Jobbermedbarn Skrevet 3. mars 2018 #51861 Skrevet 3. mars 2018 5 minutter siden, pøbelsara skrev: Det hun skriver, er at hun blir mer og mer lukket og synes ikke det greit å skrive om personlige meninger og sånn lenger fordi det sitter anonyme folk på forum og leter etter feil og kritiserer alt hun gjør. Når noen spør hvorfor hun ikke svarer på kritikken, svarer hun først at hvorfor skulle hun det, fordi den er så usaklig - og så skriver hun dette i kommentarfeltet: Fra CBEs blogg - Caroline Berg risken svarer en leser i kommentarfeltet - her: (link til bloggen) http://www.carolinebergeriksen.no/2018/03/02/lukker-meg-mer-og-mer/comment-page-1/#comments Men da regner jeg med at alle som har lagt igjen støttende kommentarer som er enige med CBE.no er både konstruktive og saklige? Jeg har ikke lest dette innlegget, men tidligere har de støttende kommentarene vært akkurat i den gata som CBE.no kritiserer! Det er jo så man ikke vet om man skal le eller grine... 9
Surikatt Skrevet 3. mars 2018 #51862 Skrevet 3. mars 2018 1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev: Men da regner jeg med at alle som har lagt igjen støttende kommentarer som er enige med CBE.no er både konstruktive og saklige? Jeg har ikke lest dette innlegget, men tidligere har de støttende kommentarene vært akkurat i den gata som CBE.no kritiserer! Det er jo så man ikke vet om man skal le eller grine... Noen burde spørre henne hva som er formålet med kommentarfeltet slik hun ser det. Er det for å få bekreftelser som hun kan svare «tusen takk» på? 19
Gjest pelikanen Skrevet 3. mars 2018 #51863 Skrevet 3. mars 2018 Bloggere minner meg på " krigåfredåsånn"
Bakepulver Skrevet 3. mars 2018 #51864 Skrevet 3. mars 2018 (endret) Bloggeren hevder at hun ikke har fått spørsmål om merking av reklame og vil ikke diskutere barna da de er deres barn... Noe mer virkelighetsfjernt skal en lete lenge etter! Barna deres har ikke et privatliv og sikkerheten deres er truet av pedofile som kan missbruke informasjon som mor og far har lagt ut på bloggen sin! Jeg er ganske så sikker på at CBE AS leser her inne! Ta det innover dere at barnas sikkerhet skal komme foran bedriftens forretningsvirksomhet! Skam dere for å bruke egne barn for likes og salg!! «Jeg leser ikke på KG, men disse spørsmålene om reklame har jeg ikke fått. Da blir det vanskelig å svare på dem :/ Kommentarfeltet o.l er uansett ikke noe sted hvor jeg skal sitte å svare på alle mulige kritiske spørsmål, eller sagt på en annen måte, det er ikke et sted hvor jeg skal stilles til veggs 24/7. Om de har noe å klage på reklamemerkingen vil jeg anbefale dem å melde det til Forbrukertilsynet. Ved tilsynet i 2015 hadde Forbrukertilsynet ingenting å utsette på merkingen min, men i ettertid av det skiftet vi design på bloggen og da ble merkingen dessverre litt for utydelig. Når de hadde tilsyn nå i høst var det der kritikken deres lå, at merkingen var litt for utydelig. De fant ETT reklameinnlegg som var umerket. Dette har vi nå endret på. Så spør du meg så ser jeg ikke helt hva det er å svare på angående reklame. Når det gjelder eksponering av barn så diskuterer jeg ikke mine egne barn i kommentarfeltet eller andre steder. Det er våre barn og våre valg, selv om enkelte faktisk ser ut til å tro at de er deres ansvar.» Endret 3. mars 2018 av Bakepulver 15
Gjest Skribent Skrevet 3. mars 2018 #51865 Skrevet 3. mars 2018 «Våre barn og våre valg», faktisk. Jeg håper dette bare er en klønete formulering? Hvis ikke er det helt på viddene. Vi eier ikke barna våre, vi har bare et forsørgeransvar til fylte 18. Utover det er de sine egne, med særskilt krav på omsorg og beskyttelse. Igjen denne selvsentrerte innstillingen og mangel på respekt for barnas integritet. Og - ikke fått spørsmål om reklame Hun lyver alle lesere rett opp i ansiktet. Sympatisk, og veeeldig profesjonelt.
