Tudaisies Skrevet 17. februar 2018 #50261 Skrevet 17. februar 2018 9 minutter siden, Luka_S skrev: Hvor ble det av anorakken og nikkersen som var så fantastisk i fjor? Er vel gitt bort til Fretex... 3
Tabris Skrevet 17. februar 2018 #50262 Skrevet 17. februar 2018 (endret) 10 minutter siden, Newroz said: Jeg har ikke inntrykk av at all kritikk avfeies med enten sleivspark eller sarkasme, og en stor del av årsaken til det er fordi jeg ikke ser noe særlig kritikk i denne tråden. Det kommer ikke noe kritikk med argumenter mot feks at man ikke skal diskutere klær, utseende, reklame osv. "Kritikken" går på brukerne som skriver i denne tråden, og da er det vel også naturlig at det blir sleivspark tilbake. Du skriver: "Nei, det synes jeg ikke er saklig kritikk, ikke i måten det blir fremført på. Men det er likevel et ankepunkt i seg selv". Kan du forklare hva du mener med dette? Svaret du fikk var litt sarkastisk ja. Kommer det saklig kritikk syns jeg absolutt man skal forsøke å forholde seg saklig. Jeg oppfattet ditt svar som at man ikke svarte saklig på sleivspark mot brukere i denne tråden, og kritikk i form av at innlegg som det ikke skal møtes med sleivspark - hvilket jeg er uenig i fordi jeg ser på slike innlegg som brukerdebatt. Strengt talt bør det bare rapporteres. Ellers så er det jo sånn at det er veldig mange forskjellige brukere som skriver i denne tråden. Det å si at "tråden" ikke evner selvkritikk blir derfor feil etter min mening. Jeg skrev et saklig innlegg om påstander om hennes alkoholforbruk, med dokumentasjon både fra hennes blogg og fra eksterne kilder. Det ble møtt med litt motstand og ellers bare ignorert. Jeg mener det er et ankepunkt i seg selv fordi jeg selv synes det er bekymringsfullt med den mengden kritikk hun utsettes for. Jeg har skrevet om dette før, og ble selvsagt sablet ned med null - 0 - evne til nyansering eller selvinnsikt. Og, ja, da må tråden tas inn som helhet, for det er helheten som er problemet. Sånn er det jo også med kritikken mot CBE - det sies at det ikke alltid er enkeltsakene, men det totale bildet som gir et inntykk av CBE som kritiseres. Vel, det samme er forsøkt i denne tråden. Fra meg og fra andre. Ikke alltid like saklig skal innrømmes (dog heller ikke alltid like saklig mot CBE). For det er overhodet ikke enkeltinnlegg i denne tråden som er problemet. Det er den samlede sum, og den ekstreme mengden av kritikk over tid mot en enkeltperson. Dere kan si så mye dere vil at det handler om bedriften, det koker likevel ned til ekstrem kritikk hver eneste dag i over et år og vel så det mot en enkelt person (eller to om man inkluderer mannen). Uansett hvor legitim kritikken er, så får i hvert fall jeg vondt langt inn i sjela av at hva dette utgjør totalt sett. Og når man ser på hvordan kritikk blir møtt i denne tråden - med hersketeknikker, rasjonalisering, sarkasme og støtte for denne sarkasmen - er det virkelig så rart at CBE gjør det samme? "Dere" er i det minste en hel gjeng, og står sånn sterkere enn hva CBE og mannen gjør. Så jeg står fast ved at så lenge kritikk blir avfeid, møtt med sarkasme og rasjonalisert/bagatellisert bort i denne tråden, så kan man virkelig ikke bli overrasket over at CBE gjør det samme. Like lite som jeg er heller ikke overrasket verken over hva CBE gjør eller det som skjer i denne tråden. Det er grunnleggende menneskelige mekanismer når man blir møtt med kritikk. Jeg synes bare det er snodig, og vitner om lite selvinnsikt, at man forventer mer av CBE enn av seg selv. Endret 17. februar 2018 av Tabris 5
BellaSwan Skrevet 17. februar 2018 #50263 Skrevet 17. februar 2018 18 minutter siden, Luka_S skrev: Hvor ble det av anorakken og nikkersen som var så fantastisk i fjor? De er nok bare "so last year". Må huske på vi har med en bruk og kast mentalitet her som ikke ligner noe. 12
