Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, skruf skrev:

Det bildet var bare et av utallige mange andre bilder fra barnerommet.

Hun har flere ganger lagt ut bilder av barnesengen, stelleplassen, lekene, klesskapet......absolutt hele rommet. Et rom som skal være barnets private plass.

Har selv døtre, og rommene deres er deres egne. Rommene er endel av privatlivet deres. De velger ofte å lukke dørene sine hvis vi har besøk nettopp pga de vil ikke at alle skal se rommet deres. Fordi det er privat og nettopp deres. 

Du mener tydeligvis at vi bare skal sette på skylapper når urett begås. Jeg er ikke enig med deg. 

Har døtre selv, og om rommene deres vises av besøkende eller på IG spiller ingen rolle for dem, De er tenåringer, og jeg har flere en 30 000 på min IG konto, langt flere enn det, det er et rom . Men det vil jo uansett ikke bli bra nok, det var ingen bilder avbildet, ingen spesiell informasjon som kom uheldig ut for de små, så beklager men deler ikke deres syn på dette. Og jeg har spurt andre på generelt grunnlag for å se om jeg er vrang, men vi deler mening på dette

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, virkelig skrev:

Har døtre selv, og om rommene deres vises av besøkende eller på IG spiller ingen rolle for dem, De er tenåringer, og jeg har flere en 30 000 på min IG konto, langt flere enn det, det er et rom . Men det vil jo uansett ikke bli bra nok, det var ingen bilder avbildet, ingen spesiell informasjon som kom uheldig ut for de små, så beklager men deler ikke deres syn på dette. Og jeg har spurt andre på generelt grunnlag for å se om jeg er vrang, men vi deler mening på dette

Vi vet hvor barna til bedriftens eiere bor, vi vet hvordan rommene deres ser ut, vi vet hva kosebamsen til den ene av døtrene heter, når de er syke ol. Jeg sier bare en ting og det er: Dark room og velvillig utlevering av egne barn. Det finnes predatorer som bruker Internett som arena for å skaffe seg informasjon! 

• Liker 24
Gjest Cocosa
Skrevet

Jeg er en voksen dame og deler soverom med mannen min. Jeg synes ikke engang noe om at venner eller familie får se hvordan vi har det i husets mest private rom. At CBE synes det er helt greit at folk vet hvor hun har sex får være hennes sak, men la barnas rom få være i fred. 

Skrevet

Senest i dag på IG; eldste i sin egen seng. Hva blir det neste?

• Liker 17
Skrevet

Her er innlegget som jeg viser til @virkelig Det er ingen tvil her om hva som er korrekt merking av reklame! 

«En gjennomgående tendens er at bloggere unnlater å merke innlegg når de deltar på et arrangement i regi av en næringsdrivende. Typisk en kundekveld, lanseringsfest, konsert eller lignende. Den næringsdrivende har invitert deg som blogger dit med en forventning om at du omtaler arrangementet og/eller den næringsdrivendes produkter i sosiale medier. En slik omtale er å anse som reklame, og skal dermed merkes. 

Det samme gjelder der man omtaler produkter man har fått eller fått låne av en næringsdrivende uten at man lenker til en nettbutikk, men der man likevel navngir den næringsdrivende man har fått produktet av. Typisk at man har fått låne solbriller av en bestemt butikk mot at man legger ut bilde/omtale av solbrillene i sosiale medier. Selv om man ikke lenker direkte til en nettbutikk er dette å anse som reklame, og skal dermed også merkes.»

https://www.medier24.no/artikler/nei-alt-skal-ikke-merkes-med-reklame-her-er-bloggpolitiets-svar-pa-fem-konkrete-caser/360659

• Liker 17
Skrevet
39 minutter siden, virkelig skrev:

Seriøst? viser du frem rommene til tenåringene dine på IG til 30 000 følgere? :daane: Min femtenåring hadde ringt barnevernet hvis jeg hadde prøvd meg på noe slik. Eller skjøvet meg ut i det ytterste mørke. :Knegg: 

Har du googlet [navnpåfotballfruensbarns rom]? Det kommer opp haugevis av bilder - både med og uten eieren. Som altså er alt for liten til å kunne gi tillatelse. Jeg FATTER ikke hvordan noen kan synes det er OK.

