Keaton Skrevet 15. februar 2018 #50141 Skrevet 15. februar 2018 (endret) 17 minutter siden, Newroz skrev: Eneste som mangler nå er et tårevått innlegg om hvor vanskelig det er å være blogger: "Det blir feil uansett: Enten får jeg kritikk for å dele for mye eller så får jeg kritikk for å dele for lite". Det er helt sikkert de som virkelig ønsker å vite hver minste detalj om de som driver en blogg, og familie, men de fleste har vel kommet til et punkt nå hvor man mener at det ikke er videre greit å dele store deler av privatlivet sitt på internett, og det gjelder også for de blogger man selv leser. Flere og flere ønsker å verne om sitt, og familiens, privatliv på internett, fordi de forstår at internett husker for evig, ting kan misbrukes og i en tid hvor mye av kommunikasjonen foregår på internett er det fint å ha noe privat - som man ikke deler med alle tusen følgere. Kan legge til at jeg gjerne leser blogger for å bli inspirert eller lære noe, men at jeg virkelig ikke bryr meg om de som eier firmaets sitt privatliv. Videre har jeg fullstendig forståelse, og respekt, hvis en bloggeier går ut og sier at hun/han ikke vil dele noe av sitt privatliv med leserne. Som blogger og influencer og alle de andre fancy «titlene» hun kliner til med bør man klare å skille stalker-fans som vil se alt, bokstavelig talt, fra de leserne som stiller konstruktive spørsmål om eksponering og etiske grenser. Hvis hun later som hun ikke forstår, er det enda verre. Endret 15. februar 2018 av Kollontaj 17
Gjest Newroz Skrevet 15. februar 2018 #50142 Skrevet 15. februar 2018 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Som blogger og influencer og alle de andre fancy «titlene» hun kliner til med bør man klare å skille mellom stalker-fans som vil se alt, bokstavelig talt, fra de leserne som stiller konstruktive spørsmål om eksponering og etiske grenser. Hvis hun later som hun ikke forstår, er det enda verre. Absolutt. Det er vel litt det samme med som har vært tema i denne tråden flere ganger: Noen kommer inn og hevder at alle som skriver i denne tråden er kakklehøner som fråtser i sladder, fordi et par brukere syns det er greit å slenge med leppa.
Gjest pelikanen Skrevet 15. februar 2018 #50143 Skrevet 15. februar 2018 2 timer siden, Skogspike skrev: Og jeg bare: Magasin? Vet hun ikke hva et magasin er?
Skogspike Skrevet 15. februar 2018 #50144 Skrevet 15. februar 2018 4 minutter siden, pelikanen skrev: Magasin? Vet hun ikke hva et magasin er? Reklamemagasin med iscenesatt alt. Produktplassering. Familieliv til salgs. Virkelighetsfjernt for veldig mange. Og uoppnåelig for de som virkelig tror at det er sånn livet er. Alternativ virkelighet. Jajamensann. 14
På besøk Skrevet 16. februar 2018 #50145 Skrevet 16. februar 2018 Dette forklarer jo hvorfor hun ikke gir intervjuer, hun mestrer jo ikke de enkleste samtaleformene engang. Å oppfatte hva noen sier og svare på dette. Hun mener oppriktig at kritiker1 og kritiker2 må stå til ansvar for hva hverandre sier. Det er forøvrig sjokkerende likt enkelte sporadisk tilbakevendende debattanter her inne også, men den skal jeg la ligge, for det blir spekulasjon. 41
Mrs O'Donell Skrevet 16. februar 2018 #50146 Skrevet 16. februar 2018 Jeg ser at hun har slettet noen av de mest hånende kommentarene. Det er mulig hun iknapt at det å kalle folks reaksjon for krenkorama (?) osv ikke passer helt med søtesnillefinedeg. 6
BlendaSensitive Skrevet 16. februar 2018 #50147 Skrevet 16. februar 2018 Noen skrev om at hun ikke poster alt, nei ikke på do. Men LKE har faktisk tatt selfie mens cbe satt på do, når da de var ute engang... Selvsagt heeeelt tilfeldig dandert så ikke noe ulekkert vises frem, men på do. 10
