Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, virkelig skrev:

Det var da vitterlig ikke dette vi snakket om her, hold deg til det du, og jeg er ikke "fans" , Men heller fan enn hater og misunnelig

Det var dette med å skjønne at bloggen driver forretningsvirksomhet og kritikk til virksomheten! 

Det er virkelig lavmål å argumentene slik som du holder på! 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Snøsøta
Skrevet
2 minutter siden, virkelig skrev:

Bloggen er fortsatt gratis å lese, det å kjøpe en produkt eller tjeneste vist eller omtalt på bloggen er helt frivillig og opp til hver enkelt. 

Det er frivillig å bruke mitt anbud også, men frua klager da virkelig på den tjenesten også i kommentarfeltet.

Den opprinnelige kommentaren var først og fremst god og velplassert humor. Du tok ikke poenget, men konstruerer en sak ut av det. Prøv å le litt istedet.

Skrevet
52 minutter siden, Bakepulver skrev:

Du glemte alle hjertene ❤️❤️❤️❤️

Du misforstår! Det VAR hjerter der, inni teksten, men dere velger å tolke innlegget uten hjerter. Noen vil aldri bli fornøyd. #fosterstilling 

• Liker 22
Skrevet
8 minutter siden, virkelig skrev:

Bloggen er fortsatt gratis å lese, det å kjøpe en produkt eller tjeneste vist eller omtalt på bloggen er helt frivillig og opp til hver enkelt. 

Hva skjer når leserne forsvinner?? Kan du svare på det spørsmålet?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, mittnavnergjest skrev:

Du misforstår! Det VAR hjerter der, inni teksten, men dere velger å tolke innlegget uten hjerter. Noen vil aldri bli fornøyd. #fosterstilling 

Uffda.. 😬

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 time siden, Bakepulver skrev:

Hva skjer når leserne forsvinner?? Kan du svare på det spørsmålet?

Når leserne forsvinner? Kan se ut som det er en ønsketenkning fra din side, men det er ikke noe som tyder på det, snarere tvert imot. Jeg ser fra tid til annen at noen har glede av å legge ut leserstatistikken for bloggen. Vi som følger litt med, forstår at lesertall går litt opp og ned. Man kan ikke sammenligne lesertallene i dag med lesertallene for noen år tilbake. Flere bloggere har kommet til b.l.a.

CBE har holdt seg på bloggtoppen i snart 9 år. Det viser at hun har den IT-faktoren som har gjort at hun har lykkes i bransjen. Selv etter at man avdekket juks for et par år siden, er leserne trofaste. Hun har det som skal til i bransjen. Hun bruker tid på innleggene sine, skriver godt og variert, gode bilder og har et litt liv som er spennende nok, slik at man ønsker å følge henne. Hun velger ikke å ha clickbait eller komme med store avsløringer og drama for å få lesere. Leserne kommer til å være der så lenge hun velger å blogge, uten tvil. Den dagen hun selv velger å ikke blogge, har hun både opparbeidet seg et navn, erfaring, kontakter til å jobbe med noe annet. Ikke minst vil hun ha opparbeidet seg en solid formue etter alle årene med en suksessfull blogg. Så, ingen grunn til bekymring.

Endret av Lin10
  • Liker 10
Skrevet
12 minutter siden, Lin10 skrev:

Når leserne forsvinner? Kan se ut som det er en ønsketenkning fra din side, men det er ikke noe som tyder på det, snarere tvert imot. Jeg ser fra tid til annen at noen har glede av å legge ut leserstatistikken for bloggen. Vi som følger litt med, forstår at lesertall går litt opp og ned. Man kan ikke sammenligne lesertallene i dag med lesertallene for noen år tilbake. Flere bloggere har kommet til b.l.a.

Lesertallene går jevnt og stødig nedover. Innimellom gjør de et lite hopp på noen hundre, men den tydelige og jevne tendensen over tid er at de går nedover.

Å påstå noe annet er ønsketenkning fra din side.