pøbelsara Skrevet 3. mars 2018 #51866 Skrevet 3. mars 2018 Hvis hun ikke leser på kg, hvordan vet hun at det sitter anonyme på forum og leter etter feil? Finnes det et annet forum som er et slags parallelt univers til KG? Og hvis hun ikke leser på Kg hvordan vet om da at folk sitter og kritiserer hver minste ting hun gjør ? Og er det ikke rart at hennes to «jeg er så trist fordi jeg blir bombardert av kritikk»-innlegg kommer rett etter at det har vært debatt og høy temperatur på grunn av den underlivsspray-greia? På KG, ikke andre steder så vidt jeg vet? 28
LilleSnupp Skrevet 3. mars 2018 #51867 Skrevet 3. mars 2018 4 minutter siden, Skribent skrev: «Våre barn og våre valg», faktisk. Jeg håper dette bare er en klønete formulering? Hvis ikke er det helt på viddene. Vi eier ikke barna våre, vi har bare et forsørgeransvar til fylte 18. Utover det er de sine egne, med særskilt krav på omsorg og beskyttelse. Igjen denne selvsentrerte innstillingen og mangel på respekt for barnas integritet. Og - ikke fått spørsmål om reklame Hun lyver alle lesere rett opp i ansiktet. Sympatisk, og veeeldig profesjonelt. Våre barn og våre valg er en helt vanlig formulering i slike sammenhenger. Når jeg omtaler mine barn (<-- ser du?) omtaler jeg de som mine, egne eller våre - ikke barna jeg har forsørgeransvar for til de er 18 år. 14
elisaday Skrevet 3. mars 2018 #51868 Skrevet 3. mars 2018 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Hvis hun ikke leser på kg, hvordan vet hun at det sitter anonyme på forum og leter etter feil? Finnes det et annet forum som er et slags parallelt univers til KG? Og hvis hun ikke leser på Kg hvordan vet om da at folk sitter og kritiserer hver minste ting hun gjør ? Og er det ikke rart at hennes to «jeg er så trist fordi jeg blir bombardert av kritikk»-innlegg kommer rett etter at det har vært debatt og høy temperatur på grunn av den underlivsspray-greia? På KG, ikke andre steder så vidt jeg vet? Selvfølgelig følger både hun og frua med her inne. Sikker på at de har varsler av alle mulige slag bare for å passe på at de er oppdaterte. Er man kontrollfrik så et man kontrollfrik. For visse er kontrollbehovet psykelig. 15
Eirasi Skrevet 3. mars 2018 #51869 Skrevet 3. mars 2018 "Deres barn er ikke deres barn. De er livets sønner og døtre med egne lengsler. De kommer gjennom dere, men ikke fra dere. Og selv om de er sammen med dere, tilhører de dere ikke." Kahlil Gibran - Profeten (1923) 26
Viking-girl Skrevet 3. mars 2018 #51870 Skrevet 3. mars 2018 (endret) 55 minutter siden, Bakepulver skrev: Bloggeren hevder at hun ikke har fått spørsmål om merking av reklame og vil ikke diskutere barna da de er deres barn... Noe mer virkelighetsfjernt skal en lete lenge etter! Barna deres har ikke et privatliv og sikkerheten deres er truet av pedofile som kan missbruke informasjon som mor og far har lagt ut på bloggen sin! Jeg er ganske så sikker på at CBE AS leser her inne! Ta det innover dere at barnas sikkerhet skal komme foran bedriftens forretningsvirksomhet! Skam dere for å bruke egne barn for likes og salg!! «Jeg leser ikke på KG, men disse spørsmålene om reklame har jeg ikke fått. Da blir det vanskelig å svare på dem :/ Kommentarfeltet o.l er uansett ikke noe sted hvor jeg skal sitte å svare på alle mulige kritiske spørsmål, eller sagt på en annen måte, det er ikke et sted hvor jeg skal stilles til veggs 24/7. Om de har noe å klage på reklamemerkingen