Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Aricia skrev:

Takk for resolutt moderering @Papirfly.

1 minutt siden, Touchy skrev:

👍

Trist at Caroline ikke fikk med seg hva som nettopp foregikk, da...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
56 minutter siden, Skribent skrev:

@LilleSnupp Konteksten er bedriftens virksomhet (jf trådens tema), hennes holdning og hennes svar uansett hvilke spørsmål hun får, deriblant disse uttalelsene. Jeg sier også min/mitt om egne barn, men ikke som en lukket front mot alle innspill som dukker opp. 

Jeg får ikke forklart dette bedre pr nå, beklager. Men helt generelt er det bekymringsfullt når foreldre så kategorisk avviser selv berettigede spørsmål. 

@Kleenex Sjekk AB-tråden :) 

Syns det er helt fair at hun ikke debatterer egne barn i kommentarfeltet. Tenk når barna blir større og leser det.. :biggrin:

Endret av LilleSnupp
  • Liker 3
Skrevet

Nå forstår jeg hvorfor denne tråden har hatt et dårlig rykte vist slike innlegg har forekommet. Men det jeg selv har erfart mens jeg har deltatt er at den er saklig, og blir moderert ved behov. Noen ganger er det noe strengt, men er en ryddig og saklig tråd om ikke annet.

Gjest Vitting
Skrevet (endret)

Rent prinsipielt synes jeg ikke innleggene som forekom er innlegg som er grunn for dårlig rykte. Det er foreldrene selv som står for materialet de legger ut på internett. Det er foreldrene selv som står fram på internett og nekter for at det kan ha negative effekter for den uskyldige tredjepart som ikke har samtykket til publisering av bildene. At det da blir en prinsipiell diskusjon om hva som kan være de negative effektene av bilder med konkrete eksempler, er relativt naturlig. Noe utføres, kritikk kommer, kritikk blir avfeid, kritikerne eksemplifiserer for å understreke farene. Jeg forstår ikke hvorfor det sammenliknes med å skape et dårlig rykte. Man forsøker å beskytte en uskyldig tredjepart, ikke være ufin mot noen. Det er jo fordi man bryr seg om den uskyldige tredjepart, og håper at man kanskje åpner øynene til de som publiserer bildene, at diskusjonen og eksemplene oppstod.

Endret av Vitting
Skrevet (endret)

Jeg tror problemet med eksponeringen av Berg Eriksen-barna ble veldig mye mer virkelig for folk, da det ikke lenger var teori, men utfoldet seg i praksis.

Endret av lillesky
  • Liker 16
Skrevet (endret)

Lesertallene går nedover... Det er håp om at flere begynner å få øynene opp for hvordan denne bloggeren har holdt på og holder på - https://imgur.com/a/3mO86 .  Fra http://blogglisten.no/blogg?q=carolinebergeriksen.no

Dag Global Rang Sidevisninger Norske Sidevisninger Lesere Norske lesere
03-03-2018 3 68838 63219 29220 26777
02-03-2018 3 71234 65137 31742 28916
01-03-2018 4 70500 64519 32692 29834
28-02-2018 2 72177 65892 32965 30022
27-02-2018 4 78458 71873 34417 31166
26-02-2018 2 77527 70827 33670 30669
25-02-2018 4 75666 69457 33133 30360
Endret av Asti
Gjest Sobril
Skrevet
12 timer siden, Fantastica skrev:

Dette er nok en helt riktig betraktning. Se bare på det makabre antall selfier som blir tatt over hele verden hver eneste dag. Noen mennesker elsker seg selv og sitt nærmest til det sykelige.

Ja - det er både fascinerende og skremmende.

Uten sammenlikning for øvrig, men jeg følger Helena Christensen på Instagram. Hun legger ut sikkert fem bilder av seg selv hver dag. Flott dame, men etter sånn cirka tre tiår som supermodell synes jeg det er tankevekkende at en person fremdeles bare MÅ ha likes og skrytekommentarer. 

Det er mye psykologmat i sosiale medier. Og det blir bare verre...

Gjest Sobril
Skrevet

Debatteknikken til paret minner meg forresten veldig om den NRA bruker (amerikanske National Rifle Association). Óg president Trump 😊

Skrevet (endret)

Følgere på instagram går også nedover.

• 25.09.16 - 03.03.18: Nedgang på 27.000 følgere
  • 12.12.17 - 03.03.18.: Nedgang på 7.000 følgere
  • 14.02.18 - 03.03.18: Nedgang på 2.000 følgere

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/ySC4O

Endret av Asti
Skrevet
54 minutter siden, Sobril skrev:

Debatteknikken til paret minner meg forresten veldig om den NRA bruker (amerikanske National Rifle Association). Óg president Trump 😊

"Whataboutism." Det arter seg vanligvis som at "Det kan hende dere er kritisk, men det trenger dere ikke for se på dem der borte. De er ille, de. I sammenligning gjør ikke jeg noenting som er feil så nå ser dere at dere ikke kan kritisere meg. "

• Liker 7
Skrevet

Hele bloggen og de som driver den blir for meg litt som en stygg trafikkulykke. Man vet man ikke burde kikke eller gi det oppmerksomhet, men man gjør det alikevel. 

