Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Glufseguri
Skrevet

Siste innlegget må vel nesten kategoriseras som ei verbal-fosterstilling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drapstruslen hun nevner er nok ei kule i panna uttalelsen..

• Liker 14
Skrevet

Orker ikke å åpne meg på bloggen, men deler gjerne haugevis med bilder og informasjon om ungene mine. Det innlegget var litt leit, for jeg skjønner at hun nok opplever dette som veldig urettferdig og som en heksejakt, men faktum er jo at det ikke stemmer. Kritikk er aldri gøy (kf Christine Koht i A-magasinet i dag), men måten hun håndterer saklig og konstruktiv kritikk på virker ikke å være bra verken for henne, bedriftens ry, debatten eller lesere. Det hele blir litt Don Quijote. 

Vet noen forresten hvorfor hun ikke har stengt kommentarfeltet, eller ihvertfall lagt inn at alle kommentarer må gjøres med FB-innlogging? 

• Liker 6
Skrevet

Antakelig fordi endel lesere kun klikker seg inn for å lese kommentarfeltet. 

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, Glufseguri skrev:

Siste innlegget må vel nesten kategoriseras som ei verbal-fosterstilling?

Hun må for all del ikke ta ansvar for det som hun skriver på bloggen sin.

Det er trist med voksne mennesker som leker butikk og ikke evner å ta inn over seg kritikk på en konstruktiv måte! Jeg kan ikke se at dette setter CBE AS eller privatpersonen Caroline i et bedre lys.

• Liker 11
Gjest formula
Skrevet

Hvorfor i allverden skal hun åpne seg? Hvorfor skal hun være personlig? Synes det er mye mer realt å kutte ut kosemose innleggene, og servere produktet som det det er - en reklameblogg. For trenger leserne CBEs følelser? Nei det gjør de absolutt ikke. Problemet er vel snarere at hun har gjort seg avhengig av denne intime tonen for å selge reklame som pakkes inn på denne måten. Synes det er glimrende om hun stripper bloggen for dette følelsesvåset som uansett ikke stikker stikker særlig dypt, og finner en annen strategi.

Skrevet
15 minutter siden, fina skrev:

Hva som inspirerer er jo opp til hver enkelt, men jeg syns fokuset på tall og kvantitet kunne vært mindre (ref Sunn fornuft-plakaten).

Jeg er enig, det er dette med «jeg har fullført den fjerde av fem økter for denne uken» jeg mener bør unngås. Det eneste hun oppnår(for de som påvirkes negativt) er at man ikke er god nok om man ikke trener 5-6 ganger i løpet av en uke. Man trenger ikke ha fokus på dette, men heller en aktiv livsstil gjennom uken, uten fokus på distanse, lengde på økt og så videre. 

Hvis hun hadde skrevet noe sånt som «jeg var på trening tidligere idag» og så var det dét, så hadde kanskje ikke folk sammenlignet seg med henne på samme måte. En beskrivelse av en treningsøkt burde heller ikke være noe problem, det er når hun snakker om hvor lenge og alt det der det blir negativt. Hadde hun trent mye styrke, så hadde det vel gått mye i hvor mange kilo hun hadde på knebøy etc. Det er ofte ikke positivt for andre mennesker å lese. Man må sammenligne seg med seg selv, og det er det mange som ikke klarer. Heldigvis har hun ikke det unge publikummet som før. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg tenker at man bør kunne litt om hersketeknikker og manipulasjon, når man leser bloggen cbe.no. Hvor ofte

• Svarer ikke Berg Eriksen at andre misforstår?
  • Plasserer ansvaret på andre? Gjør ingenting galt selv, gjør andre til syndebukk?

• Skifter tema når dette er til fordel for dem, for å unngå negativt lys på seg selv og sine handlinger?

Jfr. https://www.ledernytt.no/avsloer-manipulatorens-favoritteknikker.6016825.html

Håper folk snart ser tvers gjennom hva bloggeren driver på med. 

---

Vedr. kommentarfeltet: Ja, hvorfor bruker ikke CBE facebook-innlogging? Hun er jo imot anonyme kommentarer, men det gir vel færre klikk/lesere...

