skruf Skrevet 7. februar 2018 #49761 Skrevet 7. februar 2018 De har virkelig blingset med å pusse opp mtp at alle tre stuene må pusses opp på nytt+nye møbler, kjøkkenet skal endres igjen, ene barnerommet må også på nytt pusses opp, master badrommet ble det nye endinger på... Så da var de, etter massiv oppussing fornøyde med det ene baderommet, sitt eget soverom, badet til barna og gangene. 20
Gjest Zeitgeist Skrevet 7. februar 2018 #49762 Skrevet 7. februar 2018 55 minutter siden, skruf skrev: De har virkelig blingset med å pusse opp mtp at alle tre stuene må pusses opp på nytt+nye møbler, kjøkkenet skal endres igjen, ene barnerommet må også på nytt pusses opp, master badrommet ble det nye endinger på... Så da var de, etter massiv oppussing fornøyde med det ene baderommet, sitt eget soverom, badet til barna og gangene. Kjøkkenet også? Hva er det som plutselig* ikke stemmer med det nå? Det var jo så fint og alt såre vel. *les: Hvilken ny sponsor er det snakk om nå da?
skruf Skrevet 8. februar 2018 #49763 Skrevet 8. februar 2018 (endret) 8 timer siden, Lafemmemauvaise skrev: Kjøkkenet også? Hva er det som plutselig* ikke stemmer med det nå? Det var jo så fint og alt såre vel. *les: Hvilken ny sponsor er det snakk om nå da? Ny benkeplate, tror jeg det var, for den de har nå funker ikke..de må ut med alle overskapene iallefall. Også blir det kjøkkenøy. (Var på snap hun la ut om endringene på kjøkkenet) Lurer litt på hva de første sponsorene av husets innhold og design synes når hun bare måneder etter at huset er ferdig endrer både tapeter/maling og møbler med nye sponsorer. Edit: Siden de hevder å være best i klassen når det kommer til merking så synes jeg det er merkelig at det sponsa badekaret ikke har vært merket tidligere. Det har vært mange innlegg der badekaret har vært i fokus, men null merking som reklame. Endret 8. februar 2018 av skruf 24
Populært innlegg Ultiva Skrevet 8. februar 2018 Forfatter Populært innlegg #49764 Skrevet 8. februar 2018 (endret) Nok en demonstrasjon i arroganse, frekkhet og likegyldighet til lovverket. Plutselig er badekaret sponset, etter et helt år med skjult markedsføring. Den kommersielle bloggeren har ikke engang giddet å ettermerke lovbruddene i SoMe. Her kommer et lite knippe av den skjulte reklamen på Blogg, Instagram og Snapchat (se kilder nederst i innlegget): https://imgur.com/a/cGqFC https://imgur.com/2EFQrPh Her komme dokumentasjon på den merkede reklamen: https://imgur.com/a/yOXMn Forbrukertilsynet er tipset. Endret 8. februar 2018 av Ultiva Imgur hentet fra http://www.carolinebergeriksen.no/2018/02/07/master-bathroom/ https://www.snapchat.com/add/carobergeriksen https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/ 63
Gjest Zeitgeist Skrevet 8. februar 2018 #49765 Skrevet 8. februar 2018 Tusen takk @skruf Snakk om å være en påvirker da! Og snakk om å ikke være seg sin rolle bevisst. Sist jeg sjekket var oppussing av kjøkken en av de mer kostnadstunge postene når det kommer til hus. Men såklart, når man slipper unna med å kun betale skatt av det sponsede produktet, så er det vel heller ikke forvente at gangsynet skal være helt intakt. For ikke å snakke om evnen til refleksjon rundt egne valg og signaleffekten. Hva er det som fattes galt med benkeplata nå da? Var den ikke symmetrisk nok? Matchet den ikke dagens antrekk? Gardindusk-øredobbene?