-Fyrstikk- Skrevet 17. februar 2018 #50264 Skrevet 17. februar 2018 9 minutter siden, Tabris skrev: Så jeg står fast ved at så lenge kritikk blir avfeid, møtt med sarkasme og rasjonalisert/bagatellisert bort i denne tråden, så kan man virkelig ikke bli overrasket over at CBE gjør det samme. Like lite som jeg er heller ikke overrasket verken over hva CBE gjør eller det som skjer i denne tråden. Det er grunnleggende menneskelige mekanismer når man blir møtt med kritikk. Jeg synes bare det er snodig, og vitner om lite selvinnsikt, at man forventer mer av CBE enn av seg selv. Så du avfeier svarene på den generaliserende, psykologiserende brukerdebatten din, da, uten å vike en tomme? Det er notert. 14
Tabris Skrevet 17. februar 2018 #50265 Skrevet 17. februar 2018 1 minutt siden, -Fyrstikk- said: Så du avfeier svarene på den generaliserende, psykologiserende brukerdebatten din, da, uten å vike en tomme? Det er notert. Er det det eneste du fikk ut av innlegget mitt? 5
Keaton Skrevet 17. februar 2018 #50266 Skrevet 17. februar 2018 (endret) 26 minutter siden, Tabris skrev: Jeg skrev et saklig innlegg om påstander om hennes alkoholforbruk, med dokumentasjon både fra hennes blogg og fra eksterne kilder. Det ble møtt med litt motstand og ellers bare ignorert. Jeg mener det er et ankepunkt i seg selv fordi jeg selv synes det er bekymringsfullt med den mengden kritikk hun utsettes for. Jeg har skrevet om dette før, og ble selvsagt sablet ned med null - 0 - evne til nyansering eller selvinnsikt. Og, ja, da må tråden tas inn som helhet, for det er helheten som er problemet. Sånn er det jo også med kritikken mot CBE - det sies at det ikke alltid er enkeltsakene, men det totale bildet som gir et inntykk av CBE som kritiseres. Vel, det samme er forsøkt i denne tråden. Fra meg og fra andre. Ikke alltid like saklig skal innrømmes (dog heller ikke alltid like saklig mot CBE). For det er overhodet ikke enkeltinnlegg i denne tråden som er problemet. Det er den samlede sum, og den ekstreme mengden av kritikk over tid mot en enkeltperson. Dere kan si så mye dere vil at det handler om bedriften, det koker likevel ned til ekstrem kritikk hver eneste dag i over et år og vel så det mot en enkelt person (eller to om man inkluderer mannen). Uansett hvor legitim kritikken er, så får i hvert fall jeg vondt langt inn i sjela av at hva dette utgjør totalt sett. Og når man ser på hvordan kritikk blir møtt i denne tråden - med hersketeknikker, rasjonalisering, sarkasme og støtte for denne sarkasmen - er det virkelig så rart at CBE gjør det samme? "Dere" er i det minste en hel gjeng, og står sånn sterkere enn hva CBE og mannen gjør. Så jeg står fast ved at så lenge kritikk blir avfeid, møtt med sarkasme og rasjonalisert/bagatellisert bort i denne tråden, så kan man virkelig ikke bli overrasket over at CBE gjør det samme. Like lite som jeg er heller ikke overrasket verken over hva CBE gjør eller det som skjer i denne tråden. Det er grunnleggende menneskelige mekanismer når man blir møtt med kritikk. Jeg synes bare det er snodig, og vitner om lite selvinnsikt, at man forventer mer av CBE enn av seg selv. Ja, de driver en reklameblogg (en bedrift) og tjener millioner på det. Hva jeg jobber med og tjener påvirkes ikke ved min offentlige deltagelse i denne tråden, samt at jeg neppe påvirker så mange lesere (får ikke betalt iallfall) i motsetning til hvordan CBEs offentlige ytringer vha tekst og bilder påvirker både kunder/lesere og bedriften. Sånn sett skulle jeg vel ønske at hun var omtrent like innsiktsfull som meg, siden hun tross alt er en påvirker. Jobben hennes, liksom. Nå har jeg også lest sporadisk bakover i bloggen hennes, hun svarer jo like nebbete og sarkastisk i begynnelsen av karrieren, noe som tyder på at det er ingen holdepunkter for å hevde at denne (eller andre) tråder om frua har ført til at hun og mannen har utviklet sin lite innsiktsfulle måte å opptre på herfra. Endret 17. februar 2018 av Kollontaj 20
