Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, decker skrev:

Det eg ikkje heilt forstår er kva dei vil oppnå (eller skjula) med manglande merking? Eg ser jo den med at dei helst ikkje vil at «veninnene» til CBE skal innsjå at dei eigentleg les ein Elloskatalog der alt er iscenesatt, men er det andre grunnar og?

Noe dårligere inntjening på produktene. Folk er mer skeptisk til anbefalinger som er merket med reklame enn til «venninneråd».

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
35 minutter siden, Newroz skrev:

Ikke nok med at bloggerne har en særdeles slakk læringskurve, men de bryter også loven titt og ofte. I en hvilken som helst annen bedrift, enten du var ansatt eller leder, så ville dette ført til konsekvenser. For blogger: Nei, bare å legge seg i fosterstilling så går det hele over. 

Ja, eller det hun kan aller best: skylde på leserne. Det er lesernes feil at hun blir avslørt. Om jeg hadde lagt skylden for mine egne tabber på kundene i min jobb, ja da hadde jeg nok blitt sagt opp. Ydmykhet finnes ikke i denne bloggernes verden derfor blir hun så usmakelig. 

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, Surikatt skrev:

Ja, eller det hun kan aller best: skylde på leserne. Det er lesernes feil at hun blir avslørt. Om jeg hadde lagt skylden for mine egne tabber på kundene i min jobb, ja da hadde jeg nok blitt sagt opp. Ydmykhet finnes ikke i denne bloggernes verden derfor blir hun så usmakelig. 

Hun har selv nevnt at hun tror hun har et «dra-til-tryne» ( intervju med DN), men jeg mener det er dra-til-holdningene folk misliker. 

• Liker 21
Skrevet

Ser fruen er bekymret for fiskebensmønstrete gulvet. Det var vel det hun ble advart mot å ødelegge det fine gulvet. Nå får hun se følgene over det hun har valgt.. :fnise:

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, MorUgle skrev:

Ser fruen er bekymret for fiskebensmønstrete gulvet. Det var vel det hun ble advart mot å ødelegge det fine gulvet. Nå får hun se følgene over det hun har valgt.. :fnise:

Nå var det vel den nye fiskebensparketten de har lagt som er mislykket, ikke den gamle.... 

Greit å få orden på fakta før en skal kritisere. 

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, kmbras skrev:

Nå var det vel den nye fiskebensparketten de har lagt som er mislykket, ikke den gamle.... 

Greit å få orden på fakta før en skal kritisere. 

Jo, i stuene er det også riper, skriver hun. Malingen det er noe galt med, antakelig. 

• Liker 9
Skrevet
38 minutter siden, Kollontaj skrev:

Noe dårligere inntjening på produktene. Folk er mer skeptisk til anbefalinger som er merket med reklame enn til «venninneråd».

Samtidig finnes der undersøkelser som viser at leserne har mer tillit til en blogger som merker som hun skal, slik at det faktisk lønner seg bedre.

• Liker 6
Gjest Skribent
Skrevet
38 minutter siden, Kollontaj skrev:

Folk flest kanskje, ja. Hennes krets med trofaste lesere virker ikke spesielt kritisk til noe som helst, så da kan hun bare merke i vei uten at det merkes nevneverdig. Skjønner jo at det ville vært helt forferdelig å måtte nedgradere livsstilen fra det hun har nå til et mer normalt forbruk, ofre noen designerplagg i året, kanskje, men med god støtte fra sine kjære lesere kommer hun seg vel gjennom det også? Hvis ikke finnes det alltids terapi.

Skrevet
2 minutter siden, Skribent skrev:

Folk flest kanskje, ja. Hennes krets med trofaste lesere virker ikke spesielt kritisk til noe som helst, så da kan hun bare merke i vei uten at det merkes nevneverdig. Skjønner jo at det ville vært helt forferdelig å måtte nedgradere livsstilen fra det hun har nå til et mer normalt forbruk, ofre noen designerplagg i året, kanskje, men med god støtte fra sine kjære lesere kommer hun seg vel gjennom det også? Hvis ikke finnes det alltids terapi.