MarianneE Skrevet 8. februar 2018 #49766 Skrevet 8. februar 2018 De to har f meg mer enn det jeg noen gang har råd til er jeg redd, og så setter de så utrolig lite pris på alt de får kastet etter seg at de vraker etter bare noen måneder. Jeg synes det overforbruket er kvalmende! (Klarte ikke å være så saklig lenger. Sorry) 33
Mrs O'Donell Skrevet 8. februar 2018 #49767 Skrevet 8. februar 2018 Jeg lurer mest på hvor det gamle de mixer med det nye interiøret er? De har vel ikke med seg noe fra det gamle huset, enda mindre noe antikk eller med sjel? Å blande gammel og ny stil er noe annet og ikke det hun skriver. Ellers må vel dette være tidenes dårligst planlagte OG gjennomførte oppussing? Vi totslrenoverte vårt hus i ca samme periode og har ikke endret på noen ting (selvsagt). Men så har vi betalt alt selv, da, og kanskje lagt litt mer omtanke i løsninger og fargevalg. 24
Gjest formula Skrevet 8. februar 2018 #49768 Skrevet 8. februar 2018 Nå fikk jo CBE skryt både for å ha handlet på loppemarked, og for faktisk ha pusset opp denne skjenken selv. Altså både gjenbruk, og et DIY-prosjekt, bare så innmari dumt at den ikke tålte den spesialbestilte marmortoppen. For å forklare/rettferdiggjøre at den måtte kastes, bruker hun imponerende mye av innlegget for å understreke at det ikke var håp: " Den var dessverre i så dårlig stand at den var i ferd med å falle helt sammen der den stod. Dessuten var hele møbelet skjevt og tilslutt var det ikke mulig å få igjen noen av skapdørene.Den falt faktisk bokstavelig talt sammen da vi bar den ut av badet" Nesten så jeg vil si at hun overforklarer, og det virker som hun vil unnskylde det hele. Noen kunne og burde kanskje foreslått et annet og lettere materiale på toppen i utgangspunktet. Eller kan det tenkes at de ganske enkelt ville ha noe nytt? Hva skulle denne gamle skjenken, pusset og malt av henne selv ha å gjøre i dette hjemmet? Den passet nok ikke inn, ganske enkelt.
Liver Skrevet 8. februar 2018 #49769 Skrevet 8. februar 2018 Noe positivt har CBE fått meg til å gjøre, og det er å så og si slutte å shoppe klær, sminke, interiør saker osv. Til og med til ungen min har jeg tatt meg kraftig sammen, om jeg ønsker å kjøpe alt. Jeg føler jeg må være en motvekt til bedriftens overforbruk, da de har et forbruk som tilsvarer fem husstander. Bedriften tar ikke til seg noe av det som blir diskutert ang overforbruket deres, så da føler jeg må gjøre noe iallefall. Denne forbruken er ikke bare forbeholdt CBE, men de er nådeløse i deres bruk og kast mentalitet. 44
Gjest Zeitgeist Skrevet 8. februar 2018 #49770 Skrevet 8. februar 2018 @formula: Var det ikke håndverkeren som pusset opp den skjenken da?
Gjest formula Skrevet 8. februar 2018 #49771 Skrevet 8. februar 2018 6 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: @formula: Var det ikke håndverkeren som pusset opp den skjenken da? Det er mulig, trodde de hadde pusset og malt den selv-er det ikke sånt folk flest gjør? Om det er fagfolk som står bak dette prosjektet er det jo merkelig at de ikke forutså at denne skjenken kom til å kollapse innen få måneder. Da hadde det vært naturlig å stive den opp på innsiden, slik at den hadde tålt tyngden av marmorplaten.
