Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er frua alene på fest eller er hennes fast hvite ridder med på slep som vanlig?

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Skribent
Skrevet
5 minutter siden, orfeus skrev:

Neppe C som har skrevet det i heisen, men det hadde vært greit om hun kommenterte feilen 🙄 Tviler vel egentlig på at hun så at det var feil 🤪

Ah, har henne ikke på Snap, så jeg misforsto :) men det er mer enn nok å ta av. Fulgte med på IG en periode for lenge siden, og tror ikke jeg så en eneste oppdatering på engelsk som var riktig. Men det er kanskje like komplisert å slå opp i ordbøker som i regelverk for øvrig? 

Skrevet

CBE sier hele tiden hvor opptatt bedriften er av kvalitet og detaljer, men ser ikke sånn ut på sminke innlegget. Det er ikke første gang jeg har reagert på dette. 

For det første syns jeg det er kritikkverdig at hun bruker MAC produkter da de selger til Kina, og folk som er opptatt av dyrevelferd vet hva dette betyr.

Men, for å komme til poenget mitt. Jeg er over snittet glad i sminke, og liker å hente inspirasjon. Dette innlegget gir meg ingen ting. Ingen fremgangsmåte i det hele, noe som jeg syns er viktig. Litt sånn som oppskriftene er blitt, bare bilder av ferdig produkt, ikke hvordan man kommer seg dit. 

Mtp bedriften er veldig flinke å rose seg selv når det kommer til det de produserer, så burde de bruke noe mer tid i slike innlegg. Får en følelse av så lenge det ikke er reklame, så bruker man minimalt med tid. Og at disse innleggene ligger klar slik at de kan brukes når de skal ha "kick-off" og ferie.

• Liker 18
Skrevet

Tråden er ryddet for omtale av kropp og svar til dette.

Papirfly, mod.

Skrevet
3 timer siden, Asti skrev:

La inn i Vixen-tråden, men deler her også.... 

Samlesiden vedr. cbe.no sine brudd på åndverksloven: https://imgur.com/a/cqdQc

Det var mange :hakeslepp:

• Liker 10
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Inocybe skrev:

Skulle tro at bedriften,  der ene eieren kaller seg fotograf,  var litt mer opptatt av åndsverksloven. De har holdt på slik fra 2009 og frem til nå i det siste. 

Og det jeg hittil har dokumentert er ikke alt. 

Endret av Asti
Skrevet
5 minutter siden, Asti skrev:

Skulle tro at bedriften,  der ene eieren kaller seg fotograf,  var litt mer opptatt av åndsverksloven. De har holdt på slik fra 2009 og frem til nå i det siste. 

Og det jeg har dokumentert er ikke alt. 

Nå er jo ikke den bedriften hverken så veldig opptatt av lover og regler eller så veldig opptatt av å vise hensyn til andre (i dette tilfelle fotografer). Så burde vel ikke bli overrasket over at det også her er mange svin på skogen. 

• Liker 12
Gjest Snøsøta
Skrevet
4 timer siden, Asti skrev:

Bare nok en illustrasjon på at egen innholdsproduksjon er så godt som fraværende. Tenk at det er mulig å tjene millioner på å gjengi andres arbeid og vise fram sponsede/rabatterte produkter som er plassert av kommersielle leverandører. Vise fram stua som er innredet av interiørarkitekter (ikke eget arbeid), og å ta bilder på kafeer og hoteller som er innredet av andre.

Det siste innlegget - Skjønnhetsspalten - framstår mer som nok en plattform å selge inn til leverandører enn en selvstendig, redaksjonell spalte. For klart at når frua annonserer at hun skal begynne å teste skjønnhetsprodukter så mente hun virkelig ikke at annonsørene skulle begynne å sende henne produkter de vil at hun skal vise fram på bloggen. Hun skal gå i butikken selv og plukke helt nye produkter hun har lest om eller finner i hyllene der. Og om det kommer noe i posten skal hun kaste det i søpla for at spalten skal være helt uavhengig og ikke styrt av sponsorer og leverandører. Sant?

Skrevet
25 minutter siden, Inocybe skrev:

Nå er jo ikke den bedriften hverken så veldig opptatt av lover og regler eller så veldig opptatt av å vise hensyn til andre (i dette tilfelle fotografer). Så burde vel ikke bli overrasket over at det også her er mange svin på skogen. 

