Liver Skrevet 5. mars 2018 #51981 Skrevet 5. mars 2018 4 minutter siden, LilleSnupp skrev: "Ååå, du er så flott og inspirerende. Kan du skrive hvordan du grer håret ditt? " og "Det oser kvalitet av bloggen din, fortsett med det!" - ut fra cbe sitt svar i kommentarfeltet for en god stund siden. Hehe, gre håret faktisk. Det er nok de kommentarene de foretrekker, og de som har førsterett. Men, fra spøk til revolver, har noen noen gang sett at hun svarer som en bedrift på sånne kommentarer som ikke er omringet av hjerter? 5
LilleSnupp Skrevet 5. mars 2018 #51982 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, Liver skrev: Hehe, gre håret faktisk. Det er nok de kommentarene de foretrekker, og de som har førsterett. Men, fra spøk til revolver, har noen noen gang sett at hun svarer som en bedrift på sånne kommentarer som ikke er omringet av hjerter? Mener du da som i kommentarer uten skryt foran og bak, og at det står det er ikke ment som kritikk? 1
Liver Skrevet 5. mars 2018 #51983 Skrevet 5. mars 2018 (endret) 1 minutt siden, LilleSnupp skrev: Mener du da som i kommentarer uten skryt foran og bak, og at det står det er ikke ment som kritikk? Haha, ja. Sånne kommentarer. Det jeg vil kalle en voksen diskusjon. Endret 5. mars 2018 av Liver 1
Bakepulver Skrevet 5. mars 2018 #51984 Skrevet 5. mars 2018 Etter et kritisk innlegg om bloggerens oppførsel i eget kommentarfelt kommer dette innleggget med alt for mye sukker på; «Kjære Caroline, jeg er innom bloggen din sikkert flere ganger daglig. Enten for å finne inspirasjon på trening eller mat. Ofte bare for å se om oppdateringer. Det jeg ser er det jeg fårog jammen er det mer en nok – din medmenneskelighet og ditt omsorgsfulle vesen skinner igjennom på det meste du legger ut. Du er en stor inspirasjon, og en flott kvinne og mor. Fortsett slik så gjør iallefall du verden litt bedre. De andre med ulike problemer gjør dessverre det motsatte, og det kan vi dessverre ikke gjøre så mye med» 14
Keaton Skrevet 5. mars 2018 #51985 Skrevet 5. mars 2018 😂 jøje! (Egentlig er det bare trist - på så mange nivå.) 22
Emilie112 Skrevet 5. mars 2018 #51986 Skrevet 5. mars 2018 (endret) Det siste bakeinnlegget er ganske morsomt. Frem med melet (godt synlig så klart) masse mel på benken og når man ser bildet av det helt firekantete deigen som er kjevlet ut er den helt identisk og firkekantet som Peppes sin "uterulle deig". Så bakeing der i gården er utrulling av deig.. Endret 6. mars 2018 av Emilie112 @asti takk for korreksjon. Da må jeg si unnskyld for at jeg var mistenksom. 20
virkelig Skrevet 5. mars 2018 #51987 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, Emilie112 skrev: Det siste bakeinnlegget er ganske morsomt. Frem med melet (godt synlig så klart) masse mel på benken og når man ser bildet av det helt firekantete deigen som er kjevlet ut er den helt identisk og firkekantet som Peppes sin "uterulle deig". Så bakeing der i gården er utrulling av deig.. Sånn ser min hjemme lagede deig ut også, regner med at Caroline tok over kjevlingen, og så skriver hun at de skjærte til litt. Ikke lag spekulasjon av alt. Hva mener du, at hun har skjult reklame for hvetemel ? Sikkert fra dte melet som selges mest av i vanlige daglivare forretninger, det er nå dette jeg kjøper på KIWI eller Meny 4
lillesky Skrevet 5. mars 2018 #51988 Skrevet 5. mars 2018 Tråden er ryddet for persondebatt og kommentarer til slettet innhold. /lillesky (mod)
Gjest Asti Skrevet 5. mars 2018 #51989 Skrevet 5. mars 2018 8 minutter siden, Emilie112 skrev: Det siste bakeinnlegget er ganske morsomt. Frem med melet (godt synlig så klart) masse mel på benken og når man ser bildet av det helt firekantete deigen som er kjevlet ut er den helt identisk og firkekantet som Peppes sin "uterulle deig". Så bakeing der i gården er utrulling av deig.. Bakingen er dokumentert på instastory - https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/ (viser bakhodene til de involverte).
