Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Mädchen skrev:

Here we go again med disse såkalte ekspertuttalelsene. Synes det er veldig besynderlig at det dukker opp slike støttekommentarer på bloggen hver gang det blåser litt ekstra rundt ørene på bloggeier. Så convenient, liksom. Tviler sterkt på at det sitter diverse eksperter på hvert sitt spesialfelt rundt omkring i det langstrakte land og bare venter på å komme Caroline til unnsetning når hun trenger det som mest. Not bying it! 

Stinker Åge lang vei.

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
28 minutter siden, Korsihalsen skrev:

Stinker Åge lang vei.

Jepp! Eller kanskje dette faktisk er disse høyt utdannede menneskene hun fabler om, som leser bloggen og er målgruppen hennes :Knegg:

Endret av Mädchen
  • Liker 12
Skrevet
40 minutter siden, Liver skrev:

CBE er veldig uvitende og egentlig ganske slem ved å publisere denne kommentaren. De som har psykiske lidelser skal ikke ha skylden for at hun ser på noen av leserne som slemme troll som driver heksejakt på henne. Og uansett om det hadde vært noen innen psykiatrien som kommenterer, så er jo ikke de unnskyldt dårlig oppførsel for det om. De er jo ikke dumme folk som sitter hjemme uten utdannelse eller jobb. Slike holdninger hører hjemme på 60 tallet.

Jeg er så enig. Tidlgere i kommentarfeltet under samme innlegg skriver CBE at hun ikke ønsker at negative kommentarer ikke skal ødelgge leseropplevelsen for andre og i samme innlegg synes hun det er så utrolig trist med anonyme "netthetsere". At slike kommentarer får stå sier veldig mye om CBE, det er nedlatende og direkte slemt gjort. Men det har kanskje ikke så mye å si for henne? Kommentaren var jo positiv mot henne og hennes virke.

• Liker 22
Skrevet
2 minutter siden, Emilie112 skrev:

Jeg er så enig. Tidlgere i kommentarfeltet under samme innlegg skriver CBE at hun ikke ønsker at negative kommentarer ikke skal ødelgge leseropplevelsen for andre og i samme innlegg synes hun det er så utrolig trist med anonyme "netthetsere". At slike kommentarer får stå sier veldig mye om CBE, det er nedlatende og direkte slemt gjort. Men det har kanskje ikke så mye å si for henne? Kommentaren var jo positiv mot henne og hennes virke.

Dette har vært problem hos cbe.no i mange år. I det ene øyeblikket skriver CBE innlegg om at hun ikke ønsker "søppelkommentarer" eller at hun blir spesielt trist over anonyme mennesker er stygge, i neste øyeblikk godkjenner hun slikt (så lenge de støtter henne): https://imgur.com/a/TH0b9 .

Gjest xx girl xx
Skrevet

Jeg er så glad jeg ikke vokste opp med SoMe! Jeg tror min mor hadde publisert både det ene og det andre. Nettvett kom sent der... Jeg føler veldig med disse bloggerbarna. Ikke nok med at det deles bilder. Men det deles så mye tekst også. Det er like ille i mine øyne. 

En annen ting jeg har tenkt litt på. Hva skulle CBE.no gjort uten barna og inntektene de genererer? Hva hadde bloggen vært da? 

Skrevet

Har riktignok ikke jobbet i psykiatrien, men har erfaring med psykiatriske pasienter. Det er selvfølgelig store variasjoner og grader av sykdom, men de har ofte nok med seg selv. Og for mange er nettopp dette problemet, mange bryr seg ofte ikke særlig mye om andre. Så at det er noe særlig hold i utsagnet til den i kommentarfeltet som hevder å ha jobbet i psykiatrien tviler jeg på.

