Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Glufseguri
Skrevet

Men kva trur ho det vil oppnå med nok eit slik "alle som ikke elskar meg er vondbråtne kjerringar uten livsgleda i behald"-innlegg?

Så lenge det alltid kjem stikk til Kvinneguiden vil det heller aldri bli tyst herifrå. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
6 timer siden, virkelig skrev:

Det å vise bilder av rommet slik CBE gjør er ikke utlevering av privatliv eller brudd på noe, barna har det like fint og trygt uansett. Blir stor kamp dette om det er en kamp sak rundt omkring. Det er innafor, det er ikke ulovlig . Hadde det vært det så hadde nok CBE og andre bloggere fått tilsnakk og det ville vært en slutt p det. Om noen mener det bryter med privat livet så får en ta det videre da, hjelper ikke sitte her inne og foreta seg null.

Men skjønner du ikke at dette IKKe er trygt fordi alle vet NAVNET og ADRESSEN til dette barnet? At du viser et rom tilhørende dine anonyme barn er en ting, ingen vet hvem de er, hva de heter, hvor de bor, hvordan de ser ut, hvilke rutiner de har...?!? 

Skjønner du virkelig ikke forskjellen??? Mener du virkelig at det er GREIT å legge ut så mye info om ungen sin fordi det ikke er forbudt ved lov? Seriøst???

Skrevet

Til å kose seg med familien i kveld syns jeg hun er kjapp til å godkjenne kommentarer :)))

Liker særlig der Linda kommenterer "Jeg tror folk bare er lei av at du aldri svarer på den berettigede kritikken du får.. Men synd hvis du ikke får vist hvordan du egentlig er på bloggen, skjønner det må være tungt å få stygge kommentarer" og CBE svarer "At jeg ikke svarer på kritikk er bare tull! Da kan du umulig følge spesielt godt med". 

• Liker 19
Skrevet
3 minutter siden, fina skrev:

Til å kose seg med familien i kveld syns jeg hun er kjapp til å godkjenne kommentarer :)))

Liker særlig der Linda kommenterer "Jeg tror folk bare er lei av at du aldri svarer på den berettigede kritikken du får.. Men synd hvis du ikke får vist hvordan du egentlig er på bloggen, skjønner det må være tungt å få stygge kommentarer" og CBE svarer "At jeg ikke svarer på kritikk er bare tull! Da kan du umulig følge spesielt godt med". 

Det er helt utrolig at hun faktisk svarer slik etter det innlegget sitt! Har hun virkelig ingen selvinnsikt? Ingen i det hele? Jeg begynner å tro at hun spiller en rolle. Virkelig. 

• Liker 22
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet
22 minutter siden, mikrobe skrev:

Tipper det har noe å gjøre med at det er vanskeligere å opprette mange brukere på Facebook (må ha mobilnummer), enn å fylle ut random navn + https://10minutemail.com/ i nåværende felt. 

Det var min tanke og. Kanskje ville man risikere at det ville blitt mindre spørsmål om hvor alt mulig er kjøpt, blant annet? 🤓

• Liker 14
Gjest Skribent
Skrevet
33 minutter siden, Snøsøta skrev:

CBE.no´s siste innlegg oversatt til norsk:

(...)

De _fleste_ av oss har alle forutsetninger for å ha et fint liv, men likevel velger noen i dette samfunnet å bruke sin tid på å sette søkelys på kritikkverdige forhold i bloggbransjen. Noen vier sitt liv til å lete etter feil i reklamemerkningen. Finner man ikke noe, så henter man frem eksponering av barn eller forsøker å få svar på hvordan forretningsdriften egentlig foregår (som egentlig er lnoe vi vil at dere ikke skal vite). Andre krever svar, tvinger oss til å innrømme feil og går til og med så langt som å melde bloggene til forbrukertilsynet. Felles for mange av disse er at de er anonyme på nett. Dette synes jeg er trist!

(...)

Det er nesten så jeg føler at jeg ikke kan ha full kontroll over hvordan ting blir presentert, fordi det vil alltid være et eller annet med det jeg skriver som kan komme til å bli stilt spørsmål om og få presentert annen vinkling på saken.

Hvor skal man begynne...

1. Noen i dette samfunnet velger å bruke sin tid på å sette søkelys på kritikkverdige forhold i bloggbransjen.

Øh. Det finnes kritikere i alle bransjer. Og heldigvis for det! Du driver en bedrift, voks med oppgaven!