vil jeg anbefale dem å melde det til Forbrukertilsynet. Ved tilsynet i 2015 hadde Forbrukertilsynet ingenting å utsette på merkingen min, men i ettertid av det skiftet vi design på bloggen og da ble merkingen dessverre litt for utydelig. Når de hadde tilsyn nå i høst var det der kritikken deres lå, at merkingen var litt for utydelig. De fant ETT reklameinnlegg som var umerket. Dette har vi nå endret på. Så spør du meg så ser jeg ikke helt hva det er å svare på angående reklame. Når det gjelder eksponering av barn så diskuterer jeg ikke mine egne barn i kommentarfeltet eller andre steder. Det er våre barn og våre valg, selv om enkelte faktisk ser ut til å tro at de er deres ansvar.» For ei «nebba» som tar den tonen! Som om hun blir stilt til veggs 24/7. Logg av og ta fri, begge to, i plassen for å sitte og våke over div. kommentarfelt. Jeg hadde LKE på «tråden» en kveld han satt hjemme alene, på Facebook, under et innlegg skrevet av Mimir Kristijansson. (LKE og CBE hadde vært på bokbadet og Mimir skreiv tørt om «anmeldelsen» til CBE i ettertid, mange lesere ønsket at hun skulle fortelle mye, mye mer fra selve intervjuet Mimir gjorde med en av de største forfattere i vår tid, Jan Guilluo. CBE skreiv heller om hva hun hadde på seg og hva de spiste, og at de var på bokbad (jeg ante et langt gjesp i det innlegget) uansett totalt uinteressant for mange av hennes lesere, for journalist/forfatter og leder av bokbadet Kristijansson, og sist men ikke minst Guillou. En digresjon, jeg vet) Her hadde hun altså en gyllen mulighet til å skrive om en STOR og flott opplevelse, skulle en tro. Leserne etterlyste mer info fra bokbadet, CBE feide det vekk med «kanskje neste gang, om det fortsatt er interesse for det». Hun fikk en gullfugl i fanget som hun kunne skrevet vidt og bredt om, men hun lot gullfuglen fare forbi. Det ble debatt under facebookinnlegget til Mimir Kristijansson, flere menn kommenterte og DER var Lars Kristian Eriksen plutselig på ballen. Jeg gikk i diskusjon med han, og han prøvde å sable meg, jeg er tross alt en kvinne, og kvinner/jenter som diskuterer med han, ja de skal tas! Jeg fikk lagt inn et spørsmål om hvordan de drev bloggen og hvordan de eksponerte sine barn. Svaret er noe av det samme som CBE skriver; vi har ikke noe med hvordan de velger å eksponere sine barn, det var deres ansvar. (Husker ikke alt ordrett men vet Asti og en til fikk tatt skjermbilder. Det var seint på natt og han gav seg ikke å diskutere. Jeg ga meg. Når jeg våknet et par timer senere så hadde han ikke uventa slettet ALLE sine kommentarer. Trøtt og irritert som jeg var, så tok jeg ikke skjermbilde av det, men som sagt så har heldigvis Asti dokumentasjon på hvordan han holder på. Jeg diskuterte også med han om refsen de hadde fått fra Helsedir. ang bruk av alkohol i reklame. Når han først får blod på tann så holder han på i flere kommentarfelter rundt om. Bloggomtoppbloggere kunne informere om at han også der har vært og lagt igjen kommentar(er) under «anonymt» navn. Han er lett å spotte, pga skrivemåten og ordleggelsen. Endret 3. mars 2018 av Viking-girl 33
Gjest Skribent Skrevet 3. mars 2018 #51871 Skrevet 3. mars 2018 16 minutter siden, LilleSnupp skrev: Våre barn og våre valg er en helt vanlig formulering i slike sammenhenger. Når jeg omtaler mine barn (<-- ser du?) omtaler jeg de som mine, egne eller våre - ikke barna jeg har forsørgeransvar for til de er 18 år. Kontekst.
