Skogspike Skrevet 17. februar 2018 #50221 Skrevet 17. februar 2018 4 minutter siden, formula skrev: "Elisa" fornekter seg ikke. Fra dagens kommentarfelt: ELISA: "monos and skis brand? hat and gloves brand? rayban name?nice pictures wow " ELISA: "do you have a ski ski picture or link? skiing shoes link?" Veldig spesielt. Svarer bedriften på disse spørsmålene? 1
Gjest formula Skrevet 17. februar 2018 #50222 Skrevet 17. februar 2018 6 minutter siden, Skogspike skrev: Svarer bedriften på disse spørsmålene? Nå sjekket jeg bare kjapt et par tidligere innlegg, og ja, spørsmålene blir besvart.
Skogspike Skrevet 17. februar 2018 #50223 Skrevet 17. februar 2018 Akkurat nå, formula skrev: Nå sjekket jeg bare kjapt et par tidligere innlegg, og ja, spørsmålene blir besvart. I gråsoneland går alt an. 5
Lana01 Skrevet 17. februar 2018 #50224 Skrevet 17. februar 2018 (endret) 2 timer siden, Avocado skrev: Har ikke sett noen som forsvarer Caroline her egentlig, bare enkelte som stuper inn av og til for å angripe de andre brukerne med fornærmelser og spekulasjoner ☺ Hadde vært spennende å faktisk se argumenter FOR å bryte lover og etiske regelverk og FOR å oppmuntre til vill kjøpefest og miljøsvineri. Men det går visst bare i følsomme angrep hvor man får beskjed om at man har "en bukett med diagnoser." Litt det samme som å få beskjed om at man fortjener en kule i panna, slik som Lars Kristian i sin tid skrev som støttekommentar til seg selv på sin egen blogg. Kanskje fordi det ikke er dette hovedsak kritikeren av tråden reagerer på? Kan svare for min egen del. jeg er ikke spesielt fan av CBE. Leser bloggen sporadisk. Jeg synes hun bør følge regelverk osv. Ikke at dette engasjerer meg i stor grad. Kunne aldri ha lagt tiden min i det arbeidet folk bruker på dette her inne , men all kreditt til de som gjør det. Synes allikevel dette med fordel kunne meldes inn til rette instanser, i stedet for å diskutere side opp og side ned i et formum. Det som jeg reagerer negativ på er all latterliggjøring slik jeg ser det. Et eksempel på det er side opp å side ned om kysse bildet på insta storyen. Kan ikke se hva dette har med bedriften å gjøre. ( også dette kommer også fra noen av de faste brukerne av forumet) Mange kommentarer om stygg smak hun har osv. Øyenbryn lepper smil hake osv. En del bli redigert bort, godt er det.. men alt for mye får stå etter slik jeg ser det. noe som får denne tråden til å virke alt annen en seriøs. Man kan si det er mange ulike brukere av forumet, og det er sant.. min erfaring fra det jeg leser her inne at mange av disse kommentarene også kommer fra de faste brukeren( som jeg reagerer negativt på)som liker å se på seg selv som seriøse eksempler ting jeg reagerer på, som har fått stå etter redigering Den jakka er så stygg at den er fascinerende.. Uææ Frua til frua prøver seg som "modell"? Litt mislykket, da det ser ut som han ikke har hals og de brillene var langt fra kledelig. Ser bleik og halvsjuk ut i tillegg. Litt farge i kinna hadde gjort seg i photoshop? Denne sida i magasinet var dørgende kjedelig. Vet egentlig hvorfor jeg gidder å svare på det. Denne tråden eller tilsvarende tråder vil fortsette på samme viset Bare så det er sagt.. regner med en del motsvar... men jeg kommer ikke til å bruke lørdagen min på dette forumet. Endret 17. februar 2018 av Lana01 8
Keaton Skrevet 17. februar 2018 #50225 Skrevet 17. februar 2018 Jeg kan godt innrømme at jeg ikke _alltid_ er like seriøs. Endel tekst og bilder på bloggen synes jeg er stor (ufrivillig) humor, men jeg mener at det meste som fremkommer på bloggen kan kommenteres og jeg tror de fleste skjønner forskjellen på seriøs kritikk og sleivspark. Sleivspark inn i stivt og unormalt bloggerliv trengs av og til. 12