• Liker 27
Skrevet
13 minutter siden, Lin10 skrev:

CBE har holdt seg på bloggtoppen i snart 9 år. Det viser at hun har den IT-faktoren som har gjort at hun har lykkes i bransjen. Selv etter at man avdekket juks for et par år siden, er leserne trofaste. Hun har det som skal til i bransjen. Hun bruker tid på innleggene sine, skriver godt og variert, gode bilder og har et litt liv som er spennende nok, slik at man ønsker å følge henne. Hun velger ikke å ha clickbait eller komme med store avsløringer og drama for å få lesere. Leserne kommer til å være der så lenge hun velger å blogge, uten tvil. Den dagen hun selv velger å ikke blogge, har hun både opparbeidet seg et navn, erfaring, kontakter til å jobbe med noe annet. Ikke minst vil hun ha opparbeidet seg en solid formue etter alle årene med en suksessfull blogg. Så, ingen grunn til bekymring.

De bryter lovverket og dere fans burde lære dere å tenke kritisk når det gjelder bloggeren og det som vedkommende skriver i sosiale medier!

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, Lin10 skrev:

Her er jeg noe uenig. Før så også jeg at det ble lagt arbeid i bloggen, hadde humor og det virket som om CBE ønsket å forberede seg selv.

Nå er det mye fokus på reklame, mange av matbildene ser løpebånd ut, lite kreative outfit bilder, og mye gjenbruk. Dette tolker jeg som at gnisten er borte, og det kun går på profitt. Da mister man lesere. 

• Liker 16
Skrevet
6 minutter siden, MissLucy skrev:

Lesertallene går jevnt og stødig nedover. Innimellom gjør de et lite hopp på noen hundre, men den tydelige og jevne tendensen over tid er at de går nedover.

Å påstå noe annet er ønsketenkning fra din side.

Forstår ikke hva du vil frem til. Hun er en av få norske bloggere som holder seg på toppen i åresvis. (topp 5 som regel) Det er jo ikke slik at hun mister lesertall og andre går oppover. Som jeg skriver så er det flere faktorer som gjør at lesertall kan synke, uten at leserne snur ryggen til henne slik din ønsketenkning tydligvis er. Hadde vært så at de mistet veldig mange lesere, og at hun var nede på 10.plass og nedover over tid, så kan du være sikker på at de hadde prøvd å finne ut hva som hadde skjedd, og gjort noen forandringer og fornyelser. Slik det ser ut nå og som hun tidligere har uttalt på bloggen, så er hun fornøyd med hvordan den er og hva hun ønsker å fokusere på. I dag valgte hun imidlertid å dele noen kjedelige erfaringer med oppussing, så alt er ikke fryd og gammen, som enkelte her mener hun ønsker å fremstille av sitt liv. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Lin10 skrev:

Forstår ikke hva du vil frem til. Hun er en av få norske bloggere som holder seg på toppen i åresvis. (topp 5 som regel) Det er jo ikke slik at hun mister lesertall og andre går oppover. Som jeg skriver så er det flere faktorer som gjør at lesertall kan synke, uten at leserne snur ryggen til henne slik din ønsketenkning tydligvis er. Hadde vært så at de mistet veldig mange lesere, og at hun var nede på 10.plass og nedover over tid, så kan du være sikker på at de hadde prøvd å finne ut hva som hadde skjedd, og gjort noen forandringer og fornyelser. Slik det ser ut nå og som hun tidligere har uttalt på bloggen, så er hun fornøyd med hvordan den er og hva hun ønsker å fokusere på. I dag valgte hun imidlertid å dele noen kjedelige erfaringer med oppussing, så alt er ikke fryd og gammen, som enkelte her mener hun ønsker å fremstille av sitt liv. 

Hva har det med saken å gjøre om andre blogger går opp eller ned, eller blir færre eller flere? Hva betyr det hvilken plass hun har på en liste? Det som er interessant for en annonsør er antall lesere; ikke plassen på lista.

Det er et ubestridelig faktum at CBE sine lesertall går jevnt og trutt nedover. Ferdig snakka.

• Liker 21
Skrevet
4 minutter siden, Asti skrev:

Synker også på instagram: https://imgur.com/a/ySC4O . Bare siden 14.02.18 til  03.03.18 har det vært en nedgang på 2.000 følgere. 

