Tabris Skrevet 17. februar 2018 #50321 Skrevet 17. februar 2018 Just now, Asti said: Vegg mot alle dine argumenter? Kan du utydpe? Når du kan bruke argumentet ditt mot det jeg skriver, så trenger du ikke forholde deg til hva jeg skriver overhodet. Just now, Kollontaj said: Kortversjonen av hva jeg tenker rundt innlegg 20244: når man har bestemt seg for at brukerne her er selvrettferdige, da er det ikke noe poeng i å diskutere. Virker som å hobbypsykologisere brukerne her, er interessant for enkelte, men det blir ekstremt langt unna trådens tema. Nei, det er veldig greit, jeg ser den. Ingenting er mer komfortabelt enn når man finner en grunn til å avfeie alt en person sier. 3
Liver Skrevet 17. februar 2018 #50322 Skrevet 17. februar 2018 1 minutt siden, Tabris skrev: Og det er nettopp dette jeg kritiserer. Mangelen på selvinnsikt og selvrefleksjon - denne tråden er ikke en søppelbøtte for dine frustrasjoner. Det sa jeg heller ikke. Her kan jeg presentere mine i hovedsak saklige frustrasjoner mot en bedrift. For det er et forum der CBE blir drøften. Hva vil du at jeg skal drøfte her inne, når du ser tittelen på denne tråden? 5
Tabris Skrevet 17. februar 2018 #50323 Skrevet 17. februar 2018 Just now, Konvall said: Hvordan vet du at ikke noen av oss her inne har et yrke som nettopp gjør at vi også kanskje får massiv kritikk hver dag?!!! Du vet nada om oss og vårt arbeid. Jeg snakker heller ikke om dere og deres arbeid? 2
Gjest Asti Skrevet 17. februar 2018 #50324 Skrevet 17. februar 2018 Akkurat nå, Tabris skrev: Når du kan bruke argumentet ditt mot det jeg skriver, så trenger du ikke forholde deg til hva jeg skriver overhodet. ... På hvilken måte? Jeg forstår virkelig ikke hva du skriver nå.
Tabris Skrevet 17. februar 2018 #50325 Skrevet 17. februar 2018 Just now, Liver said: Det sa jeg heller ikke. Her kan jeg presentere mine i hovedsak saklige frustrasjoner mot en bedrift. For det er et forum der CBE blir drøften. Hva vil du at jeg skal drøfte her inne, når du ser tittelen på denne tråden? Hva med mengden av kritikk mot èn person dette utgjør? Uansett hvem som har rett og hvem som har feil, hva gjør det mot et menneske å ha tusen sider mot en selv, som kritiserer det aller minste detalj en selv gjør? 2
Tabris Skrevet 17. februar 2018 #50326 Skrevet 17. februar 2018 1 minutt siden, Asti said: På hvilken måte? Jeg forstår virkelig ikke hva du skriver nå. Så la meg snu det hele: Uansett hvem som har rett eller hvem som har feil, hva tror du det gjør for et menneske og ha tusen sider med kritikk rettet mot en selv? Som ser på ALT en selv gjør. Hva man har på seg, hvordan man står, sminke, interiør, ALT. Når du ser hvor lite som skal til for at folk i denne tråden går i forsvar for kritikk - er det rart, fra et rent psykologisk standpunkt, at CBE selv går i kritikk mot den massive kritikken som kommer fra denne tråden hver.eneste.dag? 1
Liver Skrevet 17. februar 2018 #50327 Skrevet 17. februar 2018 (endret) 4 minutter siden, Tabris skrev: Hva med mengden av kritikk mot èn person dette utgjør? Uansett hvem som har rett og hvem som har feil, hva gjør det mot et menneske å ha tusen sider mot en selv, som kritiserer det aller minste detalj en selv gjør? Men hun sier selv hun ikke leser her inne. Og jeg kan ikke ta hensyn til hun som person når det ikke er henne jeg diskuterer. Endret 17. februar 2018 av Liver 9
Keaton Skrevet 17. februar 2018 #50328 Skrevet 17. februar 2018 1 minutt siden, Tabris skrev: Og det er nettopp dette jeg kritiserer. Mangelen på selvinnsikt og selvrefleksjon - denne tråden er ikke en søppelbøtte for dine frustrasjoner. Eh, sorry men... 😂 Akkurat nå, Tabris skrev: Så la meg snu det hele: Uansett hvem som har rett eller hvem som har feil, hva tror du det gjør for et menneske og ha tusen sider med kritikk rettet mot en selv? Som ser på ALT en selv gjør. Hva man har på seg, hvordan man står, sminke, interiør, ALT. Når du ser hvor lite som skal til for at folk i denne tråden går i forsvar for kritikk - er det rart, fra et rent psykologisk standpunkt, at CBE selv går i kritikk mot den massive kritikken som kommer fra denne tråden hver.eneste.dag? CBE har nylig skrevet at bloggen viser en liten del av hennes liv. (Kan finne kilde) 9
Konvall Skrevet 17. februar 2018 #50329 Skrevet 17. februar 2018 2 minutter siden, Tabris skrev: Jeg snakker heller ikke om dere og deres arbeid? Du skrev faktisk at ingen her inne vet hvordan det er å være i en slik situasjon hvor man må tåle massiv kritikk. Bloggen er en bedrift, hvor ff er ansatt/sjef (kall det hva du vil ), dette kan sammenlignes med våre arbeidsituasjoner. 7
Tabris Skrevet 17. februar 2018 #50330 Skrevet 17. februar 2018 Just now, Liver said: Men hun sier selv hun ikke leser her inne. Og jeg kan ikke ta hensyn til henne som person når det ikke er hun jeg diskuterer. Men du vet jo at hva du skriver blir en del av hennes virkelighet uansett, enten gjennom henne selv eller gjennom mannen. Det tar du ingen ansvar for?