Men hvor stor er lesergruppa uten kritisk sans? Tipper 1/10 av de som leser, det er de andre som må overbevises. 

• Liker 4
Gjest Newroz
Skrevet
49 minutter siden, Surikatt skrev:

Ja, de som sørger for inntektsgrunnlaget er alltid greit å skylde på. Proviant.no prøver seg jo på det samme nå: 

Proviant: Her får du alle ukes måltider til bare 999 kr. 
Forbrukere: Men det er jo ikke nok mat for alle ukens måltider? 
Proviant: Bleklager at DERE har misforstått. Vi mente så klart ikke at dere får nok mat til alle ukens måltider. 

Skrevet

Det jeg bare ikke begriper, er at hun fremdeles turer frem som om Forbrukertilsynet aldri hadde påpekt noe som helst. Det ble pittelitt bedre et par uker, men nå er vi vel tilbake igjen med dårlig merking. Verst synes jeg faktisk denne goodiebagen med musespray er. De påstår hardnakket at de ikke leser her inne, men kom ikke å fortell meg at ikke leirbålvenninnene hennes ikke har tipset henne om slemme Asti som samler bevis. Jeg begriper virkelig ikke at hun tør, og jeg forventer meg faktisk en bot i sekssiffret størrelse og vel så det. Håper at årsaken til at Forbrukertilsynet ikke har gjort noe foreløpig, rett og slett er at de bygger en stor sak mot bedriften. Hun er så skyhøy på seg selv, at hun trenger noen til å stikke hull i heliumsballongen og få henne ned på jorda igjen. En klekkelig bot er det eneste språket de kan forstå. 

• Liker 24
Skrevet
5 minutter siden, Newroz skrev:

Ja, de som sørger for inntektsgrunnlaget er alltid greit å skylde på. Proviant.no prøver seg jo på det samme nå: 

Proviant: Her får du alle ukes måltider til bare 999 kr. 
Forbrukere: Men det er jo ikke nok mat for alle ukens måltider? 
Proviant: Bleklager at DERE har misforstått. Vi mente så klart ikke at dere får nok mat til alle ukens måltider. 

Akkurat som CBE vier et helt innlegg til hvordan leserne vrir og vender på det hun skriver. Hun skrev jo om hva som gjør henne trist ikke hva som gjør henne MEST trist. Hvis hun skal holde på å kverulere sånn med leserne så må hun lære seg å uttrykke seg tydeligere. Hun har mange lesere som ikke applauderer alt hun driver med hele tiden. Forsvinner disse, må hun nok finne seg noe annet å gjøre.

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, MorUgle skrev:

Frua hadde også lagt ut gulvjobben på mittanbud skriver hun. Får til svar i siste blogginnlegg at de som tar slike jobber ikke bør anbefales. Frua fikk vel nok av advarsler da de startet med oppussing av gulv og vegger hvis jeg husker riktig. Mulig cbe.no tok den billigste? Har også et inntrykk av at frua har startet med clickhoreri den siste tida. Det har ikke vært så tydelig før synes jeg.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Kollontaj skrev:

Jo, i stuene er det også riper, skriver hun. Malingen det er noe galt med, antakelig. 

Ja ser nå at jeg leste litt feil...

Men, det er olje, ikke maling 😅

• Liker 1
Skrevet (endret)

Angående kritikk til CBE på bloggen om å klage på dårlig arbeid av håndtverkere i område, svarer hun følgende;

«CAROLINE BERG ERIKSEN

Da får vi være uenige, Ida! Det må være lov å skrive kritisk om noe som for oss ser ut som en dårlig jobb, uavhengig av om vi nevner navn eller ikke. Når vi nå ikke nevner navn så ser jeg virkelig ikke problemet.

Vi brukte for øvrig ikke et firma fra Sarpsborg, men et som holder til flere timer unna. Så «enkelt» å finne ut kan det ikke være.»

Endret av Bakepulver
  • Liker 2
Gjest Max Potente
Skrevet (endret)

Har de ikke publisert negativ omtale flere ganger tidligere, da? Caroline skriver at hun ikke vil bruke bloggen til slikt, men jeg husker i hvertfall at de klaget veldig på rom-servicen på et hotell de bodde på. De mente det var blitt gjort en slett jobb med opprydding og rengjøring, og for å illustrere det viste de et bilde av hotellrommet sitt der det var håndklær, søppel og rot. 

