Kleenex Skrevet 8. mars 2018 #52241 Skrevet 8. mars 2018 (endret) 4 timer siden, Lin10 skrev: Nå er ikke fokuset på bloggen gjenbruk, da får du jo lese bloggen til Jenny Skavlan. Men, ser det ikke er så mange som leser den, så det er vel kanskje ikke det man ønsker å lese om. Poenget mitt er, at for å være en blogger på hennes nivå så må man ha en visst forbruk av klær, da hun viser outfit innlegg regelmessig i bloggen. Folk forventer nye antrekk. Hun har tidligere skrevet om at hun gir bort regelmessig søppelsekker med klær, så det er ikke bare en pose. Jeg har ikke et kartotek hvor jeg vet akkurat hvor hun har skrevet det, men du får saumfare bloggen hvis du ønsker dokumentasjon på det. Synes det er kjempeflott at andre får gleden av hennes tøy. Alle monner drar. Det eneste man ser av gjenbruk på bloggen carolinebergeriksen.no er muligens en sort skipperlue, nude høyhelte sko og en hvit bluse med blondedetaljer... Ikke mye gjenbruk på bloggen mao, og det er synd! Endret 8. mars 2018 av Kleenex 23
Gjest Newroz Skrevet 8. mars 2018 #52242 Skrevet 8. mars 2018 (endret) CBE.no har nok blitt bedre enn hva det faktisk var tidligere, men det betyr ikke at det er bra. Det avdekkes svært ofte manglende merking på denne bloggen, og det tar seg ikke ut: Dette er en bedrift som har holdt på med samme opplegget i 8 år nå. Når FT sier at "ja, det har blitt bedre etter dialog" minner det meg mer om hvordan man snakker til et barn som forsøker å lære å lese, enn hvordan man behandler en bedrift som faktisk bryter loven. Men hvis FT ikke syns det er så farlig, hvorfor skal da bloggerne bry seg egentlig? Endret 8. mars 2018 av Newroz
Kleenex Skrevet 8. mars 2018 #52243 Skrevet 8. mars 2018 3 timer siden, Lin10 skrev: Tror du virkelig at hun kjøpte 6 fuskepelser og alle disse kjolene. Hun viser de frem og sender de tilbake selvfølgelig. Kanskje beholder 1 kjole og 1 fuskepels. Det er nok årsaken til at du ikke ser de på bloggen. Det er kjent at hun har fått et nytt stor klesskap, men det er ikke ubegrenset plass der. Det er liten sannsynlighet at beholder alle klærne hun viser frem. Når det kommer til navlebeskuelse, er det jo hennes blogg og selvfølgelig omhandler den om henne. Folk er interessert på en positiv måte, og noen her inne på en negativ måte. Hun appellerer til folk. Påstår du virkelig at frua juger når hun i en kommentar skriver at hun har kjøpt kjolene? Hun gir et klart inntrykk av at hun kjøper klær og at hun kjøpte disse seks kjolene som ble avbildet før jul i 2017. Det fortelles også at hun pleier å kjøpe flere str og sende tilbake det som er kjøpt i feil str. Det fortelles heller ikke at frua kjøper kjoler, blir fotografert og sender klær i retur. Kanskje bortsett fra de gangene vi som lesere har sett prislappen på bildene? Du kjenner kanskje frua godt @Lin10? 21
Liver Skrevet 8. mars 2018 #52244 Skrevet 8. mars 2018 Håper CBE så Debatten i dag. Der får Falk frem et viktig poeng. De som er bak bloggene er ikke slemme mennesker som noen skal ta, men blogging som en bedrift må drøftes. Det er derfor jeg er med på denne diskusjonen, for her må det endinger til. 26
Gjest Asti Skrevet 8. mars 2018 #52245 Skrevet 8. mars 2018 31 minutter siden, Newroz skrev: CBE.no har nok blitt bedre enn hva det faktisk var tidligere, men det betyr ikke at det er bra. Det avdekkes svært ofte manglende merking på denne bloggen, og det tar seg ikke ut: Dette er en bedrift som har holdt på med samme opplegget i 8 år nå. Når FT sier at "ja, det har blitt bedre etter dialog" minner det meg mer om hvordan man snakker til et barn som forsøker å lære å lese, enn hvordan man behandler en bedrift som faktisk bryter loven. Men hvis FT ikke syns det er så farlig, hvorfor skal da bloggerne bry seg egentlig? Jeg forstod det som bedre enn i høst... Og det kan diskuteres: https://imgur.com/a/yGS1L