Stjernekikkeren Skrevet 8. februar 2018 #49772 Skrevet 8. februar 2018 1 time siden, MarianneE skrev: De to har f meg mer enn det jeg noen gang har råd til er jeg redd, og så setter de så utrolig lite pris på alt de får kastet etter seg at de vraker etter bare noen måneder. Jeg synes det overforbruket er kvalmende! (Klarte ikke å være så saklig lenger. Sorry) Enig med deg, de gjør det i så enorm skala at det er kvalmt å se på. Den bloggen lever av å prøve, bruke, og kaste. De får betalt for å vise frem eller bruke noe i en viss tidsramme, og så er det inn med neste ting de "ikke kan/vil leve uten!". 21
loffen Skrevet 8. februar 2018 #49773 Skrevet 8. februar 2018 55 minutter siden, formula skrev: Det er mulig, trodde de hadde pusset og malt den selv-er det ikke sånt folk flest gjør? Om det er fagfolk som står bak dette prosjektet er det jo merkelig at de ikke forutså at denne skjenken kom til å kollapse innen få måneder. Da hadde det vært naturlig å stive den opp på innsiden, slik at den hadde tålt tyngden av marmorplaten. Det var Eiendom og Hjem-Rune som pusset opp den skjenken.. Litt dårlig reklame for ham, alt dette som må gjøres om. 17
FruRosa Skrevet 8. februar 2018 #49774 Skrevet 8. februar 2018 https://www.instagram.com/p/BRiTWTdhVm3/ Her kan dere se oppussingen av baderomsskjenken. 7
Gjest Zeitgeist Skrevet 8. februar 2018 #49775 Skrevet 8. februar 2018 Og her "reklameres" det for den berømmelige skjenken. Bildet ble forøvrig postet i januar i år.
virkelig Skrevet 8. februar 2018 #49776 Skrevet 8. februar 2018 Syntes badet ble knallfint, og er enig at de byttet ut både sjenken og speil . Det som var tidligere med de sorte vaskene var ikke spesielt fint, og det fant de nok fort ut selv også. Interiør og shopping er gøy, stå på CBE 3
Gjest Loffeliten Skrevet 8. februar 2018 #49777 Skrevet 8. februar 2018 Ja, ikke sant - interiør og shopping og bruk og kast og et avsindig forbruk er kjempegøy! Hvem bryr seg om ressurser og miljø og sånt, liksom. Syns det er forunderlig hvis ikke denne oppussingsbonanzaen får potensielle sponsorer og samarbeidspartnere til å tenke seg grundig om før de inngår nye avtaler med fruen. Det er jo ikke akkurat god reklame når "alt" må skiftes ut etter kort tid fordi det ikke er bra nok.
Anonym90059005 Skrevet 8. februar 2018 #49778 Skrevet 8. februar 2018 Hva var det som ikke "funket" med den splitter nye benkeplata forresten? Etter å ha observert et år med oppussing hos frua, så er vel eneste konklusjon at man IKKE bør følge noen av deres råd, tips og valg. Det er vel snart ikke noe som ikke er re-oppusset, minst en gang. Husker hun sa når de kjøpte at de ikke skulle pusse opp altfor mye, nuvel... Det var vel også en gang snakk om et budsjett, og en sunnmøring som passet på kostnader. Lurer på hvor mye det har sprukket. Sikkert ikke all verden, siden hele huset er sponset, men er likevel spent på hva totalkostnaden for alt utgjør( om man inkluderer verdien på alt som er sponset). 32
MarianneE Skrevet 8. februar 2018 #49779 Skrevet 8. februar 2018 24 minutter siden, virkelig skrev: Syntes badet ble knallfint, og er enig at de byttet ut både sjenken og speil . Det som var tidligere med de sorte vaskene var ikke spesielt fint, og det fant de nok fort ut selv også. Interiør og shopping er gøy, stå på CBE Hun må gjerne shoppe til krampa tar henne, men da må hun shoppe da. Ikke bare ta i mot reklameprodukter og late som om det er noe hun har kjøpt selv. 27
virkelig Skrevet 8. februar 2018 #49780 Skrevet 8. februar 2018 3 minutter siden, MarianneE skrev: Hun må gjerne shoppe til krampa tar henne, men da må hun shoppe da. Ikke bare ta i mot reklameprodukter og late som om det er noe hun har kjøpt selv. Jeg skrev shopping er gøy, nevnte ikke at CBE hadde shoppet dette. Men det er nok ikke alt hun får sponset, selv om visse mener og tror det .
Fremhevede innlegg