Gjest Asti Skrevet 17. februar 2018 #50226 Skrevet 17. februar 2018 (endret) 35 minutter siden, Lana01 skrev: ... Det som jeg reagerer negativ på er all latterliggjøring slik jeg ser det. Et eksempel på det er side opp å side ned om kysse bildet på insta storyen. Kan ikke se hva dette har med bedriften å gjøre. ( også dette kommer også fra noen av de faste brukerne av forumet) Nå skrev CBE om kyssingen i blogginnlegg, der hun i kommentarfeltet bl.a. viste til at kyssevideoene på instastory ble lagt ut i jobbsammenheng.. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/8P6L4 . De mener altså selv at dette har noe med bedriften å gjøre. Tilføyelse: Selv svarte jeg her i tråden på CBE og LKE sine egne utspill om saken: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=1006&tab=comments#comment-21162376 Endret 17. februar 2018 av Asti
Gjest Skribent Skrevet 17. februar 2018 #50227 Skrevet 17. februar 2018 Helt sant at det er en balansegang mellom et sleivspark i ny og ne, og bare latterliggjøring, men dette må moderatorene bedømme. Rapporter heller innleggene. Jeg synes det er rarere å velge en tråd man ikke liker tonen i og så gjentakende ganger komme innom utelukkende for å gnåle om hvor dumme debattantene er... Hva venter man på et forum? Leter man etter andre tråder også hvor man ikke liker utviklingen og går inn der og sprer mer møkk? I så fall er det et hav å ta av både på KG og i andre fora. Bare å slå seg løs. Og helt alvorlig, slutt veldig gjerne å jamre om «meld heller til rette instanser» - slutt å anta at dette ikke gjøres, og slutt å anta at det ikke finnes folk her som også jobber fra «innsiden».
Bakepulver Skrevet 17. februar 2018 #50228 Skrevet 17. februar 2018 30 minutter siden, Lana01 skrev: Kanskje fordi det ikke er dette hovedsak kritikeren av tråden reagerer på? Kan svare for min egen del. jeg er ikke spesielt fan av CBE. Leser bloggen sporadisk. Jeg synes hun bør følge regelverk osv. Ikke at dette engasjerer meg i stor grad. Kunne aldri ha lagt tiden min i det arbeidet folk bruker på dette her inne , men all kreditt til de som gjør det. Synes allikevel dette med fordel kunne meldes inn til rette instanser, i stedet for å diskutere side opp og side ned i et formum. Det som jeg reagerer negativ på er all latterliggjøring slik jeg ser det. Et eksempel på det er side opp å side ned om kysse bildet på insta storyen. Kan ikke se hva dette har med bedriften å gjøre. ( også dette kommer også fra noen av de faste brukerne av forumet) Mange kommentarer om stygg smak hun har osv. Øyenbryn lepper smil hake osv. En del bli redigert bort, godt er det.. men alt for mye får stå etter slik jeg ser det. noe som får denne tråden til å virke alt annen en seriøs. Man kan si det er mange ulike brukere av forumet, og det er sant.. min erfaring fra det jeg leser her inne at mange av disse kommentarene også kommer fra de faste brukeren( som jeg reagerer negativt på)som liker å se på seg selv som seriøse eksempler ting jeg reagerer på, som har fått stå etter redigering Den jakka er så stygg at den er fascinerende.. Uææ Frua til frua prøver seg som "modell"? Litt mislykket, da det ser ut som han ikke har hals og de brillene var langt fra kledelig. Ser bleik og halvsjuk ut i tillegg. Litt farge i kinna hadde gjort seg i photoshop? Denne sida i magasinet var dørgende kjedelig. Vet egentlig hvorfor jeg gidder å svare på det. Denne tråden eller tilsvarende tråder vil fortsette på samme viset Bare så det er sagt.. regner med en del motsvar... men jeg kommer ikke til å bruke lørdagen min på dette forumet. Om noen synes jakka var stygg må de vel få ytre det? Jeg syntes også jakka var stygg da det ikke er min smak. Hvorfor er ikke det OK å si? Når det gjelder bildene deres er jeg enig i at det ikke er OK å si fruen til fruen. Det er unødvendig og skal en diskuter bør det gå på bildekvaliteten. 2
Gjest Sirkustjukk Skrevet 17. februar 2018 #50229 Skrevet 17. februar 2018 Bedriften det diskuteres er vel heller ikke like seriøs all den tid det kommer sleivspark til brukerne i denne tråden om psyke, tidsbruk og livsintressesser. Hvem er det som stadig vekk ser et behov for å vokte SoMe-kanaler med haukeblikk, redigere kritikken, sørge for å "få siste ordet" og dedikere nesten et helt blogginnlegg til (slik jeg har forstått det) en direkte tilbakemelding på en post på Instasstories?