Hvordan får du det til å passe med at inngrep i barns privatliv ikke bare IKKE skal være til skade, men at det også skal være til barnets beste? PÅ hvilken måte er dette til fireåringens beste?

Dette er ikke retoriske spørsmåla - jeg ønsker virkelig å forstå tankegangen din, for det gjør jeg overhodet ikke utfra det du skriver her.

• Liker 49
Gjest Skribent
Skrevet
23 minutter siden, Cocosa skrev:

Jeg er en voksen dame og deler soverom med mannen min. Jeg synes ikke engang noe om at venner eller familie får se hvordan vi har det i husets mest private rom. At CBE synes det er helt greit at folk vet hvor hun har sex får være hennes sak, men la barnas rom få være i fred. 

Det kan man si, og så er det kanskje ikke så ideelt når barna vokser opp at foreldrene ikke har noe filter på hva de vil dele? Jeg tenker vel at det må være mulig å finne en balanse mellom å velge hvor mye man deler av seg selv, samtidig som det ikke går utover ens nærmeste mer enn nødvendig. I den grad noe er nødvendig i en slik sammenheng.

Skrevet
25 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Senest i dag på IG; eldste i sin egen seng. Hva blir det neste?

Huff, du har rett. Hva ER det hun ønsker å oppnå? :trist:

• Liker 10
Skrevet
18 minutter siden, pøbelsara skrev:

Seriøst? viser du frem rommene til tenåringene dine på IG til 30 000 følgere? :daane: Min femtenåring hadde ringt barnevernet hvis jeg hadde prøvd meg på noe slik. Eller skjøvet meg ut i det ytterste mørke. :Knegg: 

Har du googlet [navnpåfotballfruensbarns rom]? Det kommer opp haugevis av bilder - både med og uten eieren. Som altså er alt for liten til å kunne gi tillatelse. Jeg FATTER ikke hvordan noen kan synes det er OK.

Hvordan får du det til å passe med at inngrep i barns privatliv ikke bare IKKE skal være til skade, men at det også skal være til barnets beste? PÅ hvilken måte er dette til fireåringens beste?

Dette er ikke retoriske spørsmåla - jeg ønsker virkelig å forstå tankegangen din, for det gjør jeg overhodet ikke utfra det du skriver her.

Det gjør jeg, ingen problem med det. Det er et rom, det er ikke deres innerste tanker og følelser, og jeg har en mye større konto enn 30 000, jeg har en interiør konto (hovedsak interiør og reiser) så da er det tydelig interesse for dette , 

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, virkelig skrev:

Det gjør jeg, ingen problem med det. Det er et rom, det er ikke deres innerste tanker og følelser, og jeg har en mye større konto enn 30 000, jeg har en interiør konto (hovedsak interiør og reiser) så da er det tydelig interesse for dette , 

ja - men hvorfor er det at folk er interessert grunn god nok til å vise frem andre menneskers rom? Det er DET jeg ikke skjønner.

• Liker 26
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

ja - men hvorfor er det at folk er interessert grunn god nok til å vise frem andre menneskers rom? Det er DET jeg ikke skjønner.

Soverom, bad, stue , kjøkken, det vises frem på blogger, interiør program , blader og på IG, det er jo for å inspirere andre. Det er delte meninger  om en syntes det er greit eller ikke, jeg syntes ikke det er noe problem, respekterer at du har en annen oppfatning.  Jeg personlig følger flere på Ig nettopp for å få tips, se andres smak og interiør, tips etc. Nå har ikke CBE min smak, men uansett så liker jeg å se flere stil arter og hvordan folk innreder 

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, virkelig skrev:

interessant argumentasjon. Da er det jo bare å kjøre på med nakenbilder av tenåringene dine og, for det er helt sikkert interesse for det. Du kan sikkert bli en vellykket gründer og i samme slengen.