Gjest Skribent Skrevet 8. mars 2018 #52246 Skrevet 8. mars 2018 (endret) ... Endret 8. mars 2018 av Skribent Perler for svin
Gjest SelinaKyle Skrevet 8. mars 2018 #52247 Skrevet 8. mars 2018 (endret) Caroline benytter Kvinnedagen til (igjen) å snakke om at kvinner er kvinner verst (ref siste innlegg på blogg) og at vi må slutte å baksnakke hverandre. Og sutrer over at alt hun skriver på kvinnedagen vil oppfattes feil av noen, uansett hva hun skriver. Altså, ALLE får kritikk, uansett hvor mye positivt du gjør. Ingen opplever å bare få skryt, ingen opplever at alle er enig med en, uansett hvor oppegående meningene dine er. Og videre sutrer hun over at hun opplever hun ikke kan kalle seg feminist pga ditt og datt osv. Kvinnedagen handler jo tydeligvis bare om henne. Meg meg meg MEEEEEEG. Jeg er faktisk sjokkert. Evner hun ikke å reflektere rundt NOE? Endret 8. mars 2018 av SelinaKyle
Keaton Skrevet 8. mars 2018 #52248 Skrevet 8. mars 2018 Det siste innlegget er så selvmedlidende at det nesten er komisk. Man tror det ikke før man leser det. 😮 29
Medici Skrevet 8. mars 2018 #52249 Skrevet 8. mars 2018 4 minutter siden, SelinaKyle skrev: Evner hun ikke å reflektere rundt NOE? Nei. Hvis noen skulle være uenig, kom med eksempler. På forhånd takk! 9
Gjest S2010 Skrevet 8. mars 2018 #52250 Skrevet 8. mars 2018 (endret) Hvorfor bruker Caroline stemmen sin til å forsvare seg selv på kvinnedagen? Endret 8. mars 2018 av S2010
Gjest Skribent Skrevet 8. mars 2018 #52251 Skrevet 8. mars 2018 (endret) 25 minutter siden, Medici skrev: Nei. Hvis noen skulle være uenig, kom med eksempler. På forhånd takk! Ber du om dokumentasjon annet enn "jeg føler Caroline er flink"? Hvem tror du at du er? Annet enn en misunnelig stalker, lissom? Endret 8. mars 2018 av Skribent
Medici Skrevet 8. mars 2018 #52252 Skrevet 8. mars 2018 6 minutter siden, Skribent skrev: Ber du om dokumentasjon annet enn "jeg føler Caroline er flink"? Hvem tror du at du er? Annet enn en misunnelse stalker, lissom? Det er kanskje i overkant dristig, men barsker meg litt på 1. dag kvinne. 4
SusieDerkins Skrevet 8. mars 2018 #52253 Skrevet 8. mars 2018 23 minutter siden, Kollontaj skrev: Det siste innlegget er så selvmedlidende at det nesten er komisk. Man tror det ikke før man leser det. 😮 Det er forstemmende at man ikke kan komme gjennom kvinnedagen her i landet uten at fotballfrue må skrive et innlegg om at kvinner er slemme mot Caroline. Det finnes noen damer her i landet som tror at feminisme betyr at alle kvinner skal heie på alle andre kvinner uansett hva de driver med. Særlig hvis de tjener penger må vi visst heie på dem. Jeg nekter. Jeg kan vel være feminist fordi om jeg insisterer på å ta kvinner alvorlig, og heie på de som fortjener det? 40
Gjest Skribent Skrevet 9. mars 2018 #52254 Skrevet 9. mars 2018 4 minutter siden, MissLucy skrev: Det er forstemmende at man ikke kan komme gjennom kvinnedagen her i landet uten at fotballfrue må skrive et innlegg om at kvinner er slemme mot Caroline. Det finnes noen damer her i landet som tror at feminisme betyr at alle kvinner skal heie på alle andre kvinner uansett hva de driver med. Særlig hvis de tjener penger må vi visst heie på dem. Jeg nekter. Jeg kan vel være feminist fordi om jeg insisterer på å ta kvinner alvorlig, og heie på de som fortjener det? Neineinei! Du må ha thigh gap, trutmunn og flekkfrie, matchende antrekk med barna dine, som du mot alle odds har maktet å bære frem selv, men selvsagt uten at kroppen din på noe som helst vis er preget med så mye som et halvt strekkmerke. Feminisme satt i system der, altså. Get a grip.