2. Noen vier sitt liv til å finne feil i reklamemerking.

Vier sitt liv, intet mindre. Må være oss feite kjerringer det, da? Helt uten et liv? :fnise: 

3. Hvis ikke noen finner noe må de hente frem eksponering av barn.

Sagt i forbifarten litt anklagende, som om hennes barns rettsvern er et irriterende onde, bare der for å stikke kjepper i hjulene på pengetransporten. Wow. Bare, wow!

4. Forretningsdrift som de ikke vil vi skal vite noe om.

Jasså? :filer: 

5. Veldig trist at folk er anonyme på nett.

Jeg (og flere vet jeg) møter både henne og mannen i kommentarfelter både på bloggen (aldri publisert) og andre medier under fullt navn. De har null å svare med der heller.

6. Ingen kontroll over hvordan ting blir presentert.

Jo. Nettopp det, det ER hun som har kontroll over det, men som ikke mestrer det. Hun har ingenting i medier å gjøre, med så lite kunnskap om hvordan kommunikasjon og PR fungerer. She’s in over her head. Så lenge bloggen var en dagbok, kunne språk og innhold være så dårlig som helst. Av noen som skal ha dette som yrke forventes så mye, mye mer.

Ja. Cry me a freakin’ river. Skaff deg kompetanse på ditt eget felt, sier jeg bare.

Skrevet

Hun kan ikke ta til deg hva det er hun blir kritisert for, så hun forsvarer faktisk lovbrudd og eksponering av barn. Og bildene som følger teksten er jo bare merkelig, bilder med bikkja? Kanskje hun bare kunne skrevet et innlegg uten bilder av seg selv?

• Liker 15
Skrevet
6 timer siden, virkelig skrev:

Det å vise bilder av rommet slik CBE gjør er ikke utlevering av privatliv eller brudd på noe, barna har det like fint og trygt uansett. Blir stor kamp dette om det er en kamp sak rundt omkring. Det er innafor, det er ikke ulovlig . Hadde det vært det så hadde nok CBE og andre bloggere fått tilsnakk og det ville vært en slutt p det. Om noen mener det bryter med privat livet så får en ta det videre da, hjelper ikke sitte her inne og foreta seg null.

Så du mener at Barnekonvensjonen og råd fra fagfolk ikke bør tas til etterretning når det? Eks; Dersom man skal i skibakken, er det greit å droppe hjelmen på barna dine fordi det ikke er påbudt og selv om fagfolk anbefaler det?

• Liker 16
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Papirfly, mod.

• Liker 1
Skrevet

Måten CBE møter kritikken på er samme måte som jeg gjorde når jeg var i tidlig 20 årene. Går rett i forsvar, og jeg vet best holdning.

På de ti årene fra da til nå har jeg utviklet meg gjennom samhandling med andre folk. Jeg liker ennå ikke å få kritikk, på jobb eller privat, men i noen tilfeller må man ta det til seg. Av og til må man også innrømme at man tok feil, uansett hvor surt det eple er å tygge i.

Igjen trekker jeg frem viktigheten med å ha en objektiv tredjepart i en bedrift som dette. For å vokse og bli moden må man ha noen å spille på, som ikke er sin ektefelle. 

Jeg er bare et par år eldre enn ansiktet utad i bedriften, men føler hun sitter fast i 20 årene, og jeg har reist til et annet univers der jeg er nå.

• Liker 19
Gjest Glufseguri
Skrevet

CBE har sjølv valt sin verksemd som "influencer", also ein påvirkar.

Ho dukkar opp i magasin, annonsar og i tv-program. Så sjølv om ein ikke les bloggen eller fylgjer ho andre plassar, er ho der.

Kvifor er det så galt å gi ei tilbakemelding til dei som har som agenda å selje meg noko at eg ikke synes dei skal bruke ungar i annonsar eller dytte på ein remedie som sjølv legar og fagfolk seier ein ikkje treng?

Skrevet

Det siste innlegget er jammen en oppvisning i selvmedlidenhet og egosentrisme.

"Jeg valgte å fokusere på noe som gjør meg trist i velferdssamfunnet Norge"

Det som er trist i velferdssamfunnet Norge er altså at folk reagerer negativt på en del av hennes valg. 

"Andre hetser, tvinger meningsmotstandere til taushet og går til og med så langt som å drapstrue en annen" 

Ja, her trenger jo ikke bedriftens eiere gå lenger enn til sine egne kommentarfelt på respektive blogger. Sikter da til alle kommentarer som ikke publiseres og den berømmelige fra LKE om noen som fortjente en kule i panna.