Bakepulver Skrevet 3. mars 2018 #51872 Skrevet 3. mars 2018 6 minutter siden, Viking-girl skrev: For ei «nebba» som tar den tonen! Som om hun blir stilt til veggs 24/7. Logg av og ta fri, begge to, i plassen for å sitte og våke over div. kommentarfelt. Jeg hadde LKE på «tråden» en kveld han satt hjemme alene, på Facebook, under et innlegg skrevet av Mimir Kristijansson. (LKE og CBE hadde vært på bokbadet og Mimir skreiv tørt om «anmeldelsen» til CBE i ettertid, mange lesere ønsket at hun skulle fortelle mye, mye mer fra selve intervjuet Mimir gjorde med en av de største forfattere i vår tid, Jan Guilluo. CBE skreiv heller om hva hun hadde på seg og hva de spiste, og at de var på bokbad (jeg ante et langt gjesp i det innlegget) uansett totalt uinteressant for mange av hennes lesere, for journalist/forfatter og leder av bokbadet Kristijansson, og sist men ikke minst Guillou. En digresjon, jeg vet) Her hadde hun altså en gyllen mulighet til å skrive om en STOR og flott opplevelse, skulle en tro. Leserne etterlyste mer info fra bokbadet, CBE feide det vekk med «kanskje neste gang, om det fortsatt er interesse for det». Hun fikk en gullfugl i fanget som hun kunne skrevet vidt og bredt om, men hun lot gullfuglen fare forbi. Det ble debatt under facebookinnlegget til Mimir Kristijansson, flere menn kommenterte og DER var Lars Kristian Eriksen plutselig på ballen. Jeg gikk i diskusjon med han, og han prøvde å sable meg, jeg er tross alt en kvinne, og kvinner/jenter som diskuterer med han, ja de skal tas! Jeg fikk lagt inn et spørsmål om hvordan de drev bloggen og hvordan de eksponerte sine barn. Svaret er noe av det samme som CBE skriver; vi har ikke noe med hvordan de velger å eksponere sine barn, det var deres ansvar. (Husker ikke alt ordrett men vet Asti og en til fikk tatt skjermbilder. Det var seint på natt og han gav seg ikke å diskutere. Jeg ga meg. Når jeg våknet et par timer senere så hadde han ikke uventa slettet ALLE sine kommentarer. Trøtt og irritert som jeg var, så tok jeg ikke skjermbilde av det, men som sagt så har heldigvis Asti dokumentasjon på hvordan han holder på. Jeg diskuterte også med han om refsen de hadde fått fra Helsedir. ang bruk av alkohol i reklame. Når han først får blod på tann så holder han på i flere kommentarfelter rundt om. Bloggomtoppbloggere kunne informere om at han også der har vært og lagt igjen kommentar(er) under «anonymt» navn. Han er mett å spotte, pga skrivemåten og ordleggelsen. Det vitner ikke akkurat om dannelse eller utdannelse når LKE, medier i CBE AS oppfører seg så dårlig i kommentarfelt på fb og i andre sosiale medier. Fruen selv er ikke noe bedre. 12
Gjest Skribent Skrevet 3. mars 2018 #51873 Skrevet 3. mars 2018 LKE har også vært innom tråden i FB-gruppa som (litt omskrevet) handler om siste reklamefadesen hos en annen blogger. Der legger han som vanlig skylden på alle som leter etter feil. Når du gjør en feil på Internett (!), så er det ingen som trenger å lete. Det ligger der, for anyone to see, og hvis man ikke har skjønt det enkle prinsippet har man ingenting på nett å gjøre. Når man har tatt valget om å leve av (over)sharing online, har man også implisitt akseptert spillereglene. Jeg blir matt av mangelen på elementær mediekompetanse fra den virksomheten. Det er bare pinlig å lese ymse «forsvarstaler» og forsøk på å rettferdiggjøre uprofesjonell og uetisk atferd. Sist altså en sliten og trist Caroline som bare vil være snill og grei, men som praktisk talt blir forfulgt av mennesker med onde hensikter. Skulle gjerne sett den arbeidsplassen som hadde akseptert slik respons i møte med en ansatt. Parodisk.