• Liker 16
Gjest Skribent
Skrevet
7 minutter siden, xx girl xx skrev:

Jeg er så glad jeg ikke vokste opp med SoMe! Jeg tror min mor hadde publisert både det ene og det andre. Nettvett kom sent der... Jeg føler veldig med disse bloggerbarna. Ikke nok med at det deles bilder. Men det deles så mye tekst også. Det er like ille i mine øyne. 

En annen ting jeg har tenkt litt på. Hva skulle CBE.no gjort uten barna og inntektene de genererer? Hva hadde bloggen vært da? 

Mye trutmunn sett fra venstre?

Skrevet
17 minutter siden, Asti skrev:

Dette har vært problem hos cbe.no i mange år. I det ene øyeblikket skriver CBE innlegg om at hun ikke ønsker "søppelkommentarer" eller at hun blir spesielt trist over anonyme mennesker er stygge, i neste øyeblikk godkjenner hun slikt (så lenge de støtter henne): https://imgur.com/a/TH0b9 .

Fra leseren Torill: «Ikke mye konstruktivt å hente der» - sitat om KG. 

Det var vel fra KG at kommentarjuks og bilderedigeringsjuks + en del annen shady business ble tatt frem og belyst? Jeg har lært mye av opplysningene som kom frem i den forrige tråden og denne, mye jeg ikke har tenkt gjennom når det gjelder feks eksponering av barn. 

• Liker 32
Skrevet
16 minutter siden, xx girl xx skrev:

CBE tjente mye penger før hun fikk barn, og hun har de veldig lite på bloggen ,s å de er nok ikke grunnen til en brøkdel av inntektene engang, så det er ikke noe poeng å synse om. Bloggen hadde vært akkurat der  den er. Uten tvil

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, virkelig skrev:

CBE tjente mye penger før hun fikk barn, og hun har de veldig lite på bloggen ,s å de er nok ikke grunnen til en brøkdel av inntektene engang, så det er ikke noe poeng å synse om. Bloggen hadde vært akkurat der  den er. Uten tvil

etter den teorien driver hun altså og selger barndommen og privatlivet til sine barn, i tillegg til at hun utsetter sine barn for risiko, og så har det ikke en gang en positiv effekt på bloggen og inntekten!?

• Liker 43
Skrevet
3 minutter siden, MissLucy skrev:

etter den teorien driver hun altså og selger barndommen og privatlivet til sine barn, i tillegg til at hun utsetter sine barn for risiko, og så har det ikke en gang en positiv effekt på bloggen og inntekten!?

Godt poeng! Da er det virkelig ingen grunn til å frem hverken barn, barnerom, barneklær... og alt som følger med!

• Liker 11
Skrevet
4 minutter siden, MissLucy skrev:

Enig. Måtte nesten le av @virkelig sitt utsagn. 

• Liker 17
Skrevet
14 minutter siden, virkelig skrev:

Hva er vitsen med å utlevere barna da mener du? 

• Liker 14
Skrevet
19 minutter siden, virkelig skrev:

Kan du definere «veldig lite»? I prosent feks? 

• Liker 12
Skrevet (endret)
8 timer siden, Litjpusi skrev:

Fra leseren Torill: «Ikke mye konstruktivt å hente der» - sitat om KG. 

Det var vel fra KG at kommentarjuks og bilderedigeringsjuks + en del annen shady business ble tatt frem og belyst? Jeg har lært mye av opplysningene som kom frem i den forrige tråden og denne, mye jeg ikke har tenkt gjennom når det gjelder feks eksponering av barn. 

Stemmer at det var her løgnene rundt bilderedigering og kommentarjukset ble avslørt.  Vi har også samlet dokumentasjon blant annet på brudd på markedsføringsloven og alkoholloven som har blitt sendt til rette instanser. Media har også fått/hentet opplysninger herfra.  Det er nok grunnen til at de bruker hersketeknikker i sitt forsøk på å ugyldiggjøre argumenter og dokumentasjon herfra.  De skjønner nok at KG kan være "farlig"  for troverdigheten deres. 

