Gjest pelikanen Skrevet 2. mars 2018 #51701 Skrevet 2. mars 2018 1 time siden, Mrs O'Donell skrev: Altså. Jeg er helt enig i at det er et unødvendig produkt og at reklamen var pinlig, men det er jo ikke meningen at sprayen skal inni vagina! Den skal sprayes rundt ev i lysken for å hindre svette. På samme måte som man bruker deo under armene. Den skal ikke erstatte daglig hygiene, og dette var CBE helt klar på. Man trenger ikke gjøre ting verre enn de er. Det er strengt tatt ikke nødvendig. Jeg var i utlandet, og fikk kuttet meg i foten. Måtte sy. 10 mnd etterpå skulle jeg på en sjekk for noe annet, på sykehuset. Det kom et skjema ved innkallelse. Krysse av for behandling i utlandet. En av plassene det ble tatt prøve var i lysken. Der sitter det mye bakterier.
Inocybe Skrevet 2. mars 2018 #51703 Skrevet 2. mars 2018 (endret) 3 timer siden, Luvinesta skrev: Dersom det virkelig var eksponeringen av barna som var så ille, hvor er dere (Skribent, Pøpelsara,bakepulver, cocosa, MissLucy, Medici, Asti, Skruf, formula, Inocybe, CecilieX m.fler) brukere i tråden om MTM f.eks? Eller Linni som daglig legger ut snaps og blogginnlegg i en mye større skala enn det CBE gjør? Der de eksponerer alt fra det daglige livet. Hvor er kampen mot disse dersom deres virkelige bekymring er barn som blir eksponert? Skulle jo tro at om bekymringen og kampsaken var så stor som det fremstilles som her så ville man gått på flere enn en som har massive lesertall. Man vet også alt om sønnen til Linni. Hvor han bor, hvordan soverommet ser ut, skole etc etc, samme med MTM, der får man til og med lese om tankene til ungene.. Så hvorfor er det kun CBE som får gjennomgå? Hmm.... Dette har jeg svart på før men gjentar meg selv siden du virker til å ha glemt svaret mitt. Linni kjenner jeg ikke noe til og ønsker derfor ikke å uttale meg om. Er det så horribelt i Linni-heimen som du antyder så er det selvfølgelig ikke på noen måte greit det heller. Anbefaler deg å ta det opp i Linnis tråd og bidra til å sette søkelys på Linnis utnyttelse av barnet/barna Kanskje du kan gjøre en forskjell for disse uskyldige bloggerbarna! En del andre mammabloggere følger jeg (delvist) men synes det er vanskelig å skrive så mye i trådene deres. Gjør det fra tid til annen da. Grunnen til at jeg synes det er vanskelig er at jeg føler disse mammabloggerne har så lav mental kapasitet jeg tror de sliter med å skjønne greia. Ikke at det er noen unnskyldning for å utnytte barna altså, men jeg synes det er vanskelig ja. Myndighetene burde kjenne sin besøkelsestid, men det er en diskusjon jeg ikke vil ta nå. CBE anser jeg for hakket mer tilkoplet så egentlig er det et kompliment til CBE kan man si I tillegg så tror jeg at en del av disse mammabloggerne ser opp til CBE og følger hennes eksempel. Hvis CBE innser hvordan barna hennes kommer til å lide under egosentrismen hennes og slutter, håper jeg en del andre mammabloggere følger etter Sitatet er ryddet for persondebatt. Endret 2. mars 2018 av Papirfly 25
Viking-girl Skrevet 2. mars 2018 #51704 Skrevet 2. mars 2018 11 minutter siden, pelikanen skrev: Den er skapt for å selge. Ikke noe annet. Nettopp 1