• Liker 10
Skrevet

Minner om hvor opprørte mange ble da det ble påpekt, og vist, at barnas navn allerede ER brukt i sammenheng med virksomhet som ikke er ønskelig på nettet. Folk ble opprørt av at man påpekte at koblingen finns, ikke det faktum at foreldrene har tilrettelagt for dette. (koblingen finns på cbe sitt navn også, men hun er voksen og selv ansvarlig)

• Liker 30
Skrevet (endret)
10 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Minner om hvor opprørte mange ble da det ble påpekt, og vist, at barnas navn allerede ER brukt i sammenheng med virksomhet som ikke er ønskelig på nettet. Folk ble opprørt av at man påpekte at koblingen finns, ikke det faktum at foreldrene har tilrettelagt for dette. (koblingen finns på cbe sitt navn også, men hun er voksen og selv ansvarlig)

Stemmer, dokumentasjon: https://imgur.com/a/svoRE (siste lenken).

---

Problemet med CBE-trådene er at alle som deltar ofte blir holdt ansvarlig for hva enkeltbrukere legger ut. 

Endret av Asti
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og kommentarer til slettet innlegg.
/lillesky (mod)

Skrevet

Det hjelper ikke at det er de som misbruker bilder, som er de som gjør noe galt. Det vet vi alle, at det er de som gjør noe feil. Men det skjer. Det vet vi også. Da burde man ha i interesse å hindre dette? Hvordan de som eksponerer barna sine forsvarer dette for seg selv, skulle jeg likt å visst.

La bloggerbarna slippe å bli eksponert. La bloggerbarna slippe å være en inntektskilde. Betal selv for det barna trenger av klær, utstyr og pynt til rommet. La barna få bake pepperkaker uten iscenesatt fotostund pga anonnse. Selg resten av livet ditt og boligen din, om du må, men la barna - som ikke har en egen stemme - få være privat for resten av verden, utenom familien. 

La bloggerbarna få være bare barn. De har ikke valgt dette. 

• Liker 27
Skrevet
2 timer siden, Asti skrev:

Følgere på instagram går også nedover.

• 25.09.16 - 03.03.18: Nedgang på 27.000 følgere
  • 12.12.17 - 03.03.18.: Nedgang på 7.000 følgere
  • 14.02.18 - 03.03.18: Nedgang på 2.000 følgere

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/ySC4O

Jeg er en av disse som har sluttet å lese bloggen, sluttet å følge på Instagram og snap. Det blir bare altfor iscenesatt, polert, materialistisk og kjedelig. Skjønner ikke at det går an å bruke så lang tid på eget utseende hver eneste dag, ikke minst bruke så mye penger på dette og fremme en slik livsstil som i stor grad handler om å se mest mulig plettfri ut til en hver tid. Skjønner det er jobben hennes å selge mest mulig, men etter alle løgnene, feilmerkingene, eksponeringen av barna, fikk jeg bare nok. Ingen troverdighet igjen. Jeg fikk ingenting ut av å lese bloggen lenger så jeg kuttet det bare ut og jeg savner det ikke et eneste sekund. Og til de som lurer har jeg også sluttet å lese tilsvarende blogger, bl.a. AR og Ida Wulff (Ida sin kuttet jeg ut etter metoo-innlegget hennes). 

• Liker 19
Gjest Skribent
Skrevet
13 timer siden, LilleSnupp skrev:

Syns det er helt fair at hun ikke debatterer egne barn i kommentarfeltet. Tenk når barna blir større og leser det.. :biggrin:

Eller når de oppdager utnyttelsen og krenkelsen av personvernet? Da hadde det kanskje vært ønskelig om moren hadde kommet med noen reflekterte betraktninger, i stedet for å feie alle innspill til side, også de saklige og velbegrunnede. CBE burde absolutt stå for det hun gjør, inkludert valgene hun tar på vegne av barna. Faktisk særlig det som gjelder barna.

Gjest formula
Skrevet
13 timer siden, LilleSnupp skrev:

Det er vel ingen som ønsker debatt om barna til CBE? Men det hadde vært fint om hun kunne vært med å debattere eksponering av barn på generelt grunnlag.

Gjest Newroz
Skrevet
2 minutter siden, formula skrev:

Det er vel ingen som ønsker debatt om barna til CBE? Men det hadde vært fint om hun kunne vært med å debattere eksponering av barn på generelt grunnlag.

Jeg kan til en viss grad forstå at vi ikke ser innlegg av om feks krigen i Syria, politikk osv - dette er ikke noe bloggeierne har kunnskap om, og det vil kreve litt av dem å sette seg inn i dette. 

Noe annet syns jeg det er når det gjelder temaene eksponering av barn i sosiale medier, villedede markedsføring osv - dette er noe de har mye kunnskap om, ettersom de faktisk utfører det, og da også må ha noen refleksjoner rundt. Jeg tror det ville hevet bloggen om de hadde slengt seg ut i denne debatten, og argumentert og reflektert rundt dette utover "det er våre barn og vårt valgt"-argumentasjon. Da hadde bloggen løftet seg litt opp fra kaffekopp innleggene. 

Skrevet
2 minutter siden, Newroz skrev:

Jeg kan til en viss grad forstå at vi ikke ser innlegg av om feks krigen i Syria, politikk osv - dette er ikke noe bloggeierne har kunnskap om, og det vil kreve litt av dem å sette seg inn i dette. 

Noe annet syns jeg det er når det gjelder temaene eksponering av barn i sosiale medier, villedede markedsføring osv - dette er noe de har mye kunnskap om, ettersom de faktisk utfører det, og da også må ha noen refleksjoner rundt. Jeg tror det ville hevet bloggen om de hadde slengt seg ut i denne debatten, og argumentert og reflektert rundt dette utover "det er våre barn og vårt valgt"-argumentasjon. Da hadde bloggen løftet seg litt opp fra kaffekopp innleggene. 

Og da forhåpentligvis uten bruk av hersketeknikker, slik bloggeren har benyttet i flere år, når hun skal svare for seg. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/GYVnC

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...