mikrobe Skrevet 2. mars 2018 #51681 Skrevet 2. mars 2018 @Luvinesta, denne tråden handler om CBE. Vil du diskutere de andre så får du gå inn i de respektive trådene. 41
Viking-girl Skrevet 2. mars 2018 #51682 Skrevet 2. mars 2018 20 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: Altså. Jeg er helt enig i at det er et unødvendig produkt og at reklamen var pinlig, men det er jo ikke meningen at sprayen skal inni vagina! Den skal sprayes rundt ev i lysken for å hindre svette. På samme måte som man bruker deo under armene. Den skal ikke erstatte daglig hygiene, og dette var CBE helt klar på. Man trenger ikke gjøre ting verre enn de er. Det er strengt tatt ikke nødvendig. Har prøvd sprayen, og man svetter i lysken uansett spray eller ikke spray. Man blir ikke tørr i lysken, og man svetter under armene selv om man bruker deo. Det er ikke sånn at en deo for svette stenger svetten inne i kroppen. Vi vet alle, hvertfall de fleste at denne dåsesprayen ikke skal sprayes inni vagina. Strengt tatt er ikke dåsespray nødvendig i det hele tatt! Det er et skapt «problem», for å gjøre folk usikre på sin egen kropp og lukt. Men mest av alt er den laget for å tjene penger. 12
Viking-girl Skrevet 2. mars 2018 #51683 Skrevet 2. mars 2018 (endret) 3 timer siden, Luvinesta skrev: Dersom det virkelig var eksponeringen av barna som var så ille, hvor er dere (Skribent, Pøpelsara,bakepulver, cocosa, MissLucy, Medici, Asti, Skruf, formula, Inocybe, CecilieX m.fler) brukere i tråden om MTM f.eks? Eller Linni som daglig legger ut snaps og blogginnlegg i en mye større skala enn det CBE gjør? Der de eksponerer alt fra det daglige livet. Hvor er kampen mot disse dersom deres virkelige bekymring er barn som blir eksponert? Skulle jo tro at om bekymringen og kampsaken var så stor som det fremstilles som her så ville man gått på flere enn en som har massive lesertall. Man vet også alt om sønnen til Linni. Hvor han bor, hvordan soverommet ser ut, skole etc etc, samme med MTM, der får man til og med lese om tankene til ungene.. Så hvorfor er det kun CBE som får gjennomgå? Hmm.... Fordi denne tråden handler om CBE. De andre har egne tråder. Sitatet er ryddet for persondebatt. Endret 2. mars 2018 av Papirfly 17
Bakepulver Skrevet 2. mars 2018 #51684 Skrevet 2. mars 2018 (endret) 3 timer siden, Luvinesta skrev: Dersom det virkelig var eksponeringen av barna som var så ille, hvor er dere (Skribent, Pøpelsara,bakepulver, cocosa, MissLucy, Medici, Asti, Skruf, formula, Inocybe, CecilieX m.fler) brukere i tråden om MTM f.eks? Eller Linni som daglig legger ut snaps og blogginnlegg i en mye større skala enn det CBE gjør? Der de eksponerer alt fra det daglige livet. Hvor er kampen mot disse dersom deres virkelige bekymring er barn som blir eksponert? Skulle jo tro at om bekymringen og kampsaken var så stor som det fremstilles som her så ville man gått på flere enn en som har massive lesertall. Man vet også alt om sønnen til Linni. Hvor han bor, hvordan soverommet ser ut, skole etc etc, samme med MTM, der får man til og med lese om tankene til ungene.. Så hvorfor er det kun CBE som får gjennomgå? Hmm.... Denne tråden handler ikke om mange bloggere, men en bestemt blogger. Sitatet er ryddet for persondebatt. Endret 2. mars 2018 av Papirfly 15
Luvinesta Skrevet 2. mars 2018 #51685 Skrevet 2. mars 2018 (endret) 7 minutter siden, mikrobe said: @Luvinesta, denne tråden handler om CBE. Vil du diskutere de andre så får du gå inn i de respektive trådene. 4 minutter siden, Viking-girl said: Fordi denne tråden handler om CBE. De andre har egne tråder. Diskuterer fortsatt CBE (eller rettere sagt, diskusjonen om henne her inne) og de andre bloggerne var nevnt som eksempel. Konklusjonen er at dersom man virkelig og oppriktig bekymret seg for barns privatliv på sosiale medier slik det gjøres i disse trådene så ville man også kjempet for andre barn. Det går mer på person enn noe annet. Endret 2. mars 2018 av Luvinesta 3