Populært innlegg Gunvald Skrevet 2. mars 2018 Populært innlegg #51705 Skrevet 2. mars 2018 Over til noe annet, refererer til siste innlegg. Tenker på det Ulrikke Falch skrev om Sognsvann og antall runder. Her skriver hun igjen at hun har kommet hjem fra en tung styrkeøkt, som var nummer fire av fem den uken. I morgen skal det løpes en mil. Det er der problemet ligger. Forskjellen hadde vært om hun den gang skrev «jeg løp rundt Sognsvann idag». Men det å skrive «jeg løp tre runder rundt Sognsvann idag» er helt tydelig viktig å få frem for henne. Det samme som idag, og egentlig hele veien, fokus på hvor mange treningsøkter hun har i løpet av en uke, og hvor langt hun løper. Det hun ikke forstår er at det er nettopp dette som påvirker negativt. Fordi folk, og spesielt jenter, henger seg vendig opp i hva andre gjør, hvor ofte, hvor tungt og hvor langt. Og så sammenligner de dette med hva de selv gjør, og kommer til kort i egne øyne. Fordi det de selv gjør ikke kan måle seg med hennes prestasjoner. Og det er dette CBE ikke forstår, dette med at hun ikke kan noe for at folk påvirkes av dette negativt. Det er helt greit å legge ut at man trener, men for henne har det alltid vært viktig å telle opp og fortelle om antall økter og antall mil og antall runder. Dét kunne hun uten problemer endret lett, men dette er tydeligvis noe som er så viktig for henne selv å formidle til andre, selv i en voksen alder. Jeg finner det meget provoserende, nettopp fordi det er dette som ødelegger for andre. Hun har et fullt utstyrt treningsrom hjemme, hun lever av en blogg og kan i prinsippet jobbe hjemmefra dag ut og inn, hun får sponset PT og klær, og hun trener usminket for så å sminke seg og ta bilder til treningsinnlegg etter treningen. Satt på spissen så skal man helst løpe en mil og se ut som man skal på Oscar-utdeling etterpå. Og i tillegg klarer hun å si at det å løpe tre runder rundt Sognsvann (rundt 10km) ikke er så veldig langt. Da tenker jeg på alle de som ikke klarer én runde engang, men kanskje er i startfasen. Prøver. De mister motet av sånne som henne. Og det eneste hun kunne gjort var å droppe å si akkurat hvor mange økter hun har i løpet av en uke, hvor langt hun løper eller hvor mange runder det blir løpt rundt her eller der. Det er barnslig å ha fokus på kvantitet. Hun må gjerne ha et fokus på trening, det er åpenbart ekstremt viktig, men nå er hun faktisk forbi den usikre alderen der det må legges vekt på hvor ofte hun trener i løpet av en uke. Helt på siden av det som diskuteres nå, men dette synes jeg er viktig. 60
Viking-girl Skrevet 2. mars 2018 #51706 Skrevet 2. mars 2018 2 minutter siden, Gunvald skrev: Over til noe annet, refererer til siste innlegg. Tenker på det Ulrikke Falch skrev om Sognsvann og antall runder. Her skriver hun igjen at hun har kommet hjem fra en tung styrkeøkt, som var nummer fire av fem den uken. I morgen skal det løpes en mil. Det er der problemet ligger. Forskjellen hadde vært om hun den gang skrev «jeg løp rundt Sognsvann idag». Men det å skrive «jeg løp tre runder rundt Sognsvann idag» er helt tydelig viktig å få frem for henne. Det samme som idag, og egentlig hele veien, fokus på hvor mange treningsøkter hun har i løpet av en uke, og hvor langt hun løper. Det hun ikke forstår er at det er nettopp dette som påvirker negativt. Fordi folk, og spesielt jenter, henger seg vendig opp i hva andre gjør, hvor ofte, hvor tungt og hvor langt. Og så sammenligner de dette med hva de selv gjør, og kommer til kort i egne øyne. Fordi det de selv gjør ikke kan måle seg med hennes prestasjoner. Og det er dette CBE ikke forstår, dette med at hun ikke kan noe for at folk påvirkes av dette negativt. Det er helt greit å legge ut at man trener, men for henne har det alltid vært viktig å telle opp og fortelle om antall økter og antall mil og antall runder. Dét kunne hun uten problemer endret lett, men dette er tydeligvis noe som er så viktig for henne selv å formidle til andre, selv i en