 9na skrev aldri at CBE startet trenden, men at tok del i den. Du vet, "a drowning man will clutch to a straw" ... Ååå gjesp, nå er jeg trett og tar kvelden.
9na Skrevet 22. mars 2015 #11137 Skrevet 22. mars 2015 Det å føde små barn var in lenge før CBE i det hele tatt ble gravid ... merkelig at du ikke har fått med deg det om du har jobbet innen denne kategorien kvinner. Hun har vel ikke funnet opp hele fenomenet, nei, og hvis du hadde lest litt grundigere så hadde du sikkert fått med deg at jeg skrev "gjorde seg til del av", som et par andre her har fått med seg. Når det er sagt, hadde jeg personlig aldri møtt noen som referte til fenomenet før Fotballfrue og hennes fitmum-fokus, og det har heller ingen av mine norske kollegaer jeg har snakket med om temaet. 9
rumperister Skrevet 22. mars 2015 #11138 Skrevet 22. mars 2015 Denne artikkelen synes jeg var kul http://www.klikk.no/foreldre/kommentarer/article1502138.ece Fotballfrue var vel aldri en uavhengig, stolt kvinne - men hun hadde girl power.nå synes jeg hun er litt fortapt i armene på sin mann. Det er sånn det fremstår ovenfor meg. 9
Gjest Bergensia Skrevet 22. mars 2015 #11139 Skrevet 22. mars 2015 Denne artikkelen synes jeg var kul http://www.klikk.no/foreldre/kommentarer/article1502138.ece Fotballfrue var vel aldri en uavhengig, stolt kvinne - men hun hadde girl power.nå synes jeg hun er litt fortapt i armene på sin mann. Det er sånn det fremstår ovenfor meg. Og lar andre kjempe "kampene" sine i kommentarfeltet.
Gjest Zeitgeist Skrevet 22. mars 2015 #11140 Skrevet 22. mars 2015 Denne artikkelen synes jeg var kul http://www.klikk.no/foreldre/kommentarer/article1502138.ece Fotballfrue var vel aldri en uavhengig, stolt kvinne - men hun hadde girl power.nå synes jeg hun er litt fortapt i armene på sin mann. Det er sånn det fremstår ovenfor meg. Etter hva som er kommet frem av "arbeidsfordelingen", så sitter jeg også igjen med det samme inntrykket som deg. Mannen tar bildene, mannen forhandler frem avtalene, mannen går gjennom kommentarfeltet og siler bort de kommentarene han mener hun ikke skal lese. Det er han som tar/har tatt kranglene (og yppet opp til) de i kommentarfeltet på såvel hennes og andres blogger hhv. artikler/ytringer. Og det er han som stort sett svarer avisene. I tillegg er han oppført som daglig leder og styreleder av bedriften. Hun derimot er bare varamedlem. Det blir ikke mye igjen av en sterk forretningskvinne. Og det er veldig synd.
Fremhevede innlegg