Syns dette viser tydelig hvor viktig ditt arbeid mtp dokumentasjon er, og at BOTB faktisk er en viktig blogg. Folk får opp øynene, og blir mer kritisk. Man skal ikke gape og tro at alt man får servert er mat!

• Liker 15
Skrevet (endret)
18 minutter siden, Lin10 skrev:

Du forstår ikke at lesertall ikke holder seg på en jevn kurve? 

Lesertallene er synkende og det kan du fint lese selv! Sjekk Asti sin lenke!

Endret av Bakepulver
  • Liker 5
Skrevet (endret)
26 minutter siden, MissLucy skrev:

Hva har det med saken å gjøre om andre blogger går opp eller ned, eller blir færre eller flere? Hva betyr det hvilken plass hun har på en liste? Det som er interessant for en annonsør er antall lesere; ikke plassen på lista.

Det er et ubestridelig faktum at CBE sine lesertall går jevnt og trutt nedover. Ferdig snakka.

Enig. At mange bloggere mister lesere kan handle om at enkelte i bransjen har ødelagt for seg selv.  CBE er ikke alene om det...

@Lin10

Bloggere som ikke har mistet lesere:

Lesertall fra:

Endret av Asti
Skrevet (endret)
59 minutter siden, Liver skrev:

Her er jeg noe uenig. Før så også jeg at det ble lagt arbeid i bloggen, hadde humor og det virket som om CBE ønsket å forberede seg selv.

Nå er det mye fokus på reklame, mange av matbildene ser løpebånd ut, lite kreative outfit bilder, og mye gjenbruk. Dette tolker jeg som at gnisten er borte, og det kun går på profitt. Da mister man lesere. 

Alle kan ikke like fornøyde, men hun har jevnt høye lesertall uansett hvordan man ser det. Jeg synes fortsatt at de innleggene hun legger ut er av høy kvalitet, ut fra at dette er en livsstilsblogg. Det er ikke så lenge siden hun uttalte at hun fortsatt synes det å blogge gir henne veldig mye,  så jeg tror nok ikke gnisten er borte.

Det at hun » mister» lesere er nok en mye større fokus for enkelte her inne, enn for denne bloggern selv. Man kan jo tolke det derfra hvor reell denne bekymringen bør være. Noen her inne ønsker jo at negativ omtale skal gi utslag i at bloggen skal forsvinne, men de jobber nok i motvind, for bloggen gjør det fortsatt strålende på 9 året. Hun er jo unik i så henseende. 

Som mange andre som er i jobb, så kan vel man ha dager hvor man er sliten, ha redusert energi og mindre kreativitet. Så er det vel også naturlig at bloggen forandrer seg noe, ut fra hvilken livssituasjon hun er i. Nå er hun 2 barns mor, og andre ting er i i fokus nå enn for noen år siden, og det vises nok på bloggen. Jeg synes outfit bildene alltid er lekre. Hun er jo veldig fotogen og lært seg dette med å posere. Så kan vel enkelte tenke at hun har lite variasjon av poseringsuttrykk, mens andre liker det de ser.  De variere også location, så jeg opplever absolutt variasjon på outfit bildene. De siste treningsbildene for samarbeidspartneren x-like var kjempeflotte, så de genererte nok endel salg. 

Endret av Lin10
  • Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Lin10 skrev:

Alle kan ikke like fornøyde, men hun har jevnt høye lesertall uansett hvordan man ser det. Jeg synes fortsatt at de innleggene hun legger ut er av høy kvalitet, ut fra at dette er en livsstilsblogg. Det er ikke så lenge siden hun uttalte at hun fortsatt synes det å blogge gir henne veldig mye,  så jeg tror nok ikke gnisten er borte.

Det at hun » mister» lesere er nok en mye større fokus for enkelte her inne, enn for denne bloggern selv. Man kan jo tolke det derfra hvor reell denne bekymringen bør være. Noen her inne ønsker jo at negativ omtale skal gi utslag i at bloggen skal forsvinne, men de jobber nok i motvind, for bloggen gjør det fortsatt strålende på 9 året. Hun er jo unik i så henseende. 