Skrevet

I siste innlegg viser hun jo at hun har reflektert (i allefall tenkt) over at det ikke kun er mennesker som vil henne vel som leser bloggen. Likevel tør hun altså å legge ut så mye om barna, til mennesker hun beskriver som fiender? Jeg fatter det ikke. 

• Liker 32
Skrevet
3 minutter siden, Ultiva skrev:

"Det er så mange som gnir seg i hendene og vil meg vondt, jeg kan ikke være personlig mer", skriver CBE. Hun blir så trist. Vel. 

Caroline

Hva tror du landets barselkvinner følte når du publiserte bilde av din slanke kropp og flate mage 4 dager post partum? Hvor mange tror du ble glade? 1 %? 0.5%? Hvor mange tror kvinner du ble oppriktig triste og lei seg der de lå med keisersnittarr eller med fødselsskader, med blødende brystvorter, en baby med behov for helsehjelp eller følelsen av å ha en øm, nummen kjøttkake mellom beina? Noen strekkmerker på mageskinnet eller - Gud forby - noen kilo igjen fra matchvekten? 98%? 99%? Hvorfor er det greit å gjøre alle andre triste?

Det som også gjør kritikerne dine triste er hvordan du prioriterer Likes og cash over dine barns privatliv. Det ligger ufattelig mye informasjon ute om dine mindreårige; både tusenvis av bilder og store mengder skriftlig materiale. Hvorfor bruker du barna dine som reklameplakater? Dette har også kulturredaktør Sarah Sørheim spurt deg om i sin kronikk, uten at du har svart. 

Du tar generelt så mange kritikkverdige valg i ditt arbeidsliv at det er vanskelig å la være å engasjere seg. Være seg kroppshysteri, overforbruk og miljøsvineri, fasaderytteri, gråsonemerking og ikke minst arrogansen og den ekstreme uviljen til å innrømme feil. 

Jeg syns forøvrig det er flott at bloggen blir stadig mer upersonlig; de fleste har vel lagt merke til at den har like mye personlighet som sparkjøpkatalogen, samt omtrent like mye reklame. Det å leve av å brette ut privatlivet til seg selv og familien sin kan umulig være sunt. I tillegg er det svært uheldig for de mindreårige, som aldri har bedt om å få livet sitt utlevert på internett.

👏👏👏

• Liker 11
Gjest Skribent
Skrevet (endret)

Heldigvis er det ingen grunn til å måtte gjøre rede for hvem man er eller hvorfor man er i denne tråden, så de som er her bare for å prate dritt om brukere de ikke vet noenting om privat ser forhåpentligvis kjapt at de har havnet i feil tråd.

Det er faktisk helt påtakelig, det @Femilie nevner. Bloggeren og mannen bruker en del tid på å beklage seg over hvor fæle folk er «der ute» - og denne verdenen tar hun sine egne barn med inn i? Det finnes ingenting som kan unnskylde det - minst av alt en glødende interesse for «interiør på barnerom» blant leserne :roll: 

@Ultiva - tiltres uforbeholdent! :blomst: 

Endret av Skribent
Skrevet

Om å distansere seg fra de som skriver om andre; Så gøy at hun skriver: Orker ikke. (Lest nok ganger hos BOTB- Har jo blitt en kjent frase der)

• Liker 6
Skrevet

Gjennom det siste innlegget ser jeg nå at CBE kan ikke nås med konstruktiv kritt, ei åpne opp for refleksjoner. 

Ser nå hvor viktig det er å dokumentere og å gå videre med snusket. Håpe at det blir strengere å bruke barna sine i jobben sin, gjennom å vise til manglende etiske refleksjoner. Når bedriftens måte å "svare" til kritikken er å legge seg i fosterstilling og skylde på alle andre, er det vel ikke håp. 

@Asti du gjør en jobb som er viktigere enn mange kan forstå.

