minimymlen Skrevet 22. mars 2015 #11141 Skrevet 22. mars 2015 Etter hva som er kommet frem av "arbeidsfordelingen", så sitter jeg også igjen med det samme inntrykket som deg. Mannen tar bildene, mannen forhandler frem avtalene, mannen går gjennom kommentarfeltet og siler bort de kommentarene han mener hun ikke skal lese. Det er han som tar/har tatt kranglene (og yppet opp til) de i kommentarfeltet på såvel hennes og andres blogger hhv. artikler/ytringer. Og det er han som stort sett svarer avisene. I tillegg er han oppført som daglig leder og styreleder av bedriften. Hun derimot er bare varamedlem. Det blir ikke mye igjen av en sterk forretningskvinne. Og det er veldig synd. "Trofémann" 3
Shopgirl2014 Skrevet 22. mars 2015 #11142 Skrevet 22. mars 2015 Etter hva som er kommet frem av "arbeidsfordelingen", så sitter jeg også igjen med det samme inntrykket som deg. Mannen tar bildene, mannen forhandler frem avtalene, mannen går gjennom kommentarfeltet og siler bort de kommentarene han mener hun ikke skal lese. Det er han som tar/har tatt kranglene (og yppet opp til) de i kommentarfeltet på såvel hennes og andres blogger hhv. artikler/ytringer. Og det er han som stort sett svarer avisene. I tillegg er han oppført som daglig leder og styreleder av bedriften. Hun derimot er bare varamedlem. Det blir ikke mye igjen av en sterk forretningskvinne. Og det er veldig synd. Men det er nok hun som har ideene til innleggene, skriver innleggene og redigerer og organiserer bildene. Tviler ikke på at LKE gjør de tingene du nevner, men tror samtidig at hun har siste ord når det gjelder bloggen og gjør det meste av arbeidet med den. 2
annsme89 Skrevet 22. mars 2015 #11143 Skrevet 22. mars 2015 (endret) Men det er nok hun som har ideene til innleggene, skriver innleggene og redigerer og organiserer bildene. Tviler ikke på at LKE gjør de tingene du nevner, men tror samtidig at hun har siste ord når det gjelder bloggen og gjør det meste av arbeidet med den. Jeg regner med det er hun som har ideene og skriver innleggene, ser liksom ikke helt for meg LK sitter der og skriver om forebygging av PMS-plager. Eller jo, vent, det kan for så vidt hende, han har jo skrevet som doktor før. Dersom FF ikke en gang skriver innleggene sine selv, lurer jeg på hva slags rolle hun egentlig har i det firmaet. Virker som LK styrer absolutt alt. Så mye til forretningskvinnen Caroline Berg Eriksen. Endret 22. mars 2015 av annsme89 6
rumperister Skrevet 22. mars 2015 #11144 Skrevet 22. mars 2015 Men det er nok hun som har ideene til innleggene, skriver innleggene og redigerer og organiserer bildene. Tviler ikke på at LKE gjør de tingene du nevner, men tror samtidig at hun har siste ord når det gjelder bloggen og gjør det meste av arbeidet med den. Hun gjør nok mye arbeid med bloggen, det er jeg enig i. Men mannen fremstår som den som kontrollerer mest hva gjelder media, avtaler, og forretningsdelen... Og kommentarene, og diskusjonene. Han stikker seg frem en del. Og det beste med bloggen, synes jeg, er bildene. Tekstene er ikke bra skrevet. Girl power vs housband power 6
Lillemy23 Skrevet 22. mars 2015 #11145 Skrevet 22. mars 2015 Men det er nok hun som har ideene til innleggene, skriver innleggene og redigerer og organiserer bildene. Tviler ikke på at LKE gjør de tingene du nevner, men tror samtidig at hun har siste ord når det gjelder bloggen og gjør det meste av arbeidet med den. Jeg tviler heller ikke på at hun er den kreative hjernen bak bloggen. Det er også hun som person som er merkevaren. Desto større kontrast er det dermed til hennes formelle stillinger i firmaet. 1