monkey business Skrevet 17. februar 2018 #50267 Skrevet 17. februar 2018 (endret) Jeg er enig i en del av det du skriver, @Tabris, men synes det er vanskelig å delta noe mer i akkurat denne type diskusjon, fordi det virker som innlegg her ofte blir lest i verste mening med en gang man er av en mening som f. eks det du skriver her, eller at det ikke engang prøves å forstå andre brukere ordentlig før man svarer. Sier ikke at det er sånn og jeg mener ikke å tillegge noen noe, men det er mitt inntrykk etter å ha fulgt med. Det er noe med måten man velger å svare andre på også, synes jeg. Endret 17. februar 2018 av monkey business 8
Tabris Skrevet 17. februar 2018 #50268 Skrevet 17. februar 2018 1 minutt siden, Kollontaj said: Ja, de driver en reklameblogg (en bedrift) og tjener millioner på det. Hva jeg jobber med og tjener påvirkes ikke ved min offentlige deltagelse i denne tråden, samt at jeg neppe påvirker så mange lesere (får ikke betalt iallfall) i motsetning til hvordan CBEs offentlige ytringer vha tekst og bilder påvirker både kunder/lesere og bedriften. Sånn sett skulle jeg vel ønske at hun var omtrent like innsiktsfull som meg, siden hun tross alt er en påvirker. Jobben hennes, liksom. Nå har jeg også lest sporadisk bakover i bloggen hennes, hun svarer jo like nebbete og sarkastisk i begynnelsen av karrieren, noe som tyder på at det er ingen holdepunkter for å hevde at denne (eller andre) tråder om frua har ført til at hun og mannen har utviklet sin lite innsiktsfulle måte å opptre på herfra. Så da er det ingen refleksjon eller selvinnsikt over nebbete svar her i tråden? Det er helt innafor fordi man ikke har en blogg som bedrift? 5
Tabris Skrevet 17. februar 2018 #50269 Skrevet 17. februar 2018 4 minutter siden, monkey business said: Jeg er enig i en del av det du skriver, @Tabris, men synes det er vanskelig å delta noe mer i akkurat denne type diskusjon, fordi det virker som innlegg her ofte blir lest i verste mening med en gang man er av en mening som f. eks det du skriver her, eller at det ikke engang prøves å forstå andre brukere ordentlig før man svarer. Sier ikke at det er sånn og jeg mener ikke å tillegge noen noe, men det er mitt inntrykk etter å ha fulgt med. Det er noe med måten man velger å svare andre på også, synes jeg. Jeg ser det samme som deg. Jeg er bare dummere enn deg og klarer ikke holde kjeft. 3
Gjest Newroz Skrevet 17. februar 2018 #50270 Skrevet 17. februar 2018 38 minutter siden, Tabris skrev: Jeg skrev et saklig innlegg om påstander om hennes alkoholforbruk, med dokumentasjon både fra hennes blogg og fra eksterne kilder. Det ble møtt med litt motstand og ellers bare ignorert. Jeg mener det er et ankepunkt i seg selv fordi jeg selv synes det er bekymringsfullt med den mengden kritikk hun utsettes for. Jeg har skrevet om dette før, og ble selvsagt sablet ned med null - 0 - evne til nyansering eller selvinnsikt. Og, ja, da må tråden tas inn som helhet, for det er helheten som er problemet. Sånn er det jo også med kritikken mot CBE - det sies at det ikke alltid er enkeltsakene, men det totale bildet som gir et inntykk av CBE som kritiseres. Vel, det samme er forsøkt i denne tråden. Fra meg og fra andre. Ikke alltid like saklig skal innrømmes (dog heller ikke alltid like saklig mot CBE). For det er overhodet ikke enkeltinnlegg i denne tråden som er problemet. Det er den samlede sum, og den ekstreme mengden av kritikk over tid mot en enkeltperson. Dere kan si så mye dere vil at det handler om