• Liker 22
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)

CBE.no´s siste innlegg oversatt til norsk:

...Som for eksempel i går, da jeg besvarte spørsmålet om hva som gjør meg trist. Jeg valgte å fokusere på noe som gjør meg trist i influencer-Norge. Her hvor vi bor og som også er aktuelt for meg. Samtidig poengterte jeg at det er veldig mye som gjør meg trist. De _fleste_ av oss har alle forutsetninger for å ha et fint liv, men likevel velger noen i dette samfunnet å bruke sin tid på å sette søkelys på kritikkverdige forhold i bloggbransjen. Noen vier sitt liv til å lete etter feil i reklamemerkningen. Finner man ikke noe, så henter man frem eksponering av barn eller forsøker å få svar på hvordan forretningsdriften egentlig foregår (som egentlig er lnoe vi vil at dere ikke skal vite). Andre krever svar, tvinger oss til å innrømme feil og går til og med så langt som å melde bloggene til forbrukertilsynet. Felles for mange av disse er at de er anonyme på nett. Dette synes jeg er trist! Men selvfølgelig. Med en gang jeg snakker om meg selv og bare skraper på overflaten av en litt personlig refleksjon – så er det noen som mener det fins viktigere ting i verden. Fordi jeg ikke skrev om noe annet enn meg selv så er dette det tristeste jeg vet om? Det stemmer jo ikke! Som jeg startet hele svaret mitt med, det er mye som gjør meg trist, men jeg kan ikke ta for meg alt i ett svar og det jeg svarte er ikke nødvendigvis det som gjør meg mest trist. Ting blir alltid stils spørsmål ved nesten uansett hva jeg skriver, og det er så utrolig synd. Det er nesten så jeg føler at jeg ikke kan ha full kontroll over hvordan ting blir presentert, fordi det vil alltid være et eller annet med det jeg skriver som kan komme til å bli stilt spørsmål om og få presentert annen vinkling på saken.

Endret av Snøsøta
Skrevet

Jeg tenker at dette innlegget kommer fordi CBE.no faktisk føler trykket fra tråden på KG, fra BOTB og andre kritiske røster. Både eksponering av barn og reklamemerkingen er temaer som flere annonsører får øyene opp for - og riset bak speilet er FT. 

• Liker 26
Skrevet
18 minutter siden, Asti skrev:

---

Vedr. kommentarfeltet: Ja, hvorfor bruker ikke CBE facebook-innlogging? Hun er jo imot anonyme kommentarer, men det gir vel færre klikk/lesere...

Tipper det har noe å gjøre med at det er vanskeligere å opprette mange brukere på Facebook (må ha mobilnummer), enn å fylle ut random navn + https://10minutemail.com/ i nåværende felt. 

• Liker 13
Skrevet

Jeg leste en enormt lang tekst helt uten avsnitt om hvor lei og sliten hun er - og alt jeg klarte å tenke var 'buhu, cry me a river'. 

Og jeg har flust av empati til vanlig. Det er bare vanskelig å føle med en som så kynisk sonderer markedet og gir folket det de vil ha, om det så er privat informasjon om alt fra barnas sovevaner til egne sexstillinger. 

• Liker 28
Skrevet (endret)

Ståa:

89B34203-ABC5-4AEA-87D6-4EF8EF277667.png

Endret av Kollontaj
  • Liker 13
Skrevet
33 minutter siden, formula skrev:

Hvorfor i allverden skal hun åpne seg? Hvorfor skal hun være personlig? Synes det er mye mer realt å kutte ut kosemose innleggene, og servere produktet som det det er - en reklameblogg. For trenger leserne CBEs følelser? Nei det gjør de absolutt ikke. Problemet er vel snarere at hun har gjort seg avhengig av denne intime tonen for å selge reklame som pakkes inn på denne måten. Synes det er glimrende om hun stripper bloggen for dette følelsesvåset som uansett ikke stikker stikker særlig dypt, og finner en annen strategi.

Bloggen er ikke en personlig dagbok, det er en forretningsvirksomhet. Hva er poenget med å være personlig da? 

Jeg tolker det slik at eieren selv ikke evner å skille mellom privatpersonen Caroline og CBE AS.. 

• Liker 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...