Nana Skrevet 22. mars 2015 #11146 Skrevet 22. mars 2015 Etter hva som er kommet frem av "arbeidsfordelingen", så sitter jeg også igjen med det samme inntrykket som deg. Mannen tar bildene, mannen forhandler frem avtalene, mannen går gjennom kommentarfeltet og siler bort de kommentarene han mener hun ikke skal lese. Det er han som tar/har tatt kranglene (og yppet opp til) de i kommentarfeltet på såvel hennes og andres blogger hhv. artikler/ytringer. Og det er han som stort sett svarer avisene. I tillegg er han oppført som daglig leder og styreleder av bedriften. Hun derimot er bare varamedlem. Det blir ikke mye igjen av en sterk forretningskvinne. Og det er veldig synd. Vi aner jo ikke om det er sånn i virkeligheten. Det at de fremstiller det som om mannen gjør alt "dirtyworket" kan like gjerne være en ypperlig form for ansvarsfraskrivelse for å opprettholde imaget til fotballfrue som ren som snø? Passer dårlig med bildet de prøver å skape om hun blir avslørt som kynisk, manipulerende og frekk. 16
el-len Skrevet 22. mars 2015 #11147 Skrevet 22. mars 2015 Men det er nok hun som har ideene til innleggene, skriver innleggene og redigerer og organiserer bildene. Tviler ikke på at LKE gjør de tingene du nevner, men tror samtidig at hun har siste ord når det gjelder bloggen og gjør det meste av arbeidet med den. Hvorfor tenker du at det "nok er hun som har ideene til innleggene, skriver innleggene og redigerer og organiserer bildene"? Med mindre du har mer intim kjennskap til hvordan bloggen drives, blir det like mye gjetning som fra alle andre. Det vi imidlertid vet, er at Fotballfrue selv har skrevet i kommentarfeltet sitt at mannen redigerer alle bildene av henne. (Det er lagt ut her i tråde. før, det var et svar som ble gitt en leser som spurte hvem som redigerte bildene deres. Før avsløringene). 5
Gjest Stinky Skrevet 22. mars 2015 #11148 Skrevet 22. mars 2015 Hvorfor tenker du at det "nok er hun som har ideene til innleggene, skriver innleggene og redigerer og organiserer bildene"? Med mindre du har mer intim kjennskap til hvordan bloggen drives, blir det like mye gjetning som fra alle andre. Det vi imidlertid vet, er at Fotballfrue selv har skrevet i kommentarfeltet sitt at mannen redigerer alle bildene av henne. (Det er lagt ut her i tråde. før, det var et svar som ble gitt en leser som spurte hvem som redigerte bildene deres. Før avsløringene). "De redigerer bare lys!" 11
pøbelsara Skrevet 22. mars 2015 #11149 Skrevet 22. mars 2015 Vi aner jo ikke om det er sånn i virkeligheten. Det at de fremstiller det som om mannen gjør alt "dirtyworket" kan like gjerne være en ypperlig form for ansvarsfraskrivelse for å opprettholde imaget til fotballfrue som ren som snø? Passer dårlig med bildet de prøver å skape om hun blir avslørt som kynisk, manipulerende og frekk. Jeg håper for deres skyld at det er slik du skriver - hvor rart det enn høres ut. Jeg tenker nemlig at hele produktet hun selger med så stor suksess - den søte, pludrende, nydelige flinke jenta med vakker baby, modellkropp og drømmehus som svarer så fint i kommentarfeltet, jo er hele fotballfruekonseptet, og hvis det faktisk er slik at det er han og ikke CBE som har regi, som bestemmer hva som kommer igjennom, så er jo selve grunnlaget for hele konseptet, borte. Men jeg tror ikke det er tilfelle at han styrer så mye, altså. Jeg tror de valgte å hevde det når kommentarsaken raste - for å prøve å holde merkevaren CBE plettfri. Jeg tror ikke at LKE alltid leser kommentarfeltet før CBE svarer. Jeg tror heller ikke ett sekund på at hun ikke visste om de kommentarene, altså. Jeg tror bare det var den beste unnskyldningen de klarte å finne på i kampens hete. Det er vel heller ikke slik at han tar alle bilder - det er vel slik at han tar alle antrekksbilder. Viktig forskjell. 22
Kollontaj Skrevet 22. mars 2015 #11150 Skrevet 22. mars 2015 Jeg tenker som pøbelsara. Hun gjør det meste og har oversikten, han ble syndebukken for å holde henne plettfri. 18
