Gjest Snøsøta Skrevet 12. februar 2018 #49961 Skrevet 12. februar 2018 Ser poenget fløy rett over hodet på deg @virkelig. Og så vrei du litt på det og fikk det til å høres litt rart ut slik at du kunne redusere meg litt også. Jaja, sånn går no dagan...
Inocybe Skrevet 12. februar 2018 #49962 Skrevet 12. februar 2018 1 time siden, formula skrev: Det er en ekstrem mengde bilder på kort tid. Og så kommer begges Instagram og snap i tillegg. Synes det er trist at de har delt så mange bilder av barna i samme periode, om man regner med snap er det nok antallet bilder godt over det dobbelte. Ja, det er så uendelig trist at foreldrene til disse barna ikke kan sette sine egne behov for bekreftelse og penger tilside og la barnas behov komme først Slik egoistisk atferd over for sine egne barn er ikke akkurat en egenskap å skryte av. 12
Populært innlegg På besøk Skrevet 12. februar 2018 Populært innlegg #49963 Skrevet 12. februar 2018 Har vært fraværende en stund, men må bare spørre (etter å ha lest gjennom den siste uka på bloggen): Hvor langt inni bobla di lever du når du får en intern jobbkåring til å høres ut som en Oscar? Altså, hvis jeg hadde blitt kåra til "Årets gledesspreder" på jobb, så hadde jeg kanskje fortalt det til kjæresten. Det er jo en helt irrelevant pris for alle andre? Tenk hvis jeg hadde introdusert meg selv sånn til andre mennesker? "Hei, jeg heter xxx, kommer fra Oslo. Ja, også er jeg årets gledesspreder 2017, da!" Jeg har flere "influencers"/folk som påvirker på min arbeidsplass, og som er tusen ganger bedre forbilder enn CBE. Men jeg jobber med faktiske mennesker, da, og jeg og alle kollegaene mine vet at vi påvirker de rundt oss. Derfor opptrer vi som gode forbilder og påvirker positivt og luker ut atferd som kan ha negativ påvirkning. Vi trenger ikke engang å oppleve det som negativt selv - påvirker det andre negativt så gjør vi det ikke. Jeg blir altså helt matt. 61
Gjest ane_luise87 Skrevet 12. februar 2018 #49964 Skrevet 12. februar 2018 (endret) 55 minutter siden, Inocybe skrev: Ja, det er så uendelig trist at foreldrene til disse barna ikke kan sette sine egne behov for bekreftelse og penger tilside og la barnas behov komme først Slik egoistisk atferd over for sine egne barn er ikke akkurat en egenskap å skryte av. Nettopp. Dette påpekte jeg i en kommentar under innlegget om morsdagen. Men selvfølgelig ble den ikke publisert. Makan. Det er jo klin umulig å nå inn til de. Endret 12. februar 2018 av ane_luise87
Viking-girl Skrevet 12. februar 2018 #49965 Skrevet 12. februar 2018 4 minutter siden, ane_luise87 skrev: Nettopp. Dette påpekte jeg i en kommentar under innlegget om morsdagen. Men selvfølgelig ble den ikke publisert. Makan. Det er jo klin umulig å nå inn til de. Selv ikke under fullt navn på Facebook er det mulig å nå inn til dem. Har prøvd. 8
Gjest formula Skrevet 12. februar 2018 #49966 Skrevet 12. februar 2018 1 time siden, På besøk skrev: Har vært fraværende en stund, men må bare spørre (etter å ha lest gjennom den siste uka på bloggen): Hvor langt inni bobla di lever du når du får en intern jobbkåring til å høres ut som en Oscar? Altså, hvis jeg hadde blitt kåra til "Årets gledesspreder" på jobb, så hadde jeg kanskje fortalt det til kjæresten. Det er jo en helt irrelevant pris for alle andre? Tenk hvis jeg hadde introdusert meg selv sånn til andre mennesker? "Hei, jeg heter xxx, kommer fra Oslo. Ja, også er jeg årets gledesspreder 2017, da!" Jeg har flere "influencers"/folk som påvirker på min arbeidsplass, og som er tusen ganger bedre forbilder enn CBE. Men jeg jobber med faktiske mennesker, da, og jeg og alle kollegaene mine vet at vi påvirker de rundt oss. Derfor opptrer vi som gode forbilder og påvirker positivt og luker ut atferd som kan ha negativ påvirkning. Vi trenger ikke engang å oppleve det som negativt selv - påvirker det andre negativt så gjør vi det ikke. Jeg blir altså helt matt. Det er bare komisk. Som om IU vil trøste CBE som ikke vant pris under Vixen: "Såså, vi lager egen prisutdeling, så vinner du likevel". Og CBE får holde takketalen hun sikkert hadde forberedt til Vixen, og hun får alle de gratulasjonene i kommentarfeltet hun gikk glipp av. Og hun er vel kåret til noe sånt som "årets selger" på jobben, noe som ikke er vanlig å blåse opp på en sånn måte.