"Som jeg startet hele svaret mitt med, det er mye som gjør meg trist, men jeg kan ikke ta for meg alt i ett svar"

Nei, klart du ikke kan det, men å ikke forstå at folk reagerer på akkurat hvor du la fokuset i dette svaret?

"Jeg synes det er trist at så mange unge i dag vokser opp i et samfunn hvor det overhodet ikke er rom for å gjøre feil"

Det ER rom for å gjøre feil, og alle gjør feil. Imidlertid lærer man som regel noe av det og forsøker å unngå det for ettertiden. Sånn som med ymse lovbrudd og manglende reklamemerking f.eks.

"Det gjør meg trist at ikke alle barn har en trygghetsfølelse"

Men å sette dine egne barns trygghet på spill ved massiv deling av bilder av dem, omgivelser og opplysninger åpent på nett når du i samme innlegg skriver at det er folk som vil deg vondt, det forstår jeg ikke.

Seriøst Caroline, voks opp! Ta ansvar for hva du deler på nett selv og hvordan du oppfører deg der. Som med kommentarfeltet har du alle muligheter til å styre folks oppfatning av deg gjennom ord, handlinger, etikk og moral.

• Liker 43
Skrevet

Det er verdt å merke seg hvem som skriver negativt om andre mennesker uten å argumentere for seg.

Fra "Avslør manipulatorens favoritteknikker! -  https://www.ledernytt.no/avsloer-manipulatorens-favoritteknikker.6016825.html : "Gir andre negative kallenavn"... 

Og da kan man liste opp fra Caroline Berg Eriksen sitt kommentarfelt de siste 24 timene: "nettroll, bitter, misunnelig, stalker". 

Forstår ikke Caroline Berg Eriksen at godkjenning av slike kommentar fremstår som latterlige, når hun rett før skrev (lenke blogg): "Spesielt trist synes jeg det er med anonyme mennesker som bruker altfor mye tid i sosiale medier på å være stygge med folk de ikke kjenner, og som er ute etter å finne feil hos andre. "

Skrevet
2 timer siden, Lille_Krokodille skrev:

Men skjønner du ikke at dette IKKe er trygt fordi alle vet NAVNET og ADRESSEN til dette barnet? At du viser et rom tilhørende dine anonyme barn er en ting, ingen vet hvem de er, hva de heter, hvor de bor, hvordan de ser ut, hvilke rutiner de har...?!? 

Skjønner du virkelig ikke forskjellen??? Mener du virkelig at det er GREIT å legge ut så mye info om ungen sin fordi det ikke er forbudt ved lov? Seriøst???

Du må gjerne legge bort Caps Lock, for vi forstår det, allikevel. Det er en knapp for å utheve skrift her også. En stor B helt til venstre oppe i verktøylinja der du skriver svar/innlegg. :) Bare sånn for å ha nevnt det, i tilfelle du ikke vet hvilken knapp du kan bruke. (Det er så slitsomt når brukere skriker til oss i trådene...)

Men, ja. Nå har jeg lest meg gjennom denne tråden, siden jeg la igjen en kritisk kommentar her til at folk på død og liv må diskutere Caroline og Lars-Kristian Eriksen sin rosa blogg (skittenrosa, begynner det så smått å ane meg...) Og jeg må si jeg er enig med deg.

Caroline klager (som jeg forstår av innlegg i tråden her) over å ha mottatt drapstrusler. Altså trusler mot sitt eget liv, fra aggressive lesere. Hun opplever (åpenbart) et trøkk fra KG-damene, med kritikk mot virksomheten sin og (gjentatte) brudd på markedsføringsloven (sånn jeg forstår det), noe KG-mafiaens kvinner reagerer så kraftig på at det skrives sinte innlegg i überlange tråder- som nå er oppe i CBE Volum II. Hun har (så vidt jeg skjønner) noenogtredeve-tusen lesere (korriger meg hvis jeg tar feil, her.) Hun kan ikke gå ut fra at alle disse er personer som er hundre prosent i vater og ikke får henne på hjernen....

Det samme gjelder også den også nevnte Linni Meister.

Da lurer jeg på: What the Hell?

Skjønner ikke disse profilerte blogger-damene (og fotballmannen) at det de driver med er direkte farlig for ungene deres?

Det var bare det.

Takker for oppmerksomheten.

• Liker 16
Gjest Glufseguri
Skrevet

@Tøytigern

- Andre hetser, tvinger meningsmotstandere til taushet og går til og med så langt som å drapstrue en annen

Dette er vel ei generell påstand fra CBE og ikkje noe ho skrive om seg sjølv?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...