Shopgirl2014 Skrevet 22. mars 2015 #11151 Skrevet 22. mars 2015 (endret) Etter hva som er kommet frem av "arbeidsfordelingen", så sitter jeg også igjen med det samme inntrykket som deg. Mannen tar bildene, mannen forhandler frem avtalene, mannen går gjennom kommentarfeltet og siler bort de kommentarene han mener hun ikke skal lese. Det er han som tar/har tatt kranglene (og yppet opp til) de i kommentarfeltet på såvel hennes og andres blogger hhv. artikler/ytringer. Og det er han som stort sett svarer avisene. I tillegg er han oppført som daglig leder og styreleder av bedriften. Hun derimot er bare varamedlem. Det blir ikke mye igjen av en sterk forretningskvinne. Og det er veldig synd. Hvorfor tenker du at det "nok er hun som har ideene til innleggene, skriver innleggene og redigerer og organiserer bildene"? Med mindre du har mer intim kjennskap til hvordan bloggen drives, blir det like mye gjetning som fra alle andre. Det vi imidlertid vet, er at Fotballfrue selv har skrevet i kommentarfeltet sitt at mannen redigerer alle bildene av henne. (Det er lagt ut her i tråde. før, det var et svar som ble gitt en leser som spurte hvem som redigerte bildene deres. Før avsløringene). Mitt poeng, el-len, var at jeg ikke har inntrykk av at CBE er så passiv i den daglige driften som man kan få inntrykk av i Lafemmemauvaises innlegg. Jeg heller mer mot pøbelsaras tolkning og tror CBE har god daglig kontroll over sin egen merkevare. Endret 22. mars 2015 av Shopgirl2014 2
el-len Skrevet 22. mars 2015 #11152 Skrevet 22. mars 2015 Mitt poeng, el-len, var at jeg ikke har inntrykk av at CBE er så passiv i den daglige driften som man kan få inntrykk av i Lafemmemauvaises innlegg. Jeg heller mer mot pøbelsaras tolkning og tror CBE har god daglig kontroll over sin egen merkevare. Men din tolkning er ikke verdt mer enn Lafemmemauvaises, ingen av oss vet. Det vi vet er at både hun og har har skrevet at det er han som redigerer bildene av henne (og at det ikke gjøres noen endringer på hud...):http://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLN9uDGl6U35FYh4l5k2TGxc#.VQ6wj4q5SnMhttp://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLM7AgPBPFmiT4h4l5k2TGxc Jeg har ingen bestemt formening om hvor aktiv hun er i utformingen av bloggen, men dette er ihvertfall det de har uttalt når det gjelder hvem som redigerer bildene. 5
Shopgirl2014 Skrevet 22. mars 2015 #11153 Skrevet 22. mars 2015 (endret) Men din tolkning er ikke verdt mer enn Lafemmemauvaises, ingen av oss vet. Det vi vet er at både hun og har har skrevet at det er han som redigerer bildene av henne (og at det ikke gjøres noen endringer på hud...):http://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLN9uDGl6U35FYh4l5k2TGxc#.VQ6wj4q5SnMhttp://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLM7AgPBPFmiT4h4l5k2TGxc Jeg har ingen bestemt formening om hvor aktiv hun er i utformingen av bloggen, men dette er ihvertfall det de har uttalt når det gjelder hvem som redigerer bildene. Ja, det er derfor jeg tar forbehold med ord som nok, inntrykk, tror osv. Videre ligger det også til grunn i ordet tolkning at dette er gjetning som du kaller det. Endret 22. mars 2015 av Shopgirl2014
Gjest Bond Skrevet 22. mars 2015 #11154 Skrevet 22. mars 2015 Tråden ryddet for spekulasjoner, avsporinger samt svar. Bond, forumansvarlig
Gjest Bloggleseren Skrevet 22. mars 2015 #11155 Skrevet 22. mars 2015 Det vi vet er at både hun og har har skrevet at det er han som redigerer bildene av henne (og at det ikke gjøres noen endringer på hud...):http://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLN9uDGl6U35FYh4l5k2TGxc#.VQ6wj4q5SnMhttp://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLM7AgPBPFmiT4h4l5k2TGxc Jeg har ingen bestemt formening om hvor aktiv hun er i utformingen av bloggen, men dette er ihvertfall det de har uttalt når det gjelder hvem som redigerer bildene. Ha ha, den første linken der er ganske så pinlig for dem sånn i retrospekt. Uttalt bare noen få måneder før redigeringssaken sprakk. Jeg skal ikke si hva jeg tenker om dette behovet for å fremstå som så perfekt at man ikke en gang kan innrømme at man redigerer hud.
