Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Newroz
Skrevet (endret)

Hvis jeg på min blogg viser frem seks jakker og sier: 

"ser her såååå fine - kjøp dem! De finnes i grønn, trukis, rød, blå, gul og rosa - jeg har kjøpt alle sammen! Kjøpte faktisk samme jakke i seks forskjellige farger! Gjør det du også, jeg får altså ikke nok av disse jakkene!" 

Det leserne mine derimot ikke får vite er at jeg sender tilbake alle unntatt den turkise, for den syns jeg det er fint å ha i skapet. 

Hva tror dere jeg forsøker på, og hva er det jeg bidrar med å skrive teksten som nevnt øverst? 

a) Vil jeg at leserne mine skal kjøpe disse jakkene, og gjerne i flere farger av samme produkt? 

b) Vil jeg at leserne mine skal la være å kjøpe disse jakkene? 

c) Jeg støtter et forbrukersamfunn hvor vi skal ha mest mulig av mest mulig? 

d) Jeg er miljøbevisst ettersom jeg sender mine produkter tilbake (så klart unntatt den turkise, og uten at jeg sier det til mine lesere - de må jo tro at jeg beholder alle sammen, hvis ikke er det jo ikke troverdig: jeg ba dem jo om å kjøpe alle fargene liksom) 

Dette er ikke lett dere, så jeg anbefaler at dere alle tar dere gooood tid før dere gir et endelig svar her. 

Endret av Newroz
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Ultiva skrev:

I så fall lyver hun i kommentarfeltet hvor hun skrev at dette var klær hun selv hadde kjøpt:

https://imgur.com/EiKMUm5

Uansett så må hun jo kjøpe og sponses med hinsides mye når hun kvitter seg med flere digre søppelsekker med klær på regelmessig basis. Og vi ser jo et vanvittig overforbruk f eks når det gjelder oppussing og møbler, i tillegg til den enorme mengden med klær, sko, smykker, vesker og sminke. Og yrket hennes er å påvirke folk til å kjøpe en haug med ting de ikke trenger; ved hjelp av delvis skjult markedsføring og et kunstig vennskapsbånd. Er ikke dette trist så vet ikke jeg.

Nei, hun trenger ikke å lyve. Hun kan kjøpe de selv og sende de tilbake. De fleste nettbutikken praktiserer retur av varer og penger tilbake. Hvis du synes alt dette er trist, så er det jo rart at du følger bloggen.

Endret av Lin10
  • Liker 3
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Lin10 skrev:

Nei, hun trenger ikke å lyve. Hun kan kjøpe de selv og sende de tilbake. De fleste nettbutikken praktiserer returr av varer og penger tilbake. Hvis du synes alt dette er trist, så er det jo rart at du følger bloggen.

Jeg syns f eks også det er trist at den avtroppende stortingspresidenten sier han «har ikke reflektert så nøye over» om han selv har gjort noe feil i byggeprosjektet som vil koste skattebetalerne minst 2,3 milliarder kroner. Skal jeg slutte å lese nyheter også da mener du?

Endret av Ultiva
  • Liker 42
Gjest Newroz
Skrevet
1 minutt siden, Ultiva skrev:

Jeg syns f eks også det er trist at den avtroppende stortingspresidenten sier han «har ikke reflektert så nøye over» om han selv har gjort noe feil i byggeprosjektet som vil koste skattebetalerne minst 2,3 milliarder kroner. Skal jeg slutte å lese nyheter også da mener du?

Du bør slutte å stemme ved Stortingsvalget :Nikke:

Skrevet
6 hours ago, Xstrella said:

VG i dag om jenter fra 12 år som ønsker silikon og kroppspresset kommer av bloggere. Da kan media være med på å ikke gi bloggere oppmerksomhet og reklame da. At unge jenter velger bort utdanning og heller skal bli bloggere og fronte skjønnhet, sminke og klesforbruk.

Hvem skal jobbe på sykehjem, sykehus, skole, barnehager ect fremover 🤔😑

... og fylle stillinger som jurister, bioteknologer, konsernsjefer, ingeniører, aksjemeglere, rørleggere, politikere, leger, mekanikere?

(Skjønner hva du mener, da. Men hey, det er jo kvinnedagen. Følte det var på sin plass med et lite tillegg👍)

• Liker 30
Skrevet
22 minutter siden, Lin10 skrev:

Nei, hun trenger ikke å lyve. Hun kan kjøpe de selv og sende de tilbake. De fleste nettbutikken praktiserer retur av varer og penger tilbake. Hvis du synes alt dette er trist, så er det jo rart at du følger bloggen.

Hvorfor det?

Skrevet
54 minutter siden, Lin10 skrev:

Man vet også at klær går til vanskeligstilte i Norge, 

Du har helt rett. I vinterkulda er det ingenting som varmer bedre enn en fuskepels. :jepp: 

• Liker 17
Gjest Glufseguri
Skrevet
8 minutter siden, Fantastica skrev:

Du har helt rett. I vinterkulda er det ingenting som varmer bedre enn en fuskepels. :jepp: 

Eller ein lårkort partykjole med glitter.

Skrevet
2 timer siden, Lin10 skrev:

Nå er ikke fokuset på bloggen gjenbruk, da får du jo lese bloggen til Jenny Skavlan. Men, ser det ikke er så mange som leser den, så det er vel kanskje ikke det man ønsker å lese om. Poenget mitt er, at for å være en blogger på hennes nivå så må man ha en visst forbruk av klær, da hun viser outfit innlegg regelmessig i bloggen. Folk forventer nye antrekk. Hun har tidligere skrevet om at hun gir bort regelmessig søppelsekker med klær, så det er ikke bare en pose. Jeg har ikke et kartotek hvor jeg vet akkurat hvor hun har skrevet det, men du får saumfare bloggen hvis du ønsker dokumentasjon på det. Synes det er kjempeflott at andre får gleden av hennes tøy. Alle monner drar. 