Konvall Skrevet 12. februar 2018 #49967 Skrevet 12. februar 2018 10 minutter siden, formula skrev: Det er bare komisk. Som om IU vil trøste CBE som ikke vant pris under Vixen: "Såså, vi lager egen prisutdeling, så vinner du likevel". Og CBE får holde takketalen hun sikkert hadde forberedt til Vixen, og hun får alle de gratulasjonene i kommentarfeltet hun gikk glipp av. Og hun er vel kåret til noe sånt som "årets selger" på jobben, noe som ikke er vanlig å blåse opp på en sånn måte. Men hun får jo ikke så mange gratulasjoner, : 30 som gratulerer og 18 som er takkekommentarer fra ff....synes ikke dette er så mye å skryte av fra fansen hennes? 16
Keaton Skrevet 12. februar 2018 #49968 Skrevet 12. februar 2018 33 minutter siden, formula skrev: Det er bare komisk. Som om IU vil trøste CBE som ikke vant pris under Vixen: "Såså, vi lager egen prisutdeling, så vinner du likevel". Og CBE får holde takketalen hun sikkert hadde forberedt til Vixen, og hun får alle de gratulasjonene i kommentarfeltet hun gikk glipp av. Og hun er vel kåret til noe sånt som "årets selger" på jobben, noe som ikke er vanlig å blåse opp på en sånn måte. Det er vel en mulighet at CBE.no/Treasures har signalisert til UI at de ikke er så fornøyde med innsatsen deres i 2017, siden CBE ikke vant noen av prisene. Så hva gjør man for å beholde en av de store inntektskildene sine? Lager en pris, vel. 14
Surikatt Skrevet 12. februar 2018 #49969 Skrevet 12. februar 2018 2 timer siden, Viking-girl skrev: Selv ikke under fullt navn på Facebook er det mulig å nå inn til dem. Har prøvd. Selvsagt kan man ikke det. De vet alltid best, uansett. Sjelden man ser noen som er så lite ydmyk og det er veldig falskt i forhold til den personen hun spiller på bloggen. Jo mer motstand, jo mer trass. Kan jo spørre seg selv om hun ikke er ferdig med tenåra, enda, på flere områder. 11
Liver Skrevet 12. februar 2018 #49970 Skrevet 12. februar 2018 Blir stadig overrasket over hvor dårlig CBE egentlig er som modell. Hun hadde nok vært flink vist de tok i mot kritikk og fikk lære noe triks av noen som kan det. Greit nok at hun har den ene siden hun skal absolutt vise frem, men handa i håret.......igjen? De sier de oser av kvalitet, men dette er bare kjedelig. Og er det noe en bedrift som tjener millioner på reklame bør kunne, så er det å formidle mer enn et uttrykk. Dette blir som meg på videregående, jeg falt for en stil når jeg malte/tegna og var livredd for å gjøre noe annet. For det var trygt og godt å gjøre det jeg fikk ros for et par ganger. Så ble jeg voksen og fant ut at man må ta i mot og bearbeide tilbakemeldinger slik at man kan utvikle seg. Bedriften er allergisk mot å utvikle seg, og ta i mot konstruktiv kritikk....eller tilbakemeldinger generelt som ikke er 100% sukkersøt hyllest. 18
Undreguri Skrevet 12. februar 2018 #49971 Skrevet 12. februar 2018 Hver gang det er snakk om å besøke svigers eller få besøk av mannens famile, slår det meg at frua blir som et barn som ikke føler hun blir sett nok... INGEN som er så bilsyk som henne osv.. De få gangene hans familie prioriteres , virker hun furt og roper etter oppmerksomhet... 30
BlendaSensitive Skrevet 12. februar 2018 #49972 Skrevet 12. februar 2018 3 minutter siden, Undreguri skrev: Hver gang det er snakk om å besøke svigers eller få besøk av mannens famile, slår det meg at frua blir som et barn som ikke føler hun blir sett nok... INGEN som er så bilsyk som henne osv.. De få gangene hans familie prioriteres , virker hun furt og roper etter oppmerksomhet... Rart det. Hun er jo aldri/sjeldent bilsyk når hun skal på alle sine møter og reiser inne i Oslo. Når de skal bo på hotell, på fest, på avtaler med UI/annonsører. Hun drar seg ikke for å sette seg i bilen for slike event, da man virkelig vil være på topp og ikke risikerer å komme frem grønn av kvalme. Neida, da drar hun gjerne med seg mann, to barn i barnehage alder og to hunder på slep. Tipper de fire siste eeeeelsker alle timene i bil..... 17