• Liker 42
Skrevet
2 minutter siden, MissLucy skrev:

interessant argumentasjon. Da er det jo bare å kjøre på med nakenbilder av tenåringene dine og, for det er helt sikkert interesse for det. Du kan sikkert bli en vellykket gründer og i samme slengen.

Unnskyld, men du ser vel forskjellen ? Usaklig og dumt

• Liker 9
Gjest Skribent
Skrevet
1 minutt siden, virkelig skrev:

Soverom, bad, stue , kjøkken, det vises frem på blogger, interiør program , blader og på IG, det er jo for å inspirere andre. Det er delte meninger  om en syntes det er greit eller ikke, jeg syntes ikke det er noe problem, respekterer at du har en annen oppfatning.  Jeg personlig følger flere på Ig nettopp for å få tips, se andres smak og interiør, tips etc. Nå har ikke CBE min smak, men uansett så liker jeg å se flere stil arter og hvordan folk innreder 

Men må det involvere barna? Hvis man er en stor blogger, kan ikke den biten med fordel velges bort for å skjerme barna?

Hun har så mange ting å skrive om, for ikke å snakke om mange rom, stor hage osv. Er det ikke nok å ta av dersom tanken er å inspirere andre? Jeg synes som @pøbelsara at en voksen persons ønske om å inspirere ikke kommer foran mindreåriges rett til privatliv. Barna er ett og fire år gamle. CBE er såpass priviligert både som person og blogger at dette er et hensyn hun har råd til å ta. Er ikke barns trygghet verdt å ikke gamble med, når vi vet hva som foregår på nett?

Skrevet
2 minutter siden, virkelig skrev:

ja, jeg ser forskjellen. Jeg bruker forskjellen bevisst som et virkemiddel til å vise hvor dårlig argumentet ditt er. Ser du det?

• Liker 30
Skrevet
1 minutt siden, virkelig skrev:

Jeg oppfatter deg som at du sier at CBEs mindreårige barn og deres eiendeler vises frem fordi det er interesse for det - er det ikke det du mener?

• Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, MissLucy skrev:

ja, jeg ser forskjellen. Jeg bruker forskjellen bevisst som et virkemiddel til å vise hvor dårlig argumentet ditt er. Ser du det?

Nei, fordi jeg ser det ikke som noe problem å vise frem rommene, hverkenpå blogg, IG eller noe annet. Det er min oppfatning og mening, du får ha din, respekterer det. Jeg er ikke for utlevering, men ser ikke det som gjøres på bloggen er npoe problem. Det vil alltid være delte meninger, men min mening er at dette er innafor, din er en annen. 

• Liker 2
Gjest Max Potente
Skrevet

For meg virker det som om at når egobloggere som CBE får barn så evner de ikke å se dem som autonome individer,- kun som en slags utvidet branding, virker det som. CBE forsvarer det med at bildene er "delikate", og da er det liksom greit med utlevering av privatliv. Rene og pene med nyfrisert hår!

At barna kanskje ikke hadde ønsket å bli avbildet, omtalt eller inkludert i egobloggingen i det hele tatt klarer de ikke i sitt selvsentrerte univers å forstå engang, får jeg inntrykk av. Det er som om det er to helt forskjellige diskusjoner, for kritikernes argumenter når overhode ikke inn i den alternative virkelighetens boble, mener jeg. 

Skrevet
3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg oppfatter deg som at du sier at CBEs mindreårige barn og deres eiendeler vises frem fordi det er interesse for det - er det ikke det du mener?

Ikke barna, men at det vises rommet så er det nok av interesse for mange, for min del fenger ikke akkurat soverom nå siden mine er tenåringer. Men at det gjør det for mange  andre er jo garantert, er jo en grunn til at folk er inne og leser. Mange etterspør jo også bilder og deling av barna, men jeg syntes CBE har endret til en bedre måte her . På bloggen, er ikke innom IG spesielt og er ikke på snap

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...