Stjernekikkeren Skrevet 14. februar 2018 #50001 Skrevet 14. februar 2018 2 minutter siden, Max Potente skrev: Med tanke på at CBE.no ikke mottok noen pris på Vixen og med stadig fallende lesertall så lurer jeg fremdeles veldig på hva Lars-Kristian Eriksen hadde i tankene da han nylig proklamerte på instagram at: "Watching other people work 24/7 to pull you down makes the taste of success even sweeter 👊🏼" (https://www.instagram.com/p/BegRF9ODnkJ/?hl=en&taken-by=larskristianeriksen) Hvilken suksess er det han tenker på? Den suksessen å "vinne" diskusjoner i kommentarfeltet. 28
Gjest Max Potente Skrevet 14. februar 2018 #50002 Skrevet 14. februar 2018 (endret) 9 minutter siden, Stjernekikkeren said: Den suksessen å "vinne" diskusjoner i kommentarfeltet. Jeg antar at du etter den siste Vixen-runden mener det ironisk? Det virker underlig for meg at en mann som er hjemmeværende/arbeidsledig publiserer et bilde av seg selv i fancy dress og skryter av stor suksess mens også konas blogg stadig går dårligere. Kanskje han mente noe helt annet? Ikke lett å forstå. Endret 14. februar 2018 av Max Potente
Stjernekikkeren Skrevet 14. februar 2018 #50003 Skrevet 14. februar 2018 4 minutter siden, Max Potente skrev: Jeg antar at du etter den siste Vixen-runden mener det ironisk? Det virker underlig for meg at en mann som er hjemmeværende/arbeidsledig publiserer et bilde av seg selv i fancy dress og skryter av stor suksess mens også konas blogg stadig går dårligere. Kanskje han mente noe helt annet? Ikke lett å forstå. Gud ja, haha. Han er kjent for å lire av seg absolutt de rareste og groveste ting, verste var vel den gang han skrev noe sånt som at en fyr skulle hatt ei kule. Jeg aner faktisk ikke hva han mener, men kan godt hende at han har like lite selvinnsikt som kona og faktisk ser på alle de sponsgavene og avtalane de har som suksess? De får jo ting kasta etter seg, og pengene kommer vel godt inn, men de betaler jo for dette med å selge ut ungene sine, så hva slags suksess de har og hva den er bygget på.. Ja, si det. 24
Anonym90059005 Skrevet 14. februar 2018 #50004 Skrevet 14. februar 2018 10 minutter siden, Max Potente skrev: Jeg antar at du etter den siste Vixen-runden mener det ironisk? Det virker underlig for meg at en mann som er hjemmeværende/arbeidsledig publiserer et bilde av seg selv i fancy dress og skryter av stor suksess mens også konas blogg stadig går dårligere. Kanskje han mente noe helt annet? Ikke lett å forstå. De tjener jo millioner på jobben/firmaet sitt, så sånn sett er det vel en suksess... 2
Gjest formula Skrevet 14. februar 2018 #50005 Skrevet 14. februar 2018 5 minutter siden, Max Potente skrev: Jeg antar at du etter den siste Vixen-runden mener det ironisk? Det virker underlig for meg at en mann som er hjemmeværende/arbeidsledig publiserer et bilde av seg selv i fancy dress og skryter av stor suksess mens også konas blogg stadig går dårligere. Kanskje han mente noe helt annet? Ikke lett å forstå. Overbevist om at disse to ser på seg selv som vellykkede og suksessfulle mennesker. Bloggen går dårligere og antallet følgere synker jevnt og trutt, mens omsetningen øker år for år. Forstå det den som kan. "Watching other people work 24/7 to pull you down makes the taste of success even sweeter 👊🏼" Lurer også på hva han mener - ikke minst: hvem er disse som jobber 24/7 med å dra dem/ham ned?