Shopgirl2014 Skrevet 22. mars 2015 #11156 Skrevet 22. mars 2015 Ha ha, den første linken der er ganske så pinlig for dem sånn i retrospekt. Uttalt bare noen få måneder før redigeringssaken sprakk. Jeg skal ikke si hva jeg tenker om dette behovet for å fremstå som så perfekt at man ikke en gang kan innrømme at man redigerer hud. Merker meg også leseren Hanne, som tydeligvis føler seg tvunget til å bemerke at "den vorta du har i panna er mye mer synlig på tv!" vel vitende om at CBE kommer til å lese dette. 1
Gjest Bloggleseren Skrevet 22. mars 2015 #11157 Skrevet 22. mars 2015 Merker meg også leseren Hanne, som tydeligvis føler seg tvunget til å bemerke at "den vorta du har i panna er mye mer synlig på tv!" vel vitende om at CBE kommer til å lese dette. Ja, enig, det var utrolig teit. Skikkelig usaklig og stygt å omtale føflekken til CBE som en vorte, og jeg skjønner ikke hva som bor i folk som angriper utseendet til andre på den måten. Men usikker på hva det har med saken å gjøre, altså den saken at LKE i den kommentaren lyver rett ut om å redigere huden hennes?
Gjest Cement Skrevet 22. mars 2015 #11158 Skrevet 22. mars 2015 (endret) Men det er nok hun som har ideene til innleggene, skriver innleggene og redigerer og organiserer bildene. Tviler ikke på at LKE gjør de tingene du nevner, men tror samtidig at hun har siste ord når det gjelder bloggen og gjør det meste av arbeidet med den. Regner med at du vet hva du snakker om her. Og hvis LKE hadde vært så betydningsfull som han liker å gi inntrykk av, antar jeg at managementet hadde rådet dem til å sende ut ham sammen med sin kone litt oftere. Det kan like gjerne tenkes at hun lar ham få skinne litt av helt andre grunner enn at hun er spesielt hjelpeløs. Jeg synes for eksempel ikke hans opptreden i kommentarfeltet/kommentarfelt tyder på at han er en hun kan lene seg for mye på hvis merkevaren skal kunne vedlikeholdes sånn noenlunde. Når skandalene inntreffer, er det heller ikke LKE som får jobben med å gå ut i offentligheten og slukke brannen/berolige blogglesere/kunder/annonsører/sponsorer. Den støyten må CBE ta, så helt hjelpeløs er hun jo ikke. Men dette er jo atter en avsporing, og jeg har ikke planer om å fortsette å diskutere dette. Jeg aner ingenting om arbeidsfordelingen i Treasures og CBE. Edit: flyttet avsnitt og omformulert. Endret 22. mars 2015 av MinnaMilanda
Shopgirl2014 Skrevet 22. mars 2015 #11159 Skrevet 22. mars 2015 Regner med at du vet hva du snakker om her. Og hvis LKE hadde vært så betydningfull som han liker å gi inntrykk av, antar jeg at managementet hadde rådet dem til å sende ut ham sammen med sin kone litt oftere. Det kan like gjerne tenkes at hun lar ham få skinne litt av helt andre grunner enn at hun er spesielt hjelpeløs. Jeg synes for eksempel ikke hans opptreden i kommentarfeltet/kommentarfelt tyder på at han er en hun kan lene seg for mye på hvis merkevaren skal kunne vedlikeholdes sånn noenlunde. Når skandalene inntreffer, er det heller ikke LKE som får jobben med å gå ut i offentligheten og slukke brannen/berolige blogglesere/kunder/annonsører/sponsorer. Den støyten må CBE ta, så helt hjelpeløs er hun jo ikke. Men dette er jo atter en avsporing, og jeg har ikke planer om å fortsette å diskutere dette. Jeg aner ingenting om arbeidsfordelingen i Treasures og CBE. Edit: flyttet avsnitt og omformulert. Hva mener du?
Gjest Cement Skrevet 22. mars 2015 #11160 Skrevet 22. mars 2015 Hva mener du? Kort svar for å oppklare: Du virker som du har god oversikt over detaljer, derfor skriver jeg som jeg gjør. Hvis du tror jeg insinuerer noe spesielt, gjør jeg altså ikke det.
Fremhevede innlegg