LilleSnupp Skrevet 12. februar 2018 #49973 Skrevet 12. februar 2018 Å dra blikket bort fra mobilen ville nok hjulpet mot bilsyke.. 35
Liver Skrevet 12. februar 2018 #49974 Skrevet 12. februar 2018 Tror hun blir "bilsyk" for at hun kan ta seg fri med god samvittighet, og få sympati fra sine faste lesere. Kan hun ikke bare ta seg noen dager ferie, hente seg inn, skjerme ungene på turen og kose seg. 8
My <3 Skrevet 12. februar 2018 #49975 Skrevet 12. februar 2018 SÅ utrolig flaut å "vinne" en oppdiktet/konstruert pris på sin egen arbeidsplass 😂🙈🙈🙈 Herregud jeg døøør!!! Denne utmerkelsen er jo 100% sikkert gitt for å "please" henne, som en slags trøstepremie... 34
Inocybe Skrevet 13. februar 2018 #49976 Skrevet 13. februar 2018 På 10.2.2018 den 20.44, Lafemmemauvaise skrev: Å vinne "Årets influencer"-pris hos UI - er ikke det i samme gate som "employee of the month"? Det er akkurat det det er Employee of the month. Greit nok at UI har trang til å smiske med CBE og vise versa, men å skryte slikt av det offentlig 15
Kemz Skrevet 13. februar 2018 #49977 Skrevet 13. februar 2018 Det blir spennende å se hvilke tiltak/sanksjoner Forbrukertilsynet vil iverksette fremover. Ut fra gjennomgangen Forbrukerombudet gjorde i høst hos CBE.no er det tydelig et skrikende behov for tiltak. Men jeg håper ikke det bare blir bloggerne som får sanksjoner. Det bør også ramme annonsørene i like stor eller større grad. Flere bloggere har rapportert at de får høyere pris av enkelte annonsører dersom de ikke merker korrekt. Jeg vet ikke hvordan det kan ettergås, kanskje ved at bloggere blir pliktig til å legge frem lister over alle inntekter, rabatter, spons osv? Også håper jeg at det fremover blir mer fokus i samfunnet på hvilke verdier disse «forbruksbloggerne» (som feks CBE) står for og at det får konsekvenser for annonsørene som benytter dem. 21
Gjest Newroz Skrevet 13. februar 2018 #49978 Skrevet 13. februar 2018 2 timer siden, Kemz skrev: Det blir spennende å se hvilke tiltak/sanksjoner Forbrukertilsynet vil iverksette fremover. Ut fra gjennomgangen Forbrukerombudet gjorde i høst hos CBE.no er det tydelig et skrikende behov for tiltak. Men jeg håper ikke det bare blir bloggerne som får sanksjoner. Det bør også ramme annonsørene i like stor eller større grad. Flere bloggere har rapportert at de får høyere pris av enkelte annonsører dersom de ikke merker korrekt. Jeg vet ikke hvordan det kan ettergås, kanskje ved at bloggere blir pliktig til å legge frem lister over alle inntekter, rabatter, spons osv? Også håper jeg at det fremover blir mer fokus i samfunnet på hvilke verdier disse «forbruksbloggerne» (som feks CBE) står for og at det får konsekvenser for annonsørene som benytter dem. Hvis manglende merking hos bloggere hadde ført til at annonsøren også hadde fått bot, så tror jeg annonsørene ville vært mer påpasselige, og krevd, at bloggerne merket riktig også - så det ville vært veldig fint. De er vel regnskapspliktige så det kommer vel frem der? Ellers er vel dette sånne fine forretningshemmeligheter vi allmenheta ikke får innsyn i
Gjest formula Skrevet 13. februar 2018 #49979 Skrevet 13. februar 2018 Nå er altså CBE med familie reist til svigers fordi kjøkkenet skal fikses hjemme. Greit nok, men hva mener hun med dette?: "I dag jobber både svigermor og svigerfar, så det er bare oss og jentene og vi må nesten bare ta det som en ferie :-)" Ja? Hva annet skulle det være liksom? Selvsagt går svigermor og svigerfar på jobb, som de aller fleste andre i Norge gjør på en helt vanlig tirsdag.
Papirfly Skrevet 13. februar 2018 #49980 Skrevet 13. februar 2018 Tråden er ryddet for hets og persondebatt. Papirfly, mod.
Fremhevede innlegg