Jeg syntes ikke det sa så mye om hotellet som om dem som litt grisete og uhygieniske mennesker, men meg om det.. :dusje:

Endret av Max Potente
Skrevet

10 tips til deg, CBE som blogger

Barneombudets bloggtips:

1.   Blogging er en flott mulighet til å få uttrykke seg 
Du har rett til å si din mening og bli hørt, og blogg kan være en fin måte å få sagt det du vil. Samtidig er blogging kreativt og gir deg god trening i å skrive.

2.   Vær et forbilde for leserne dine. 
Tenk over at du kan ha stor innflytelse og påvirkningskraft på leserne dine. Du kan ha yngre lesere som ser opp til deg og det gir deg et ansvar.

3.   Ta alvorlige tilbakemeldinger seriøst. 
Hvis noen skriver til deg at de har det vanskelig, gi dem et svar og be dem søke profesjonell hjelp. Dette kan de få ved å kontakte for eksempel: Barneombudets Klar Melding tjeneste, Alarmtelefonen, SUSS eller Kors på Halsen.

4.   Krenkelser er ulovlig, og kan politianmeldes. 
Det er viktig å benytte seg av ytringsfriheten, men ikke la det gå utover andre. Det er lov å være uenig, men vis respekt. Å skrive stygt om andre eller baksnakke er å krenke andre. Det er straffbart.

5. Å publisere bilder av andre uten tillatelse er ulovlig. 
Få tillatelse dersom du skal skrive om eller legge ut bilder eller videoer av noen andre enn deg selv. Dersom du ikke har fått tillatelse, fjern det.

6. Stå for det du skriver. 
Hvis du angrer på et innlegg, kan du skrive et nytt innlegg der du beklager. Lag en lenke til hovedinnlegget, som du ikke sletter. Ett unntak er krenkende innlegg. De må slettes uansett. 

7. Sett grenser for hva du deler med andre. 
Hvis det du skriver ikke er noe du ville ha delt med din verste fiende på den ene siden eller foreldrene dine på den andre siden, ikke legg det ut. Internett er åpent for alle, så det du skriver vil også kunne leses av alle. Ikke oppgi for mye personlig informasjon. 

8. Vær oppmerksom på at du kan få stygge kommentarer.
Fokuser mer på de positive og mindre på de negative kommentarene. Ikke gi oppmerksomhet til de som skriver stygge kommentarer. Du kan også velge innstillinger på bloggen som gjør at du kan velge hvilke kommentarer som publiseres. Ikke legg ut bilder av deg selv hvis du ikke tåler både positiv og negativ tilbakemelding.

9.  Ikke publiser når du er sint.
Skriv gjerne når du er sint, men vent med å publisere til du har roet deg og lest gjennom innlegget på nytt. Da er det mindre sannsynlighet for at du publiserer noe du angrer på i etterkant.

10.  Vær positiv og ha det gøy med bloggen, da er andre positive tilbake. 
Å blogge gjør du fordi du har lyst, ikke fordi du må. Det er ikke leserne som bestemmer når og hvordan du skal blogge, gjør det på din egen måte.

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, MissLucy skrev:

jeg merker meg med stor interesse at fru Eriksen synes det er helt greit å klage offentlig på næringsdrivende som ikke gjør jobben sin skikkelig. Er hun ikke redd for at de skal ta det personlig og legge seg i fosterstilling?

Nettopp. Stein i glashus og den greia der.

• Liker 14
Skrevet
8 minutter siden, MissLucy skrev:

jeg merker meg med stor interesse at fru Eriksen synes det er helt greit å klage offentlig på næringsdrivende som ikke gjør jobben sin skikkelig. Er hun ikke redd for at de skal ta det personlig og legge seg i fosterstilling?

Hun er bare misunnelig. Stå på, næringsdrivende, ikke la hateren i Sarpsborg vinne! :klem: 

:sarkasme: 

• Liker 35
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...