voksen alder. Jeg finner det meget provoserende, nettopp fordi det er dette som ødelegger for andre. Hun har et fullt utstyrt treningsrom hjemme, hun lever av en blogg og kan i prinsippet jobbe hjemmefra dag ut og inn, hun får sponset PT og klær, og hun trener usminket for så å sminke seg og ta bilder til treningsinnlegg etter treningen. Satt på spissen så skal man helst løpe en mil og se ut som man skal på Oscar-utdeling etterpå. Og i tillegg klarer hun å si at det å løpe tre runder rundt Sognsvann (rundt 10km) ikke er så veldig langt. Da tenker jeg på alle de som ikke klarer én runde engang, men kanskje er i startfasen. Prøver. De mister motet av sånne som henne. Og det eneste hun kunne gjort var å droppe å si akkurat hvor mange økter hun har i løpet av en uke, hvor langt hun løper eller hvor mange runder det blir løpt rundt her eller der. Det er barnslig å ha fokus på kvantitet. Hun må gjerne ha et fokus på trening, det er åpenbart ekstremt viktig, men nå er hun faktisk forbi den usikre alderen der det må legges vekt på hvor ofte hun trener i løpet av en uke. Helt på siden av det som diskuteres nå, men dette synes jeg er viktig. Samtidig er det ekstremt viktig for CBE å poengtere at hun bruker str Small, i alle klær, uansett merke. Ingen er vel lykkeligere enn henne om hun kan opplyse at hun bruker str XS og S. 28
Gjest Asti Skrevet 2. mars 2018 #51707 Skrevet 2. mars 2018 (endret) 2 timer siden, fina skrev: Vet det fantes en imgur til brevet CBE mottok fra FO i den forrige tråden, men greier ikke å finne det igjen. Kan noen dele her slik at @virkelig og andre kan se mengden lovbrudd (på markedsføringsloven, siden det vel kun var reklamemerking som ble vurdert?) om ble gjort i den korte perioden FO hadde kontroll? Her er noen av brevene fra Forbrukerombudet vedr. brudd på markedsføringsloven: https://imgur.com/a/j07IQ Tilføyelse: Oppsummering av hovedfunnene etter Forbrukerombudet gikk gjennom bloggen, Facebook, Instagram og Twitter i perioden 12.09. - 03.10.17 og Snapchat i perioden 03.10. -06.10.17: : https://imgur.com/a/Sa1G6 Endret 2. mars 2018 av Asti
Gunvald Skrevet 2. mars 2018 #51708 Skrevet 2. mars 2018 2 minutter siden, Viking-girl skrev: Samtidig er det ekstremt viktig for CBE å poengtere at hun bruker str Small, i alle klær, uansett merke. Ingen er vel lykkeligere enn henne om hun kan opplyse at hun bruker str XS og S. Selvsagt. Hun har ikke, jeg gjentar, IKKE endret størrelse siden bryllupet. 20
Frappuccino Skrevet 2. mars 2018 #51709 Skrevet 2. mars 2018 Min kommentar ble heller aldri godkjent. Syntes ikke den var så ille.. Her poengterer hun også hvor lite hensiktsmessig hyn syntes whatabouism er, noe som er en smule ironisk. Denne ble vell også slettet ser det ut til. 15
Scorpion57 Skrevet 2. mars 2018 #51710 Skrevet 2. mars 2018 2 minutter siden, Viking-girl skrev: Samtidig er det ekstremt viktig for CBE å poengtere at hun bruker str Small, i alle klær, uansett merke. Ingen er vel lykkeligere enn henne om hun kan opplyse at hun bruker str XS og S. Jepp, vet følgende kommentarer er noen år siden men regner vel med at paret har samme synspunkt i dag. NB: LKE alias Thea 26
Gjest nicecar Skrevet 2. mars 2018 #51711 Skrevet 2. mars 2018 7 minutter siden, Frappuccino skrev: Min kommentar ble heller aldri godkjent. Syntes ikke den var så ille.. Her poengterer hun også hvor lite hensiktsmessig hyn syntes whatabouism er, noe som er en smule ironisk. Denne ble vell også slettet ser det ut til. Er det mulig? Det er jo ingen andre som bruker Whataboutism MER enn det hun selv gjør!!!