Populært innlegg Keaton Skrevet 9. mars 2018 Populært innlegg #52255 Skrevet 9. mars 2018 Vi får tenne et lys for alle bloggere som har det så fælt og gå skikkelig i oss selv helt frem til 8.mars neste år da vi samles under parolen: Et rungende JA til Caroline Berg Eriksens reklamefinansierte livsstil; en ekte feminist som alltid setter det viktigste først; seg selv! Hepp. 61
Aldrisur Skrevet 9. mars 2018 #52256 Skrevet 9. mars 2018 (endret) 15 timer siden, Fantastica skrev: Du har helt rett. I vinterkulda er det ingenting som varmer bedre enn en fuskepels. Har laika mange gode innlegg her i kveld, men denne sier alt, med veldig få ord. Endret 9. mars 2018 av Aldrisur 13
Medici Skrevet 9. mars 2018 #52257 Skrevet 9. mars 2018 (endret) @Skribent Ikke glem det obligatoriske klassiske feministoppsettet: løshår, løsnegler, løsvipper, bleika tenner, påtegna øyenbryn, restylane i leppa, Photoshop-overhaling av samtlige publiserte bilder... #godnoksomduer #practiceasyoupreach Endret 9. mars 2018 av Medici 34
Sølv_dugg Skrevet 9. mars 2018 #52258 Skrevet 9. mars 2018 5 timer siden, Lin10 skrev: Tror du virkelig at hun kjøpte 6 fuskepelser og alle disse kjolene. Hun viser de frem og sender de tilbake selvfølgelig. Kanskje beholder 1 kjole og 1 fuskepels. Det er nok årsaken til at du ikke ser de på bloggen. Det er kjent at hun har fått et nytt stor klesskap, men det er ikke ubegrenset plass der. Det er liten sannsynlighet at beholder alle klærne hun viser frem. Påfallende hvor mye du vet om klesbeholdningen til fruen og hva hun beholder og ikke, dette har vel ikke blitt nevnt på bloggen.. For du spekulerer vel ikke? 34
Døgnvill Skrevet 9. mars 2018 #52259 Skrevet 9. mars 2018 22 minutter siden, Kollontaj said: Vi får tenne et lys for alle bloggere som har det så fælt og gå skikkelig i oss selv helt frem til 8.mars neste år da vi samles under parolen: Et rungende JA til Caroline Berg Eriksens reklamefinansierte livsstil; en ekte feminist som alltid setter det viktigste først; seg selv! Hepp. 3
gjestgitt Skrevet 9. mars 2018 #52260 Skrevet 9. mars 2018 38 minutter siden, MissLucy skrev: Det er forstemmende at man ikke kan komme gjennom kvinnedagen her i landet uten at fotballfrue må skrive et innlegg om at kvinner er slemme mot Caroline. Det finnes noen damer her i landet som tror at feminisme betyr at alle kvinner skal heie på alle andre kvinner uansett hva de driver med. Særlig hvis de tjener penger må vi visst heie på dem. Jeg nekter. Jeg kan vel være feminist fordi om jeg insisterer på å ta kvinner alvorlig, og heie på de som fortjener det? DETTE! Jeg heier på de som fortjener det, uavhengig om de er kvinner eller menn. Caroline fortjener ikke fripass kun fordi hun er kvinne, hun må gjøre seg fortjent til det og det gjør hun ikke for min del. 17
Fremhevede innlegg