Aricia Skrevet 17. februar 2018 #50230 Skrevet 17. februar 2018 (endret) 17 minutter siden, Asti skrev: Nå skrev CBE om kyssingen i blogginnlegg, der hun i kommentarfeltet bl.a. viste til at det ble lagt ut i jobbsammenheng.. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/XNwUg . De mener altså selv at dette har noe med bedriften å gjøre. Enig her. Det angår jo selve kjernen i problematikken rundt blogger som CBEs i grunnen, altså nedbyggingen av skillet mellom virksomhet og privatliv (med den hensikt å bli en så effektiv og attraktiv reklamekanal som mulig). Samtidig er jeg også enig med Lana01 i at det har blitt litt vel mye kverning på denne kyssehistorien de siste dagene i tråden. Det berømmelige bildet er jo ikke noe som er særlig interessant eller viktig å dvele ved hverken i seg selv eller som uttrykk for noe prinsipielt, etter min mening. Men når folk har reagert på stuntet, har det vel hatt mest å gjøre med at denslags ikke burde ha noe i en blogg med mange tusen lesere å gjøre? Altså at det burde være privat, uten noen som helst interesse for utenforstående (at det i det hele tatt skal gå an å diskutere er utrolig), og dermed uten relevans for bedriften. Så oppsummert er det jo de som har kritisert kyssebildene i tråden som sier det samme som Lana01 her. De som sier noe annet og insisterer på at bildet faktisk hadde noe i bloggen i gjøre, er CBE og LKE selv. Endret 17. februar 2018 av Aricia 15
Jobbermedbarn Skrevet 17. februar 2018 #50231 Skrevet 17. februar 2018 6 minutter siden, Skribent skrev: Helt sant at det er en balansegang mellom et sleivspark i ny og ne, og bare latterliggjøring, men dette må moderatorene bedømme. Rapporter heller innleggene. Jeg synes det er rarere å velge en tråd man ikke liker tonen i og så gjentakende ganger komme innom utelukkende for å gnåle om hvor dumme debattantene er... Hva venter man på et forum? Leter man etter andre tråder også hvor man ikke liker utviklingen og går inn der og sprer mer møkk? I så fall er det et hav å ta av både på KG og i andre fora. Bare å slå seg løs. Og helt alvorlig, slutt veldig gjerne å jamre om «meld heller til rette instanser» - slutt å anta at dette ikke gjøres, og slutt å anta at det ikke finnes folk her som også jobber fra «innsiden». Godt sagt👍 Det er jo ikke sånn at selvom man er engasjert her på KG feks når det gjelder utlevering av mindreårige, at man ikke engasjerer seg i saken på mange områder. Snarere tvert i mot vil jeg tro... 10
Surikatt Skrevet 17. februar 2018 #50232 Skrevet 17. februar 2018 3 timer siden, virkelig skrev: Alt som noen ikke er enig i, og det vil si de som forsvarer CBE blir rapportert. Du skal ikke komme her og komme her... Holder så med deg, en kan begynne lure. Sitte og vri og vrenge på alt som foretas, det må være vanvittig trist Men å gølge både CBE og mannen på alle kanaler i SOME , blir som Maarud reklamen, Må ha det, bare må ha det ! Det er ikke å vri og vrenge, det er å observere det de driver med. Det er virkeligheten og deres alternative virkelighet. 7