fina Skrevet 2. mars 2018 #51712 Skrevet 2. mars 2018 (endret) 40 minutter siden, Gunvald skrev: Over til noe annet, refererer til siste innlegg. Tenker på det Ulrikke Falch skrev om Sognsvann og antall runder. Her skriver hun igjen at hun har kommet hjem fra en tung styrkeøkt, som var nummer fire av fem den uken. I morgen skal det løpes en mil. Det er der problemet ligger. Forskjellen hadde vært om hun den gang skrev «jeg løp rundt Sognsvann idag». Men det å skrive «jeg løp tre runder rundt Sognsvann idag» er helt tydelig viktig å få frem for henne. Det samme som idag, og egentlig hele veien, fokus på hvor mange treningsøkter hun har i løpet av en uke, og hvor langt hun løper. Det hun ikke forstår er at det er nettopp dette som påvirker negativt. Fordi folk, og spesielt jenter, henger seg vendig opp i hva andre gjør, hvor ofte, hvor tungt og hvor langt. Og så sammenligner de dette med hva de selv gjør, og kommer til kort i egne øyne. Fordi det de selv gjør ikke kan måle seg med hennes prestasjoner. Og det er dette CBE ikke forstår, dette med at hun ikke kan noe for at folk påvirkes av dette negativt. Det er helt greit å legge ut at man trener, men for henne har det alltid vært viktig å telle opp og fortelle om antall økter og antall mil og antall runder. Dét kunne hun uten problemer endret lett, men dette er tydeligvis noe som er så viktig for henne selv å formidle til andre, selv i en voksen alder. Jeg finner det meget provoserende, nettopp fordi det er dette som ødelegger for andre. Hun har et fullt utstyrt treningsrom hjemme, hun lever av en blogg og kan i prinsippet jobbe hjemmefra dag ut og inn, hun får sponset PT og klær, og hun trener usminket for så å sminke seg og ta bilder til treningsinnlegg etter treningen. Satt på spissen så skal man helst løpe en mil og se ut som man skal på Oscar-utdeling etterpå. Og i tillegg klarer hun å si at det å løpe tre runder rundt Sognsvann (rundt 10km) ikke er så veldig langt. Da tenker jeg på alle de som ikke klarer én runde engang, men kanskje er i startfasen. Prøver. De mister motet av sånne som henne. Og det eneste hun kunne gjort var å droppe å si akkurat hvor mange økter hun har i løpet av en uke, hvor langt hun løper eller hvor mange runder det blir løpt rundt her eller der. Det er barnslig å ha fokus på kvantitet. Hun må gjerne ha et fokus på trening, det er åpenbart ekstremt viktig, men nå er hun faktisk forbi den usikre alderen der det må legges vekt på hvor ofte hun trener i løpet av en uke. Helt på siden av det som diskuteres nå, men dette synes jeg er viktig. Mulig at jeg ikke greier å nyansere poenget mitt så godt som jeg ønsker, men i mine øyne er ikke problemet at CBE trener mye eller hardt (i rettferdighetens navn skal det også sies at det var et par her på KG som var kritiske til hvor kort og sakte hun løp og hvor lite hun trente før halvmaratonet i fjor, så jeg skjønner at å please alle kritikere er tilnærmet umulig), men hvordan hun direkte kobler trening med å fortjene god mat og med vellykkethet. Privatpersonen Caroline gjør så vidt jeg vet lite som er ekstremt, men det er måten prestasjoner, ting og utseende kobles så direkte til vellykkethet og ikke minst lykke som i sum er overveldende og ekstrem, og som nok får mange til å føle at de kommer til kort og må endre seg for å bli bra nok og dermed også lykkelige. Endret 2. mars 2018 av fina 17