LilleSnupp Skrevet 3. mars 2018 #51874 Skrevet 3. mars 2018 30 minutter siden, Skribent skrev: Kontekst. Ja? Hva er det med konteksten som gjør formuleringen helt på viddene? 4
Papirfly Skrevet 3. mars 2018 #51875 Skrevet 3. mars 2018 Tråden er ryddet for bruker- og persondebatt. Papirfly, mod.
Gjest Zeitgeist Skrevet 3. mars 2018 #51876 Skrevet 3. mars 2018 Nå vil det jo tradisjon tro komme inn en eller annen person og hevde at dette er gammelt nytt. I så henseende er jo også CBEs modus operandi gammelt nytt - fosterstillinga og "buhu de slemme leserne" når det butter i mot har jo vært like trofaste gjengangere på bloggen som bilder av kaffekoppen, pulsklokka, og stadige brudd på markedsføringsloven. Det som er fascinerende (eller bestyrtende alt ettersom hvordan man ser på det), er at CBE fortsatt bruker samme unnskyldning i dag som for tre år siden: Det er lesernes feil. https://www.dagbladet.no/2015/01/12/kultur/meninger/debatt/kommentar/caroline_berg_eriksen/37143438/
Bakepulver Skrevet 3. mars 2018 #51877 Skrevet 3. mars 2018 3 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Nå vil det jo tradisjon tro komme inn en eller annen person og hevde at dette er gammelt nytt. I så henseende er jo også CBEs modus operandi gammelt nytt - fosterstillinga og "buhu de slemme leserne" når det butter i mot har jo vært like trofaste gjengangere på bloggen som bilder av kaffekoppen, pulsklokka, og stadige brudd på markedsføringsloven. Det som er fascinerende (eller bestyrtende alt ettersom hvordan man ser på det), er at CBE fortsatt bruker samme unnskyldning i dag som for tre år siden: Det er lesernes feil. https://www.dagbladet.no/2015/01/12/kultur/meninger/debatt/kommentar/caroline_berg_eriksen/37143438/ Fra linken din.. samme oppgulpet som nå. Ingen evne til selvkritikk og alle andre er dumme som er ute etter henne.. bla, bla, bullshit! « I innlegget «Gi aldri opp», skriver hun: «Jeg er så utrolig lei meg. Jeg sover ikke og spiser ikke, jeg har ikke lyst til å gjøre noe som helst, jeg har mistet lysten på alt og det eneste som holder meg gående er familien min, vennene mine og dere der ute som jeg er så glad i. Som blogger får du et helt merkelig forhold til leserne dine, for jeg vet ikke hvem dere er, men jeg er likevel så glad i dere, og derfor er det ekstra vondt akkurat nå, fordi jeg forstår at dere er skuffet. Men jeg er sint også, for det er dette de ville, og de skal ikke vinne.» 12
Keaton Skrevet 3. mars 2018 #51878 Skrevet 3. mars 2018 Klart du blir glad i folk som skaffer deg over 3 mill årlig i inntekter. Skulle bare mangle. 😑 18
Gjest Zeitgeist Skrevet 3. mars 2018 #51879 Skrevet 3. mars 2018 4 minutter siden, Bakepulver skrev: Fra linken din.. samme oppgulpet som nå. Ingen evne til selvkritikk og alle andre er dumme som er ute etter henne.. bla, bla, bullshit! « I innlegget «Gi aldri opp», skriver hun: «Jeg er så utrolig lei meg. Jeg sover ikke og spiser ikke, jeg har ikke lyst til å gjøre noe som helst, jeg har mistet lysten på alt og det eneste som holder meg gående er familien min, vennene mine og dere der ute som jeg er så glad i. Som blogger får du et helt merkelig forhold til leserne dine, for jeg vet ikke hvem dere er, men jeg er likevel