Jobbermedbarn Skrevet 17. februar 2018 #50233 Skrevet 17. februar 2018 2 minutter siden, Aricia skrev: Enig her. Det angår jo selve kjernen i problematikken rundt blogger som CBEs i grunnen, altså nedbyggingen av skillet mellom virksomhet og privatliv (med den hensikt å bli en effektiv og attraktiv reklamekanal som mulig). Samtidig er jeg også enig med Lana01 i at det har blitt litt vel mye kverning på denne kyssehistorien de siste dagene i tråden. Det berømmelige bildet er jo ikke noe som er særlig interessant eller viktig å dvele ved hverken i seg selv eller som uttrykk for noe prinsipielt, etter min mening. Men når folk har reagert på stuntet, har det vel hatt mest å gjøre med at denslags ikke burde ha noe i en blogg med mange tusen lesere å gjøre? Altså at det burde være privat, uten noen som helst interesse for utenforstående (at det i det hele tatt skal gå an å diskutere er utrolig), og dermed uten relevans for bedriften. Så oppsummert er det jo de som har kritisert kyssebildene i tråden som sier det samme som Lana01 her. De som sier noe annet og insisterer på at bildet faktisk hadde noe i bloggen i gjøre, er CBE og LKE selv. Enig med både deg og den du siterer👍 Har ikke engasjert meg så mye i denne kyssesnapen (var det snap?), men det som er bemerkelsesverdig er jo at bedriften ikke godtar andres meninger! Måten å svare på til de som mente dette var unødvendig og privat gjør meg litt 😳 Og det er jo ikke første gangen de skal bestemme at det andre mener er feil... Veldig lite sympatisk for å si det mildt! 10
Lana01 Skrevet 17. februar 2018 #50234 Skrevet 17. februar 2018 24 minutter siden, Asti skrev: Nå skrev CBE om kyssingen i blogginnlegg, der hun i kommentarfeltet bl.a. viste til at kyssevideoene på instastory ble lagt ut i jobbsammenheng.. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/8P6L4 . De mener altså selv at dette har noe med bedriften å gjøre. Tilføyelse: Selv svarte jeg her i tråden på CBE og LKE sine egne utspill om saken: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=1006&tab=comments#comment-21162376 I så måte er "alt jobb" iom at hun lever av bloggen og alt som publiseres der er en og andre sosiale medier. er en del av jjobben 1
Gjest Asti Skrevet 17. februar 2018 #50235 Skrevet 17. februar 2018 (endret) 15 minutter siden, Aricia skrev: Enig her. Det angår jo selve kjernen i problematikken rundt blogger som CBEs i grunnen, altså nedbyggingen av skillet mellom virksomhet og privatliv (med den hensikt å bli en så effektiv og attraktiv reklamekanal som mulig). Samtidig er jeg også enig med Lana01 i at det har blitt litt vel mye kverning på denne kyssehistorien de siste dagene i tråden. Det berømmelige bildet er jo ikke noe som er særlig interessant eller viktig å dvele ved hverken i seg selv eller som uttrykk for noe prinsipielt, etter min mening. Men når folk har reagert på stuntet, har det vel hatt mest å gjøre med at denslags ikke burde ha noe i en blogg med mange tusen lesere å gjøre? Altså at det burde være privat, uten noen som helst interesse for utenforstående (at det i det hele tatt skal gå an å diskutere er utrolig), og dermed uten relevans for bedriften. Så oppsummert er det jo de som har kritisert kyssebildene i tråden som sier det samme som Lana01 her. De som sier noe annet og insisterer på at bildet faktisk hadde noe i bloggen i gjøre, er CBE og LKE selv. Endret 17. februar 2018 av Asti