Surikatt Skrevet 14. februar 2018 #50006 Skrevet 14. februar 2018 Han mener sikkert brukerne av dette forumet😊. Det er sånn innstilling de har siden de er feilfrie. Jo mer kritikk, jo mer trass. Ikke kommer ut av trassalderen, enda. 12
Gjest -Willow Skrevet 14. februar 2018 #50007 Skrevet 14. februar 2018 1 time siden, Max Potente skrev: Med tanke på at CBE.no ikke mottok noen pris på Vixen og med stadig fallende lesertall så lurer jeg fremdeles veldig på hva Lars-Kristian Eriksen hadde i tankene da han nylig proklamerte på instagram at: "Watching other people work 24/7 to pull you down makes the taste of success even sweeter 👊🏼" (https://www.instagram.com/p/BegRF9ODnkJ/?hl=en&taken-by=larskristianeriksen) Hvilken suksess er det han tenker på? Minner meg om folk som uttaler at de absolutt hater drama, men på et eller annet merkelig vis alltid befinner seg midt oppi det.
pøbelsara Skrevet 14. februar 2018 #50008 Skrevet 14. februar 2018 (endret) 1 time siden, Max Potente skrev: Med tanke på at CBE.no ikke mottok noen pris på Vixen og med stadig fallende lesertall så lurer jeg fremdeles veldig på hva Lars-Kristian Eriksen hadde i tankene da han nylig proklamerte på instagram at: "Watching other people work 24/7 to pull you down makes the taste of success even sweeter 👊🏼" (https://www.instagram.com/p/BegRF9ODnkJ/?hl=en&taken-by=larskristianeriksen) Hvilken suksess er det han tenker på? Jeg vil tro at de drar inn masse penger. Antakelig mer enn noen gang før. Og at det er viktig for dem - og at det er måten de måler sin egen suksess på. Når jeg ser hvordan de takler kritikk og motstemmer, tenker jeg at de faktisk helt ekte og genuint synes at det de driver med er helt topp - at de ikke ser det etisk tvilsomme i å selge seg selv, sitt eget privatliv og sine barns privatliv for penger. Hvis penger er den suksessen de måler seg selv etter, så kan jeg på en måte forstå indignasjonen deres over at folk kritiserer dem. Fordi de jo er best i klassen til å tjene penger. Det gjør det også mulig å forstå hvordan de kan tro at folk er misunnleige når de hever stemmen og sier at de ikke liker bloggvirksomheten disse to driver - hvis de tror at det eneste folk ønsker er mest mulig penger, så er jo det målet deres på suksess.De mangler evnen eller viljen til å reflektere rundt det etiske ved virksomheten CBE.no. At de mangler etisk refleksjonsevne og -vilje, er med på å skape all støyen rundt dem. Men det har (foreløpig) ikke medført nedgang i strømmen av cash til familien. Endret 14. februar 2018 av pøbelsara 34
SusieDerkins Skrevet 14. februar 2018 #50009 Skrevet 14. februar 2018 1 time siden, Max Potente skrev: Jeg antar at du etter den siste Vixen-runden mener det ironisk? Det virker underlig for meg at en mann som er hjemmeværende/arbeidsledig publiserer et bilde av seg selv i fancy dress og skryter av stor suksess mens også konas blogg stadig går dårligere. Kanskje han mente noe helt annet? Ikke lett å forstå. han mente vel den suksessen det er å tjene masse penger med minimal innsats 14
Ultiva Skrevet 14. februar 2018 Forfatter #50010 Skrevet 14. februar 2018 (endret) 16 timer siden, Anonym90059005 skrev: De tjener jo millioner på jobben/firmaet sitt, så sånn sett er det vel en suksess... Penger tjener de så absolutt. På å fronte kroppshysteri, ekstremmaterialisme, miljøsvineri og utlevering av mindreårige. I en overfladisk bransje som ikke tas seriøst av andre enn dem selv. CBE syns det er verdt å opplyse verden om sine favorittstillinger i senga og å vise seg med rumpa bar for å ha penger til et liv i materialistisk luksus. Personlig så mener jeg at mine meninger og mine barns privatliv er verdt mer enn en busslast med klær, sminke og sko, men vi er alle forskjellige. Jeg vil si at paret har suksess i øynene til de som kun tenker penger og som ikke ser noe galt ved en bedrift som opererer i gråsoneland hva gjelder både lovverk og etikk. Endret 15. februar 2018 av Ultiva 28