Juliannaos Skrevet 2. mars 2018 #51686 Skrevet 2. mars 2018 Bruker man SPRAY på underlivet så vil det naturligvis komme noe inn i vagina/ytre kjønnslepper. Så hvis man føler man MÅ bruke deo, så kjøp en roll-on uten alkohol og parfyme. 9
Bakepulver Skrevet 2. mars 2018 #51687 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, Luvinesta skrev: Diskuterer fortsatt CBE (eller rettere sagt, diskusjonen om henne her inne) og de andre bloggerne var nevnt som eksempel. Konklusjonen er at dersom man virkelig og oppriktig bekymret seg for barns privatliv på sosiale medier slik det gjøres i disse trådene så ville man også kjempet for andre barn. Det går mer på person enn noe annet. Jeg gjentar meg selv; denne tråden handler om en bestemt blogger! Jeg vet ikke helt hvor du vil med denne synsingen din. 8
Luvinesta Skrevet 2. mars 2018 #51688 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, Bakepulver said: Jeg gjentar meg selv; denne tråden handler om en bestemt blogger! Jeg vet ikke helt hvor du vil med denne synsingen din. 2
Gjest formula Skrevet 2. mars 2018 #51689 Skrevet 2. mars 2018 (endret) 3 timer siden, Luvinesta skrev: Dersom det virkelig var eksponeringen av barna som var så ille, hvor er dere (Skribent, Pøpelsara,bakepulver, cocosa, MissLucy, Medici, Asti, Skruf, formula, Inocybe, CecilieX m.fler) brukere i tråden om MTM f.eks? Eller Linni som daglig legger ut snaps og blogginnlegg i en mye større skala enn det CBE gjør? Der de eksponerer alt fra det daglige livet. Hvor er kampen mot disse dersom deres virkelige bekymring er barn som blir eksponert? Skulle jo tro at om bekymringen og kampsaken var så stor som det fremstilles som her så ville man gått på flere enn en som har massive lesertall. Man vet også alt om sønnen til Linni. Hvor han bor, hvordan soverommet ser ut, skole etc etc, samme med MTM, der får man til og med lese om tankene til ungene.. Så hvorfor er det kun CBE som får gjennomgå? Hmm.... Kan bare svare for min egen del: Jeg følger ikke Linni eller MtM, så har ingen forutsetning for å gå inn i tråder der disse diskuteres. Anne-Brith følger jeg, kommenterer i tråden om henne, og er svært kritisk til hennes eksponering av barn. Sitatet er ryddet for persondebatt. Endret 2. mars 2018 av formula
Bakepulver Skrevet 2. mars 2018 #51690 Skrevet 2. mars 2018 5 minutter siden, Juliannaos skrev: Bruker man SPRAY på underlivet så vil det naturligvis komme noe inn i vagina/ytre kjønnslepper. Så hvis man føler man MÅ bruke deo, så kjøp en roll-on uten alkohol og parfyme. Eller ha en vaskeklut tilgjengelig i vesken. 4
Bakepulver Skrevet 2. mars 2018 #51691 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, Luvinesta skrev: Ja, det var svaret sitt det... 7
Juliannaos Skrevet 2. mars 2018 #51692 Skrevet 2. mars 2018 8 minutter siden, Bakepulver skrev: Eller ha en vaskeklut tilgjengelig i vesken. Ja, herregud mente ikke å støtte opp om galskap! Tenkte heller på de som forsvarer og bruker deosprayen skal forstå at partikler kommer inn i vagina, og da skapes en ubalanse. 3
LilleSnupp Skrevet 2. mars 2018 #51693 Skrevet 2. mars 2018 Tror det @Luvinesta prøver å spørre om er hvor engasjementet i de forskjellige trådene er, ikke hvorfor Linni m.fl. eksponering ikke diskuteres her. Correct me if I’m wrong, @Luvinesta. 5
Gjest nicecar Skrevet 2. mars 2018 #51694 Skrevet 2. mars 2018 9 timer siden, Kalunka skrev: Hadde suksess sist jeg publiserte kommentaren min her. Spennende å se om hun publiserer denne. Når jeg ikke legger ut screenshot her publiserer hun ikke. Jeg tror det smarteste vi kan gjøre heretter er å screenshoote alt det vi skriver på kommentarfeltet hennes, slik at hun føler seg nødt til å publisere det - hun har jo en "stolthet" å ta vare på
Bakepulver Skrevet 2. mars 2018 #51695 Skrevet 2. mars 2018 3 minutter siden, Juliannaos skrev: Ja, herregud mente ikke å støtte opp om galskap! Tenkte heller på de som forsvarer og bruker deosprayen skal forstå at partikler kommer inn i vagina, og da skapes en ubalanse. Nei, jeg trodde heller ikke det. Jeg bare kom med et forslag dersom en vil føle seg fresh der nede.