Som mange andre som er i jobb, så kan vel man ha dager hvor man er sliten, ha redusert energi og mindre kreativitet. Så er det vel også naturlig at bloggen forandrer seg noe, ut fra hvilken livssituasjon hun er i. Nå er hun 2 barns mor, og andre ting er i i fokus nå enn for noen år siden, og det vises nok på bloggen. Jeg synes outfit bildene alltid er lekre. Hun er jo veldig fotogen og lært seg dette med å posere. Så kan vel enkelte tenke at hun har lite variasjon av poseringsuttrykk, mens andre liker det de ser.  De variere også location, så jeg opplever absolutt variasjon på outfit bildene. De siste treningsbildene for samarbeidspartneren x-like var kjempeflotte, så de genererte nok endel salg. 

Det er din mening, jeg har min.

Og noe positivt har denne bloggen fått meg til å gjøre, kjøpe mindre. Så har ikke bare negative ting å komme med til CBE.

• Liker 18
Skrevet (endret)
9 timer siden, Lin10 skrev:

...

....

Det vi vet er at de "undertegnet" mailer i 2012 og 2013 med lesertall, samt hun har skrevet om det i blogginnlegg. Det ble også oppgitt for høye lesertall hos CBE, Friendly og AdLinks i 2015 (tro hvorfor det?). Dokumentasjon: https://imgur.com/a/ohAKX .

Lesertall, følgere, likes er også noe United Influencers ser ut til å være opptatt av: http://salg.unitedinfluencers.no/en-no/influencers/caroline-berg-eriksen-314/stats/www-carolinebergeriksen-no-602 . Grunnen er at lesertall, antall følgere/likes nok selges inn ovenfor annonsører.  

Tilføyelse: Slik at det fremstår som merkelig hvis ikke CBE er opptatt av dette, men om hun ikke er det, så kan hun få lov til det. :) Jeg og helt sikkert mange andre også finner det imidlertid interessant som en "målestokk" på hvor vellykket virksomheten er. 

Endret av Asti
La til informasjon
Skrevet
25 minutter siden, Asti skrev:

De har jo noe å komme med. :Nikke: (Antar det gjelder Det søte liv også, jeg har kun vært innom Trines.) Det hjelper ikke å ha mange "møter" i Oslo og legge gammel strategi i ny innpakning, når CBE og flere med henne bare skriver om seg selv. På åttende eller tiende året. :Gjesp: 

• Liker 14
Skrevet
23 minutter siden, Asti skrev:

Enig. At mange bloggere mister lesere kan handle om at enkelte i bransjen har ødelagt for seg selv.  CBE er ikke alene om det...

@Lin10

Lesertall fra:

De overnevnte bloggerne  er kjempedyktige, så flott at de har høye lesertall. Bloggen til CBE er en livstilsblogg og omfavner nok ikke så bredt publikum som en matblogg, så jeg synes ikke man kan sammenligne. Som tidligere nevnt så har det vært en utvikling de siste årene, ved at det har kommer flere dyktige bloggere på banen og det er klart at dette har noe å si på lesertallene. Noen bruker clicbait for å sanke lesere, noe CBE ikke ønsker å bruke. Det står det respekt av synes jeg. Så er det flere arenaer man når følger på enn tidligere. F.eks Instagram og Snap. Dette har CBE selv skrevet som svar i kommentarfeltet  for ikke så lenge siden. 

Jeg opplever at CBE er i medvind når det gjelder rollen som influencer. Bare se på intimsprayen som ble nevnt på bloggen. Bloggere som komikerfrue har tidligere omtaler denne, men ingen ha brydd seg. Så kommer CBE på banen og det kommer i VG, og spayen blir usolgt i en nettbutikk uten at reklameinnslag. Hun har makt og påvirkning uten tvil og det er jo attraktivt når hun skal forhandle avtaler. Hun får fortatt veldig store annonsører og er attraktiv for bedrifter. Ikke minst ble hun kåret til årets kvinnelige blogger på UI sin sammenkomst,  og når man vet hvor mange toppbloggere de har i stallen, så var dette en stor anerkjennelse. Dette viser hvor dyktig og respektert hun er. Det er helt sikkert mye hun kunne gjort hvis hun hadde ønsket og øke lesertallene og at det var viktig for henne, men hun ønsker tydligvis ikke å legge seg der. 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...