-Fyrstikk- Skrevet 17. februar 2018 #50331 Skrevet 17. februar 2018 2 minutter siden, Kollontaj skrev: Kortversjonen av hva jeg tenker rundt innlegg 20244: når man har bestemt seg for at brukerne her er selvrettferdige, da er det ikke noe poeng i å diskutere. Virker som å hobbypsykologisere brukerne her, er interessant for enkelte, men det blir ekstremt langt unna trådens tema. La meg se. Rent hypotetisk sett: Hvis en bruker som i alle sine innlegg i denne tråden la for dagen den største grad av selvhøytidelighet og selvrettferdighet noen noensinne hadde kunne observere på dette forumet, og så kollektivt anklaget alle motdebattanter i en 1000 siders tråd for å være selvrettferdige, uten å komme med ett eneste konkret eksempel, for "det må alle oppegående brukere kunne forstå uten" - ville ikke dette da være så bunnløst ironisk at man ville bli forskrekkelig svimmel, rett og slett? Noen andre får ta ansvaret med å svare, jeg må bare sette meg nedpå litt nå, kjenner jeg. 21
Gjest Asti Skrevet 17. februar 2018 #50332 Skrevet 17. februar 2018 Akkurat nå, Tabris skrev: Så la meg snu det hele: Uansett hvem som har rett eller hvem som har feil, hva tror du det gjør for et menneske og ha tusen sider med kritikk rettet mot en selv? Som ser på ALT en selv gjør. Hva man har på seg, hvordan man står, sminke, interiør, ALT. Når du ser hvor lite som skal til for at folk i denne tråden går i forsvar for kritikk - er det rart, fra et rent psykologisk standpunkt, at CBE selv går i kritikk mot den massive kritikken som kommer fra denne tråden hver.eneste.dag? Ja, men jeg bryr meg ikke om CBE går i forsvar.
Tabris Skrevet 17. februar 2018 #50333 Skrevet 17. februar 2018 Just now, Asti said: Ja, men jeg bryr meg ikke om CBE går i forsvar. Så du bryr deg ikke om hvordan dine innlegg måtte influere CBE?
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. februar 2018 #50334 Skrevet 17. februar 2018 6 minutter siden, Tabris skrev: Hva med mengden av kritikk mot èn person dette utgjør? Uansett hvem som har rett og hvem som har feil, hva gjør det mot et menneske å ha tusen sider mot en selv, som kritiserer det aller minste detalj en selv gjør? Nå leser ikke CBE denne tråden, ei heller dens forgjengere jf. egne utsagn. Følgelig blir det for søkt å spekulere i hvilke konsekvenser kritikken som fremkommer i denne tråden har siden CBE simpelthen ikke får den med seg. Man kan også vende spørsmålet ditt mot CBEs blogg, IG, andre SoME og dertilhørende kommentarfelt: Hvilke konsekvenser har det for CBE å daglig motta en unormal mengde komplimenter fra vilt fremmede? Det får hun jo beviselig med seg, og slik har det vært siden bloggen startet.