Lana01 Skrevet 17. februar 2018 #50236 Skrevet 17. februar 2018 16 minutter siden, Bakepulver skrev: Om noen synes jakka var stygg må de vel få ytre det? Jeg syntes også jakka var stygg da det ikke er min smak. Hvorfor er ikke det OK å si? Når det gjelder bildene deres er jeg enig i at det ikke er OK å si fruen til fruen. Det er unødvendig og skal en diskuter bør det gå på bildekvaliteten. Enig at det siste var verre enn den først kommentaren. Allikevel gir kommentarer som den første med på å gjøre forumet useriøst slik jeg ser det ( når det er mage av den typen kommentarer) 6
Lana01 Skrevet 17. februar 2018 #50237 Skrevet 17. februar 2018 14 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Godt sagt👍 Det er jo ikke sånn at selvom man er engasjert her på KG feks når det gjelder utlevering av mindreårige, at man ikke engasjerer seg i saken på mange områder. Snarere tvert i mot vil jeg tro... Jeg synes også diskusjonen om mindreårige i sosiale medier er viktig, men de med fordel bør diskuteres under bloggbarna for å annonymisere barna. 4
Bakepulver Skrevet 17. februar 2018 #50238 Skrevet 17. februar 2018 Akkurat nå, Lana01 skrev: Enig at det siste var verre enn den først kommentaren. Allikevel gir kommentarer som den første med på å gjøre forumet useriøst slik jeg ser det ( når det er mage av den typen kommentarer) CBE er et firma som lever av å selge blant annet klær. Å diskutere varene som hun selger er ikke verre enn å kritisere en kolleksjon fra HM i mine øyne. Det er verre når det går på utseende da det bli useriøst i mine øyne. Vi får bare være uenige. Rapporter heller de innleggene som du mener er upassende. 13
Bakepulver Skrevet 17. februar 2018 #50239 Skrevet 17. februar 2018 22 minutter siden, Aricia skrev: Enig her. Det angår jo selve kjernen i problematikken rundt blogger som CBEs i grunnen, altså nedbyggingen av skillet mellom virksomhet og privatliv (med den hensikt å bli en så effektiv og attraktiv reklamekanal som mulig). Samtidig er jeg også enig med Lana01 i at det har blitt litt vel mye kverning på denne kyssehistorien de siste dagene i tråden. Det berømmelige bildet er jo ikke noe som er særlig interessant eller viktig å dvele ved hverken i seg selv eller som uttrykk for noe prinsipielt, etter min mening. Men når folk har reagert på stuntet, har det vel hatt mest å gjøre med at denslags ikke burde ha noe i en blogg med mange tusen lesere å gjøre? Altså at det burde være privat, uten noen som helst interesse for utenforstående (at det i det hele tatt skal gå an å diskutere er utrolig), og dermed uten relevans for bedriften. Så oppsummert er det jo de som har kritisert kyssebildene i tråden som sier det samme som Lana01 her. De som sier noe annet og insisterer på at bildet faktisk hadde noe i bloggen i gjøre, er CBE og LKE selv. Bedriften har oppnådd det som de ønsker; oppmerksomhet rundt et kyssebilde. De er med på å kverne rundt dette bildet selv da de vier bildet så mye oppmerksomhet..
Gjest Asti Skrevet 17. februar 2018 #50240 Skrevet 17. februar 2018 3 minutter siden, Bakepulver skrev: Bedriften har oppnådd det som de ønsker; oppmerksomhet rundt et kyssebilde. De er med på å kverne rundt dette bildet selv da de vier bildet så mye oppmerksomhet.. Jeg tror de bør finne på noe nytt, da de oppnådde ikke økt lesertall (hvis det var det de prøvde på): http://web.archive.org/web/20180217135631/http://blogglisten.no/blogg?q=carolinebergeriksen.no
Fremhevede innlegg