så glad i dere, og derfor er det ekstra vondt akkurat nå, fordi jeg forstår at dere er skuffet. Men jeg er sint også, for det er dette de ville, og de skal ikke vinne.» Jeg kan ikke la være å stille spørsmål til formuleringen: Sitat Men jeg er sint også, for det er dette de ville, og de skal ikke vinne.» Hvem er "de"? Hva var det "de" ville? Avsløre at CBE i årevis har drevet med utstrakt løgn i eget kommentarfelt? Etter egne uttalelser visste hun jo om det (https://www.dagbladet.no/kjendis/caroline-berg-eriksen-innrommer-bloggbloff/66684827) - men gjorde tydeligvis ingenting med det. Selvsagt er det surt å bli ferska, men hvis Herr og Fru Smartsmart faktisk hadde vært så smarte som de gjerne ønsker å være, så hadde de ikke drevet å bløffe leserne sine i årevis. Og "vinne"? Vinne hva da? Vinne som i avsløre at CBE er en juksemakerpipelort og skrønehøne? Sorry, men skal man drive å lure folk, så må man også ta med risikoen av å bli avslørt i kalkylen, samt se til at man har nok ryggrad til å ta konsekvensene som kommer. Ikke prøve å sno seg unna, stikke hodet i sanden, og tro at med nok fornektelse så vil hele saken forsvinne utav verden.
Gjest Gillians Skrevet 3. mars 2018 #51880 Skrevet 3. mars 2018 3 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Jeg kan ikke la være å stille spørsmål til formuleringen: Hvem er "de"? Hva var det "de" ville? Avsløre at CBE i årevis har drevet med utstrakt løgn i eget kommentarfelt? Etter egne uttalelser visste hun jo om det (https://www.dagbladet.no/kjendis/caroline-berg-eriksen-innrommer-bloggbloff/66684827) - men gjorde tydeligvis ingenting med det. Selvsagt er det surt å bli ferska, men hvis Herr og Fru Smartsmart faktisk hadde vært så smarte som de gjerne ønsker å være, så hadde de ikke drevet å bløffe leserne sine i årevis. Og "vinne"? Vinne hva da? Vinne som i avsløre at CBE er en juksemakerpipelort og skrønehøne? Sorry, men skal man drive å lure folk, så må man også ta med risikoen av å bli avslørt i kalkylen, samt se til at man har nok ryggrad til å ta konsekvensene som kommer. Ikke prøve å sno seg unna, stikke hodet i sanden, og tro at med nok fornektelse så vil hele saken forsvinne utav verden. Det er provoserende hvordan de klarer å vri alt til å handle om heksejakt på dem selv og at alt alltid er andres skyld. Det mest provoserende er hvordan de kommer unna med det gang på gang. Særlig i det DN-intervjuet etter skandalen. De måtte vise første barn fordi "noen hadde prøvd å se oppi barnevogna". Nå kan hun ikke være personlig på bloggen fordi folk gir henne så mye vond kritikk da. Vel, vel, poenget er jo at hun helt tydelig bevisst har valgt å gjøre seg selv om til en vandrende reklameplakat, hun er sin egen shoppingkatalog. Og i en sånn passer ikke ukommersielle tanker og innlegg inn. Det finnes jo ikke et eneste innlegg på den bloggen som ikke er fortjeneste av noe slag. Andre toppbloggere, som Sophie Elise og Pilotfrue deler MYE mer av tanker og følelser enn FF, de kan også kritiseres for masse, men de fremstår faktisk som mer genuine personer. Jeg har et lite inntrykk av hvordan de er, FF derimot er like glanset og glatt som det magasinet hun prøver å være. Jeg fatter ikke apellen.
Fremhevede innlegg