SusieDerkins Skrevet 16. februar 2018 #50148 Skrevet 16. februar 2018 3 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Noen skrev om at hun ikke poster alt, nei ikke på do. Men LKE har faktisk tatt selfie mens cbe satt på do, når da de var ute engang... Selvsagt heeeelt tilfeldig dandert så ikke noe ulekkert vises frem, men på do. vel, da må vel poenget hennes om at hun ikke poster alt i livet sitt, forstås som at hun ikke poster hver gang hun går på do? kanskje? eller at selv om hun poster fra enhver tenkelig situasjon, så gjør hun det ikke hver gang? 6
Sandin Skrevet 16. februar 2018 #50149 Skrevet 16. februar 2018 Fra carolinebergeriksen.no sitt kommentarfelt, skrevet av frua selv: Jeg kjenner ikke til noe behov for å dele det, for det har jeg ikke Alt jeg deler kommer ikke som et følge av et behov, tvert i mot er det jobben min å dele ting fra livet mitt. _________________________________________________ Underforstått er det behovet for penger som da er drivkraft? Eller? Vet ikke om det er noe bedre enn å dele fordi man er narsissist enn for pengenes skyld jeg, når delingen er så ekstrem som den er. 26
Populært innlegg Ultiva Skrevet 16. februar 2018 Forfatter Populært innlegg #50150 Skrevet 16. februar 2018 11 timer siden, Kollontaj skrev: Å. Hun har bloggen for å få utløp for skrivekløe. 😳 Signerer deg og @Newroz. Det er rett og slett latterlig at CBE påstår dette. Tekstene på bloggen består av overfladiske selvfølgeligheter og avslører et svært begrenset vokabular, spesielt i forhold til adjektiver. En uheldig sammenblanding av norsk og engelsk ("cop of tea", anyone? "Early on it?" "Let's drewl"?), samt klønete formuleringer som hadde hatt svært godt av både språkvask og korrektur før publisering. Det ser ut som om de legger 90 % av energien i å forberede/gjennomføre/overredigere bilder og 10 % i å skrible ned noe impulsivt og intetsigende vås. Dette innlegget som jeg nå bruker ti minutter på å skrive er lengre enn det skriftlige materialet som den overbetalte "journalisten" CBE produserer på bloggen i løpet av en hel dag. Skrivekløe er det hvert fall ikke, da hadde vi (som @Newroz skriver) sett en utvikling i språket i stedet for en regresjon. Da hadde hun videreutviklet seg med mer utdannelse innen språk, for hun har virkelig skrikende mangler innen både norsk og engelsk skriftspråk. La oss heller kalle en spade for en spade. CBE elsker å stase seg opp med sminke, restylane, løsnegler og løsvipper før hun poserer foran kamera i sine sedvanlige positurer. Så plukkes det ut 10 bilder av 500, som så redigeres kraftig før de legges ut for å motta folkets hyllest. Dette tjener de tilfeldigvis vanvittig med penger på, fordi de fleste av bildene nå inneholder skjult eller synlig markedsføring. Skrivekløe? Så absolutt ikke. Et enormt eksponeringsbehov og pengesug? Så absolutt. 65
Gjest formula Skrevet 16. februar 2018 #50151 Skrevet 16. februar 2018 Interessant at negative reaksjoner på klinefilmen også er et resultat av misunnelse. (I tillegg til at folk ikke tåler/blir støtt/krenket av å se at mennesker viser kjærlighet.)
Gjest Skribent Skrevet 16. februar 2018 #50152 Skrevet 16. februar 2018 1 time siden, Sandin skrev: Fra carolinebergeriksen.no sitt kommentarfelt, skrevet av frua selv: Jeg kjenner ikke til noe behov for å dele det, for det har jeg ikke Alt jeg deler kommer ikke som et følge av et behov, tvert i mot er det jobben min å dele ting fra livet mitt. _________________________________________________ Underforstått er det behovet for penger som da er drivkraft? Eller? Vet ikke om det er noe bedre enn å dele fordi man er narsissist enn for pengenes skyld jeg, når delingen er så ekstrem som den er. Hun har altså ikke noe behov for å dele noe. Det er jobben hennes. Svart på hvitt der, altså. Det er ikke en dagbok, det er en jobb. Da kan vi altså forvente profesjonell opptreden videre? Slik som man kan forvente av en bedrift? Eller hvordan blir det igjen...