Anonym90059005 Skrevet 14. februar 2018 #50011 Skrevet 14. februar 2018 5 minutter siden, Ultiva skrev: Penger tjener de så absolutt. På å fronte kroppshysteri, ekstremmaterialisme, miljøsvineri og utlevering av mindreårige. I en overfladisk bransje som ikke tas seriøst av andre enn dem selv. CBE syns det er verdt å opplyse om favorittstillinger i senga og å vise seg med rumpa bar for å ha penger til å pusse opp stuene et par ganger i året og å kjøpe store mengder klær og sko som leserne ser én gang og aldri igjen. Mine meninger og mine barns privatliv er verdt mer for meg enn en busslast med klær, sminke og sko, men vi er alle forskjellige. Jeg vil si at paret har suksess i øynene til de som kun tenker penger og som ikke ser noe galt ved en bedrift som opererer i gråsoneland hva gjelder både lovverk og etikk. Ikke uenig overhodet. Men i deres øyne, som har valgt dette og mener noe annet, så er det naturligvis forståelig at de ser på jobben som en suksess. Håver inn millioner, kan styre arbeidsdagen selv, i det hele tatt ganske behagelig og lukrativt. Derfor jeg fant det litt rart at det ble stilt spm ved hvorfor de føler at de er suksessfulle. Vi må jo også anta at de jobber, og tjener fett, på noe de liker å holde på med. 2
pøbelsara Skrevet 14. februar 2018 #50012 Skrevet 14. februar 2018 7 minutter siden, Ultiva skrev: Penger tjener de så absolutt. På å fronte kroppshysteri, ekstremmaterialisme, miljøsvineri og utlevering av mindreårige. I en overfladisk bransje som ikke tas seriøst av andre enn dem selv. CBE syns det er verdt å opplyse om favorittstillinger i senga og å vise seg med rumpa bar for å ha penger til å pusse opp stuene et par ganger i året og å kjøpe 6 nesten like fuskepelser og 7-8 trange velourkjoler som leserne så én gang og aldri igjen. Mine meninger og mine barns privatliv er verdt mer for meg enn en busslast med klær, sminke og sko, men vi er alle forskjellige. Jeg vil si at paret har suksess i øynene til de som kun tenker penger og som ikke ser noe galt ved en bedrift som opererer i gråsoneland hva gjelder både lovverk og etikk. Jepp, det tor jeg du har helt rett i- jeg skriver litt om det over her også. Jeg tror deres indignasjon over kritikken de får, i stor grad skyldes at de overhodet ikke reflekterer over de etiske aspektene ved virksomheten sin. 16
Miranda16 Skrevet 14. februar 2018 #50013 Skrevet 14. februar 2018 Å håve inn millioner av kroner på uredelige måter definerer jeg ikke som suksess. 17
Keaton Skrevet 14. februar 2018 #50014 Skrevet 14. februar 2018 1 time siden, Ultiva skrev: Penger tjener de så absolutt. På å fronte kroppshysteri, ekstremmaterialisme, miljøsvineri og utlevering av mindreårige. I en overfladisk bransje som ikke tas seriøst av andre enn dem selv. CBE syns det er verdt å opplyse verden om sine favorittstillinger i senga og å vise seg med rumpa bar for å ha penger til å kjøpe et gammelt hus som de allerede har pusset opp (evt ødelagt sjelen til) både en og to ganger. Mine meninger og mine barns privatliv er verdt mer for meg enn en busslast med klær, sminke og sko, men vi er alle forskjellige. Jeg vil si at paret har suksess i øynene til de som kun tenker penger og som ikke ser noe galt ved en bedrift som opererer i gråsoneland hva gjelder både lovverk og etikk. 👏🏻 Fasit. 7
Oppland Skrevet 14. februar 2018 #50015 Skrevet 14. februar 2018 (endret) Nei, det er ingen suksess. Hadde det vært ærlig og redelig jobbing hadde det vært suksess det de holder på med er mest i gråsoneland. Jeg tror kanskje de forstår det selv, men klarer ikke å stoppe i skrekk for at inntektene vil gå ned. Endret 14. februar 2018 av Oppland 10