Kjekt å lese om din erfaring. :)

--------

Cbe.no/Treasures: https://imgur.com/a/3mO86

Endret av Asti
La til lenker og tekst
Skrevet (endret)

Man trenger jo ikke strekke det så grusomt langt da. Selvsagt gjør hun ikke narr av en ivrig og ustødig ettåring. Hun synes nok at det er søtt 

Jeg er helt mot eksponeringen, men man må ikke miste hodet helt i jakten på kritikkverdige forhold.

Endret av lillesky
  • Liker 22
Gjest Newroz
Skrevet
14 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Man trenger jo ikke strekke det så grusomt langt da. Selvsagt gjør hun ikke narr av en ivrig og ustødig ettåring. Hun synes nok at det er søtt  

Jeg er helt mot eksponeringen, men man må ikke miste hodet helt i jakten på kritikkverdige forhold.

Enig. 

Små unger som kløner seg frem i verden blir ofte betrakta som søte. Syns det er søtt selv jeg - både barn som stabrer seg frem i verden og små dyr som faller og forsøker igjen.

Hva som er tanken er strengt talt ikke noe vi kan vite noe om, men det betyr ikke at man alltid må trekke en negativ konklusjon, som her at det er snakk om latterliggjøring fremfor å vise frem en søt unge. Syns vi kan holde oss unna det. 

Det betyr så klart ikke at det er greit å eksponere barna. 

Skrevet (endret)

Caroline Berg Eriksen legger til rette for at deres bilder kan stjeles og at de selv kan bli utsatt for brudd på åndsverksloven.

Endret av lillesky
  • Liker 10
Skrevet

Nå har jeg lest meg gjennom kommentarfeltet til det nyeste "personlige" innlegget til CBE. Og mitt spørsmål er; hva ser de på som konstruktiv kritikk? Ser det er flere som etterlyser gode, voksne svar til disse. Det CBE svarer er at de ikke svarer på usaklige og barnslige spørsmål i kommentarfeltet. Her ser man tydelig at bedriften og deler av publikummet har forskjellige meninger hva konstruktiv kritikk er. 

Noen av de "slemme" hater spørsmålene/tilbakemeldinger hun får, hadde ikke jeg reagerte på i det hele tatt hadde jeg fått disse på min arbeidsplass. Og jeg er ikke særlig tøff eller herdet av meg, men tåler å få tilbakemelding i jobben jeg utfører. Disse tilbakemeldingene får et nebbete svar, helst med litt ekstra fra noen av hennes venninner.

Hva ser denne bedriften på som saklig, kritisk tilbakemelding? 

• Liker 18
Skrevet
1 minutt siden, Liver skrev:

Nå har jeg lest meg gjennom kommentarfeltet til det nyeste "personlige" innlegget til CBE. Og mitt spørsmål er; hva ser de på som konstruktiv kritikk? Ser det er flere som etterlyser gode, voksne svar til disse. Det CBE svarer er at de ikke svarer på usaklige og barnslige spørsmål i kommentarfeltet. Her ser man tydelig at bedriften og deler av publikummet har forskjellige meninger hva konstruktiv kritikk er. 

Noen av de "slemme" hater spørsmålene/tilbakemeldinger hun får, hadde ikke jeg reagerte på i det hele tatt hadde jeg fått disse på min arbeidsplass. Og jeg er ikke særlig tøff eller herdet av meg, men tåler å få tilbakemelding i jobben jeg utfører. Disse tilbakemeldingene får et nebbete svar, helst med litt ekstra fra noen av hennes venninner.

Hva ser denne bedriften på som saklig, kritisk tilbakemelding? 

"Ååå, du er så flott og inspirerende. Kan du skrive hvordan du grer håret ditt? " og "Det oser kvalitet av bloggen din, fortsett med det!" - ut fra cbe sitt svar i kommentarfeltet for en god stund siden.

• Liker 23
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...