Gjest Asti Skrevet 5. mars 2018 #51990 Skrevet 5. mars 2018 Verdt å merke seg lesertallene etter CBE la ut innleggene "20 spørsmål og svar" og "lukker meg mer og mer" - fra http://blogglisten.no/blogg?q=carolinebergeriksen.no: Dag Global Rang Sidevisninger Norske Sidevisninger Lesere Norske lesere 04-03-2018 4 69827 64378 31808 29113 03-03-2018 3 68838 63219 29220 26777 02-03-2018 3 71234 65137 31742 28916 01-03-2018 4 70500 64519 32692 29834
loffen Skrevet 5. mars 2018 #51991 Skrevet 5. mars 2018 Så instastoryen hennes nå, hva er det hun prøver å formidle i den første der? At hun har trent og blitt tynnere i livet, der hun står og drar i linningen?? I bare BH og tights foran speilet? Herregud, hvor gammel er hun? Noe så tåpelig. 28
Gjesta Skrevet 5. mars 2018 #51992 Skrevet 5. mars 2018 Snap og instastory × flere av badekaret. Uten reklamemerking. 9
Jordbærogfløte Skrevet 5. mars 2018 #51993 Skrevet 5. mars 2018 Pizzasnurrer, ja.. Fra lavkarbo til høykarbo.. Husker da paret hysterisk forsvarte lavkarbotrenden for noen år tilbake 😁.. 11
skruf Skrevet 6. mars 2018 #51994 Skrevet 6. mars 2018 Bra de har endret mening ang barn og lavkarbo. De var jo ganske bastante på at når de fikk barn så skulle også barna ha et lavkarbokosthold. http://www.carolinebergeriksen.no/2012/09/29/barn-og-kosthold/ (link til blogg) https://www.dagbladet.no/kjendis/fotballfrue-vil-at-barna-hennes-skal-ga-pa-lavkarbo/66798934#_ga=2.249396805.311698792.1520319231-154995907.1505587550 Barn i vekst trenger karbohydrater 13
MorUgle Skrevet 6. mars 2018 #51995 Skrevet 6. mars 2018 Noe som ikke er bra er at jeg vet mere om barna til CBE og LKE enn jeg gjør om mine tantebarna mine som bor i nabohuset. Det synes jeg er skremmende. 19
Surikatt Skrevet 6. mars 2018 #51996 Skrevet 6. mars 2018 5 minutter siden, MorUgle skrev: Noe som ikke er bra er at jeg vet mere om barna til CBE og LKE enn jeg gjør om mine tantebarna mine som bor i nabohuset. Det synes jeg er skremmende. Helt enig. Nå har hun hatt tre innlegg på to dager hvor hun snikfotograferte de bakfra og de aner ikke at de blir lagt ut på nett med beskrivelser av hva de har gjort disse dagene. Når behovet for bekreftelser blir viktigere enn barnas privatliv, burde hun legge bort egoet sitt og ta ansvar. Mine barn er i skolealder og de hadde ikke blitt glad over å finne seg selv på nett. 18
Mrs O'Donell Skrevet 6. mars 2018 #51997 Skrevet 6. mars 2018 Jeg føler at det som regel kommer flere bilder på rappen etter at kritikken har økt? Litt sånn for å vise hvem som bestemmer, liksom. Ett og annet bilde bakfra hadde vært greit, slik som Skavland gjør, men denne nitidige dokumenteringen gir meg klump i magen. Det hadde vært veldig interessant å høre deres tanker bak det å eksponere barn (generelt), for at de har hatt det oppe til grundig vurdering er jeg ikke i tvil om. 17
Bakepulver Skrevet 6. mars 2018 #51998 Skrevet 6. mars 2018 1 time siden, MorUgle skrev: Noe som ikke er bra er at jeg vet mere om barna til CBE og LKE enn jeg gjør om mine tantebarna mine som bor i nabohuset. Det synes jeg er skremmende. Bare det er jo veldig spesielt. 2
Gjest generalmajoren Skrevet 6. mars 2018 #51999 Skrevet 6. mars 2018 Det som er litt rart er en bedrift med så stor omsetning, uten at de har noen ansatte med relevant utdannelse. En universitetsutdanning i Norge medfører ex. phil. som skal gi studentene evne til refleksjon rundt etikk og moral. Studerer man økonomi, lærer man om bedriftenes samfunnsanavar og om å reflektere rundt valg man tar som leder. Til CBE, jeg anbefaler å google navigasjonshjulet og benytte det som hjelpemiddel. Det består av seks punkter. Etikk - lar det seg begrunne? Moral - er det riktig? Identitet - er det i samsvar med våre verdier? Økonomi - lønner det seg? Omdømme - beholder vi vår troverdighet? Jus - er det lovlig? Om du får ja på alle punkter er det et godt valg. Om du får ja kun på økonomi, er det ikke et godt valg.
decker Skrevet 6. mars 2018 #52000 Skrevet 6. mars 2018 Det med manglande utdanning eller erfaring fra «vanlege» jobbar er jo vanleg blant toppbloggarar. Dei som har studert har til dømes alltid fått eit kritisk blikk på det dei skriv, og lært seg å ta imot konstruktiv kritikk, som til tider kan vera ganske brutal og. Viss ein ikkje gjer det, vil det enkelt og greitt føra til dårlegare karakterar sidan ein har så tru på eigen fortreffelighet at ein ikkje treng å endra noko. Same gjeld med yrkeserfaring, me vert vurderte på jobb kvar dag om me gjer ein god jobb eller ikkje, og får kritikk (eller ros) utifrå det, som gjer at me må gå i oss sjølve. Det er sånn realiteten er, men mykje av dette manglar hjå bloggarar. Det er skrive mykje om CBE og kritikk her, så det skal eg ikkje gå meir inn på, men ein av dei viktigaste tinga eg lærte gjennom studier var evnen til refleksjon. Eg har fått kritikk eg syns var blodig urettferdig, men har gått i meg sjølv for å sjå kor eg trødde feil. Men dette er og viktig når det gjeld kritikk både under utdanning og i yrkeslivet, det er ikkje alltid kritikken er berettiga, og ein vil forsvara seg sjølv. Då er det meir matnyttig å gå inn i ein dialog og svara på kritikken med gjennomtenkte motargument, og gå på sak og ikkje person. Eg har sjølv lært meg at eg ikkje må svara i affekt, då kjem det fort skeivt ut og det vert ein dårleg dialog. Eg er langtifrå perfekt sjølv, det skal gudane vita, men på jobb må eg leggja frå meg følelsane mine og vera profesjonell. Det burde CBE og, men når bloggen vert framstilt som bedrift eine dagen, og personleg og nær den andre, er det og vanskeleg å koma med kritikk som ikkje vert oppfatta som personleg. 37
Fremhevede innlegg