Sandin Skrevet 14. februar 2018 #50016 Skrevet 14. februar 2018 4 timer siden, Gillians skrev: Hun er ikke journalist! Å ha gått ett år på en eller annen privatskole er ikke det samme som å være journalist. Mange journalister har ikke journalistutdannelse. Journalist blir du når du har skrevet for seriøse blader og aviser og fått betalt for det. Språket hennes er helt forferdelig, hun skriver elendig. Jeg er jo helt enig med deg, men hun selv omtaler seg jo som dette, og i lys av det kan man forvente litt mer enn av for eksempel Isabel Raad. 9
Viking-girl Skrevet 14. februar 2018 #50017 Skrevet 14. februar 2018 2 timer siden, Stjernekikkeren skrev: Gud ja, haha. Han er kjent for å lire av seg absolutt de rareste og groveste ting, verste var vel den gang han skrev noe sånt som at en fyr skulle hatt ei kule. Jeg aner faktisk ikke hva han mener, men kan godt hende at han har like lite selvinnsikt som kona og faktisk ser på alle de sponsgavene og avtalane de har som suksess? De får jo ting kasta etter seg, og pengene kommer vel godt inn, men de betaler jo for dette med å selge ut ungene sine, så hva slags suksess de har og hva den er bygget på.. Ja, si det. Alt fra svisker til badekar... må nesten le. 13
Viking-girl Skrevet 14. februar 2018 #50018 Skrevet 14. februar 2018 (endret) 2 timer siden, Anonym90059005 skrev: De tjener jo millioner på jobben/firmaet sitt, så sånn sett er det vel en suksess... De pengene er hverken synonymt med «godt jobba» eller «god klasse». Oser ikke luksus hverken av bloggen, arbeidet de gjør eller bildene ellers. For ikke å snakke om content marketing og eksponering av mindreårige. Det er ikke til å fatte at de forts tar bilder med ryggen til kamera Dvs pappa! De vet det er uetisk, ikke riktig, men klarer ikke å la være. Og hva med FFrue selv. Over 200 bilder av bare seg selv og vi skriver midten av februar, ikke medregnet Insta og Snap. God smak? Nei. Feks HVA er det hun har på seg i dag? Var denne å se i den mye omtalte 14-plaggs photoshooten vi aldri så noe til i jula? Ligner noe Krystle kunne gått med. Ligner en glitrende morgenslåbrok. Vet ikke hva det skal forestille der hun tvinger Lassie til å kysse henne på Snap. Endret 14. februar 2018 av Viking-girl 9
Gjest Zeitgeist Skrevet 14. februar 2018 #50019 Skrevet 14. februar 2018 Men hvor lenge vil pengene fortsette å komme inn? Lesertallene er synkende i samtlige SoMe-kanaler, det er en økende bevissthet rundt hvordan innholdmarkedsføring fungerer og at man ikke lenger kan ha tillit til bloggere som angivelig "anbefaler noe av egen overbevisning", og bruk av barn på blogg begynner (endelig) å anses som tarvelig og smakløst. Hva CBE angår, så tror jeg bloggen lever på lånt tid. Bloggen har tydeligvis ikke evnet å fornye seg - det går i den samme, gamle tralten som for fem år siden. Bloggen har ingen "reise" å tilby leserne sine - hus er kjøpt og "oppusset", barn er satt til verden, og ... ja, jeg kommer ikke på noe mer som fenger. En ting er i alle fall sikkert - ørten bilder av kaffekopper, pulsklokker, og ene ansiktshalvdel blir raskt langdrygt.
Ichiko Skrevet 14. februar 2018 #50020 Skrevet 14. februar 2018 Ehm...alle dere her inne som er så opptatt av CBE på en negativ måte, ser dere ikke at dere lager masse gratisreklame for noe dere uansett ikke liker? Denne tråden ble startet den 19. januar i fjor: så på 13 måneder har dere klart å fylle snart 1000 sider med nærmere 20 000 innlegg! Om ÉN kvinne! Er ikke det PR så det holder, så vet ikke jeg. Hva driver dere med, egentlig? Er det virkelig så deilig å ha noen å hate? Hvorfor gir dere ikke bare blaffen i hele greia, og følger noen dere faktisk kan like? PS. Nei, jeg er ikke en fan i det hele tatt; følger bare blogger til folk jeg kjenner personlig. Sånn. Det var mitt bidrag i denne renneløkka av en tråd. 9
Fremhevede innlegg