Sant,  men selv om jeg over lang tid har dokumentert den uetiske driften,  samt gjentatte brudd på markedsføringsloven,  alkoholloven og åndsverksloven,  så er det fremdeles vanskelig å forstå at det går an.  Og at de tilsynelatende slipper unna med det. 

Skrevet

Etterspurte merking av sponset utstyr på treningsinnlegget...Ble ikke godkjent. 😂

• Liker 12
Skrevet

På mobilen som ligger ved siden av frua på treningsinnlegget, er hun på Facebook Messenger 😂 Morsomt at hun egentlig er som alle oss andre. Chatter i treningsøkta. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, lillehammeren skrev:

Etterspurte merking av sponset utstyr på treningsinnlegget...Ble ikke godkjent. 😂

Det gjorde jeg også, jammen ikke godkjent jeg heller. 

Vi bedrev sikkert hets :nordvesta:

• Liker 14
Skrevet
10 timer siden, Inocybe skrev:

Fy flate.  Og så disker de BOTB i den berømmelige kåringen og ikke henne. Jøye meg. 

• Liker 21
Skrevet (endret)
1 time siden, lillehammeren skrev:

Blir spennende å høre hvordan @virkelig responderer på det

Endret av Miranda16
  • Liker 10
Skrevet

Unnskyld men; hvorfor viser hun ikke leppene i de ulike fargene? Merkelig innlegg om lepper som ikke viser lepper. 

• Liker 17
Skrevet
23 minutter siden, Kollontaj skrev:

Unnskyld men; hvorfor viser hun ikke leppene i de ulike fargene? Merkelig innlegg om lepper som ikke viser lepper. 

Hastverk? :vetikke:

Jeg synes også det var merkelig å vise noen leppestiftfarger på ett eneste foto, men hun var sikkert travel. 

• Liker 10
Skrevet
15 timer siden, Asti skrev:

Er så enig med @Gulleplutt. At Vitsen Awards disket BoTB for brudd på Åndsverksloven og beholdt CBE, med sine dusinvis av brudd på nøyaktig samme lov, viser bare hvor meningsløs og falsk den "prisutdelingen" er.

• Liker 32
Skrevet
10 timer siden, Asti skrev:

Sant,  men selv om jeg over lang tid har dokumentert den uetiske driften,  samt gjentatte brudd på markedsføringsloven,  alkoholloven og åndsverksloven,  så er det fremdeles vanskelig å forstå at det går an.  Og at de tilsynelatende slipper unna med det. 

Ja det er det som egentlig er overraskende her. Hvorfor får dette fortsette tilsynelatende uten alvorlige konsekvenser?  Er det virkelig et samfunn hvor de frekkeste mest utspekulerte og egosentriske skal få holde uforstyrret på vi ønsker? En ting er at CBE og LKE personlig er uten moralske og etiske hemninger, men hva oss som samfunn? Er dette det vi vil barna våre skal vokse opp med? Jeg tror de klarer å snike seg under radaen fordi folk flest fortsatt tror rosablogging er noe med unge jenter på barnerommet som prater om sminke og sånt. Flott er det er folk som deg @Asti som bidrar til å opplyse folket :takke:

Neste er hvordan i allverden Vixen (eller juryen eller hvem det nå var) kunne la være å diske CBE.no? Ikke bare hadde de svart på hvitt fra FT at CBE.no ikke merker reklamene sine korrekt. De hadde ikke trengt å bruke er gram energi på å sjekke det opp. FT (og du også @Asti om Vixen/juryen hadde googlet det) gjorde jobben for dem. Men når det i tillegg er flust med brudd åndsverksloven (som det virker som om er så viktig for HPNH) et enkelt Googlesøk unna så ja...

Beklager jeg fortsatt er i knotete-setninghumør :P

• Liker 21
Skrevet

Det har blitt nevnt at de fikk innspill fra publikum angående BOTB og brudd på Åndsverksloven. Vel, de fikk det (Vixen-redaktøren) samme om brudd på reklamemerking vedrørende CBE.no, men så var det viljen det står på, da. 

• Liker 22
Skrevet
2 timer siden, Gulleplutt skrev:

Fy flate.  Og så disker de BOTB i den berømmelige kåringen og ikke henne. Jøye meg. 

Enig.

Jeg har her laget en oversikt som viser noen av de andre finalistene/vinnerne sine brudd, samt HPNH sine (manglende) utspill rundt dokumentasjon han fikk : https://imgur.com/a/xyDFk .

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...