Så dager du enig da? At CBR ikke fronter noe gjenbruk? Alle monner drar sier du.. hva med å bare kutte ut EN jakke, bare 1! Hun hadde neppe fryst av den grunn. 

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, Lin10 skrev:

Nå er ikke fokuset på bloggen gjenbruk, da får du jo lese bloggen til Jenny Skavlan. Men, ser det ikke er så mange som leser den, så det er vel kanskje ikke det man ønsker å lese om. Poenget mitt er, at for å være en blogger på hennes nivå så må man ha en visst forbruk av klær, da hun viser outfit innlegg regelmessig i bloggen. Folk forventer nye antrekk. Hun har tidligere skrevet om at hun gir bort regelmessig søppelsekker med klær, så det er ikke bare en pose. Jeg har ikke et kartotek hvor jeg vet akkurat hvor hun har skrevet det, men du får saumfare bloggen hvis du ønsker dokumentasjon på det. Synes det er kjempeflott at andre får gleden av hennes tøy. Alle monner drar. 

Trenger det virkelig være nye klesplagg hele tiden? Kan ingen antrekk kombineres av antrekk hun allerede eier? Kan ikke forstå at en person som bare kjøper mer, mer, mer hele tiden er mer inspirerende enn en person som faktisk bruker klærne hun fronter på bloggen. Jeg synes i alle fall det ville vært mer interessent med en som kombinerer plagg på flere ulike måter, og som jeg faktisk kan kjenne meg igjen i. Det dukker ikke opp nye plagg i min garderobe på en daglig basis, i alle fall. Det blir langt fra min, og sikkert de fleste andres, hverdag at man alltid har nye plagg å bruke i hvert eneste antrekk. 

Synes dette er med på å understreke mye av problematikken med CBE. Ingen tanker rundt hvilken signaler som blir sendt når det kommer til miljø og forbruk, og heller ingen ordentlig personlighet som skinner igjennom. 

• Liker 20
Skrevet
7 timer siden, Asti skrev:

Barne- og likestillingsminister Linda Hofstad Helleland - https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Ql326P/hvor-er-bloggernes-samvittighet

"Det er viktig for meg å lytte til aktørene i bransjen. Derfor har jeg invitert flere bloggere og fagpersoner innen helse til en debatt på kvinnedagen 8. mars for å snakke om kroppspress, og hvilket ansvar de som bloggere har. Jeg er åpen for at bransjen selv ser disse utfordringene og tar tak i dette.

Jeg ønsker meg at bloggere, deres nettverk og annonsører går sammen og lager mer forpliktende, etiske retningslinjer på området. Jeg håper bloggerne selv tar ansvar, og diskuterer gjerne med dem hvordan det kan gjøres. Men hvis det ikke ryddes opp slik at barn og unge slipper å utsettes for reklame for kosmetiske inngrep på blogger, vil jeg vurdere å stramme inn på regelverket."

--------------

Cbe.no og kroppsfokus: https://imgur.com/a/UQPh8 

https://tv.nrk.no/serie/debatten/NNFA51030818/08-03-2018 - begynner kl. 21.25

Skrevet

Tenkte CBE burde vært med på Debatten på NRK i dag, men skjønner selvfølgelig at hun ikke tør å bli slaktet på direktesendt tv i beste sendetid. Det var i alle fall på sin plass at hun ble brukt som eksempel på dårlig merking.

• Liker 38
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet

Der ble cbe&co brukt som eksempel på feilmerking av forbrukertilsynet 🙈 Men forbrukertilsynet påpeker også at «de har hatt god kontakt i det siste og det er bedre nå...»

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, Frk. Holter skrev:

Der ble cbe&co brukt som eksempel på feilmerking av forbrukertilsynet 🙈 Men forbrukertilsynet påpeker også at «de har hatt god kontakt i det siste og det er bedre nå...»

Det var vel bedre en stund rett før Vixen, men har blitt verre igjen siden da.

• Liker 12
Skrevet

Må jo være flaut å bli trukket frem som en som merker dårlig når hun har blogget i nærmere 10 år, selv om det nevnes at det har vært bedre «i det siste» dvs etter i høst. 

• Liker 24
Skrevet
3 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Tenkte CBE burde vært med på Debatten på NRK i dag, men skjønner selvfølgelig at hun ikke tør å bli slaktet på direktesendt tv i beste sendetid. Det var i alle fall på sin plass at hun ble brukt som eksempel på dårlig merking.

Håper hun ser på, her er det mye å lære av Kristin og Ulrikke! Jenter som står opp i direktesending og har meninger! Respekt! 

• Liker 34
Skrevet
Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Må jo være flaut å bli trukket frem som en som merker dårlig når hun har blogget i nærmere 10 år, selv om det nevnes at det har vært bedre «i det siste» dvs etter i høst. 

Spesielt når man selv mener man gjør det helt etter regelverket og er best i klassen. Vant jo til og med pris som årets influencer hos UI, det gjør man jo ikke uten å ha ting på stell :ironi:

• Liker 20
Skrevet
5 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Det var vel bedre en stund rett før Vixen, men har blitt verre igjen siden da.

Ja, tror ikke de er heeelt oppdaterte. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Merking av reklame - instastory: https://imgur.com/a/Cx3IN

---------------------------------------------------------

Cbe.no/Treasures:

Endret av Asti
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...