bedriften, det koker likevel ned til ekstrem kritikk hver eneste dag i over et år og vel så det mot en enkelt person (eller to om man inkluderer mannen). Uansett hvor legitim kritikken er, så får i hvert fall jeg vondt langt inn i sjela av at hva dette utgjør totalt sett. Og når man ser på hvordan kritikk blir møtt i denne tråden - med hersketeknikker, rasjonalisering, sarkasme og støtte for denne sarkasmen - er det virkelig så rart at CBE gjør det samme? "Dere" er i det minste en hel gjeng, og står sånn sterkere enn hva CBE og mannen gjør. Så jeg står fast ved at så lenge kritikk blir avfeid, møtt med sarkasme og rasjonalisert/bagatellisert bort i denne tråden, så kan man virkelig ikke bli overrasket over at CBE gjør det samme. Like lite som jeg er heller ikke overrasket verken over hva CBE gjør eller det som skjer i denne tråden. Det er grunnleggende menneskelige mekanismer når man blir møtt med kritikk. Jeg synes bare det er snodig, og vitner om lite selvinnsikt, at man forventer mer av CBE enn av seg selv. Jeg må logge meg av nå - skal ut, men svarer deg i morgen eller i natt
Keaton Skrevet 17. februar 2018 #50271 Skrevet 17. februar 2018 12 minutter siden, Tabris skrev: Så da er det ingen refleksjon eller selvinnsikt over nebbete svar her i tråden? Det er helt innafor fordi man ikke har en blogg som bedrift? Du får gjøre som andre her; rapportere innlegg som er over kanten. Du kan ikke for alvor mene at enkeltbrukere skal ha selvinnsikt på vegne av andre? Jeg tar ansvar for det jeg selv skriver, men dette er et forum, av og til hender det at brukere slenger for mye med leppa. Det får vi rapportere og igrunnen tåle, blir litt som CBE skriver; kan ikke ta ansvar for andre. At det i sum kan virke voldsomt, kan så være, men det er frivillig å lese (har jeg lært av bloggerne). Nå det er sagt; svært få tråder på KG har så mange konstruktive innlegg som denne. 19
Tørst Skrevet 17. februar 2018 #50272 Skrevet 17. februar 2018 16 timer siden, Moodini skrev: Fin hersketeknikk. Og ditt grunnlag for rapportering er...? At jeg har andre synsvinkler enn deg? Andre synsvinkler :D Mitt grunnlag for rapportering er at du ikke følger forumreglene. Du tilfører ikke diskusjonen noe som helst, men legger opp til brukerdebatt. 11
Tabris Skrevet 17. februar 2018 #50273 Skrevet 17. februar 2018 3 minutter siden, Kollontaj said: Du får gjøre som andre her; rapportere innlegg som er over kanten. Du kan ikke for alvor mene at enkeltbrukere skal ha selvinnsikt på vegne av andre? Jeg tar ansvar for det jeg selv skriver, men dette er et forum, av og til hender det at brukere slenger for mye med leppa. Det får vi rapportere og igrunnen tåle, blir litt som CBE skriver; kan ikke ta ansvar for andre. At det i sum kan virke voldsomt, kan så være, men det er frivillig å lese (har jeg lært av bloggerne). Nå det er sagt; svært få tråder på KG har så mange konstruktive innlegg som denne. Jeg hadde håpet på en overordnet refleksjon over tråden som helhet, skal innrømmes. Men takk for svar. 2
Bakepulver Skrevet 17. februar 2018 #50274 Skrevet 17. februar 2018 28 minutter siden, Tabris skrev: Så da er det ingen refleksjon eller selvinnsikt over nebbete svar her i tråden? Det er helt innafor fordi man ikke har en blogg som bedrift? Men hvem er det du egentlig hendvender deg til? Enkeltbrukere, alle? 6
Tørst Skrevet 17. februar 2018 #50275 Skrevet 17. februar 2018 6 timer siden, Kollontaj skrev: Turtips til CBE: ulltrøye og skijakke. Ta med dunjakke (en slik som veier ingenting) eller ekstra ullgenser til å ta på når dere stopper. Du har jo vist frem slikt, i byen? Boblejakke og diger genser blir for varmt og vanskelig å bevege seg i. Hun kan forbausende lite om å kle seg til trening, til å være en som "lever et aktivt liv og selger rekvisitter til en aktiv livsstil". 10