Jobbermedbarn Skrevet 2. mars 2018 #51713 Skrevet 2. mars 2018 @Luvinesta Jeg har diskutert utlevering av barn på de bloggene jeg har fulgt med på; CBE, AB og VP! Har hatt noen innlegg på MtM, men det er ikke en blogger jeg følger. Dette er også noe jeg er opptatt av både privat og på jobb, mest engasjement på jobb. For meg er all utlevering ille, uansett person. Har ikke fulgt med på Linni M, men det høres ikke bra ut. Jeg engasjerer meg bredt. 10
Dark Star Skrevet 2. mars 2018 #51714 Skrevet 2. mars 2018 10 minutter siden, Scorpion57 skrev: Jepp, vet følgende kommentarer er noen år siden men regner vel med at paret har samme synspunkt i dag. NB: LKE alias Thea Dette er altså så jævlig at jeg har knapt ord. Influencer, my a** At en av eierne i bedriften skriver dette (dog under falsk identitet) er så horribelt at jeg vemmes. 25
Gjest Asti Skrevet 2. mars 2018 #51715 Skrevet 2. mars 2018 (endret) 50 minutter siden, Frappuccino skrev: Min kommentar ble heller aldri godkjent. Syntes ikke den var så ille.. Her poengterer hun også hvor lite hensiktsmessig hyn syntes whatabouism er, noe som er en smule ironisk. Denne ble vell også slettet ser det ut til. Berg Eriksen viser til at LKE beklaget. Jeg oppfattet den beklagelsen som at han ikke tok på seg hva han faktisk hadde gjort, samt han skyldte på andre. Fra https://www.vg.no/rampelys/skrev-kommentarer-med-falske-navn-paa-konas-blogg/a/23372223/ "Siden 2009 har det til tider stormet fælt på bloggen til Caroline. Det er flaut å innrømme, men nett-trollene har til tider greid å komme under huden på meg. Konsekvensen har ironisk nok vært at jeg ved anledninger har senket meg ned på deres nivå. Og i svake øyeblikk har jeg svart i kommentarfeltet på Carolines og min egen blogg under andre navn. Det har vært motivert av et behov for å forsvare familien min, og utløst av en dårlig impulskontroll.»" Og "VG har forelagt meg en rekke kommentarer de mener kan stamme fra meg. Noen av dem har jeg skrevet, noen har jeg ikke skrevet. Jeg er ikke interessert i å bruke den kommende uken på og diskutere hvem som kan krediteres meg og ikke. La meg heller slå fast at jeg har skrevet mye dumt. Det er viktig for meg å understreke at det har vært meg og ingen andre som står bak denne barnslige oppførselen. Caroline har aldri, og ville aldri, holdt på slik. Mest av alt er jeg lei meg for å ha satt henne i denne klemma, det har hun ikke fortjent." Han ville ikke innrømme omfanget, og skyldte på andre (nettrollene). Og nå skriver Berg Eriksen at det ikke var så alvorlig, samt hun benytter seg av hersketeknikken "Å hevde at budskapet er gammelt nytt for å stilne kritikken." - https://fagbladet.no/nyheter/kjenner-du-disse-fem-hersketeknikkene-6.91.452302.cd0ce76f06 . Nei, det er ikke gammelt nytt, da det ble avslørt hvilke holdninger LKE stod for - han var et nettroll i årevis ovenfor leserne til bloggen. Det Lars-Kristian Eriksen gjorde var alvorlig, og går rett under definisjonen på nettroll. Påstandene om at folk som skriver kritisk her inne er nettroll, kommer ikke under definisjonen: https://snl.no/nettroll . Bl.a. "Falske identiteter, ofte med forskjellige meninger, forskjellige kjønn og så videre.". At Berg Eriksen godkjenner usanne og stygge kommentarer om at brukere her inne er nettroll o.l., viser at hun er endel av det hun kritiserer. Grunnen er nok fordi cbe.no/Treasures.no ikke klarer å svare bedre på kritikken. De får gjøre som de vil, men jeg håper flest mulig gjennomskuer det. Siden Berg Eriksen påstår at kommentarjukset ikke var så omfattende og alvorlig legger jeg ved dokumentasjon på kommentarfeltjukset: https://imgur.com/a/ZFKMr Endret 2. mars 2018 av Asti