pøbelsara Skrevet 16. februar 2018 #50153 Skrevet 16. februar 2018 1 minutt siden, formula skrev: Interessant at negative reaksjoner på klinefilmen også er et resultat av misunnelse. (I tillegg til at folk ikke tåler/blir støtt/krenket av å se at mennesker viser kjærlighet.) Alle er så misunnelige. Jada. Jeg blir ikke støtt eller krenket av at folk viser kjærlighet. Men jeg blir veldig lattermidlt av at folk faktisk kliner, filmer det - legger det ut på nett - og så blir SURE for at andre syned det er litt - uinteressant og LITT over kanten selvdiggende. Jada. 36
lillesky Skrevet 16. februar 2018 #50154 Skrevet 16. februar 2018 (endret) Tråden er ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt, samt svar til dette. /lillesky (mod) Endret 16. februar 2018 av lillesky
Gjest Skribent Skrevet 16. februar 2018 #50155 Skrevet 16. februar 2018 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Alle er så misunnelige. Jada. Jeg blir ikke støtt eller krenket av at folk viser kjærlighet. Men jeg blir veldig lattermidlt av at folk faktisk kliner, filmer det - legger det ut på nett - og så blir SURE for at andre syned det er litt - uinteressant og LITT over kanten selvdiggende. Jada. Har gått glipp av (...) den videoen, men hvis de har vært litt på druen igjen og vist seg frem så er det sikkert bare en liten glipp, for de er vel generelt opptatte av å være selve inkarnasjonen av classy? Det sofistikerte livet i villaen slår liksom litt sprekker... Kan vi glede oss til erotiske (smaaaakfulle, da selvsagt ) bilder fra en isbjørnfell foran peisen i biblioteket neste gang?
Oppland Skrevet 16. februar 2018 #50156 Skrevet 16. februar 2018 (endret) Tror de det er så enestående å vise kjærlighet til hverandre så vi må få se dette eksklusive de gjør. Dette er selvsagt skrevet litt på spissen, men for meg dette blir bare stakkarslig. Endret 16. februar 2018 av Oppland 10
Gjest Snøsøta Skrevet 16. februar 2018 #50157 Skrevet 16. februar 2018 "Igjen – dette har ingenting med å ville ha oppmerksomhet å gjøre, det er mye annet jeg i så fall kunne delt og gjort." -Som for eksempel å publisere mer enn 192 bilder av seg selv i løpet av bare 1,5 mnd på bloggen, i tillegg til det som legges ut på instagram og snap.
PecanPie Skrevet 16. februar 2018 #50158 Skrevet 16. februar 2018 1 time siden, formula skrev: Interessant at negative reaksjoner på klinefilmen også er et resultat av misunnelse. (I tillegg til at folk ikke tåler/blir støtt/krenket av å se at mennesker viser kjærlighet.) Jeg undrer meg mest over hvordan de velger å "vise kjærlighet". Råklining er vel noe av det minst intime man kan gjøre som par, når man først skal være intime. Det er rått og godt i de rette situasjonene, men ikke i de situasjonene hvor man virkelig vil vise at man er glad i og setter pris på partneren sin. Også er det, igjen, en av mange underlige blandinger av "personlig, men ikke privat", business og "bare en dagbok". 20
Tro Smo Konosoro Skrevet 16. februar 2018 #50159 Skrevet 16. februar 2018 JEG GIR MEG ENDE OVER!!!! Sjekk bildene på den siste bloggposten! http://www.carolinebergeriksen.no/2018/02/16/tilbake-pa-fjellet/ Ja. Det er verdt et klikk faktisk. Jeg innser at jeg aldri har sett et bilde av CBE med normal hudstruktur før nå. Hun er jo så fin når hun er upolert (med tung sminke, proff-lys og etterbehandling). Hun er riktignok ganske sminket i folk flest sin målestokk... Nå venter jeg bare på å få se andre siden av ansiktet. Det hadde vært så gøy. 9
Gjest Touchy Skrevet 16. februar 2018 #50160 Skrevet 16. februar 2018 Jeg kritiserer ikke utseendet hennes, men hvordan tør hun å bruke ørepynt i de ørene. De revner snart. Kan det fiskes om det skjer?
Fremhevede innlegg