Populært innlegg Eira. Skrevet 6. februar 2018 Populært innlegg #49641 Skrevet 6. februar 2018 Når du vet at jordens kapasitet er nær bristepunktet, og vestens enorme overforbruk er en av de største kildene til skadene vi påfører miljøet. Når du vet at rælet du promoterer og oppfordrer andre til å kjøpe, er laget av mennesker som sannsynligvis ikke får lønnen eller arbeidsvilkårene de har krav på. Hvordan er det mulig å være så skamløs? Når man flasher sitt overforbruk på en slik måte denne bloggeren gjør, blir det som å gå med overprisa designersko og vifte med en diger burger rett foran nesa på mennesker som lever i sult. Det er ikke classy og delikat, det er kvalmende. Du legger ikke skjul på at du gir blaffen i hvordan du påvirker miljø og dyr, eller generasjonene som kommer etter. Du blottlegger din egen egoisme og manglende evne til å reflektere over problemer utenfor din egen materialistiske boble. Jeg klarer bare ikke å forstå hvorda man klarer å sløse bort en potensielt så viktig stemme på denne måten, og samtidig sove godt om natten. Hadde jeg hatt en så stor plattform som CBE, ville jeg gjort alt i min makt for å i det minste PRØVE å gjøre verden til et litt bedre sted. CBE (med flere) går inn for det totalt motsatte. Jeg antar at for noen er penger viktigere enn noe annet? 51
virkelig Skrevet 6. februar 2018 #49642 Skrevet 6. februar 2018 53 minutter siden, Bakepulver skrev: De har «jobbkollegaer» i bloggeryrket og skal gjerne ha et kick off med dem? Jeg trodde kick off var forbeholdt innenfor fotballens verden ved sesongstart. Det er ikke uvanlig med kick-off på arbeids plasser, vært på flere kick-off gjennom årene, både her hjemme i Norge og i andre land. Så vet ikke om det kun var et flåse svar , eller oppriktig. 3
Bakepulver Skrevet 6. februar 2018 #49643 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, virkelig skrev: Det er ikke uvanlig med kick-off på arbeids plasser, vært på flere kick-off gjennom årene, både her hjemme i Norge og i andre land. Så vet ikke om det kun var et flåse svar , eller oppriktig. Jeg jobber i offentlig sektor og har aldri hatt et eneste kick off i mitt yrke (har jobbet i helsesektoren, kommune og nå i fylkeskommunen) Men har vært på kick off som fotballsupporter. 1
Tørst Skrevet 6. februar 2018 #49644 Skrevet 6. februar 2018 6 minutter siden, Bakepulver skrev: Jeg jobber i offentlig sektor og har aldri hatt et eneste kick off i mitt yrke (har jobbet i helsesektoren, kommune og nå i fylkeskommunen) Men har vært på kick off som fotballsupporter. Kick-off er ganske vanlig i privat sektor. Ingenting rart med det. 22
Bakepulver Skrevet 6. februar 2018 #49645 Skrevet 6. februar 2018 2 minutter siden, Tørst skrev: Kick-off er ganske vanlig i privat sektor. Ingenting rart med det. Jeg har som sagt ikke jobbet i privat sektor og kjenner derfor ikke til den type arrangement. Har hatt kjærester som har jobbet i privat sektor og ordet kick off har ikke blitt bruk av dem heller. 1
Tørst Skrevet 6. februar 2018 #49646 Skrevet 6. februar 2018 3 minutter siden, Bakepulver skrev: Jeg har som sagt ikke jobbet i privat sektor og kjenner derfor ikke til den type arrangement. Har hatt kjærester som har jobbet i privat sektor og ordet kick off har ikke blitt bruk av dem heller. Nei, men er dette relevant informasjon for tråden, egentlig? 22
virkelig Skrevet 6. februar 2018 #49647 Skrevet 6. februar 2018 4 minutter siden, Bakepulver skrev: Jeg har som sagt ikke jobbet i privat sektor og kjenner derfor ikke til den type arrangement. Har hatt kjærester som har jobbet i privat sektor og ordet kick off har ikke blitt bruk av dem heller. Jeg har jobbet i to store globale selskap og hatt kick-off hvert år, samme kjenner jeg til på folk som jobber i de store reisebyråene i Norge har, så det er ikke uvanlig 7
Bakepulver Skrevet 6. februar 2018 #49649 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, Tørst skrev: Nei, men er dette relevant informasjon for tråden, egentlig? Nei, egentlig ikke..
Gjest Peanut Skrevet 6. februar 2018 #49650 Skrevet 6. februar 2018 Jeg føler jeg er på en annen planet jeg (Følger ikke så mye me på blogger, men vet hvem CBE er og synes hele er surrealistisk o_o )
Gjest Fridakahlo Skrevet 6. februar 2018 #49651 Skrevet 6. februar 2018 28 minutter siden, virkelig skrev: Det er ikke uvanlig med kick-off på arbeids plasser, vært på flere kick-off gjennom årene, både her hjemme i Norge og i andre land. Så vet ikke om det kun var et flåse svar , eller oppriktig. på min arbeidsplass er det kun kick-down. :D (og de fortsetter å sparke oss mens vi ligger nede...)