Gjest nicecar Skrevet 2. mars 2018 #51696 Skrevet 2. mars 2018 8 timer siden, ane_luise87 skrev: Det var det som skjedde med meg. Jeg begynte først å lese bloggen hennes da de flyttet til Sarpsborg. Og det var kun pga oppussing som jeg synes er spennende. Falt litt av i løpet av våren, og klikket meg ikke inn før i desember. Ble nysgjerrig på KG, og da jeg begynte å lese her fikk jeg et helt annet bilde av CBE (ikke at jeg hadde vært noe fan tidligere). Dette med eksponering av barn, samt den kyniske forretningsvirksomheten provoserer meg. Ikke minst mangelen på evne til å se seg selv. Jeg husker at jeg begynte å lese på KG når det ble slått opp i tabloidavisene at KG-gjengen hadde tatt frua og frua med buksene nede når de ble avslørt i forbindelse med bilderedigeringen, det var også da jeg innså hvilket slu mennesker frua og fruemannen egentlig var.
Gjest pelikanen Skrevet 2. mars 2018 #51697 Skrevet 2. mars 2018 55 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: Altså. Jeg er helt enig i at det er et unødvendig produkt og at reklamen var pinlig, men det er jo ikke meningen at sprayen skal inni vagina! Den skal sprayes rundt ev i lysken for å hindre svette. På samme måte som man bruker deo under armene. Den skal ikke erstatte daglig hygiene, og dette var CBE helt klar på. Man trenger ikke gjøre ting verre enn de er. Det er strengt tatt ikke nødvendig. Selv en idiotisk, skjønner at den ikke skal i vagina. Tror heller ikke hun gjør det. Er lysken noe bedre tror du?vet du at det florerer med bakterier i lysken? Og hvilke kontroll har du på sprayen når du tar på? Gjør det ikke verre enn hva det er. Du bør sjekke ting
SusieDerkins Skrevet 2. mars 2018 #51698 Skrevet 2. mars 2018 (endret) 3 timer siden, Luvinesta skrev: Dersom det virkelig var eksponeringen av barna som var så ille, hvor er dere (Skribent, Pøpelsara,bakepulver, cocosa, MissLucy, Medici, Asti, Skruf, formula, Inocybe, CecilieX m.fler) brukere i tråden om MTM f.eks? Eller Linni som daglig legger ut snaps og blogginnlegg i en mye større skala enn det CBE gjør? Der de eksponerer alt fra det daglige livet. Hvor er kampen mot disse dersom deres virkelige bekymring er barn som blir eksponert? Skulle jo tro at om bekymringen og kampsaken var så stor som det fremstilles som her så ville man gått på flere enn en som har massive lesertall. Man vet også alt om sønnen til Linni. Hvor han bor, hvordan soverommet ser ut, skole etc etc, samme med MTM, der får man til og med lese om tankene til ungene.. Så hvorfor er det kun CBE som får gjennomgå? Hmm.... jeg kan bare svare for meg selv, og svaret er at jeg har ikke kapasitet til å følge alle trådene og alle bloggene. Som du vet sitter jeg her 24/7, så det sier seg selv at det ikke går. Men jeg er helt enig i at de andre er ille, det lille jeg har sett av dem. Men jeg debatterer kun blogger jeg følger over tid og leser ordentlig, og jeg deltar i denne debatten over tid slik at jeg vet at jeg har oversikt. Det betyr ikke at jeg ikke er kritisk til de andre. Men det er rosabloggingen som fenomen jeg er kritisk til, og for å kunne debattere det fenomenet må jeg følge med. Men om det er CBE eller en av de andre er forsåvidt hipp som happ for meg. Men nå var det CBE som var størst blant de som var først, og det er henne den interessante debatten dreier rundt, så da er det den debatten jeg velger å følge. CBE-bloggen gir gode eksempler på det meste som er problematisk med influenceryrket og -bransjen, men man må følge nøye med over tid for å se det. Dessuten er CBE hakket mindre uleselig enn de andre, og det spiller jo og inn #kompliment Sitatet er ryddet for persondebatt. Endret 2. mars 2018 av Papirfly 31
