Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest pelikanen
Skrevet

Se på bildet fra 11 januar. I sort hvitt, hvor hun holder et par briller. Stusset over hals/ og ned til utringing.  For meg ser det snålt ut. Kuttet halsen og blåst opp det andre?  Sammenligner med andre bilder, så er hun ikke slik

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så søt hun var på bildet til Anne Brith 😍 Hun ser glad ut 😊

• Liker 12
Gjest nicecar
Skrevet
2 timer siden, pelikanen skrev:

Det er et poeng og diskutere hvordan man fremstiller seg selv. Hun endrer utseendet snart for hvert bilde. Det gjelder ikke bare henne, men alle rosabloggere. ( selgere)

(......)

Det er nettopp DET alle bloggerne burde bli kalt fremover, ikke influencere, men SELGERE! For de gjør nesten ikke noe annet enn å selge inn produkter for alt fra hårtabletter til tøymyknere. Alt annet de produserer ved siden av som innlegg er kunstige "leir-bål"-innlegg der de egentlig ikke mener en fnugg av det de skriver. It's all business.

Gjest nicecar
Skrevet
1 time siden, Mnjah skrev:

Håper dere evner å være like kritiske til all reklame, og da foran barna deres, og ikke kun på enkeltpersoner/"bedrifter" på et forum. I så fall er det håp for verden!

Jeg tror de fleste normalt oppegående mennesker evner å være kritiske til all annen reklame og, selvom de ikke nevner det i denne tråden ;-) 

Gjest pelikanen
Skrevet
34 minutter siden, nicecar skrev:

Jeg tror de fleste normalt oppegående mennesker evner å være kritiske til all annen reklame og, selvom de ikke nevner det i denne tråden ;-) 

Det er vel vi som er bevist reklame? Vi som nevner fusk og bedrag. En selger, er en selger uansett inpakning. Jeg er også bevist hva unger ser på tv, nett. 

Hvem har vel ikke hatt tenåringer som gjerne vil ha ditt eller datt. Det kan være jakker til 4000, som er in i år, men ut i morgen.  Lære de å bli bevist på eks magasiner. Her jeg bor, har vi to som stadig er i diverse medier og magasiner.  Vi som bor her, vet hvordan de ser ut. De ser ut som oss. 

En unge i familien ville ha løshår. Det ble vist artikkel om hvor håret kommer fra. Da var det ikke intr lengre. Ikke trenger hun det heller, for hun har så flott selv. Men, det var den reklamen da.

Det blir som med slankepiller. Se selger for milliarder. Folk går på limpinnen hver eneste gang. Reklamens makt.

Gjest Gillians
Skrevet
2 timer siden, minimymlen skrev:

Ja, det var hun, mer naturlig enn vanlig. Men fortsatt bevisst vridning på ansiktet slik at "go'siden" syns, det syns jeg er ganske fjernt...

Skrevet

Hun er en selger, ja, og de som ser opp til henne vil også ha det hun reklamerer for. Forskjellen er at hun får betalt vi andre må betale. Derfor veldig viktig å ikke la seg påvirke av venninnetipsene. Hun er en vandrende sponsa reklameplakat. 

• Liker 10
Skrevet
4 timer siden, Mnjah skrev:

Håper dere evner å være like kritiske til all reklame, og da foran barna deres, og ikke kun på enkeltpersoner/"bedrifter" på et forum. I så fall er det håp for verden!

For en merkelig ting og si.. Synes du at Brio katalogen samt annen reklame som rettes mot barn kan sammenlignes opp mot denne bedriften?? 

• Liker 8
Skrevet
18 minutter siden, Surikatt skrev:

Hun er en selger, ja, og de som ser opp til henne vil også ha det hun reklamerer for. Forskjellen er at hun får betalt vi andre må betale. Derfor veldig viktig å ikke la seg påvirke av venninnetipsene. Hun er en vandrende sponsa reklameplakat. 

Nettopp! Der sa du det; Dama er en vandrende reklameplakat! 

• Liker 5
Gjest Gregor Clegane
Skrevet

Mesteparten av reklamen for skjønnhetsproduktene CBE fronter, er ingenting annet en juks og bedrag. Det ser kanskje ut til at det funker, men med diverse digitale effekter og andre supplerende elementer, får man mye til å se ut som en mirakelkur.

Skrevet

Jeg så nok en reklame med CBE idag. Husker selvfølgelig ikke hvor og for hva, men hvis jeg blir utsatt for den igjen skal jeg lagre den. I denne reklamen var hun fotografert fra denne siden som vi aldri ser fra CBE Bedrifter AS, og jeg håper jo nesten at den dukker opp igjen nå så dere får sett den... 

Skrevet
58 minutter siden, Bakepulver skrev:

For en merkelig ting og si.. Synes du at Brio katalogen samt annen reklame som rettes mot barn kan sammenlignes opp mot denne bedriften?? 

Selvfølgelig? Dere snakker jo om reklame, hva er forskjellen mener du?

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, halvehimmelen skrev:

Ofte er det klare skiller mellom redaksjonelt og kommersielt innhold på tradisjonelle medier, hvor skillene er mye mer visket ut på blogger. Det er stort sett her kritikken og misnøyen kommer inn - det blir ikke holdt adskilt og merket godt nok. Ikke minst blir det enda verre når privatlivene til bloggerbarna blir brukt for å reklamere og selge produkter. Det er noe helt annet enn å se en barneskuespiller i en reklame på TV.