Surikatt Skrevet 2. mars 2018 #51716 Skrevet 2. mars 2018 31 minutter siden, fina skrev: Mulig at jeg ikke greier å nyansere poenget mitt så godt som jeg ønsker, men i mine øyne er ikke problemet at CBE trener mye eller hardt (i rettferdighetens navn skal det også sies at det var et par her på KG som var kritiske til hvor kort og sakte hun løp og hvor lite hun trente før halvmaratonet i fjor, så jeg skjønner at å please alle kritikere er tilnærmet umulig), men hvordan hun direkte kobler trening med å fortjene god mat og med vellykkethet. Privatpersonen Caroline gjør så vidt jeg vet lite som er ekstremt, men det er måten prestasjoner, ting og utseende kobles så direkte til vellykkethet og ikke minst lykke som i sum er overveldende og ekstrem, og som nok får mange til å føle at de kommer til kort og må endre seg for å bli bra nok og dermed også lykkelige. Hun blogger ikke om trening for å inspirere men for å skryte. Derfor må hun alltid nevne hvor langt hun løp på mølle og hvor mange repetisjoner. Jeg ser lite treningsglede i og finner lite motivasjon i treningsinnlegg som består av posering i sponsede klær, sponset treningsutstyr, personlig trener mm. 27
Jobbermedbarn Skrevet 2. mars 2018 #51717 Skrevet 2. mars 2018 (endret) Takk @Asti Det ER alvorlig å uttale seg under falske beskyttede titler! Å si noe annet er fraskrivelse av ansvar! Endret 2. mars 2018 av Jobbermedbarn 20
Keaton Skrevet 2. mars 2018 #51718 Skrevet 2. mars 2018 Til å ikke lese på KG, virker CBE særdeles opptatt av av å skrive om «fiendene» (hennes begrep). Drapstrusler også, visstnok. Du verden. Veldig vittig når de største nettrollene i eget kommentarfelt og dessuten helt opphengte i å aldri innrømme feil, skriver om nettroll og at disse ikke tåler at andre gjør feil. 🙃 18
fina Skrevet 2. mars 2018 #51719 Skrevet 2. mars 2018 12 minutter siden, Surikatt skrev: Hun blogger ikke om trening for å inspirere men for å skryte. Derfor må hun alltid nevne hvor langt hun løp på mølle og hvor mange repetisjoner. Jeg ser lite treningsglede i og finner lite motivasjon i treningsinnlegg som består av posering i sponsede klær, sponset treningsutstyr, personlig trener mm. Hva som inspirerer er jo opp til hver enkelt, men jeg syns fokuset på tall og kvantitet kunne vært mindre (ref Sunn fornuft-plakaten). 5
pøbelsara Skrevet 2. mars 2018 #51720 Skrevet 2. mars 2018 2 timer siden, Luvinesta skrev: Diskuterer fortsatt CBE (eller rettere sagt, diskusjonen om henne her inne) og de andre bloggerne var nevnt som eksempel. Konklusjonen er at dersom man virkelig og oppriktig bekymret seg for barns privatliv på sosiale medier slik det gjøres i disse trådene så ville man også kjempet for andre barn. Det går mer på person enn noe annet. Du vet jo ingenting om hva jeg gjør utenfor KG. 14
Fremhevede innlegg