Gjest Asti Skrevet 2. mars 2018 #51699 Skrevet 2. mars 2018 (endret) 3 timer siden, Luvinesta skrev: Diskuterer fortsatt CBE (eller rettere sagt, diskusjonen om henne her inne) og de andre bloggerne var nevnt som eksempel. Konklusjonen er at dersom man virkelig og oppriktig bekymret seg for barns privatliv på sosiale medier slik det gjøres i disse trådene så ville man også kjempet for andre barn. Det går mer på person enn noe annet. Ser du nevner meg... Jeg har skrevet om andre - https://imgur.com/a/AWoLv . Deltok også nylig i denne tråden her inne: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1169905-monica-nyhus-iamdaddychris/?page=4&tab=comments#comment-21200477 ------------------------------------------- Hvis du tenker diskusjonen om Berg Eriksen og bruk av barn i sosiale medier ikke er aktuell, er det bedre du argumenterer mot det, istedenfor å bruke "Whataboutism", siterer fra - https://www.svt.se/kultur/medier/trollsnack "Konsten att byta samtalsämne. Whataboutism går ut på att kritik mot den egna gruppen avfärdas med en jämförelse med något som någon annan har gjort, i syfte att utmåla motparten som en hycklare. Whataboutism uppfanns av Sovjetunionen under kalla kriget, och användes med framgång för att avfärda kritik mot kommunistregimen. Kritik för fängslade dissidenter? ”I USA har de lynchat svarta”. Invasionen av Afghanistan? ”USA har krigat i Vietnam”. På nätet är det en vanlig metod för relativisering i debatter om invandring, klimat eller medier. Om en klimatforskare varnar för ökande koldioxidutsläpp letar man upp en semesterbild på personen i Thailand. Om en journalist granskar en högerextrem rörelse ifrågasätter man varför de inte har granskat vänsterextrema miljöer. Syftet är alltid att hävda hyckleri utan att bemöta sakfrågan. – Jag tycker whataboutism är ett så bra uttryck, för det handlar om just detta: Men du då? En sorts barnslig sandlåderetorik som är väldigt enkel, men svår att komma åt. Det man vill åstadkomma är att byta fokus, säger Barbro Fällman, retorikexpert och före detta språkforskare.". Endret 2. mars 2018 av Asti
Gjest pelikanen Skrevet 2. mars 2018 #51700 Skrevet 2. mars 2018 34 minutter siden, Viking-girl skrev: Har prøvd sprayen, og man svetter i lysken uansett spray eller ikke spray. Man blir ikke tørr i lysken, og man svetter under armene selv om man bruker deo. Det er ikke sånn at en deo for svette stenger svetten inne i kroppen. Vi vet alle, hvertfall de fleste at denne dåsesprayen ikke skal sprayes inni vagina. Strengt tatt er ikke dåsespray nødvendig i det hele tatt! Det er et skapt «problem», for å gjøre folk usikre på sin egen kropp og lukt. Men mest av alt er den laget for å tjene penger. Den er skapt for å selge. Ikke noe annet.
Fremhevede innlegg