SusieDerkins Skrevet 6. februar 2018 #49652 Skrevet 6. februar 2018 https://snl.no/kick-off_-_igangsetting Sånn. Ferdig snakka. 5
Gjest Skribent Skrevet 6. februar 2018 #49653 Skrevet 6. februar 2018 (endret) «Fredags kick-off» er vel whisky sours i biblioteket, går jeg ut fra... (For øvrig et helt vanlig uttrykk i privat næringsliv som startskudd for en sesong eller prosjekt.) Debatten går om forbilder og kroppspress, men de som pekes på som del av problemet forblir stille. Med unntak av SE, som jo er et offer slik at hun har «lov», vi må forstå at hun trenger å føle seg bra etter alt hun har vært gjennom (ref blogg). Hun sa i sitt motsvar til Ulrikke Falch at det måtte være plass til alle slags forbilder, og den setningen, ute av sin kontekst, er selvsagt strålende. Det blir likevel litt selvmotsigende når hun synes å ønske å være et forbilde, med alle justeringer og operasjoner, og resultatet er at hun tvert i mot er med på å bekrefte fordommene mot utspjåka jenter og kvinner? Ser vi på en tungt sminket, plastisk operert person (være seg mann eller kvinne, i ulike uttrykk) og tenker: «Du har det sikkert veldig godt med deg selv, er trygg og sterk, og har god selvfølelse.» Er det det de tror de signaliserer? Jeg vil aldri få noe svar på det spørsmålet, går jeg ut fra, med stram sensur på kommentarfelt og skjøre bloggere med sårbare ego, men det må være lov å lure Jeg tenker ikke vellykket eller god selvfølelse eller integritet når unge, i utgangspunktet normalt søte, CBE er sminket forbi gjenkjennelse og må smile/gape mot et kamera i riktig vinkel, i den tro at dette er fint, sunt og inspirerende. Jeg tenker «stakkars». Jeg tenker at mannen min hadde sett dumt på meg dersom jeg hadde spankulert ut fra badet med tung sminke, med et utstudert ansiktsuttrykk, uthulte kinn og blank trutmunn og bedt ham ta deilig-bilder av meg. Han hadde antagelig, og forhåpentligvis, bedt meg skrape av meg den smørja, rette ut trynet og se normal ut... For å si det sånn, hvis han ikke hadde gjort det, men heller bedt meg holde inn magen og strutte med rumpa, så hadde vi hatt et aldri så lite problem Mårnaaa! I tillegg vokser barn til dels opp i en iscenesatt virkelighet. Signalene er, og ville vært selv uten så glossy fasade, i beste fall forvirrende. Er man egentlig bra nok uten likes og fans? Kan man være bare et menneske? (Replikk mellom tenåringer her i huset: «Hun er en av de som ikke har det så bra. Leser for mye blogger, ass.» Lov å håpe rosabloggerne i dagens format er utdøende ) Endret 6. februar 2018 av Skribent
Keaton Skrevet 6. februar 2018 #49654 Skrevet 6. februar 2018 Bilder fra Vixen: https://imgur.com/a/ea4iO 12
BlendaSensitive Skrevet 6. februar 2018 #49655 Skrevet 6. februar 2018 7 minutter siden, Kollontaj skrev: Bilder fra Vixen: https://imgur.com/a/ea4iO Hjelp! Anne Brith er bedre fotograf får en si! 11
Gjest pelikanen Skrevet 6. februar 2018 #49656 Skrevet 6. februar 2018 Haha...jeg har samme duskene hun har på ørene, på båndet rundt stuegardiner. Nå kan jeg sette på klips, å sette de på ørene
Bakepulver Skrevet 6. februar 2018 #49657 Skrevet 6. februar 2018 27 minutter siden, Kollontaj skrev: Bilder fra Vixen: https://imgur.com/a/ea4iO 😳 1
Gjest formula Skrevet 6. februar 2018 #49658 Skrevet 6. februar 2018 30 minutter siden, Kollontaj skrev: Bilder fra Vixen: https://imgur.com/a/ea4iO "Huden er ikke airbrushet, og redigeringen som er gjort på hud er minimal (Dajana legger en fantastisk sminke for et (nesten) flawless resultat). " Er vel lyset da.
Gjest Senil Skrevet 6. februar 2018 #49659 Skrevet 6. februar 2018 32 minutter siden, Kollontaj skrev: Bilder fra Vixen: https://imgur.com/a/ea4iO På bilde fra cbe så må jo nesa være redigert også😲. Ser jo ut som to forskjellige damer. Btw, hu til venstre var penest
FruRosa Skrevet 6. februar 2018 #49660 Skrevet 6. februar 2018 Hun er utrolig mye penere og mer naturlig på bildene andre tar/legger ut av henne! Skjønner ikke at hun (og mannen) ikke ser det selv... 26
Fremhevede innlegg