Tabris Skrevet 17. februar 2018 #50335 Skrevet 17. februar 2018 (endret) Wow, jeg har aldri sett en sånn mangel på selvinnsikt noen steder noen gang. Dere er på nivå med CBE og ser det ikke selv. Og kommer aldri til å se det selv, fordi dere har så mange som kan klappe dere på deres respektive skuldre. Utrolig fascinerende. Ja, jeg vet det oppfattes nedlatende, men det er min ærlige mening. Men det forklarer jo veldig godt hvorfor denne tråden kommer til å fortsette og fortsette, med god margin. Med null forståelse utfra egen navle, akkurat som man kritiserer CBE for. Jeg digger menneskeheten! Endret 17. februar 2018 av Tabris 8
Gjest Asti Skrevet 17. februar 2018 #50336 Skrevet 17. februar 2018 (endret) 3 minutter siden, Tabris skrev: Så du bryr deg ikke om hvordan dine innlegg måtte influere CBE? Nei, ikke så lenge jeg skriver saklige kritiske innlegg som er berettiget ut fra den uetiske driften til Treasure/cbe.no - https://imgur.com/a/3mO86 . Endret 17. februar 2018 av Asti
Liver Skrevet 17. februar 2018 #50337 Skrevet 17. februar 2018 1 minutt siden, Tabris skrev: Men du vet jo at hva du skriver blir en del av hennes virkelighet uansett, enten gjennom henne selv eller gjennom mannen. Det tar du ingen ansvar for? Jeg tar ansvar for det jeg skriver om bedriften. At de går inn her og leser når de vet hva de finner, det kan ikke jeg ta ansvar for. Bedriften tar heller ikke ansvar for hvem som går inn og eventuelt blir negativt påvirket at det de publiserer, så dette kjenner de godt til. Du trekker inn privatpersonen CBE. Du vet like lite som meg hvem denne damen egentlig er. For alt vi vet er personen hun viser på bloggen et alter ego. 15
Gjest Snøsøta Skrevet 17. februar 2018 #50338 Skrevet 17. februar 2018 2 minutter siden, Tabris skrev: Så la meg snu det hele: Uansett hvem som har rett eller hvem som har feil, hva tror du det gjør for et menneske og ha tusen sider med kritikk rettet mot en selv? Som ser på ALT en selv gjør. Hva man har på seg, hvordan man står, sminke, interiør, ALT. Når du ser hvor lite som skal til for at folk i denne tråden går i forsvar for kritikk - er det rart, fra et rent psykologisk standpunkt, at CBE selv går i kritikk mot den massive kritikken som kommer fra denne tråden hver.eneste.dag? Hva tror du det gjør med et menneske å få tilbakemeldinger og likes på 1000vis av bilder om hvor vakker, fantastisk, perfekt, god mor man er? Hvor skadelig tror du ikke det er å leve fullstendig adskilt fra kritikk hvor ingen sier til deg at du går med snørr under nesa for hele verden? Du ser fullstendig bort i fra den negative innflytelsen bloggen har. Jeg og de fleste her skriver ikke til CBE.no, vi skriver om. Vi skriver om en annen side av saken enn den strengt regulerte bloggen. Jeg vil at datteren min skal finne en sånn side når hun blir utsatt for skjult markedsføring og konstruert perfekthet. Denne tråden er for datteren min og alle andre interesserte, ikke CBE.no. De får klare seg selv.
Keaton Skrevet 17. februar 2018 #50339 Skrevet 17. februar 2018 Du mener at CBE ikke har selvinnsikt? Du verden. Det er harde ord. 2 minutter siden, Tabris skrev: Wow, jeg har aldri sett en sånn mangel på selvinnsikt noen steder noen gang. Dere er på nivå med CBE og ser det ikke selv. Og kommer aldri til å se det selv, fordi dere har så mange som kan klappe dere på deres respektive skuldre. Utrolig fascinerende. Ja, jeg vet det oppfattes nedlatende, men det er min ærlige mening. 8
Gjest Asti Skrevet 17. februar 2018 #50340 Skrevet 17. februar 2018 (endret) 3 minutter siden, Tabris skrev: Wow, jeg har aldri sett en sånn mangel på selvinnsikt noen steder noen gang. Dere er på nivå med CBE og ser det ikke selv. Og kommer aldri til å se det selv, fordi dere har så mange som kan klappe dere på deres respektive skuldre. Utrolig fascinerende. Ja, jeg vet det oppfattes nedlatende, men det er min ærlige mening. Og det kan du få lov til å mene. Du føler behov for å dele dine tanker om andre i tråden, andre lar være da man ikke ønsker å drive med brukerdebatt. Ha en fin kveld. Endret 17. februar 2018 av Asti
Fremhevede innlegg