Tabris Skrevet 17. februar 2018 #50276 Skrevet 17. februar 2018 Just now, Bakepulver said: Men hvem er det du egentlig hendvender deg til? Enkeltbrukere, alle? Jeg henvender meg til alle, hovedsakelig til de faste brukerne i denne tråden. For på samme måte som det er helheten med CBE som er problematisk så er det også helheten i denne tråden som er problematisk, ikke enkeltbrukere eller enkeltinnlegg. Og jeg håper på refleksjon rundt dette. 2
Liver Skrevet 17. februar 2018 #50277 Skrevet 17. februar 2018 1 minutt siden, Tabris skrev: Jeg henvender meg til alle, hovedsakelig til de faste brukerne i denne tråden. For på samme måte som det er helheten med CBE som er problematisk så er det også helheten i denne tråden som er problematisk, ikke enkeltbrukere eller enkeltinnlegg. Og jeg håper på refleksjon rundt dette. Jeg kan ikke ta ansvar for andre her inne, men jeg kan rapportere det som er usaklig og usmakelig. Samme som deg. Her deltar det mange forskjellige individer som selv har ansvar, dette har de fleste lært av bloggere. En del av det som blir skrevet her inne er saklig, og viktige spørsmål om bedriften. For man kan ikke få en saklig debatt med bedriften selv. At folk kan tenke seg om før man skiver noe som er over kantene ja, men da blir dette ofte moderert bort. Og skulle ønske det var mer saklig diskusjon som kom fra de som støtter bedriften (ikke personen, da vi ikke kjenner henne personlig), for hadde vært spennende å få innblikk i hva som er positivt i deres øyne. 8
Bakepulver Skrevet 17. februar 2018 #50278 Skrevet 17. februar 2018 Akkurat nå, Tabris skrev: Jeg henvender meg til alle, hovedsakelig til de faste brukerne i denne tråden. For på samme måte som det er helheten med CBE som er problematisk så er det også helheten i denne tråden som er problematisk, ikke enkeltbrukere eller enkeltinnlegg. Og jeg håper på refleksjon rundt dette. Men dette gjelder ikke alle her inne. Å generalisere alle brukerne i en tråd fungerer dårlig da ingen kan ta ansvar for andres ytringer. Du bør nesten ta det opp men de dette gjelder eller rapportere innlegg som du anser som upassende. Jeg anbefaler det siste. Du får ikke refleksjon rundt dette når du velger å generalisere. Jeg registrer av og til at ikke alle skiller mellom henne som privat person og bedriften CBE. Det hender at kritikken går på henne som person og hennes utseende, ikke på virksomheten. Det er ikke greit og det blir veldig useriøst. 10
Keaton Skrevet 17. februar 2018 #50279 Skrevet 17. februar 2018 22 minutter siden, Tabris skrev: Jeg hadde håpet på en overordnet refleksjon over tråden som helhet, skal innrømmes. Men takk for svar. Det var det du fikk. 😁 8
Tabris Skrevet 17. februar 2018 #50280 Skrevet 17. februar 2018 Det å kritisere henne på en usaklig måte gjelder ikke alle, der er jeg helt enig. Men det som gjelder alle som deltar i denne tråden, antagelig også inkludert meg, er den mengden med kritikk CBE blir utsatt for. Som sagt, jeg har tatt opp dette før, med skuffende resultat, så tror ikke det har så mye for seg å gjøre det igjen. Men hva jeg skulle ønske jeg fikk mer nyanserte svar på, var nettopp dette - den vanvittige mengden med kritikk CBE blir utsatt for. Er det noen av dere som svarer her som har tatt et steg tilbake og virkelig reflektert over dette? At CBE bare i denne siste tråden har tusen - tusen! - sider med innlegg. Hver.Eneste.Dag. får CBE mengder av kritikk på alt hun gjør. Alt Hva gjør det med et menneske? På et psykologisk plan, kan man forstå at man kan gå i forsvar, selv om man gjør kritikkverdige ting, når dette er hva man blir møtt med? Når selv kritikk i en tråd som dette, som treffer bredt, blir møtt med sarkasme? 5
Fremhevede innlegg