Forøvrig morsomt at du betegner bloggere og spesielt CBE som privagpersoner/«bedrifter», da hensikten til CBEs aksjeselskap er «Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder og annet  som naturlig faller sammen med dette» (ref. brønnøysundregisteret). Vi er langt fra tiden hvor blogg var dagbøker på nett. Nå er det millionbusiness, og CBE tjener mye mer enn mange andre med egen bedrift. Derfor er det ikke kritikk av privatperson/”bedrift”, slik du betegnet det.

Hvor vil du komme her? At anførselstegnene var feilplassert? Jeg skrev "bedrifter" fordi det var snakk om huden hennes.....

Jeg skrev ingenting om privatpersoner, jeg skrev enkeltpersoner. Dette er i referanse til at tråden er såpass lang, men kun handler om én person/AS. Det er mye energi på ett konsept. Og da håper jeg dere bruker like mye krefter i hverdagslivet på all reklame, og ikke isolerer all energien her.

• Liker 4
Gjest nicecar
Skrevet
2 timer siden, pelikanen skrev:

Det er vel vi som er bevist reklame? Vi som nevner fusk og bedrag. En selger, er en selger uansett inpakning. Jeg er også bevist hva unger ser på tv, nett. 

Hvem har vel ikke hatt tenåringer som gjerne vil ha ditt eller datt. Det kan være jakker til 4000, som er in i år, men ut i morgen.  Lære de å bli bevist på eks magasiner. Her jeg bor, har vi to som stadig er i diverse medier og magasiner.  Vi som bor her, vet hvordan de ser ut. De ser ut som oss. 

En unge i familien ville ha løshår. Det ble vist artikkel om hvor håret kommer fra. Da var det ikke intr lengre. Ikke trenger hun det heller, for hun har så flott selv. Men, det var den reklamen da.

Det blir som med slankepiller. Se selger for milliarder. Folk går på limpinnen hver eneste gang. Reklamens makt.

Ja det også :-)

Gjest Snøsøta
Skrevet
4 minutter siden, Mnjah skrev:

Jeg skrev ingenting om privatpersoner, jeg skrev enkeltpersoner. Dette er i referanse til at tråden er såpass lang, men kun handler om én person/AS. Det er mye energi på ett konsept. Og da håper jeg dere bruker like mye krefter i hverdagslivet på all reklame, og ikke isolerer all energien her.

Hvorfor i all verden skal vi bruke masse krefter på reklame som helt tydelig er reklame? Hele poenget er at bloggverden/influencerne driver med massive mengder skjult reklame. Denne tråden er en motvekt til det.

Skrevet
5 timer siden, Jordbærogfløte skrev:

.. Eller rettere sagt bedriften CBE/LKE..

Jah... ser det:

5 timer siden, pelikanen skrev:

Se på bildet fra 11 januar. I sort hvitt, hvor hun holder et par briller. Stusset over hals/ og ned til utringing.  For meg ser det snålt ut. Kuttet halsen og blåst opp det andre?  Sammenligner med andre bilder, så er hun ikke slik

5 timer siden, minimymlen skrev:

2 timer siden, Gillians skrev:

Ja, det var hun, mer naturlig enn vanlig. Men fortsatt bevisst vridning på ansiktet slik at "go'siden" syns, det syns jeg er ganske fjernt...

1 time siden, Bakepulver skrev:

Nettopp! Der sa du det; Dama er en vandrende reklameplakat! 

Noen få diskuterer bedriften - og gjør en jæskla god jobb med det. Resten påberoper seg at de gjør det, som et skalkeskjul for å diskutere HVA SOM HELST.

• Liker 12
Skrevet
5 minutter siden, Mnjah skrev:

Jah... ser det:

Noen få diskuterer bedriften - og gjør en jæskla god jobb med det. Resten påberoper seg at de gjør det, som et skalkeskjul for å diskutere HVA SOM HELST.

Ojsann... Men primært handler den vel om det ;-)

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig? Dere snakker jo om reklame, hva er forskjellen mener du?

Denne tråden handler om en bedrift som driver med bla skjult reklame. Denne type reklame ikke er egnet, eller rettet mot barn.. Det er en stor forskjell ser du; CBE As er ikke en Brio katalog.

• Liker 10
Skrevet

Jah... ser det:

Dette er jo bedriften, kjære deg.. Hun selger  bla skjønnhetsprodukter og treningstøy. Stabburet har hun også reklamert for. 

Hvilket skalkeskjul er det du snakker om? Bedriftens manglende evne til å merke ordentlig? Eller at bedriften ikke har troverdighet? 

• Liker 6
Skrevet

5 minutter siden, Bakepulver skrev:

Dette er jo bedriften, kjære deg.. Hun selger  bla skjønnhetsprodukter og treningstøy. Stabburet har hun også reklamert for. 

Hvilket skalkeskjul er det du snakker om? Bedriftens manglende evne til å merke ordentlig? Eller at bedriften ikke har troverdighet? 

Så du mener, "kjære deg" (haha, saklig!), at det å snakke om at hun er søt på bilder, at det er rart at hun vender på hodet så hun har go'-siden til, om halsen hennes... dette har med bedriften å gjøre?

Du forstår tydeligvis ikke hva skalkeskjul betyr. Det er mange som gjør en fenomenal jobb her inne med kilder og kritikk, og så henger enkelte seg på og påstår de snakker om bedriften, når de i bunn og grunn sladrer om at feks datteren hennes ikke har på seg lue ute. Men så kommer den stendige kommentaren "vi snakker om BEDRIFTEN", selv når man kritiserer hvordan hun står med benet, liksom.....

• Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...